Economie

Ce urmează după ce mai multe categorii de angajați s-au trezit cu salariile tăiate. „Un efect de domino în economie”

 Din decembrie pană in ianuarie, salariul mediu net in mai multe domenii, inclusiv in IT, a scăzut considerabil. O explicatie o reprezintă eliminarea facilitătilor fiscale. Astfel, salariile IT-istilor au fost impozitate integral cu 10%. Si in agricultură, industria alimentară si constructii au fost eliminate facilitătile fiscale.   Sorina Faier, specialist in resurse umane, a explicat intr-un interviu pentru Ziare.com care sunt efectele in perioada următoare. „Eliminarea facilitătilor fiscale a generat un efect de domino in economie, afectand atat angajatii, cat s ...

Actualul sistem de pensii va dispărea. Pensia va ajunge la mai puțin de 30% din valoarea ultimului salariu!
22/03/2025 14:01

* „Greul va urma după 2035-2040, cand se va pensiona generatia decreteilor, respectiv angajatii cu varsta cuprinsă intre 40 si 55 de ani. Conform estimărilor, din cauza deficitului bugetului de pensii din ce in ce mai mare, pensia de la stat va fi din ce in ce mai mică raportat la ultimul salariu si va reprezenta o rată de inlocuire de circa 30%”, explică Ion Soltinschi, consultant si planificator financiar Romania se situează sub media Uniunii Europene cand vine vorba despre raportul dintre pensia medie si veniturile medii inainte de pensionare. Astfel, media UE este ...

Uber, Bolt și BlackCab intră în vizorul ANAF: Control total asupra curselor și veniturilor
22/03/2025 13:27

ANAF obligă platformele de ride-sharing să raporteze lunar date despre curse, soferi si venituri, intr-un efort de combatere a evaziunii fiscale si a muncii la gri. Începand din a doua jumătate a lunii mai, operatorii marilor platforme de transport alternativ, precum Uber, Bolt si BlackCab, vor avea noi responsabilităti fiscale. Agentia Natională de Administrare Fiscală (ANAF) le impune acestora să furnizeze lunar o serie de date detaliate despre activitatea desfăsurată pe aceste aplicatii. Printre informatiile solicitate se numără identitatea firmelor partenere, detalii desp ...

Grindeanu: România nu își permite un avion prezidențial doar la dispoziția președintelui
21/03/2025 18:31

Romania nu isi permite un avion prezidential, care să fie doar la dispozitia presedintelui si in rest să stea, insă as fi de acord cu un avion al statului roman, a afirmat, joi, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, intr-o conferintă de presă, prilejuită de semnarea contractului de proiectare si executie a lotului 2A Ditrău – Grinties, parte a Autostrăzii Unirii (A8). In contextul desecretizării cheltuielilor generate de inchirierea de aeronave private pentru deplasările fostului presedinte Klaus Iohannis, ministrul Transporturilor a fost intrebat de jurna ...

COMUNICAT DE PRESĂ AUDIT MANAGEMET SRL IASI - Anunț finalizare proiect finanțat prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027
21/03/2025 10:07

COMUNICAT DE PRESĂ AUDIT MANAGEMENT SRL IASI - Anunt finalizare proiect finantat prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027

O altă bancă din România avertizează asupra unui nou model de fraudă. Cum ne putem proteja
20/03/2025 20:34

ING a avertizat că escrocii digitali au revenit si apelează la un truc nou, numit „phone spoofing”, prin care falsifică numerele de telefon pentru a părea că sună din partea băncii, politiei sau chiar BNR-ului. ING a explicat cum functionează această metodă si a oferit sfaturi despre cum să te protejezi de ea. Institutia a explicat cum actionează acestia. Potrivit ING, vei primi un apel de la un „angajat” care iti va spune că ti-a fost aprobat un credit, chiar dacă tu nu ai solicitat asa ceva. Persoana respectivă te va incuraja să cauti numărul de te ...

„Utilizarea excesivă a inteligenței artificiale (AI) poate duce la lipsa de comunicare și la o percepție greșită în interacțiunea clientului cu societățile”
20/03/2025 19:51

  * sustine Valentin Ionescu, presedinte al Institutului de Studii Financiare (ISF) În cadrul Conferinţei Europene a Serviciilor Financiare ECFS 2025 - Tranzitia digitală in serviciile financiare, provocări si oportunităti generate de noile reglementări, organizată de ISF, Presedintele Institutului de Studii Financiare, a declarat:  „Utilizarea inteligentei artificiale (AI) in industria asigurărilor aduce multe beneficii, cum ar fi imbunătătirea eficientei operationale, personalizarea ofertelor si automatizarea proceselor. Cu toate acestea, există si ris ...

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 107,31 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 15/14.03.2025 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, astfel: -Lot.1 -sat Gusitei, 3,00ha, Tarla 109, Parcela 1335; -Lot 2 -sat Hurdugi, 15,00 ha, Tarla 70, Parcela 887; -Lot 3 -sat Hurdugi, 9,00 ha, Tarla 60, Parcela 786; -Lot 4 -sat Hurdugi, 2,00 ha, Tarla 74, Parcela.889; -Lot 5 -sat Hurdugi, 6,00 ha, Tarla 74, Parcela.889; -Lot 6 -sat Plotonesti 7,00 ha, Tarla 60, Parcela 786; -Lot 7 -sat Hurdugi, 11,00 ha, Tarla 74, Parcela 889; -Lot 8 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 74, Parcela 887; -Lot 9 -sat Hurdugi, 6,00 ha, Tarla 54, Parcela 755; -Lot 10 -sat Hurdugi, 3,00 ha, Tarla 54, Parcela 755; -Lot 11 -sat Hurdugi, 11,11 ha, Tarla 30, Parcela 442; -Lot 12 -sat Hurdugi, 15,00 ha, Tarla 85, Parcela 1057; -Lot 13 -sat Plotonesti, 2,05 ha, Tarla 64, Parcela 840; -Lot 14 -sat Plotonesti, 2,15 ha, Tarla 64, Parcela 839; -Lot 15 -sat Plotonesti, 2,50 ha, Tarla 64, Parcela 840; -Lot 16 -sat Plotonesti, 2,50 ha, Tarla 64, Parcela 840. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20Lei/exemplar, care se achita in numerar la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 03.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 11.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 14.04.2025, ora 13.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon /fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 20.03.2025.
Camera Consultanţilor Fiscali: Noile prevederi fiscale pregătite de Ministerul Finanţelor în privinţa TVA vor afecta micile întreprinderi
20/03/2025 19:22

Proiectul privind noile reguli ale viitorului plafon de TVA de 395.000 lei are prevederi problematice pentru micile intreprinderi, iar alte state UE procedează diferit, susţin reprezentanţii Camerei Consultanţilor Fiscali (CCF), transmite Agerpres.   Potrivit unui comunicat transmis joi de CCF, noile prevederi fiscale pregătite de Ministerul Finanţelor in privinţa TVA vor afecta micile intreprinderi. Camera Consultanţilor Fiscali salută majorarea plafonului la 395.000 lei, dar atrage atenţia asupra celorlalte aspecte din proiectul MF. În acest sens, a trimis o adresă ...

Metode eficiente prin care ieșenii fac față inflației
20/03/2025 17:21

Ca multe orase din tară, si Iasul trece printr-o perioadă economică dificilă. Inflatia dă tarcoale fiecărei buzunare de student, corporatist, pensionar si, mai nou, chiar si al micilor antreprenori de cartier. Dar cum ieseanul e un soi de alchimist financiar, gata să transforme orice criză intr-o oportunitate de glume si economii dubioase, a găsit solutii să facă un ban in plus sau să cheltuie un ban in minus. Achizitii de grup si cumpărături de la producători locali Un număr tot mai mare de ieseni s-au organizat in grupuri de cumpărături colective, prin care achizitioneaz ...

Interesul pentru mașinile electrice scade. Șoferii revin la motoarele pe combustie
20/03/2025 12:01

    Interesul consumatorilor pentru masinile electrice continuă să scadă pe principalele piete ale lumii, in favoarea celor cu motoare pe combustie internă, care castigă teren in preferintele consumatorilor din Germania (53% fată de 49% in 2024), Japonia (41% fată de 34% in 2024), India (54% fată de 49%) sau China (38% fată de 33%), cu exceptia SUA, unde, insă, motoarele clasice detin o pondere ridicată in optiunile consumatorilor (62% fată de 67% in 2024), potrivit Deloitte 2025 Global Automotive Consumer Study.   În schimb, indiferent de tipul mot ...

Leul dărâmă toate previziunile
19/03/2025 17:53

* anul trecut, analistii vedeau pentru această lună o valoare medie a cursului anticipat de 5,0419 lei/euro * la sondajul realizat in ianuarie, toti participantii anticipau o depreciere a leului, cu valoarea medie a anticipatiilor pentru iulie de de 5,0759 lei/euro * deocamdată, media euro a scăzut la 4,9769 lei De la inceputul acestui an, cursul euro s-a cantonat in culoarul 4,973 – 4,977 lei, acesta fiind monitorizat cu mare atentia de banca centrală, acesta fiind principalul instrument utilizat in lupta cu inflatia, care are si un puternic impact emotional in societate. Miercur ...

Trai tot mai greu pentru români. Prețurile la mâncare au crescut cu aproape 50%, dar sunt domenii unde creșterile depășesc 100%
19/03/2025 16:26

 În ultimii cinci ani, viata in Romania a devenit considerabil mai scumpă, cu cresteri de preturi semnificative in mai multe domenii. Există servicii ale căror costuri au crescut cu pană la 108%, in timp ce mancarea s-a scumpit cu aproape 50% si medicamentele cu aproape 30%. În ciuda acestor cresteri, salariile nu au crescut in paralel cu inflatia, ceea ce a dus la o „sărăcire” generalizată a populatiei.   Printre cele mai afectate sectoare se numără serviciile postale, care au avut o majorare de 108%, apa, canalul si salubritatea, cu 90,7%, si gaz ...

Statul a încasat aproape 6,6 miliarde de lei de la turiștii străini
19/03/2025 14:16

Romania a inregistrat, in 2024, un număr de 2,178 milioane de turisti străini cazati in structurile colective de primire turistică, iar sumele cheltuite de acestia s-au ridicat la 6,588 miliarde de lei, potrivit datelor publicate de Institutul National de Statistică (INS). Astfel, cheltuielile medii s-au situat la 3.024,1 lei de persoană, semn că interesul pentru destinatiile autohtone rămane ridicat in randul vizitatorilor de peste hotare. Un aspect important scos in evidentă de INS este legat de motivul călătoriei: 49,2% dintre turistii nerezidenti au venit in Romania in interes d ...

Silvicultorii ies din nou în stradă
19/03/2025 09:48

Sindicatele din silvicultură protestează, miercuri, in Piata Victoriei, intre orele 10:00 - 14:00, ca urmare a deciziei Guvernului de a diminua salariile angajatilor din sectorul silvic romanesc cu 25%, dar si a altor drepturi. 'Alimentat, cel mai probabil, de inversunarea ministrului Mediului, Apelor si Pădurilor fată de toti cei care ingrijesc pădurile Romaniei, Guvernul a tăiat veniturile silvicultorilor si le-a anulat o parte din drepturi! Mai intai, in urmă cu mai putin de o lună, prin OUG nr. 4/2025, fără nicio explicatie, Guvernul a diminuat salariile silvicultorilor cu 25% i ...

Totul despre naționalizarea depozitelor bancare
19/03/2025 01:31

Poate banca să-ti ia banii? In martie 2013, Cipru a devenit epicentrul uneia dintre cele mai dramatice crize bancare din istoria recentă a Europei. Sub presiunea Uniunii Europene si a Fondului Monetar International, guvernul cipriot a fost nevoit să accepte măsuri extreme pentru a evita colapsul sistemului financiar: o taxă pe depozitele bancare, inclusiv asupra economiilor populatiei. Totul a pornit de la expunerea masivă a băncilor cipriote la datoria Greciei, ceea ce le-a destabilizat serios. In iunie 2012, guvernul cipriot a cerut un bailout de la UE si FMI pentru a salva sector ...

Klaus Iohannis, cheltuieli de aproape 23 de milioane de euro pentru zboruri. Bogdan Chirieac: Absolut scandalos! Turism de șeic pe banii poporului român
19/03/2025 00:56

Bogdan Chirieac, analist politic, a vorbit despre cheltuielile pentru zborurile externe ale lui Klaus Iohannis. Administratia Prezidentială a desecretizat costurile pentru zborurile efectuate de Klaus Iohannis in calitate de presedinte al Romaniei, incepand cu anul 2015. Ulterior, analistul Bogdan Chirieac a comentat acest subiect intr-o interventie la Romania TV. "Nu e o seară bună cand aflăm asta. Vedem din nou putreziciunea fără margini a statului roman. Faptul că s-a dus la Bruxelles anul acesta, cat l-am mai avut presedinte, ne-a costat 120.000 de euro numai avionul. Un avi ...

Presiune uriașă pe cursul euro/leu
18/03/2025 19:09

Înrăutătirea notelor acordate Romaniei de către marile agentii de rating, care au trecut de la calificativul „stabil” la „negativ”, cat si deficitul comercial ridicat, in conditiile in care consumul se bazează mai mult pe importuri, dar si instabilitatea mediului politic local, au determinat o crestere a presiunii pe cursul euro/leu. Marti, media monedei unice a crescut de la 4,9773 la 4,9774 lei, in timp ce culoarul de tranzactionare a urcat la 4,977 – 4,98 lei. Cele mai mari riscuri pentru retrogradarea obligatiunilor emise de statul roman la nivelul ...

Mai multe bănci din România reintroduc comisioanele, chiar dacă încasezi salariul sau îți depozitezi economiile acolo
18/03/2025 12:45

Romanii care retrag numerar de la bancomatele băncilor emitente ale cardurilor vor trebui să plătească noi comisioane. Dacă pană recent retragerile de la ATM-urile proprii erau gratuite, situatia s-a schimbat, iar majoritatea băncilor au introdus taxe pentru această operatiune. In prezent, doar BCR si CEC Bank mai permit retrageri gratuite de numerar de la propriile ATM-uri. In schimb, pentru retragerile efectuate de la bancomatele altor bănci, comisioanele au fost intotdeauna aplicate. Cele mai ridicate costuri pentru retragerile de numerar de la bancomatele proprii sunt percepute d ...

Schimbare majoră în sistemul monetar: Noile bancnote din UE ar putea avea dată de expirare
18/03/2025 09:11

Euro digital este tot mai aproape: BCE finalizează testele pană in 2025. Presedintele Băncii Centrale Europene (BCE), Christine Lagarde, a subliniat importanta introducerii euro digital si a anuntat că testele pentru această monedă se vor incheia in octombrie 2025. Lansarea sa ar putea transforma fundamental sistemul financiar european si modul in care oamenii folosesc banii. Euro digital va fi diferit de plătile electronice actuale, deoarece va fi emis si controlat direct de BCE, fără intermediari bancari. Acest aspect ridică atat entuziasm, cat si ingrijorări, intrucat autorită ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei