Ortansa Stănescu a patronat Zorzo Prinţesa SRL facand un prejudiciu bugetului de stat de 2,3 milioane lei

Tigani

Dimensiune font:

| 13-12-2021 21:33


O ieşeancă a primit o sentinţă dură pentru evaziune fiscală. Din actele dosarului pare să rezulte însă că aceasta a fost folosită doar ca paravan. Ideea de afaceri a tinerei condamnate nu avea nicio legătură cu faptele pentru care a fost condamnată. În oricare din variante, bugetul statului rămâne păgubit cu o jumătate de milion de euro.

În 2013, Ortansa Stănescu a preluat Zorzo Prinţesa SRL, o firmă de comerţ cu amănuntul înfiinţată în Suceava în 2005 şi mutată la Grajduri în 2012. Conform propriilor declaraţii, urma să folosească firma pentru achiziţii de fier vechi şi pentru acoperirea celor care se ocupă cu recuperarea de deşeuri metalice. Dacă erau opriţi de poliţie, urmau să prezinte documentele societăţii, părând astfel că efectuează transporturi în beneficiul acesteia. Evident, ei urmau să beneficieze de o acoperire legală contra cost. Nu această activitate a adus-o însă pe Ortansa Stănescu în faţa judecătorilor.

Un control fiscal încrucişat a evidenţiat în contabilitatea unei firme achiziţii de fragmente de aur şi bijuterii uzate făcute de la Zorzo Prinţesa SRL, iar Stănescu a fost chemată la Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice cu actele contabile ale societăţii. Printre acestea se aflau şi patru facturi conform cărora societatea acesteia cumpărase două transformatoare electrice, 1.000 de curele auto, plasă sudată, carton şi fier beton în valoare totală de 900.000 lei. Marfa nu fusese plătită şi nici nu se găsea în fizic la societate. Controlul a fost extins, identificându-se şi alte achiziţii de valoare mare, în condiţiile în care societatea nu avea nici mijloace de transport auto, nici depozit şi nici măcar angajaţi. În cauză a fost calculat un prejudiciu adus bugetului de stat de 2,3 milioane lei, reprezentând TVA dedus şi impozit pe profit neachitat.

În timpul procesului, Ortansa Stănescu a precizat că nu s-a ocupat propriu-zis de firmă, întrucât nu ştie carte. De activitatea societăţii se ocupa contabila, aceasta neavând nici contract de muncă şi nici contract de prestări servicii. Stănescu a mai afirmat că i se falsificase ştampila şi că au fost depuse declaraţii în numele său, declaraţii despre care nu ştia nimic. Cele patru facturi fiscale de la care plecase ancheta îi erau necunoscute. Această apărare a fost însă respinsă de judecători.

„Din relaţiile comunicate de către Oficiul Registrului Comerţului nu rezultă că inculpata ar fi împuternicit în mod legal vreo persoană să se ocupe de administrarea societăţii Zorzo Prinţesa SRL, motiv pentru care nu pot fi primite apărările inculpatei cu privire la faptul că contabila societăţii este cea care întocmea documentele, că inculpata nu ştia despre ce documente este vorba, că nu le citea pentru că nu ştie să citească”, au precizat aceştia.

Pentru activitatea firmei în cele 6 luni vizate de controlul fiscal a fost considerată responsabilă administratoarea societăţii, pe atunci în vârstă de 23 de ani. Legea permite ca evazionistul să nu mai fie pedepsit dacă acoperă în întregime prejudiciul produs, majorat cu 20%. Ortansa Stănescu nu s-a prevalat însă de acest drept şi nici nu a solicitat vreun termen pentru acoperirea prejudiciului. De asemenea, ea nu a solicitat să fie judecată în procedură simplificată, recunoscându-şi fapta. În aceste condiţii, ea a fost condamnată la 9 ani de închisoare. Femeia a declarat apel, acesta urmând să fie judecat la sfârşitul lunii februarie. 

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
Gata cu munca la negru în construcții. Ministerul Muncii a început vânătoarea pe șantiere. O mie de inspectori fac controale în toată țara
15/07/2025 23:07

 Florin Manole, ministrul Muncii, a anuntat că, la nivel national, se derulează o campanie de combatere a muncii la negru, peste o mie de inspectori făcand controale pentru a verifica legalitatea modulu ...

Șeful NATO avertizează țările care fac afaceri cu Rusia
15/07/2025 22:37

Secretarul general al NATO, Mark Rutte, a asigurat marti că statele europene membre ale Aliantei care vor dori să cumpere din SUA arme si munitii pe care apoi să le ofere Ucrainei vor găsi banii necesari si ...

Românul care a speriat America: considerat unul dintre cei mai de temut imigranți, a fost dus direct în iadul din Guantanamo
15/07/2025 22:12

Un roman a ajuns pe lista neagră a Americii. Considerat extrem de periculos, a fost trimis direct in inchisoarea de la Guantanamo Bay, alături de cei mai căutati infractori din lume. Acum, Statele Unite i-au ...

Se schimbă regulile în aviația mondială? Statul cere să se ridice vârsta de pensionare a piloților
15/07/2025 19:10

Un grup de senatori influenti din Congresul SUA solicită administratiei de la Washington să sprijine o schimbare importantă in regulile aviatice internationale: cresterea varstei obligatorii de pensionare pe ...

Bolojan dă afară 30% dintre angajații de la Palatul Victoria. Rămân doar cei care iau un examen
15/07/2025 14:16

  Bolojan dă afară 30% dintre angajatii de la Palatul Victoria. Răman doar cei care iau un examen Conform surselor Profit.ro, premierul Bolojan vrea să dea un exemplu celorlalte ministere in ce prive ...

O primărie din România a depus o plângere penală după ce zeci de arbori plantați în oraș au fost găuriți cu un burghiu și otrăviți cu soluție din sare ca să se usuce
15/07/2025 14:04

 Primăria Arad a depus o plangere penală după ce 17 arbori din centrul orasului ar fi fost găuriti cu burghiul si otrăviti intentionat cu sare pentru a se usca, acum fiind marcati pentru tăiere de c ...

Alertă - INHGA a emis Cod Galben de inundații în 17 județe / Zonele vizate
15/07/2025 12:23

Institutul Naţional de Hidrologie şi Gospodărire a Apelor a emis un cod galben de inundaţii valabil, marţi, in intervalul orar 12:00 – 24:00. Sunt vizate bazine hidrografice din 17 judeţe. ”C ...

Datoria externă totală a României a crescut în primele cinci luni cu 4,557 miliarde euro, până la 209,450 miliarde euro, potrivit BNR
14/07/2025 20:17

 Datoria externă totală a Romaniei a crescut , in perioada ianuarie – mai 2025, cu 4,557 miliarde euro, pană la 209,450 miliarde euro, anunţă Banca Naţională a Romaniei (BNR), transmite News.r ...

Trump a amenințat dur Rusia. Ce se întâmplă dacă în 50 de zile Kremlinul nu va agrea un armistițiu în Ucraina
14/07/2025 20:09

 Presedintele american Donald Trump a afirmat vineri, 11 iulie, că intentionează să facă o „declaratie majoră” la inceputul acestei săptămani despre Rusia, in contextul in care isi inten ...

Donald Trump a schimbat strategia și trimite armele mult dorite de Ucraina: Au nevoie disperată!
14/07/2025 11:42

Preşedintele american Donald Trump a declarat că Statele Unite vor trimite sisteme de apărare antiaeriană Patriot in Ucraina pentru a ajuta ţara să răspundă la atacurile ruse, intr-un moment in care rel ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei