Evil Genius Review
Dimensiune font:
Evil Genius Review
Trebuie sa marturisesc ca pe mine nu m-au atras niciodata filmele cu super agenti secreti care sunt chemati sa salveze lumea ori de cate ori vreun nebun de te miri unde isi pune planurile diabolice in aplicare. Nu stiu daca e de vina ideea in sine sau previzibilitatea totala a actiunii, insa astfel de “aventuri” mi se pareau mai degraba comedii decat filme de actiune. Poate cel mai mult ma enerva partea in care agentii erau capturati, dar in loc sa-i execute imediat, mai sus numitii nebuni preferau sa creeze capcane care de care mai elaborate pentru a le curma viata (vezi Doamne pentru a-si savura momentul de glorie). Dupa cum va puteti imagina, super agentii nostrii scapau intotdeauna, fiindca asa cerea scenariul. Tocmai de aceea am fost placut surprins cand baietii de la Elixir Studios, responsabili pentru Republic: The Revolution, au anuntat Evil Genius, o strategie care aducea foarte mult cu Dungeon Keeper, dar avand ca tema anii 60′. Si cum cele doua titluri Dungeon Keeper au fost niste mici bijuterii, pe care si acum le poti juca cu aceeasi placere, am asteptat foarte curios sa vad daca Demis Hassabis & co se pot ridica la acelasi nivel.
Ideea care sta la baza lui Evil Genius este destul de interesanta (dar nu chiar noua): jucatorul preia rolul unui geniu al raului, care trebuie pentru inceput sa-si construiasca o fortareata secreta de unde sa-si organizeze operatiunile malefice, scopul final fiind acela de a deveni cel mai notoriu criminal din lume. Pentru aceasta, va trebui sa recrutati ajutoare si oameni de incredere, pe care sa-i antrenati si sa-i specializati, urmand ca dupa aceea sa-i trimiteti in lumea intreaga pentru a crea panica si teroare. Chiar daca nu ati jucat Dungeon Keeper, stilul de joc din Evil Genius nu va ridica foarte mari probleme, deoarece sistemul de Help este unul din cele mai stufoase pe care le-am vazut pana acum. Informatii peste informatii, hyperlink-uri dintr-un topic in altul si chiar mici filmulete explicative va stau la dispozitie pentru a va ajuta sa va descurcati in lumea jocului (se pare ca cei de la Elixir au invatat din greselile facute cu Republic).
Inainte de toate va trebui sa va alegeti unul din cele 3 personaje disponibile, care vor deveni alter ego-ul vostru in lumea jocului: Shen Yu, Alexis sau Maximilian. Singura diferenta intre cei trei este aria de influenta (pe care o veti folosi pentru a mari loialitatea minionilor) si henchman-ul pe care il aveti de la inceput, stilul de joc fiind insa acelasi.
Similaritatile cu Dungeon Keeper vor fi evidente inca din momentul in care veti dori sa incepeti construirea bazei subterane. Ca si in jocul celor de la Bullfrog, va trebui mai intai sa construiti o serie de tunele, care sa lege diversele camere pe care le veti construi ulterior. Este indicat sa lasati spatiu si pentru o usa, pentru a mari securitatea, care veti vedea mai tarziu ca joaca un rol foarte important. Construirea camerelor este la fel de simpla ca si cea a tunelelor, numai ca acum puteti adauga si obiecte in interiorul lor inca din faza de proiect (blueprint). Spre exemplu, atunci cand construiti o baraca pentru muncitori, puteti adauga din start cateva dulapuri si paturi, pentru a va scuti de un efort in plus. Fiecare camera a bazei poate fi umpluta cu obiecte, in functie de scopul ei: o camera de control va fi plina de panouri de comanda si memory banks, in timp ce armuraria va avea scaune de tortura dar si celule pentru prizonieri. Obiectele pot fi mutate dintr-o camera in alta (de acelasi tip) iar orientarea lor poate fi schimbata in functie de necesitati: un pat supra-etajat nu-l veti putea pozitiona in coltul unei camere, deoarece unul din punctele lui de acces va fi blocat.
Insa banii pe care ii aveti la dispozitie la inceputul jocului nu vor fi suficienti pentru foarte mult timp, asa ca va trebui sa va trimiteti ajutoarele (asa-zisii minioni) in lume pentru a fura bani din diversele zone ale globului (de remarcat faptul ca niste garzi inarmante sunt mai recomandate pentru a fura bani dintr-o anumita regiune decat construction worker). Aceste zone sunt impartite intre cinci agentii de securitate, care vor incerca prin toate mijloacele sa va opreasca planurile. Ca paleta de optiuni pentru minioni vostrii nu veti avea decat furatul banilor sau planuirea actiunilor care sa va creasca notorietatea, iar atunci cand este detectat un agent secret al agentiilor, puteti sa va ascundeti pentru o scurta perioada de timp oamenii din zona respectiva.
Daca la inceput veti putea folosi doar muncitori, pe masura ce jocul avanseaza veti avea nevoie de ajutoare din ce in ce mai avasate, cum ar fi garzi, doctori, valeti s.a.m.d. Pentru a mari sansa de succes a unei misiuni, puteti sa va trimiteti si unul din henchamen-i in zona respectiva, iar daca misiunea este un succes, el va primi puncte de experienta (lucru valabil si daca omoara agenti secreti). Aceste puncte de experienta vor putea fi folosite pentru a debloca 2 dintre cele 3 abilitati speciale ale henchmen-ului, prima fiind disponibila inca de la inceputul jocului. Henchmen-i vor fi si singurele personaje pe care le veti putea controla direct, restul actiunilor fiind duse la capat cu ajutorul tag-urilor. Sistemul in teorie este destul de interesant: in loc sa controlati manual minion-i pentru a captura/slabi/ucide un agent secret care este trimis pe insula voastra, ii atasati acestuia un tag, iar in momentul cand el intra in raza vizuala a minionilor, ei vor reactiona in consecinta. Problema insa vine din faptul ca daca nu au nici un tag, agentii vor fi ignorati complet, chiar si daca se plimba nestingheriti prin baza voastra secreta. Iar acest lucru inseamna automat sa aveti grija ce agenti se plimba pe insula voastra, lucru care e destul de dificil daca luam in calcul faptul ca jocul nu te anunta cand sosesc acestia.
Acest lucru este valabil si pe World Map, unde jocul nu te anunta daca ai pierdut intre timp minioni din cauza agentilor secreti. Poti sa ai chiar surpriza ca atunci cand intri dupa ceva timp pe World Map, jocul sa-ti arate foarte tacticos ca ai pierdut toti minionii care ii aveai pe harta, cu toate ca tie nu ti-a parvenit nici un mesaj. Aceasta lipsa acuta de informare, cumulata cu micromanagementul cam stufos reprezinta principalele probleme ale jocului.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau