DRIVER San Francisco Review

default

Dimensiune font:

| 22-10-2012 16:01

DRIVER San Francisco Review

Seria Driver are mai mult de un deceniu de existenţă, dar anii nu au fost foarte îngăduitori cu cel care a creat în destul de mare măsură fundaţiile pentru ceea ce este acum GTA. În 13 ani şi cinci titluri, Driver a trecut de la un prim joc cu note apropiate de 10 la scandaluri legate de review-uri plătite, ca apoi să pice în anonimat după Driver: Parallel Lines. Ubisoft însă nu a cedat şi a continuat lupta cu şoferia, a ascultat cu atenţie toate plângerile fanilor şi chiar a introdus câteva noutăţi ce au potenţial să crească în următoarele producţii.

E mai mult decât evident însă că nu toate lucrurile sunt perfecte, iar jucătorii mai mofturoşi vor strâmba din nas chiar de premisa poveştii. Da, noul Driver este un joc de condus maşini care chiar se chinuie să aibă o naraţiune, readucându-l  în lumina reflectoarelor pe eroul din titlurile anterioare (cu excepţia Driver: Parallel Lines), poliţistul John Tanner. Alături de partenerul său Tobias Jones (un foarte „politically correct” afro-american), Tanner îl urmăreşte încă o dată pe Charles Jericho, răufăcătorul #1 din toată seria.

Acesta reuşeşte să evadeze, poliţiştii intră în acţiune, dar toată afacerea pare a se termina înainte de a începe: oamenii legii „se pupă” cu un camion în timpul urmăririi, Dodge Challenger-ul se face praf (păcat de maşină), iar Tanner ajunge la spital în comă. Mai departe, totul se petrece în mintea protagonistului, ceea ce le-a oferit producătorilor ocazia să introducă un element inedit de gameplay, element ce îţi permite să iei la ture orice maşină din San Francisco, de la cel mai banal Ford până la autobuze, betoniere sau camioane de diverse tonaje.

În visele sale, Tanner îşi dă seama că poate ieşi din corpul propriu pentru a invada orice alt locuitor al San Francisco-ului, cu condiţia ca acesta să se afle în spatele unui volan. Numită Shift, abilitatea este în acelaşi timp o premiză ridicolă şi foarte SF (experienţele în afara corpului ţinând mai mult de documentarele Discovery decât de jocurile cu maşini), dar şi chichiţa care oferă enorm de multă libertate (poate chiar prea multă în unele cazuri).

Mai trebuie precizat faptul că noul Driver este prezentat şi ca o întoarcere la origini, renunţând la posibilitatea de a ieşi din maşină, ceea ce îl îndepărtează de genul mixt impus de jocuri ca GTA sau Mafia. Aşadar, avem de-a face doar cu şoferie presărată de secvenţe cinematice narative şi tot ce trebuie să faci este să alegi dintre zecile de misiuni şi tipologia lor variată pentru a înainte nu doar în poveste, ci şi pentru a debloca tot felul de bonusuri.

La început, Shift-ul nu pare a face mare lucru. Părăseşti corpul, vezi oraşul de sus şi orice maşină îţi stă la dispoziţie; tutorialul este însă înşelător, pentru că abilitatea se dezvoltă rapid, nivelul de zoom deasupra oraşului creşte şi ajungi să traversezi toată zona golfului în doar câteva secunde, dacă misiunile o cer. Evident, şi Tanner trebuie să se obişnuiască cu noua lui „putere”, iar partenerul devine „credincios” după ce i se demonstrează că până şi cei mai cuminţi şoferi o pot lua pe arătură, provoacă patrule de poliţie, depăşesc cu mult viteza legală şi calcă pedala pe trotuar dacă sunt posedaţi de spiritul şoferistic al eroului nostru.

Shift-ul nu se rezumă doar la posibilitatea de a controla orice maşină care îţi face cu ochiul. În funcţie de nevoi, există şi un „instant Shift”, de unde şi delicioasa opţiune de a trânti un camion în adversar sau de a bloca o stradă cu un TIR doar de dragul ideii, dar şi pentru a câştiga o cursă. Pe măsură ce deblochezi misiuni, narative sau opţionale, apare şi bara de boost, încărcată prin simplul condus, dar consumabilă mai ceva ca un fitil. În mod oarecum similar, orice faci la volan – de la condus cu viteză la depăşiri periculoase, salturi, drift-uri şi cam orice îţi trece prin cap – este răsplătit cu Willpower, echivalentul punctelor de experienţă.

Doar că această „voinţă” nu cumpără niveluri pentru şofer, ci maşini şi îmbunătăţiri: 140 de bolizi aşteaptă în garaje, majoritatea vehicule licenţiate, unele dintre ele fiind adevărate surprize nu doar ca marcă şi model, ci şi prin activităţile deblocate (spun doar DeLorean…); îmbunătăţirile au rol practic – mărirea barei de boost, mărirea vitezei sale de încărcare, activarea detectorului de bonusuri sau multiplicatorul de puncte – dar şi de divertisment, cum e Thrill Cam (deblochează un mod de cameră cinematic, dar numai pentru condusul liber, nu şi în timpul misiunilor).

Nimic nu e ieftin în San Francisco, chiar şi garajele trebuie cumpărate înainte de a avea acces la maşinile dinăuntru. Aceleaşi maşini se şi strică, astfel că şi cel mai supărat Lamborghini Diablo mai trebuie dus la doctor din când în când, fie intrând în garaj din meniu, fie conducând pur şi simplu prin cercul albastru care îi marchează plasarea pe hartă. Pe obsedaţii de perfecţiune şi 100% la toate ţin să îi anunţ că au serios de lucru, cele circa opt ore de campanie-poveste fiind prea puţine pentru a putea acumula tot ce vrei.

Din fericire, odată încheiată tărăşenia spirituală, ai la dispoziţie toate misiunile secundare, pe diverse niveluri de dificultate, dar şi un mod „Plus” pentru o experienţă şi mai dificilă decât prima tură. Dacă mai considerăm şi opţiunile din Challenges, se mai adaugă o serie bogată de misiuni speciale, deblocate prin acţiunile din joc (în anumite momente ale poveştii, dacă foloseşti maşini specifice etc). 

Din acest punct de vedere însă, nu ştiu câţi jucători vor fi atraşi pentru că oricum ai la dispoziţie toate opţiunile suplimentare în materie de curse şi misiuni, iar dificultatea oricum nu e la genunchiul broaştei (chiar dacă feeling-ul este foarte arcade). În plus, libertatea mare de mişcare şi de a alege orice maşină nu ajută deloc la stimularea fiorului de a scoate la aer ultima achiziţie. Nu prea contează că tocmai ţi-ai cumpărat un bolid dacă tot poţi să-l cauţi prin oraş şi să-l distrugi liniştit. Gratis. Evident, maşinile de top nu sunt foarte des întâlnite, dar nici păsări atât de rare încât să suspini după ele. 

În plus, ca o neplăcere personală, este absolut inutil să pot intra în taxiuri şi ambulanţe, dar să nu apară nicio misiune din asta. Pur şi simplu mă duc să izbesc ambulanţa de un zid sau să ţopăi pe faimoasele coline ale oraşului, în timp ce orice ipotetic pacient din acea ambulanţă dispare ca măgarul în ceaţă. Aş fi preferat misiuni în stil GTA, ba chiar şi cu elementul aleatoriu creat de Shift, pentru că n-ar fi ceva obligatoriu scriptat în legătură cu destinaţia pasagerului.

În mod similar, misiunile cu o ambulanţă puteau fi „banale” aduceri de pacienţi vii (de preferinţă) la spital, dar poate şi curse contra cronometru spre banca de sânge sau pentru a aduce organe donate la timp pentru o operaţie vitală. Evident, astea sunt doar mofturile mele şi în niciun caz nu înseamnă că misiunile nu sunt interesante, ba chiar de-a dreptul amuzante sau total fanteziste, în anumite puncte ale poveştii.

Cu siguranţă fiecare dintre noi care e şofer a visat să-i cauzeze un atac de cord instructorului (sau eventual poliţistului de la examen); Driver îţi propune o astfel de misiune. Urmăririle sunt la ordinea zilei, cu tine la volanul unei maşini de poliţie (sau al mai multor maşini, datorită Shift-ului rapid); trebuie să fii escortă sau sa urmăreşti discret un răufăcător, dar băiatul bun se dizolvă când devii câştigător de curse ilegale pentru studenţi care nu-şi pot plăti altfel studiile; revii la fapte bune şi salvezi domnişoare răpite, iar apoi găseşti şi furi maşini speciale pentru gaşca lui Jericho, sari 80 de metri, filmezi cascadorii pentru regizori pretenţioşi, ţii boost-ul activat 4 secunde, sari peste 6 maşini într-un minut (cu ajutorul unei maşini-platformă), distrugi chestii prin oraş sau duci staruri la spectacol în timp record.

În termeni narativi, unele misiuni sunt de-a dreptul duse cu pluta, ideea de a fi în comă şi cu spiritul la plimbare permiţând multe libertăţi (oraşul e îngheţat în timp şi doar tu te mişti sau momentele când zbori de-a binelea cu maşina pentru a-ţi ajunge din urmă oponenţii). Misiunile sunt extrem de variate şi e greu să te referi la ele fără să strici distracţia viitorilor jucători, iar până la urmă, oricât e de ridicolă premiza poveştii, finalul este bine închegat şi potrivit cu felul în care au fost construite personajele (foarte albe sau foarte negre, Tanner versus Jericho, clasicul bine contra rău unde primul… probabil câştigă).

În afară de protagonistul poliţist, adevăratele vedete sunt maşinile. Avem un model de damage, nimic foarte exagerat din punct de vedere vizual, dar nici la nivel de realizare tehnică, astfel că nu ai senzaţia că te plimbi într-o cutie de carton pe roţi în loc de un Hummer. Mărcile sunt variate şi dai peste vehicule normale pentru categoria „curse nebune” de la Audi la Lamborghini, de la Pagani Zonda la Maseratti şi trecând prin mai clasice Nissan-uri sau chiar Shelby GT500.

Avem şi maşini de oraş, dacă ar fi existat misiuni de făcut cumpărături pentru nevasta isterică, cu modele de Abarth, Jaguar, Jeep, Volkswagen sau Range Rover pentru dus copiii la şcoală. Ies în evidenţă şi Audi-uri, Chevrolet, o clasică Lancia Stratos, vârfurile de gamă de la McLaren, dar şi opţiuni mai neobişnuite: Dykemann (camioane de diverse naturi, de la betoniere şi mini-macarale până la cisterne şi TIR-uri de transport cu platforme pentru maşini), maşină de pompieri, autobuze, transportoare blindate sau ambulanţe.

Spre deosebire de setting-urile anterioare şi în concordanţă cu al patrulea joc din serie, Driver: San Francisco prezintă un singur oraş, în mod evident cel din titlu. Diversele zone se deblochează pe măsură ce îndeplineşti misiuni, ajungând până la urmă la întregul oraş, inclusiv faimoasele zone deluroase, perfecte pentru salturi deosebit de spectaculoase sau urmăriri încinse.

În schimb, condusul în sine s-a dovedit a fi o experienţă mixtă: de la dezastru aproape total pe volan (pedale inversate, butoane neconfigurabile, opţiuni din meniuri care nu reacţionau decât pe mouse) la o experienţă bună cu un gamepad, dar cu încercări ratate pe tastatură pentru că pur şi simplu butoanele nu au „talentul” triggerelor progresive ale unui controller, iar o apăsare uşoară îţi aruncă de nebună maşina în lateral. Gameplay-ul este arcade, nu ai de unde emite pretenţii de realism, nici prea multă fizică în afară de modelele de distrugere ale maşinilor. De asemenea, pietonii sunt dotaţi cu un fantastic al enşpelea simţ, pentru că toţi (dar absolut toţi) se feresc din calea maşinii tale; oricât ai încerca, nu poţi lovi pe nimeni.

Vehiculele se comportă diferit în funcţie de model şi dimensiune, astfel că un autobuz are o oarecare senzaţie de masivitate şi lentoare faţă de un micuţ VW Bettle decapotabil. Totuşi, nu sunt sigură că în realitate un autobuz ajunge la 85 de mile pe oră (mile, nu kilometri, da?), iar o camionetă de închisoare în niciun caz n-ar putea fi mai rapidă decât un Dodge Challenger. Concluzie? S-a mai făcut rabat de la realism pentru a potrivi anumite aspecte ale poveştii, dar şi unele dintre provocările din misiunile secundare. Totuşi, dacă partea secundară nu mă deranjează prea tare, naraţiunea putea fi întoarsă din condei în aşa fel încât să nu îţi dea senzaţia că ai un Trabant sub fund, nu un muscle car de renume. Spre lauda jocului, controlul funcţionează la fel de bine (sau de prost) în toate modurile oferite de cameră (din cockpit, din spate, de pe capotă sau first person).

AI-ul îşi scoate capul dizgraţios când vine vorba de cursele clasice sau de urmăriri în care poţi să treci cu Shift-ul instant dintr-o maşină în alta. Oraşul e plin cu obstacole de care să te loveşti, maşinile apar pe şosea fix în puncte oarbe unde nu ai cum să le eviţi (în vârful unui deal, când dai colţul pe bulevard sau exact la începutul unei curse pe care tu o porneşti de pe o străduţă secundară). Dacă treci rapid dintr-o maşină în alta, AI-ul preia controlul si te poţi trezi când revii plantat într-un zid sau mergând în direcţia greşită.

Alteori, AI-ul te izbeşte pe tine în loc de oponentul marcat, iar dacă astfel de acţiuni mai au un dram de amuzament într-o urmărire pe autostradă, în cursele contra-cronometru sunt o mare durere fix acolo unde nu ajunge soarele niciodată. Anumite misiuni sunt mai mult o chestie de noroc decât de abilitate de a conduce, iar unele limite temporale mi s-au părut prea mici, mai ales că nu mă pot lăuda ca sunt Schumacher şi a trebuit să reiau de mult prea multe ori anumite misiuni ca să le mai pot aprecia de-a binelea.

Cum povestea încearcă să se ţină pe primul loc, avem şi destule secvenţe cinematice care să sublinieze intriga; cele mai multe se petrec  în maşină, unde Tanner şi Jones stau de vorbă, schimbă replici amuzante sau ironice sau îşi plănuiesc următoarea mutare. Intrarea într-o altă maşină aduce replici din partea pasagerilor, de departe cele mai „spumoase” fiind cele ale cetăţenilor speriaţi de 250km pe oră, condus pe trotuar, izbit de camioane şi zbor planat pe linia de tramvai. Secvenţele cinematice în sine nu rup gura târgului din punct de vedere calitativ, numărul redus de poligoane fiind compensată de tipicul luciu exagerat aplicat pe maşini.

Deşi San Francisco este uriaş, grafica în sine nu spune multe, chiar dacă arată mai bine pe PC decât în versiunile de consolă. Redarea metropolei americane este fidelă, cu zgârie-nori şi dealuri, linii de tramvai (dar nu ştiu unde sunt tramvaiele), cartierul chinezesc şi străduţele suspecte de lângă docuri, autostrăzi largi cu multe benzi şi alei pietonale pe unde te strecori cu 150 la oră în urmărirea unui traficant de Ecstasy.

Coloana sonoră gâdilă plăcut auzul cu o varietate de melodii, de la Aretha Franklin până la The Cure, Beastie Boys sau Queens of the Stone Age. Nici vocile personajelor nu sunt rele, replicile n-au prea mult patos ridicol, însă dialogurile cu diverşii pasageri ai maşinilor în care intri puteau fi mult mai inventive şi amuzante.

O surpriză foarte plăcută mi-a făcut însă multiplayer-ul, foarte bogat şi în opţiuni şi jucători de diverse niveluri. Maximum opt jucători se pot întrece în diverse tipuri de curse:

  • clasice, fără Shift şi alte „decoraţiuni” (Classic Race, Sprint GP, toate maşinile la dispoziţie);
  • Free for all (cu modurile Tag şi Trailblazer – primul e un fel de-a prinselea în care trebuie să loveşti oponentul marcat şi, dacă reuşeşti, tu devii ţinta şi tot aşa până unul dintre jucători ajunge la 100; al doilea implică rămânerea în „coada” luminoasă a unei maşini marcate, astfel câştigând punctele aferente)
  • Takedown (poliţişti versus şofer fugar, dar numai pentru 2-6 jucători)
  • Curse cooperative, în echipe, fără Shift (Capture the Flag, Blitz, Team Rush, Relay Race) sau cu Shift (Shift Race, Checkpoint Rush)

Evident, există şi opţiunea unui Quick Match care te aruncă în orice joc dintre cele pe care le-ai deblocat deja. Munca pentru a debloca toate tipurile de curse nu e foarte complicată şi nici macar nu i-aş zice muncă, pentru că multiplayer-ul chiar este o opţiune demnă de luat în seamă chiar pe termen mediu şi lung, nu doar ca noutate de moment.  Conxiunea via UPlay n-a pus niciun fel de probleme, deşi s-ar putea discuta la nesfârşit şi evident în contradictoriu despre nevoia de a avea permanentă legătură online şi pentru single-player.

Shift-ul este elementul care face din Driver: San Francisco un joc chiar interesant. Oricât de stupidă este premiza poveştii, abilitatea de a folosi orice maşină îţi atrage privirea şi oferă o libertate imensă de acţiune. Iar în combinaţie cu misiunile foarte variate şi un multiplayer bine realizat, dar şi cu un AI cam şchiop şi câteva probleme de control, noul Driver reuşeşte să scoată din comă nu doar poliţistul, ci şi întreaga serie pe care aproape nimeni nu o mai credea relevantă.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei