Cold Zero: The Last Stand Review
Dimensiune font:
Cold Zero: The Last Stand Review
Toti facem greseli, mai mari sau mai mici. Unii afirma ca pentru ele platim nu numai in aceasta viata, ci si in vietile urmatoare. De asemenea, se mai spune ca pentru ele platesc si urmasii nostri, asa cum noi o facem pentru cele ale parintilor si bunicilor nostri. Cert este ca atat noi, cat si cei din jur suferim de pe urma lor si chiar si numai din acest motiv am vrut, macar pentru o singura data, sa existe si in realitate optiunile “undo” sau “save/load”. Cu siguranta, acest lucru si l-a dorit si John McAffrey, personajul principal din Cold Zero, in momentul in care a fost dat afara din politie: in cursul unei operatiuni de salvare a unor ostatici, McAffrey nu a ascultat de ordinele superiorului sau si a tras intr-un terorist, fapt care s-a soldat cu moartea ostatecului folosit de acesta drept scut. Totusi, experienta sa in domeniu l-a ajutat sa isi deschida un birou de detectiv particular si sa aiba o secretara draguta, Jane, afacere insa neprofitabila datorita lipsei de clienti. Mai mult, problemele lui John McAffrey se inmultesc dupa prima misiune cand intra in conflict cu un mafiot de moda veche care este impotriva afacerilor cu droguri. Sub amenintarea cu moartea, McAffrey este nevoit sa lucreze pentru acesta, indeplinind o serie de 16 misiuni ce il poarta prin locatii ca Chinatown, Rusia, Orientul Mijlociu, Guatemala si Mexic.
Cold Zero: The Last Stand este un joc de actiune third-person cu o perspectiva izometrica asemanatoare cu cea din Postal 1. Spre deosebire de acesta, misiunile din Cold Zero pot fi parcurse si fara a apela la forta bruta. In cadrul unui tutorial nu tocmai scurt ce explica in mare parte interfata destul de complexa, se subliniaza importanta pe care o au cele patru tipuri de miscari ale personajului principal (sneak, cautious walk, walk si run) din punct de vedere al variatiilor zgomotelor, acestea constituind una din cele doua cauze pentru care inamicii pot fi alarmati de prezenta ta. Celalalt motiv este vizibilitatea care depinde atat de pozitionarea lui McAffrey intre elementele din nivel (pereti, usi, masini, lazi), cat si de hainele de camuflaj pe care le poate acesta purta, precum si de prezenta sau absenta surselor de lumina. Pe langa faptul ca majoritatea acestora pot fi stinse cu ajutorul gloantelor, John McAffrey se poate catara si in copaci sau se poate ascunde sub masini. Totodata, adversarii pot intra in alerta si la vederea cadavrelor, astfel ca de multe ori va trebui sa le transporti in spate in locuri ferite sau le poti baga in anumite lazi.
Este remarcabil ca AI-ul reactioneaza la stimulii vizuali si auditivi, insa asta nu inseamna ca este un AI foarte bun. Rareori, la vederea unui cadavru, vor incepe sa caute prin imprejurimi – de cele mai multe ori se plimba pe o arie mica si apoi se opresc fie pentru o perioada lunga de timp, fie incep sa patruleze din nou. Mai mult, foarte rar am observat ca un inamic sa se duca sa cheme intariri. In schimb, nu va tine seama ca esti inarmat cu o mitraliera si el are o bata de baseball, va veni direct spre tine, situatie care se repeta chiar si atunci cand sunt mai multi.
Pe de alta parte, pathfinding-ul personajul tau este mediocru. Dese au fost cazurile in care McAffrey a refuzat pur si simplu sa se deplaseze din punctul A in B, chiar daca intre ele nu era nici un obstacol, astfel ca pe distante ceva mai mari va trebui sa il ghidezi cu ajutorul a cel putin doua-trei clickuri. De asemenea, nu mica mi-a fost mirarea cand am observat ca AI-ul ma poate rani sau ucide tragand sau lovind prin pereti. Acest fapt face ca patrunderea intr-o cladire sa fie foarte riscanta, mai ales ca unele cladiri nu devin transparente atunci cand te apropii de ele, astfel ca nu poti stii ce te asteapta inauntru pana cand nu ai deschis usa, caz in care va trebui sa apelezi aproape inevitabil la optiunea load.
Legat de bug-uri, in penultima misiune, cea cu aeroportul, au fost doua situatii in care nu am putut cerceta doua obiecte aflate in cladiri diferite. De fiecare data cand dadeam click pe unul dintre ele, McAffrey iesea din cladire, se pozitiona in mijlocul strazii si incerca sa il ia intinzand mana in aer. Din fericire, aceste doua bug-uri nu au afectat pe ansamblu terminarea misiunii, dar in misiunea a treia am fost nevoit sa incarc o salvare deoarece ostaticul pe care il eliberasem si care venise dupa mine mi-a blocat calea, McAffrey fiind prins intre acesta si masina de sub care tocmai se ascunsese.
M-a surprins in mod placut nu varietatea misiunilor (uciderea unei persoane, salvarea unor ostatici, dezamorsarea unei bombe sau gasirea unor documente), ci usoara lor nelinearitate. Aproape fiecare misiune dupa indeplinirea obiectivelor iti ofera doua locuri prin care poti iesi din nivel, iar obiectivele uneori pot fi atinse neurmand o ordine prestabilita. De asemenea, dupa cum spuneam, poti termina o misiune fara sa fie necesar sa ucizi toti inamicii: fie pur si simplu ii ocolesti, fie folosesti pumnii si picioarele pentru a-i aduce in stare de inconstienta.
Cu atat vei reusi sa omori cat mai putini inamici, cu atat vei capata mai multe puncte de experienta pe care, dupa un sistem RPG, le poti investi in 4 caracteristici (strength, fighting, camouflage si technology) si 5 skill-uri (close combat, pistols, submachine guns, shotguns si rifles). Cum pe parcursul jocului nu va puteti dezvolta toate caracteristicile si skill-urile la maxim (10 nivele) , va trebui sa hotarati cu atentie in ce directie doriti sa se dezvolte personajul vostru. Este recomandat sa investiti totusi in fighting (va asigura o manuire mai buna a armelor, indiferent de tip), in technology (va puteti repara armele si puteti deschide anumite usi fara sa fie nevoie de chei pe care altfel trebuie sa le luati poate tocmai din partea opusa a nivelului, locatie ce poate fi populata de multi adversari), precum si in strength (puteti avea in inventar o cantitate sporita de item-uri si arme).
Atat, item-urile, indiferent ca sunt health packs, ceasuri, carti de credit, telefoane, inele, reviste pornografice (!), cat si armele si munitia le puteti obtine cercetand corpurile inamicilor, precum si diverse cutii, putand fi vandute intre misiuni la pawnbroker, respectiv la weapon shop. Toate obiectele au o greutate proprie ce influenteaza capacitatea inventarului, precum si stamina, parametrul ce determina cat de repede si cat timp poti merge prin intermediul culorilor verde, galben si rosu. Armele se diferentiaza si prin integritate, precizie, damage, numarul de gloante per incarcator, precum si prin clasa din care fac parte. Se mai pot cumpara diverse accesorii ca lunete, amortizoare sau incarcatoare mai mari (primele doua crescand sau diminuand acuratetea, puterea de foc sau zgomotul armelor), dar si veste anti-glont sau de camuflaj sau un pardesiu negru al carui unic rol este de a ii adauga lui John McAffrey un aer de “bad guy”.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau