CivCity: Rome Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 18:29

CivCity: Rome Review

Genul sim-builder pare a cunoaşte un avânt fără precedent. În ultimii ani am avut parte, de exemplu, de Immortal Cities: Children of the Nile (produs de Tilted Mill), precum şi de Anno 1503: The New World (Sunflowers), care a întărit bunul renume al seriei şi prin acordarea unei mai mari atenţii aspectului militar. În acest an au apărut doi reprezentanţi ai genului: Glory of The Roman Empire (Haemimont), CivCity: Rome (Firefly Studios), Anno 1701 (Sunflowers) şi Caesar IV urmând a fi lansate în luna august, respectiv septembrie a acestui an. Nu trebuie uitat însă Heart of Empire: Rome (Deep Red Games) – aşteptat la începutul lui 2007 – şi nici faptul că vom juca în toamna The Settlers II: 10th Anniversary, remake-ul lui Settlers II: Veni Vidi Vici, cel mai bun joc al seriei realizată de Blue Byte.

După cum se observă, oferta este foarte bogată, satisfăcând toate gusturile pasionaţilor de sim-buildere. Unele jocuri au mers sau merg pe o simplificare a conceptelor specifice genului, unele sunt doar modernizate din punct de vedere grafic în timp ce altele aduc sau promit câteva idei îndrăzneţe, nu prea multe, dar suficiente pentru a se spune că asistăm la o nouă generaţie de sim-buildere. Din această ultimă categorie face parte şi CivCity: Rome, o combinaţie de Caesar III, Stronghold 2 şi Civilization, rezultată din colaborarea celor de la Firefly Studios cu Firaxis Games.

Civcity: Rome Civcity: Rome Civcity: Rome

Primul element împrumutat din seria Civilization este arborele tehnologic, care nu este atât de vast ca cel din Civilization IV, însă acest lucru nici nu este necesar. Numărul şi tipul tehnologiilor din CivCity: Rome au fost gândite în aşa fel încât să nu aducă mari bătăi de cap din punct de vedere economic, având în vedere că durata cercetării lor şi costurile aferente sunt reduse, comparativ cu alte elemente de gameplay. Efectele lor uşurează însă în mod sensibil munca jucătorului în a crea un oraş de vis, chiar dacă în timpul campaniei single-player există anumite limitări privind numărul tehnologiilor ce pot fi descoperite.

Ca şi în alte titluri ale genului, CivCity: Rome se învârte în jurul unui concept, numit aici City Happiness, ce are două roluri: cauză şi scop. Cauză fiindcă un indice mare de City Happiness duce la creşterea numărului de imigranţi ce vin să se stabilească în oraş; scop deoarece el măsoară fidel nivelul de civilizaţie al oraşului respectiv, nivel influenţat de o serie de factori. Primul sunt salariile al cărui cuantum determină dacă suma de bani de care dispuneţi ia un trend crescător sau descrescător. În cazul în care ajungeţi la zero cu finanţele, puteţi beneficia de unul sau chiar trei împrumuturi, în funcţie de nivelul de dificultate. De menţionat că acesta din urmă influenţează şi frecvenţa unor evenimente cu consecinţe deloc fericite pentru oraş, cum ar fi răscoalele, cutremurele, bolile sau incendiile. Al doilea factor sunt raţiile de mâncare. Pe lângă faptul că diversitatea acestora afectează prosperitatea cetăţenilor, creşterea numărului lor influenţează semnificativ City Happiness, însă în acest caz depozitele de mâncare se vor goli repede, ducând la plecări în masă ale locuitorilor. Soluţia este să aveţi întotdeauna cât mai multe ferme şi magazine de mâncare şi să acordaţi prioritate tehnologiilor care măresc productivitatea acestora.

Un al treilea factor este timpul de lucru. Cu atât acesta este mai mare, cu atât productivitatea va creşte substanţial. Există însă şi reversul medaliei: prea multă muncă duce la reducerea timpului liber, alocat achiziţionării de bunuri pentru menţinerea sau dezvoltarea locuinţelor. O biată colibă are mai puţini locuitori însă generează mai puţini bani sub formă de taxe. Pe de altă parte, un ansamblu de vile constituie un adevărat izvor de bani, dar şi pretenţiile locuitorilor lor sunt pe măsură. Ce este interesant la CivCity: Rome este faptul că odată trecute de un anumit nivel (Insulă), casele se vor înălţă pe verticală şi vor ocupa mai puţin spaţiu ca şi suprafaţa, oferind noi oportunităţi pentru plasarea altor clădiri necesare îmbunătăţirii lor. Mai mult, casele de tip Insula permit ca diversele tipuri de magazine să fie plasate exact peste ele, economisindu-se astfel spaţiul alocat acestora. De asemnea, dacă fluxul de bunuri este întrerupt, atât casele tip Insula sau Domus cât şi Vilele şi Palatele nu vor involua, ci vor fi lăsate în paragină până când vor avea iar acces la bunurile necesare ajungerii lor la acest nivel. Şi asta indiferent de câte tipuri de bunuri le asiguraţi pentru trecerea lor la următorul nivel de dezvoltare.

Pe măsură ce se dezvoltă, locuinţele nu devin doar mai compacte, ci pot ocupa un spaţiu şi mai mare decât cel iniţial, însă în acest caz ele pot fi mutate într-o altă zonă. Astfel, chiar dacă locuinţele sau clădirile adiacente lor nu au fost la început amplasate într-un mod optim, aveţi câteva ocazii de-a lungul jocului să refaceţi porţiuni întregi dintr-un oraş fără a fi nevoie să demolaţi (prea multe) clădiri. Legat de acest aspect, unul dintre modelele optime de a amplasa clădiri la începutul fiecărui joc este următorul: construiţi un pătrat cu latura de 8 locuinţe din care tăiaţi câte două clădiri din fiecare colţ, apoi dublaţi în exterior fiecare rând de şase case. Va rezultă un pătrat cu colţuri goale de 2×2 şi cu laturi duble de câte şase case. Acest tip de aşezare este suficient pentru a crea o zonă rezidenţială de case de tip Insula, cu spaţii suficiente pentru a plasa diverse clădiri necesare dezvoltării lor pentru acest nivel. Desigur, acest model poate fi modificat sau îmbunătăţit, în funcţie de hartă, de obiectivele fiecărei misiuni sau, desigur, de gusturile personale.

De menţionat că fiecare clădire, odată aşezată, va necesita un spaţiu suplimentar ce poate fi folosit pentru amplasarea străzilor. Faptul că ele pot fi şi rotite este de un real ajutor privind crearea unei structuri de străzi eficiente. Acestea nu au numai un rol estetic, ci permit deplasarea cu o viteză superioară a locuitorilor, ceea ce scade în mod sensibil din timpul afectat tranportarii sau achiziţionării de bunuri ori, de exemplu, stingerii incendiilor. Mai mult, viteza de deplasare poate fi îmbunătăţită prin cercetarea unor tehnologii, iar străzile pot fi amplasate şi în diagonală, chiar dacă aşezarea locuinţelor respectă doar orientarea celor patru puncte cardinale. O reţea mare de străzi duce la creşterea nivelului de civilizaţie, care este al patrulea factor ce influenţează City Happiness.

Civcity: Rome Civcity: Rome Civcity: Rome

Nivelul de civilizaţie este determinat de numărul şi varietatea clădirilor de tip Civic Services (spitale, biblioteci) şi Entertainment (teatre, arene, Minuni). Disponibile doar după un lanţ de tehnologii cercetate, Minunile reprezintă al doilea element împrumutat din seria Civilization. Chiar dacă necesită mult timp, resurse şi spaţiu, este recomandat să le construiţi, deoarece asigură bonusuri permanente de Happiness, aspect deloc de neglijat în fazele superioare ale jocului.

Un alt aspect care influenţează nivelul de civilizaţie este Splendor, determinat de numărul grădinilor, statuilor, fântânilor şi caselor, precum şi de cât de curate sunt străzile. Nu este obligatoriu să construiţi, de exemplu, toate tipurile de grădini pentru a satisface dorinţa de lux a locuitorilor, ci este suficient să construiţi doar un singur tip pe care să îl multiplicaţi atât cât este nevoie. Un alt lucru care m-a surprins neplăcut este că statuile, clădirile şi fântânilor pot fi amplasate oriunde, chiar şi în cel mai îndepărtat colţ al hărţii, uşurând, e adevărat, managementul suprafeţelor de construit, însă adăugând o doză importantă de nerealism.

Civcity: Rome Civcity: Rome Civcity: Rome

Un alt factor ce afectează City Happiness este şomajul, poate nu cel mai important, însă cel mai dificil de gestionat. Aproape întotdeauna am avut de suferit de pe urma numărului crescut al şomerilor care poate determina după o anumită perioadă de timp o scădere drastică a nivelului de Happiness. Desigur, puteţi construi diverse clădiri pentru a-i pune la muncă, însă nu întotdeauna veţi dispune de fondurile necesare, plus că veţi fi limitaţi de dimensiunile şi tipul hărţii, iar Town Center, clădirea care atrage imigranţi, nu poate fi distrusă. Mai mult, chiar dacă rezolvaţi această problemă, este doar temporar, căci, atunci când nivelul de happiness creşte, creşte şi numărul imigranţilor, ceea ce duce iar la apariţia şi a mai multor şomeri.

Soluţia pe care am descoperit-o este menţinerea un nivel de Happines constant, de exemplu prin mărirea taxelor sau prin creşterea duratei de muncă. Dacă oraşul se dezvoltă în mod corespunzător, negativitatea nivelului de happiness datorită şomajului va fi compensată de raţiile triple de mâncare şi de bonusurile permanente de Happiness de pe urma construirii unor Minuni.

Civcity: Rome Civcity: Rome Civcity: Rome

De asemenea, nivelul de civilizaţie depinde şi de numărul şi diversitatea templelor, precum şi de accesul facil la acestea. Din păcate însă, templele sunt destul de asemănătoare, diferenţiindu-se doar prin culoare şi statuile amplasate în faţa lor. La fel este şi situaţia magazinelor, astfel că pentru a asigura o cât mai mare şi eficientă varietate a acestora, veţi fi deseori nevoiţi să rotiţi camera sau chiar să daţi click pe respectivele clădiri. O modalitate de a afişa numele lor ar fi fost binevenită. De menţionat că puteţi beneficia şi de o perspectivă verticală, nu numai orizontală, dacă tastaţi “Enter”, “Nero”, “Enter” şi apoi Shift+C. Motivul pentru care această opţiune nu este disponibilă în mod default este că producătorii au creat clădirile în aşa fel încât să fie văzute doar din anumite unghiuri.

Pe de altă parte, folosirea opţiunii de zoom dezvăluie scene din viaţa locuitorilor, indiferent că interpretează piese de teatru, că muncesc în mină sau pur şi simplu se odihnesc, înconjuraţi de sclavi care robotesc prin case. Din punct de vedere al ocupaţiilor, locuitorii pot fi asemănaţi conceptului de “sims”. Toţi locuitorii au o viaţă proprie: se căsătoresc, au copii şi, în funcţie de statutul social, sclavi. În funcţie de timpul alocat muncii, ei pot fi văzuţi odihnindu-se, vizitând temple sau teatre, sau aducând bunuri – aceste activităţi fiind determinate de raza de influenţă a fiecărei locuinţe. De menţionat că anumite clădiri pot influenţa dezvoltarea locuinţelor chiar dacă sunt amplasate în afara sferei lor de influenţă.

Mai mult, ca şi în Caesar III, se poate da click pe diverse persoane, replicile lor furnizând informaţii despre starea de spirit a acestora, şi deci despre cât de mulţumiţi sunt sau nu de modul în care gestionaţi respectivul oraş. Replicile pot deveni repetitive, însă personal nu prea am abuzat de această opţiune, fiind preocupat mai mult de ceea ce se întâmplă la nivel macroeconomic. De altfel, e destul de greu să reuşiţi să daţi click pe un locuitor anume, având în vedere că, dacă jucaţi într-o rezoluţie mai mare de 1024×768, apare un bug care nu permite poziţionarea exactă a cursorului – în această situaţie, pentru a selecta o clădire, trebuie să poziţionaţi cursorul în diagonala dreapta jos, lucru extrem de enervant când aveţi un oraş de mărimi impresionante.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:20

„EuroBusiness LRJ” S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr. 120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 20.08.2020, 10.09.2020, 24.09.2020, 08.10.2020, 22.10.2020, respectiv 05.11.2020, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd. Magheru, nr. 31, et. 1, cam. 25, Sector, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobil și mobile, proprietatea debitoarei: BUN IMOBIL, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA). Proprietate imobiliară, teren, căsuțe de vacanță și anexe, situată în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud. Vrancea, înscrisă în CF nr. 50048 a Com. Soveja, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 2.438,00 mp, amplasat în Sat Dragosloveni, Com. Soveja, Jud.Vrancea, CF nr. 50048 a Com. Soveja, nr. cad.50048, Construcția C1-magazie, nr. cad.50048-C1Sc=67,00 mp, Construcția C2-anexă, nr. cad.50048-C2, Sc=170,00 mp, Construcția C3-magazie, nr. cad50048-C3, Sc=12,00 mp, Construcția C4-grup sanitar, nr. cad.50048-C4, Sc=17,00 mp, Construcția C5-bucatarie, nr. cad.50048-C5, Sc=24,00 mp, Construcția C6-umbrar lemn, nr. cad.50048-C6, Sc=9,00 mp, Construcția C7-umbrar lemn, nr. cad.50048-C7, Sc=9,00 mp, Construcția C8-casă de vacanță, nr. cad.50048-C8, Sc=15,00 mp, Construcția C9-casă de vacanță, nr. cad.50048-C9, Sc=14,00 mp, Construcția C10-club, nr. cad.50048-C10, Sc=64,00 mp, Construcția C11-casă de vacanță, nr. cad.50048-C11, Sc=15,00 mp, Construcția C12-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=15,00 mp, Construcția C13-casă de vacanță, nr. cad.50048-C13, Sc=65,00 mp, Construcția C14-casă de vacanță, nr. cad.50048-C14, Sc=15,00 mp, Construcția C15-casă de vacanță, nr. cad.50048-C15, Sc=15,00 mp, Construcția C16-casă de vacanță, nr. cad.50048-C16, Sc=65,00 mp, Construcția C17-casă de vacanță, nr. cad.50048-C17, Sc=15,00 mp, Construcția C18-casă de vacanță, nr. cad.50048-C18, Sc=15,00 mp, Construcția C19-casă de vacanță, nr. cad.50048-C19, Sc=65,00 mp, Construcția C20-casă de vacanță, nr. cad.50048-C20, Sc=28,00 mp, Construcția C21-magazie, nr. cad.50048-C21, Sc=145,00 mp, Construcția C22-casă de vacanță, nr. cad.50048-C22, Sc=51,00 mp, Construcția C23-casă de vacanță, nr. cad.50048-C23, Sc=35,00 mp și Construcția C24 - wc, nr. cad.50048-C24, Sc=17,00 mp. 65.110,50 BUNURI MOBILE PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA) CARUCIOR + CUVA 7,27, MASINA GLAZURAT CIOCOLATA 3.236,26, Masina cernut faina 46,49, CARUCIOARE CU NIVELE pt cuptor 211,55, CUPTOR POLINI MOD.80100 211,55, CUPTOR POLINI MOD.8080190 211,55, CUPTOR ROTATIV ROTO 6080SR.200SC 2.531,01, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, CUPTOR WERNER REA 1280, 211,55, MASINA ROTATIVA ROTOFORM, 4.489,66, Moara ptr. Preg. Probelor, 767,59, Balanta analitica, 412,62, Echip. Ptr. Determ. Aciditatii, 570,56, Etuva, 215,59, Balanta tehnica 176,30, Sist. Automat ptr. Determ. Azot 2.761,19, Sist. Autom. Ptr. Determ. Gras 2.563,97, Distilator apa 550,82, Aparat perf. Pt.Deter. Cant. De z 1.605,07, Incinta termostatare probe 471,85, Sistem aut. Amb. Prod. Gr.IP600 21.265,94, Aparat de realiz. Mixuri pt. Ret 3.026,27, Malaxor spiral cuva rabatabil 4.821,88, Linie pentru obtinere covrigi 57.418,17, Camera racire semifabricat 3.446,86, Cuptor rotativ, 7.048,60 Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptoar rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Cuptor rotativ 7.048,60, Masina de glazurat si uscat turta dulce 8.830,77, DEDURIZATOR FD-25, 418,00, LINIE PENTRU OBTINEREA CROCHETE 105.250,22, LINIE PENTRU OBTINERE COVRIGI 74.381,28, MALAXOR 7.023,99, Oala fierbere 233,69, DULAP FRIGORIFIC 381,22, AGENT FRIGORIFIC 77,01, ECHIPAMENT MIXER PLANETAR 8.207,35, MASINA PADO PT FURSEC SI TURTA 12.311,02, Masina taiat foi nap -Doina 263,51, Masina taiat nuga 441,19, Cuptor rotativ 2.078,25, CUPTOR FOI 12.232,98. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietele de sarcini care pot fi procurate on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestora fiind de 2.380,00 RON, TVA inclus, pentru bunuri mobile și 2.380,00 RON, TVA pentru bunul imobil/caiet de vanzare, dovada achiziţiei acestora fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892 RON, deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.: RO76BUCU1032235342465 RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei (zilele de miercuri), ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietele de sarcini, urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail : vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro. Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini. Vizualizarea activului imobil, respectiv a bunurilor mobile, este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, e-mail: vanzari@lrj.ro, telefon: 0737.242.544, e-mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, e-mail: paula.stoian@fanyon.ro.
Ministrul francez al Sanatatii: Parisul ar putea intra in alerta maxima de luni pe fondul epidemiei de coronavirus
01/10/2020 23:48

Parisul si suburbiile sale ar putea intra de luni in stare de alerta maxima pentru epidemia de coronavirus, daca se confirma avansarea epidemiei in regiune, a declarat joi ministrul francez al Sanatatii, Olivie ...

 Moarte suspectă la Ankara. Poliția, acuzată de ascunderea unor probe
01/10/2020 18:41

  O fată de 21 de ani, Aleyna Cakir, a murit in mod suspect in luna iunie, la Ankara, iar părintii acesteia acuză politia de musamalizarea crimei. Fata a fost găsită spanzurată in apartamentul ...

RECORD NEGRU În ultima săptămână, peste 770 de copii au fost diagnosticaţi cu COVID-19: Nelu Tătaru spune că România nu va ajunge la 3.000 de cazuri zilnice
01/10/2020 18:02

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, afirmă că, din evaluările autorităţilor, in ultima săptămană s-au inregistrat "in jur de 276 de copii care sunt intre 0-9 ani şi 495 de copii care sunt intre ...

 COVID face dezastru în Rusia. 9.000 de îmbolnăviri într-o zi
01/10/2020 15:49

  Rusia a inregistrat joi aproape 9.000 de cazuri de coronavirus pentru a doua zi consecutiv, ceea ce inseamnă o creştere de peste 460 faţă de cifrele raportate cu o zi in urmă, potrivit datelor furn ...

UE va sancționa Marea Britanie pentru încălcarea normelor Brexit
01/10/2020 14:01

 Autorităţile de la Londra au in acest moment in dezbatarea parlamentul un proiect de lege care reglementează piaţa sa internă post-Brexit, dar care incalcă acordul de ieşire din Uniunea Europeană. ...

Spania isi inchide Capitala: Madridul intra in carantina.
01/10/2020 13:18

 3,3 milioane de locuitori ai Madridului vor intra in carantina, pentru a doua oara in acest an. Anuntul a fost facut de ministrul spaniol al Sanatatii, care a spus ca masura se va aplica si pentru unele z ...

Mașină de Poliție, în flăcări
01/10/2020 08:27

  O autospecială de poliţie a luat foc in urma unui accident produs in municipiul Campulung Muscel, cei trei ocupanţi fiind răniţi uşor. „O autospecială de poliţie din cadrul Secţiei ...

1 octombrie. Vreme capricioasa in toata tara Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
01/10/2020 08:00

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

DOCUMENTE Proiectele de modificare a legilor justiției, puse în dezbatere publică până în 31 martie 2021: Dispare Secția Specială, mandatul funcțiilor de conducere crește de la 3 la 4 ani
30/09/2020 20:26

 Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, a anunţat punerea in dezbatere publică, pană in 31 martie 2021, a propunerilor de modificare a celor trei legi ale Justiţiei. Printre modificările propuse se ...

 Ploi și vânt în toată țara!
30/09/2020 11:45

  ANM anunţă pentru intervalul miercuri ora 10:00 - vineri ora 10.00, Cod galben de ploi in vestul, centrul şi nordul ţării, precum şi in zona de munte. Va ploua şi se vor acumula cantităţi de ap ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei