Beowulf
Dimensiune font:
Beowulf
Pretul succesului
Daca te numeri printre cei trei oameni de pe planeta care inca nu stiu cine este Beowulf, citeste prima parte a preview-ului aparut in numarul de noiembrie al revistei. Acolo vei putea afla in cateva randuri principala linie pe care poemul eroic o urmareste pe trei mii si ceva de versuri. O litanie de-a dreptul impresionanta despre unul dintre cele mai cunoscute personaje ale mitologiei nordice, intrecut poate doar de Conan. In concordanta cu lansarea filmului lui Zemeckis, cei de la Activision s-au strofocat sa scoata jocul fara problemele obisnuite deja pentru astfel de momente. Graba si necesitatea de a lansa un joc intr-o data prestabilita si fara nici un fel de posibilitate de amanare au constituit o mare problema pentru toti producatorii de jocuri. Miliarde de bug-uri, desi raportate de game testeri, au vazut lumina soarelui odata cu lansarea a 90% dintre jocurile cu termen de lansare batut in cuie. Daca vrei exemplu concret, uite-te la ceea ce a facut JoWood cu Gothic 3. Un joc cu un potential fantastic, dar care nu a devenit jucabil decat la un an de la lansare. Activision a reusit sa faca imposibilul si sa lanseze jocul fara mari probleme.
Grendel si mama sa
Intreaga epopee ce vrea sa fie Beowulf se refera la un mare erou. Partea frumoasa si atipica este ca acesta nu este unul tipic. Nu este un Fat-Frumos care isi sacrifica ce are mai de pret pentru a-si ajuta poporul. Dimpotriva. Este o antiteza a eroului clasic, un fel de Span ajuns stapan peste Dumbrava Minunata. Povestea lui pleaca de la cautarea gloriei pe care tine sa o cucereasca in orice mod (deh, scopul scuza mijloacele) si de la faptele mai mult sau mai putin discutabile din timpul domniei sale. Jocul este cat de cat aliniat poeziei si mult mai apropiat de filmul lui Zemeckis.
La fel de atipic ca si caracterul eroului, tutorialul jocului te arunca direct in mijlocul unei batalii la fel de epice ca si restul naratiunii. Beowulf se lupta cu noua monstri ai marii, iar dupa ce ii infrange pe fiecare si primeste puterea data de focalizarea maniei de la sefa sirenelor, devine stereotipul vikingului cu muschi. La fiecare pumn dat sau primit, Beowulf se enerveaza. Cat de tare se supara el ne arata o flacara dintr-un colt al ecranului, care, cu cat se face mai mare, cu atat devine mai nervos personajul. In momentul in care Beowulf simte ca este momentul sa se elibereze, prin apasarea unui simplu buton, toata aceasta manie il ajuta sa intre in starea berserk, atat de caracteristica luptatorilor vikingi. Prieten, inamic, planta sau cladire va simti pe propria-i piele, scoarta sau tencuiala ce inseamna sa il superi pe Beowulf. In aceste momente, forta i se multiplica de un miliard de ori si oricine ii sta in cale este spulberat. Desi suna ca un lucru bun de avut la casa omului, acea stare nu ofera doar avantaje. In fiecare dintre peripetiile sale, Beowulf este insotit de o gasca de prieteni, numiti thani, care il ajuta cum pot, iar cand eroul nostru se foloseste de puterea maniei, toata lumea din jur are de suferit. Iar daca thanii mor, toate aventurile iau sfarsit. Asadar trebuie folosita cu moderatie si cat mai departe de prieteni.
Pentru un 3rd person adventure ca acest joc, introducerea aliatilor si a modului in care ei sunt controlati nu este ceva nou. Daca mai tineti minte, in Rainbow Six se mai folosea echipa pentru a deschide usi, a curata incaperi sau altele asemenea. Ce este nou insa este modul prin care acesti camarazi de arme sunt motivati. Fiecare serie de lovituri aplicate dusmanilor umple o bara de energie. Cand acea bara este plina, Beowulf poate folosi o aura ce creste forta de atac atat a sa, cat si a prietenilor sai. Desi pare un lucru usor, acea bara este greu de adus la suta la suta, deoarece functioneaza si ca bara de sanatate, fiecare lovitura primita reducand-o substantial. Astfel, nu este un lucru bun sa te arunci cu capul inainte in mijlocului roiului de dusmani, doar pentru a realiza combinatii de lovituri pentru a creste acea bara de energie. Este de ajuns ca doar unul din patru adversari sa iti aplice o lovitura maiastra pe la spate pentru ca tot efortul sa fie in van.
Pe masura ce inaintezi in joc si vei face fapte de vitejie din ce in ce mai mari, tot mai multi thani ti se vor alatura pentru a lupta impotriva raului universal. Avantajele evidente sunt puterea extra de atac/aparare si cresterea volumului de energie (viata) ce poate fi captat de bara despre care vorbeam mai sus. Dezavantajul imediat insa este ca desi bara este mai mare, iti va fi foarte greu sa o umpli pentru a folosi aurele din dotare.
Dupa ce faptele tale initiale de vitejie si pactul ticalos pe care il faci cu mama lui Grendel te-au suit pe tronul danez, se deschide un nou capitol in cariera ta de rege, Legacy. Datorita acestuia toate faptele tale de vitejie sau barbare vor modifica modul in care supusii se comporta fata de tine, modul in care esti vazut de restul lumii si puterile de care te vei putea folosi. Astfel, fiecare fapta buna facuta de tine iti va deschide drumul catre mai multe aure, mai puternice si mai de durata sau catre noi aliati. Poporul se va uita cu respect la tine, iar Beowulf Tiranul va deveni Beowulf Luminatul. Daca in schimb alegi sa calci peste cadavrele tuturor pentru a te acoperi de glorie, Beowulf Tiranul devine Beowulf Barbarul. Fortele intunericului iti vor fi cele mai bune prietene si nu vei avea nevoie de prea multi thani pentru a infrange pe oricine.
Rupe, sfarma, sfasie
De departe cel mai imersiv sistem de lupta de pana acum, cel folosit in Beowulf face deliciul oricui saliveaza la vederea sangelui, a oaselor zdrobite si a capetelor sparte. Desi se poate folosi abordarea clasica de a da cu sabia in tot ce te inconjoara (foarte violenta si sangeroasa deopotriva), cea mai spectaculoasa lupta este cea de aproape, om la om, om la monstru. Un fel de lupta dreapta in care cel mai puternic (Beowulf) castiga, ciobaneasca este cel mai eficient mod de a scapa de un dusman. Folosind butonul de priza, Beowulf se arunca asupra dusmanului, ignorand arma sa si a acestuia. Prinzandu-se intr-o inclestare pe viata si pe moarte, vei rupe butoanele de pe tastatura pentru a iesi viu din inclestare. Introdus deja de ceva vreme, sistemul de apasa butonul potrivit la momentul potrivit pentru a-ti reusi combinatia de lovituri nu functioneaza la fel in Beowulf. Pe ecran iti apare butonul ce trebuie apasat, dar trebuie apasat succesiv cat mai repede cu putinta, altfel dusmanul scapa din lupta si se intoarce impotriva ta. Asadar, tastatura trebuie tratata ca cel mai mare inamic si dat in ea cu toata forta. Te va uri dupa, dar asta e. Doar cei mai puternici supravietuiesc, iar ea nu poate sa se razbune.
Desi acest sistem de lupta se poate folosi si impotriva dusmanilor ordinari, el este cheia succesului in lupta cu monstrii mai speciali. Fiecare dintre acestia va avea o bara de sanatate impartita in mai multe sectiuni. Sectiunile mari pot fi tocate incet-incet in mod clasic, dar cele de tranzitie trebuie sfaramate prin combinatii speciale, extraordinar de spectaculoase. Astfel vei smulge maini, capete sau coloane vertebrale, doar pentru a le baga pe gat celui caruia tocmai i le-ai furat. Extraordinar de violent, se poate chiar compara cu Manhunt, de departe unul dintre cele mai bolnave jocuri de pana acum.
Prinde gotu’, rupe-i capu’
Unul dintre cele mai antrenante jocuri ale acestei luni, Beowulf merita incercat de oricine tine sa se descarce violent fara a rani pe cineva drag. Sau poate rani pe cineva cand realizeaza ca jocul nu poate fi salvat unde vrei. Nici macar cu checkpoints. Odata inceput un episod, acesta trebuie dus pana la capat daca nu vrei sa il iei de la inceput a doua zi. Foarte frustrant, mai ales cand vrei sa iei o pauza dupa ce te chinui o ora sa omori un boss si realizezi ca pentru a ajunge la el, trebuie sa refaci prima ora a episodului. Te face sa intri si tu in berserk mode si sa vrei sa le spargi capetele celor de la Activision.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau