El Matador
Dimensiune font:
El Matador
N-am mai fost niciodată atât de nedumerit în viaţa mea. Jur că am jucat El Matador dar de fapt parcă am testat „Max Payne care vizitează câţiva prieteni la tropice”. Este incredibil. Modul în care personajul umblă, sare, slow-motion-ul, toate aceste elemente par luate direct din Max Payne. Ok, hai să punem frână şi s-o luăm de la început. El Matador este un nou shooter third person creat de studiourile Plastic Reality, care va fi distribuit de Cenega. Am avut ocazia să testez o versiune preview a jocului, şi cum lansarea acestuia nu este foarte îndepărtată, am zis că ar fi frumos să vă împărtăşesc câteva impresii despre joc.
Din păcate, da, au copiat stilul de mişcare şi săritura în slow-motion din Max Payne. Din fericire, şi-au luat notiţe şi aceste elemente sunt integrate cum trebuie în joc. Am avut posibilitatea să explorez trei niveluri. Primul a fost un orăşel din Columbia, al doilea o fabrică de cocaină în timp ce ultimul a fost un doc abandonat. Întrucât nu există vreo legătură evidentă între cele trei niveluri, nu prea am ce să vă spun vizavi de poveste. Tot ce ştiu este că veţi intra în rolul lui Victor Corbet (al cărui nume îmi aduce aminte de Korben Dallas din filmul Al 5-lea Element), un agent Antidrog care luptă împotriva unui cartel de droguri care a început să scape de sub control. Se pare că membrii cartelului au făcut o razie în cartierul general DEA din Bogota, aşa că voi aţi fost chemaţi ca să rezolvaţia situaţia.
În timpul aventurii voastre veţi mai fi ajutaţi din când în când şi de alţi agenţi, însă nu veţi avea niciun control asupra lor. Dacă avansaţi, avansează şi ei. Dacă vă adăpostiţi, ei o să avanseze în continuare. Cam aşa stau lucrurile. Primul nivel reprezintă practic un demo al luptelor urbane la care veţi participa în El Matador. Aici nu veţi vedea decât străzi înguste şi o mulţime de inamici, însă locuitorii au avut timp şi să decoreze. Deşi este un orăşel columbian, este plin de obiecte, cum ar fi cutii, sticle şi haine care atârnă de la balcon. Singura mea surpriză aici a fost numărul de grenade, care nu este imens, ci monstruos. Cred că am pierdut jumătate din viaţă numai din cauza lor. Mai târziu, în junglă şi docuri vor fi şi zone de aer liber unde vă veţi putea adăposti şi lupta ca un bărbat.
Am avut o gamă largă de arme din care să aleg şi am impresia că vor fi chiar şi mai multe în versiunea finală a jocului. Va trebui să aveţi grijă însă la muniţie, deoarece este consumată foarte uşor şi în cazul în care rămâneţi fără, va trebui să schimbaţi arma. Rapid! Mi-au plăcut în mod special AK-47 (cui nu i-ar plăcea?), MP5, M16 (acesta este suficient de puternic, dar efectele sonore seamană cu pisica mea când are toane), puşca cu lunetă şi dual Uzi-urile pentru luptele close-quarter. Există şi câteva shotgun-uri, dar dacă vă apropiaţi prea mult de inamicii care au aşa ceva, sunteţi morţi, aşa că a trebuit să renunţ la ele în favoarea a ceea ce eu numesc artilerie alternativă: mini-gun-ul. E drept, arată mai degrabă ca un mini-tun din Terminator, dar din câte mi-am dat seama, nu vă afectează modul în care vă mişcaţi.
În cel de-al doilea nivel, fabrica de cocaină, m-am simţit ca şi cum m-aş fi plimbat cu Max Payne printr-un nivel din Far Cry. Totul este verde luxuriant în jur şi la începutul jocului o voce aparţinând unei blonde te anunţă că nu sunt inamici în zonă. Pe cuvântul tău? Şi atunci cine stă în cazarmele alea din depărtare? Zâna Măseluţă? N-aş crede. Comparativ cu nivelul urban, aici lucrurile sunt destul de clare, întrucât va trebui să omorâţi tot ce mişcă. Nu am întâlnit puzzle-uri şi nici măcar secvenţe de stealth, deşi am tot văzut elementele de stealth menţionate în toate comunicatele de presă. Credeţi-mă pe cuvânt, El Matador nu e Splinter Cell. Singurul motiv pentru care va trebui să vă mişcaţi un pic mai lent va fi calibrarea puştii cu lunetă. Încă mă mai întreb de ce avem nevoie de o puşcă cu lunetă în joc, dar probabil că vom afla asta în versiunea finală. Ultimul nivel arată absolut extraordinar. Aici voi, împreună cu câţiva agenţi, va trebui să omorâţi toţi inamicii, care apar din pământ de parcă ar fi cârtiţe. Nu avem boss, dar la sfârşitul nivelului, o vedem pe Mia într-un elicopter, invitându-ne la bord. Bineînţeles, veţi sări spectaculos de pe acoperişul unei nave direct în elicopter. Cât romantism.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau