Red Ocean
Dimensiune font:
Red Ocean
Amenintarea vine de pe fund
Red Ocean este un FPS fara pretentii, tocmai de aceea nici n-am asteptat mare lucru de la el. Bineinteles, asta nu inseamna ca ma asteptam la un joc prost. Din start, Red Ocean s-a vrut a fi un shooter ieftin, deloc complicat, relaxant, numai bun de jucat in pauza de masa. Ca nu este chiar asa, asta-i altceva.
Made in Germany
Sa incepem cu scenariul si sa terminam repede cu el, pentru simplul motiv ca lipseste cu desavarsire, si sa ne oprim asupra eroului, un anume Jack Hard, instructor de scufundari si vanator de comori, care descopera din greseala un laborator ultra-secret dosit pe fundul oceanului. Aventurierul abisurilor nu sta parea mult pe ganduri si se grabeste sa-si bage nasul unde nu-i fierbe oala, hotarat sa puna capat planurilor malefice cu care se lauda organizatia terorista United Arms. Aceasta este descoperitoarea unei noi ferme de energie cu ajutorul careia planuieste sa construiasca o arma de distrugere in masa de zece ori mai puternica decat bomba atomica. Bineinteles ca lui Jack nu-i place cum suna ideea si se pune pe trosneala, transformandu-se, dintr-un scafandru de profesie, intr-un Rambo cu acte in regula.
Baietii de la Collision, studioul german datorita caruia ne impiedicam prin magazine de Red Ocean, nu s-au spetit prea mult pentru a ne oferi o poveste care sa ne tina de cald, in conditiile in care jocul este departe de a fi un FPS bun. Ritmul nu este unul sustinut, si asta in ciuda faptului ca adversarii ataca necontenit, materializandu-se adesea ca din senin, la un pas de tine. Este ca si cum te-ai uita in oglinda retrovizoare pentru o secunda, iar in clipa in care ai intors privirea la drum te trezesti cu un camion calare pe tine. Boo! Inamicii sunt aproape intotdeauna aceiasi, nivelurile sunt repetitive si mohorate, munitia pentru armele mai eficace din dotare este rara, indemnandu-te sa aduni cat mai multe head-shot-uri, iar dificultatea este accentuata de faptul ca „pansamentele" sunt repartizate aiurea. In plus, nici vorba de adversari bine organizati. Ai crede ca zecile de lazi si vagoane imprastiate prin catacombele de pe fundul oceanului ar trebui sa-i ajute sa se fereasca de gloante, dar nu; sunt mobili, se misca aproape incontinuu, insa nu le trece prin cap sa le foloseasca prea des. Ce-i drept, majoritatea pot fi distruse, inclusiv stalpii de beton, pe care ii putem „macina" cu gloante si grenade, mediul destructibil fiind unul dintre putinele aspecte care condimenteaza tavaleala fara sens din Red Ocean. Cea mai interesanta bucata din joc o reprezinta inotul la adancime, o schimbare de decor mai mult decat bine-venita, in care gauresti doi scafandri. Miscarile par atat de firesti, iar senzatia de „imponderabilitate" subacvatica este atat de bine recreata, incat as fi petrecut bucuros inca o ora in compania rechinilor verzi fara sa ma plictisesc, cu conditia sa am ce sa gauresc. Din nefericire, toata balaceala nu dureaza mai mult de doua minute.
De la fund in sus
Drumul catre suprafata este presarat cu adversari insistenti, pe care Jacky ii scoate din circuit cu ajutorul a noua arme, dintre care doar doua sunt oarecum originale (una cu laser, iar alta cu plasma). Ce-i drept, nu reusesc sa incinga atmosfera, chiar daca se comporta suficient de realist pentru a te face sa te gandesti de doua ori inainte de a arunca jocul pe geam, insa cadenta de tragere a unora dintre ele m-a trimis de cateva ori la culcare. In rest, este clar ca Red Ocean copiaza cateva idei interesante din alte jocuri, cum ar fi F.E.A.R. - unde inamicii ataca intr-un mod similar, dar mult mai inteligent si in haite bine organizate, insa lipsa de interes a nemtilor de la Collision pentru propriul lor produs s-a materializat intr-un joc sec, nu neaparat prost, dar exasperant de linear ca mod de desfasurare a actiunii si foarte previzibil. Concomitent, level designul nu aduce nimic special, peisajul din Red Ocean fiind dominat de culoare claustrofobice si depozite, iar coloristica simpla se reduce la nuante de gri, negru, rosu si maro pamantiu. Ceea ce nu-l ajuta deloc, scurtandu-i drastic viata si asa foarte scurta.
Ape tulburi
Din punct de vedere vizual, Red Ocean nu este nici frumos, nici urat, cele mai mari neajunsuri ale sale fiind iluminarea prea pronuntata si texturile „baloase". Chestiunea e ca jocul baietilor de la Collison, stand alaturi de titluri precum F.E.A.R. sau Far Cry, nu ar fi bagat de nimeni in seama. Red Ocean pur si simplu nu impresioneaza.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau