Contestarea amenzilor de circulație se va putea face online. Care sunt avantajele și cum vor fi audiați martorii sau experții

ciocan2

Dimensiune font:

| 25-10-2021 21:19

 Șoferii care primesc amenzi de circulație și consideră că măsura a fost abuzivă vor putea face contestaţie în format online, începand de anul viitor, potrivit unui proiect de lege, inițiat de senatori si deputaţi PNL si adoptat tacit de Senat, în şedinţa de luni, din 18 octombrie 2021.

Astfel, contestarea amenzilor contravenționale se vor putea judeca din fata calculatoarelor, la cererea părților. Propunerea legislativă pentru completarea Ordonanței Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor urmează să fie votată de Camera Deputatilor, în câteva zile. Dispoziţiile prezentei legi intră în vigoare la data de 01.01.2022.

Măsura, care va fi de real ajutor celor care primesc amenzi în alte județe decât cele de domiciliu, urmează să se aplice, în mod permanent, și după încetarea stării de alertă. Alte beneficii ar fi legate de soluționarea mai rapidă a cauzelor și creșterea gradului de acces la justiție, prin scăderea costurilor legate de cheltuielile de apărare

Care este procedura pentru desfășurarea contestațiilor în format online

Din momentul în care a fost formulată cererea de desfășurare online a ședințelor de judecată, aceasta nu va mai putea fi retrasă, iar ședințele de judecată se vor desfășura exclusiv prin mijloace electronice. În acest caz, toate actele procedurale se vor comunica exclusiv prin intermediul e-mailurilor.

 

 

De asemenea, audierea martorilor sau a experților se va face, în aceste cazuri, tot online.

“Ordonanţa Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.410 din 25 iulie 2001, se completează după cum urmează:

(1) La cererea oricăreia dintre părţi, şedinţele de judecată, în fond şi în căile de atac, se desfăşoară exclusiv prin mijloace de telecomunicaţie audiovizuală care permit verificarea identităţii părţilor şi garantează securitatea, integritatea, confidenţialitatea şi calitatea transmisiunii, instanţele de judecată dispunând măsurile necesare în acest scop.

(2) Petentul va solicita desfăşurarea şedinţelor de judecată prin mijloace de telecomunicaţii audiovizuale prin plângerea contravenţională, iar intimatul prin întâmpinare.

(3) Dacă a fost formulată cererea de desfăşurare a şedinţelor de judecată prin sisteme de mijloace de telecomunicaţii audiovizuale, fie prin plângerea contravenţională, fie prin întâmpinare, aceasta nu mai poate fî retrasă şi şedinţele de judecată se vor desfăşura în conformitate cu prevederile alin.(l)

(4) Dacă una dintre părţi a solicitat judecarea prin mijloace de telecomunicaţii audiovizuale, toate actele procedurale din cauza respectivă vor fi comunicate exclusiv prin intermediul poştei electronice.

(5) Audierea celorlalte persoane, martori sau experţi, are loc prin aceleaşi sisteme de telecomunicaţii audiovizuale. Partea care a propus administrarea probei cu martori sau instanţa, în cazul administrării din oficiu a probei cu martori sau în cazul audierii martorilor sau experţilor, va asigura posibilitatea martorilor şi a experţilor de a participa la audiere prin Videoconferinţă în locaţia stabilită de către instanţă, înregistrarea audierii este obligatorie”.

Totodată, un alt proiect depus la Senat are în vedere parcurgerea întregii proceduri de contestare a amenzilor de circulație fără citarea părților, doar pe baza schimbului de documente.

Procedura actuală de contestare

Pentru a anula amenzile contravenționale, dosarul se poate soluționa în maximum două termene (două luni de zile) în situația în care procedura de citare cu agentul constatator este legal îndeplinită, în funcție de cine te amendează.

Contestația se poate face la judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării, conform art. 31 din OG 2/2001. Pentru cei care semnează pe loc procesul-verbal, aceasta este data din care curg cele 15 zile pe care le au la dispoziție să conteste amenda auto.

Șoferii care refuză să semneze procesul-verbal îl vor primi prin poștă cu confirmare de primire și din acel moment au 15 zile pentru contestații.

Ce trebuie să conţină dosarul

 

  • contestația;
  • o copie a procesului-verbal de contravenţie;
  • alte documente justificative;
  • dovada achitării taxei judiciare de timbru, în valoare de 20 lei

 

Datele pe care trebuie sa le cuprindă procesul-verbal de contravenţie, conform Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001:

 

  • data şi locul unde este încheiat;
  • descrierea faptei contravenţionale cu indicarea datei, orei şi locului în care a fost săvârşită, precum şi arătarea tuturor împrejurărilor ce pot servi la aprecierea gravităţii faptei şi la evaluarea eventualelor pagube pricinuite;
  • indicarea actului normativ prin care se stabileşte şi se sancţionează contravenţia;
  • indicarea societăţii de asigurări, în situaţia în care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulaţie;
  • posibilitatea achitării în termen de 48 de ore a jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ, dacă acesta prevede o asemenea posibilitate;
  • termenul de exercitare a căii de atac şi organul la care se depune plângerea.

 

Pentru persoanele juridice, în procesul-verbal se vor face menţiuni cu privire la denumirea, sediul, numărul de înmatriculare în registrul comerţului şi codul fiscal ale acesteia; datele de identificare a persoanei care o reprezintă. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
Loto. Rezultatele tragerilor de joi, 17 iulie, 2025. Report de peste 2,66 milioane de  euro la Loto 6/49
17/07/2025 19:46

  Numere extrase joi, 17 iulie, 2025 Loto 6/49: 33, 1, 49, 4, 7, 30 Loto 5/40: 5, 21, 30, 23, 19, 39 Joker: 45, 13, 15, 6, 18  + 4 Noroc:  0, 6, 2, 0, 7, 6, 0 Noroc Plus: 5, 6, 0, 3, 0 ...

Dominic Fritz se laudă cu o amendă de 55.000 de lei dată unor romi cu palate în centru
17/07/2025 15:47

  Un bărbat din Timisoara a fost amendat cu 55.000 de lei pentru că a aruncat gunoiului pe spatiul verde. În ultimele 5 luni, orasul a dat amenzi de 1,5 milioane de lei pentru abandon de deseuri, ...

Situația uluitoare de la RA-APPS: indemnizație de aproape 1 milion de euro, propusă pentru director
17/07/2025 13:59

  În timp ce cuvintele „tăiere de cheltuieli” sunt pe buzele politicienilor si guvernantilor, la RA-APPS pare că informatia nu a ajuns. Altfel nu se explică indemnizati ...

Peste un sfert din locuitorii Austriei sunt imigranţi sau copii de imigranţi
17/07/2025 11:40

Populaţia Austriei, de 9 milioane de locuitori, creşte exclusiv datorită imigraţiei, care reprezintă acum 27,8% din total şi a crescut cu 38,4% in ultimul deceniu, a anunţat miercuri Oficiul Naţional de ...

HARTĂ| Meteorologii ANM anunță, astăzi, schimbarea bruscă a vremii: Furtuni puternice lovesc România
17/07/2025 10:58

  Meteorologii ANM au emis o avertizare generală, iar după canicula din ultimele zile, finalul de săptămană ne aduce furtuni puternice. Meteorologii au emis avertizări Cod Galben  ...

După Cehia, Italia refuză să cumpere arme americane pentru Ucraina
17/07/2025 06:28

Italia nu va achizitiona arme americane, spre deosebire de Germania, care intentionează să furnizeze sisteme de apărare Patriot Ucrainei. In schimb, Roma se angajează să contribuie logistic la transportul ...

Academia Oamenilor de Știință a decis să taie 20% din valoarea indemnizațiilor
17/07/2025 06:26

Membrii Academiei Oamenilor de Stiintă din Romania au votat reducerea propriilor indemnizatii cu 20%. Acestia au anuntat că este un gest de solidaritate fată de situatia economică a tării. Conducerea inst ...

Tentativă de fraudă telefonică. Cetățeni sunați de falși „ofițeri de caz” în numele Poliției de Frontieră
17/07/2025 06:25

Mai multe persoane au fost vizate in ultimele zile de o tentativă de fraudă telefonică, in care escrocii se dădeau drept reprezentanti ai Politiei de Frontieră. Mesajele automate, transmise in limba englez ...

Se anulează Paștele în Franța: Oamenii sunt puși să muncească Luni, în a doua zi a Învierii Domnului pentru a reduce deficitul bugetar, în timp ce nu se taie niciun ban alocat populațiilor străine
16/07/2025 20:16

Premierul francez François Bayrou a prezentat un plan amplu de reforme financiare. Acestea au menirea să reducă deficitul bugetar in crestere al tării. Cu toate acestea, Marine Le Pen, lidera partidul ...

Dragoș Anastasiu anunță măcel: Guvernul nu va mai da bani către primăriile cu prea mulți angajați și companii pe pierdere
16/07/2025 19:34

  Vicepremierul Dragoş Anastasiu a declarat, miercuri, că ceea ce intenţionează Guvernul este să nu mai dea compensările către unităţile administrative teritoriale (UAT-uri), dacă nu s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei