Obligatoriu pentru românii cu balcon la bloc!

000000  240242686300

Dimensiune font:

| 16-06-2025 13:27

Obligatoriu pentru românii cu balcon la bloc! Pentru orice lucrare de renovare, întreținere sau modificare a balconului trebuie respectați anumiți pași legali. Este nevoie de autorizație de la primărie.


Obligatoriu pentru românii cu balcon la bloc!

Românii care stau la bloc și vor să își renoveze balconul trebuie să știe că au nevoie de autorizație pentru orice lucrare. Executarea de lucrări la balcon fără documentele legale poate atrage amenzi uriașe. Mai mult, autoritățile pot obliga proprietarul să readucă balconul la starea inițială, pe cheltuiala proprie și se poate solicita chiar demolarea modificărilor neautorizate, notează capital.ro.

 

Cei care sau la bloc și vor să facă lucrări la balcon trebuie să se consulte mai întâi cu primăria. Dosarul pentru autorizație poate include schițe ale lucrării, acte de proprietate, iar uneori și acordul asociației de proprietari, totul în funcție de amploarea lucrării. Românii de la bloc sunt avertizați că legislația nu face excepții pentru lucrările considerate „minore” precum renovarea balconului. Pentru orice lucrare de la bloc trebuie obținută o anumită documentație.


 
Românii care vor să își închidă balconul în 2025 sau să facă modificări în apartament trebuie să țină cont de noile legi intrate în vigoare. Faptul că în 2025 nu mai este necesară obținerea unei autorizații de construire de la primărie nu înseamnă că se pot începe lucrările fără nicio formalitate. Legea prevede că este obligatoriu ca locatarul să trimită o notificare la primăria de care aparține locuința. Această notificare are rolul de a informa autoritățile locale cu privire la intervenția asupra fațadei clădirii, și anume închiderea balconului. 

Reguli pentru locatarii care stau la parter
Proprietarii de locuințe aflate la parterul blocului au dreptul să își închidă balconul. Ei pot să facă lucrări de închidere a balconului, însă numai cu respectarea anumitor condiții prevăzute de lege. Proprietarul trebuie să obțină acordul Asociației de Proprietari. Anterior, regulile prevedeau că este nevoie de un acord din partea vecinilor, însă această lege a fost înlocuită. Proprietarul unei locuințe va trebui doar să trimită doar o notificare la primărie, pentru a-și anunța intenția legată de respectivele lucrări. Cu toate acestea, proprietarii vor trebui să țină cont de regulile asociației de proprietari, referitoare la materialele folosite la închiderea balconului.


O altă lege controversată îi vizează pe cei care stau la bloc. Persoanele care fac lucrări de îmbunătățire a blocului pot fi amendați, potrivit legii. Chiar dacă fac lucruri foarte bune, autorizaţia este obligatorie pentru locatarii care decid să repare sau să înfrumusețeze blocul în care stau. În caz contrar, cei care nu respectă regula riscă să fie amendați. Amendat prin lege este și gestul unor locatari de a pune flori în balcon sau pe scara blocului din dorința de a crea un spațiul plăcut. Mulți dintre românii care au ghivece cu flori sau plante ornamentale pe scara blocului nu știu că fapta este interzisă prin lege și este valabil şi pentru cei care plantează flori sau pomi în grădina de lângă bloc.

Amenzi uriașe pot primi și cei care vor să amenajeze terasa blocului fără a avea autorizație sau cei care doresc să repare fațada blocului. Pentru toate aceste lucrări de amenajare este nevoie de autorizație. De aprobare de la primărie au nevoie și locatarii care vor să facă modificări de orice fel la balcon. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

18:50

Bancul Zilei

06:10

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
Cutremur nou mare în România. „S-a auzit un huruit puternic”
12/07/2025 18:34

Un cutremur a avut loc in Romania in această după-amiază, 12 iulie. Institutul National de Cercetare – Dezvoltare pentru Fizica Pămantului (INCDFP) anuntă că magnitudinea acestuia a fost de 3.5 pe s ...

Bugetarul Dorin Tudora, fost agent de pază, în prezent directorul CONPET, are un salariu monstru
12/07/2025 16:09

 Dorin Tudora, directorul general al CONPET, companie aflată in subordinea Ministerului Energiei, este bugetarul care se poate lăuda, pe timp de criză, cu un salariu mai mult decat imens: 14.000 de euro ...

Curtea de Conturi: Zeci de milioane de lei în pensii speciale acordate ilegal. Unele plătite și după decesul
12/07/2025 12:44

 Curtea de Conturi a identificat mai multe categorii de plăti aferente pensiilor de serviciu acordate magistratilor care nu respectă prevederile legale in vigoare, scrie institutia in raportul pe 2023, t ...

Vine din nou canicula. Cod galben în şase judeţe şi în București. Valul de căldură se va extinde şi intensifica
12/07/2025 12:27

 ANM a emis o atentionare cod galben de caniculă care vizează, duminică, sase judete si Capitala. Meteorologii spun că de săptămana viitoare căldura extremă va fi resimtită in mai multe zone din t ...

Jaf de sute de mii de euro, în Brăila. Hoții s-au folosit de o dronă pentru a supraveghea locuința vizată
12/07/2025 11:08

 Spargerea s-a dat intr-o localitate din Brăila. Cel care a organizat jaful s-a asigurat că isi va duce planul la bun sfarsit, astfel că a luat toate măsurile necesare. S-a folosit inclusiv de o dronă ...

 ACESEAZA AICI SA VEZI CE PRIMAR AI/Clasamentul celor 2.862 de comune din România, după bugetul din 2024  / În primele 10 domină județele Timiș, Ilfov, Cluj și Iași / Pe primul loc e Chiajna (135 mil. lei)
11/07/2025 22:43

 43 de miliarde de lei au cheltuit cele 2.862 de comune din Romania in 2024, conform datelor Ministerului Dezvoltării consultate de Turnul Sfatului. Media este de 15 milioane de lei per localitate, i ...

Ce salariu are o cameristă la Mamaia Nord în 2025. Cum arată programul de lucru și ce alte atribuții mai are
11/07/2025 22:20

 Suntem in plin sezon estival, iar mai toate hotelurile si pensiunile de pe litoral si-au deschis portile. Ce salarii au insă cei care lucrează aici? Stim deja că barmanii, dar si chelnerii sunt foarte ...

Trei români au spart conturile Guvernului Britanic și au furat 1 milion de lire sterline
11/07/2025 21:09

  Trei romani au accesat ilegal conturile Government Gateway, conturi personale pentru colectarea taxelor si alocatiilor pentru copii, puse la dispozitie de Guvernul Britanic cetăteni ...

Cel puțin 1,5 miliarde de lei din fondul de rezervă bugetară, folosite în 2024 pentru plata diferențelor salariale ale magistraților
11/07/2025 13:00

   Din pixul Guvernului Ciolacu au iesit din fondul de rezervă bugetară, in 2024, cel putin 1,5 miliarde de lei pentru plata diferentelor salariale pentru magistrati. Adică a crester ...

VIDEO/Dacă găsești o asemenea piatră, poți fi milionar. Provine de pe Marte și valorează 4.000.000 $
11/07/2025 12:54

  Dacă găsesti o asemenea piatră, poti fi milionar. Provine de pe Marte si valorează 4.000.000 $ Un pămantean se va imbogăti, iar altul va da o grămadă de bani, in curand, pentru o bucată din pl ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei