Au fost depuse primele oferte pentru lucrările la Cinematograful „Tineretului”

tineretului

Dimensiune font:

| 21-05-2024 07:54

* potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a proiectului se ridică la peste 27 milioane de lei * în prezent, Cinematograful „Tineretului” este administrat de către Ateneul Naţional din Iaşi

Pe adresa Primăriei Municipiului Iaşi (PMI) au fost depuse primele oferte pentru lucrările de consolidare şi restaurare a fostului Cinametograf „Tineretului”.

Anunţul a fost făcut, luni, de primarul Mihai Chirica, fără ca edilul să ofere mai multe amănunte.  

Anul trecut, Consiliul Local a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru refacerea fostului „Coloseu Bragadiru”, cu o valoare totală a proiectului de de 27.084.906,05 lei, după care s-a trecut la eliberarea autorizaţiei de construire.

Potrivit proiectului, lucrările, care vor dura circa trei ani, îşi propune refacerea faţadei de la frontul străzii Lăpuşneanu sub forma Coloseului Bragadiru (imobilul original construit pe amplasamentul actual în anul 1905), cu refuncţionalizare interioară care să valorifice spaţiile pentru o diversitate de activităţi cultural – artistice şi educaţionale, păstrând şi destinaţia de cinematograf.

Obiectivele proiectului constau în reabilitarea şi readucerea imobilului la o expresie arhitecturală exterioară anterioară, considerată de valoare (situaţia existentă la nivelul anului 1905), precum şi amenajarea terenului aferent, păstrarea funcţiunii de cinematograf, dar cu asigurarea polivalenţei sălii, pentru asigurarea diversităţii serviciilor cultural-artistice, conformarea imobilului în vederea îndeplinirii tuturor exigenţelor de calitate prevăzute de normativele în vigoare, de la asigurarea răspunsului seismic favorabil, la prevenirea incendiilor şi asigurarea accesului persoanelor cu dizabilităţi.

După finalizarea lucrărilor, sala va putea fi folosită şi pentru activităţi cultural-artistice 

După finalizarea lucrărilor de consolidare şi restaurare, imobilul își va păstra funcţiunea de cinematograf, dar cu asigurarea polivalenţei sălii, pentru asigurarea unei diversităţi a serviciilor cultural-artistice.

Amplasamentul va avea circa 800 de mp, iar imobilul va avea un regim de parter + supantă + etaj + etaj retras, cu o înălțime maximă de 12,70 metri, aria construită va fi de 524 de metri pătrați, iar cea desfășurată de 1.062 de metri pătrați.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a proiectului se ridică la 27.084.906,05 lei. În prezent, Cinematograful „Tineretului” este administrat de către Ateneul Naţional din Iaşi.

Cinematograful „Tineretului”, la fel ca şi celelalte instituţii de acest fel din municipiu (Cinematograful „Victoria”, Cinematograful „Republicii” şi respectiv cinematograful „Dacia” au fost preluate în administrare în anul 2017 de către Primăria Municipiului Iaşi, de la Regia Autonomă de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor „România Film” (RADEF), ca urmare a stării precare a clădirilor în care acestea ăşi desfăşurau activitatea. În cea mai gravă situaţie se afla Cinematograful „Tineretului”, imobilul fiind în clasa de risc seismic I. În urma unei expertize tehnice iniţiale a efectuată de specialişti s-a ajuns la concluzia că singura soluţie în cazul acestui cinematograf o reprezinta demolarea, urmând ca în locul clădirii de pe strada Lăpuşneanu să fie amenajat, într-o primă etapă, un parc, după care, în funcţie de oportunităţi, zona să fie regândită din punct de vedere urbanistic şi arhitectural. Ulterior, autorităţile locale au revenit asupra ideii şi au hotărât ca imobilul să fie refăcut după schiţele fostului „Coloseu Bragadiru”. Din anul 2020, Cinematograful „Tineretului” a intrat sub adminbistrarea directă a Ateneului Naţional din Iaşi, la fel ca în cazul celorlalte trei instituţii similare de cultură preluate în 2017 de către Primărie de la RADEF.

Edi MACRI

 

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
Caz de sclavie la Botoșani: Minori exploataţi prin muncă, puşi să stea ore în şir în genunchi şi bătuţi
17/06/2024 18:51

Cel puţin cinci minori au fost exploataţi prin muncă, puşi să stea ore in şir in genunchi şi bătuţi, la o fundaţie din Botoşani, in perioada 2022 – 2024. Victimele erau obligate de cateva ori pe s ...

Victimele exploziei de la Botoșani sunt în stare gravă
17/06/2024 16:30

Starea celor doi răniţi in explozia de la Botoşani şi care au fost aduşi la Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti (Floreasca) rămane gravă, insă aceştia respiră spontan, fără necesar permanent de ...

  Cireșele, amenințate de ploaie și grindină
17/06/2024 13:50

În fiecare an, ciresele reprezintă unul dintre cele mai asteptate fructe ale sezonului cald. Dulci, zemoase si pline de savoare, sunt vedetele verii, bucurandu-se de o popularitate deosebită atat printr ...

Maraton muzical la Palatul Culturii din Iași
17/06/2024 13:05

 Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi continuă seria Concertelor la Palat, organizate in colaborare cu prestigioase institutii iesene: Opera Natională Romană Iasi, Filarmonica „Mol ...

Zilele Medicale „Vasile Dobrovici”, eveniment de referință pentru Iași
17/06/2024 12:58

În perioada 20-22 iunie, Iasul va fi gazda unui eveniment medical de mare importantă - Zilele Medicale „Vasile Dobrovici”. Manifestarea va reuni specialisti de renume din domeniul obstetricii ...

Excelența educațională la Iași. Au început înscrierile la CJEX
17/06/2024 12:37

La Iasi, Centrul Judetean de Excelentă (CJEX) continuă să inspire si să sustină tinerii cu potential exceptional. Înfiintat prin Ordinul Ministerului Educatiei si Cercetării in noiembrie 2020, CJEX ...

Accident grav laPodu Iloaie. Un autocar , în care se aflau 55 de persoane, s-a izbit de două mașini
17/06/2024 11:40

Autoritătile iesene au activa luni dimineată Plan rosu de interventie după ce un autocar, in care se aflau 55 de persoane, a fost implicat intr-un accident rutier in orasul Podu Iloaiei. În accident au ...

Culegătorii de cireșe, luați la ochi de ITM Vaslui
17/06/2024 09:00

Suntem in plin sezon al fructelor romaneşti, iar proprietarii de livezi angajează sute de lucrători zilieri pentru cules. Autorităţile atrag atenţia că aceştia trebuie să aibă contract de muncă, iar ...

 DGASPC va deveni independentă din punct de vedere energetic
17/06/2024 08:55

Sediul administrativ al Directiei Generale de Asistentă Socială si Protectia Copilului (DGASPC) va fi dotat cu panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică in vederea acoperirii necesarului de ...

Sute de vasluieni, în comă alcoolică la spital
17/06/2024 08:42

Cateva sute de persoane au ajuns anul trecut in comă alcoolică la unul din spitalele din judetul Vaslui. Pentru a preveni consumul de alcool, in special, in randul tinerilor, Directia de Sănătate Publică ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei