The Thing Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 16:20

The Thing Review

Totul a pornit de la un film de prin anii 50, insa la acea vreme tehnologia nu permitea redarea acestora intr-un mod vizual atat de bogat, asa ca, in 1982, concomitent cu lansarea “E.T.” apare pe marile ecrane “The Thing” cu Kurt Russell in rolul principal. Douazeci de ani mai tarziu cand valoarea filmului este recunoscuta si acceptata chiar si de criticii care au considerat efectele sale speciale ca fiind imorale, acest titlu serveste drept sursa de inspiratie pentru Computer Artworks, firma care in 2000 ne-a dat Evolva.

The Thing The Thing

Actiunea jocului incepe acolo unde ne-a lasat filmul: intr-o parte intunecata a Antacticii, batuta de zapada si vant si mai ales bantuita de chestii. Este momentul pentru intrarea in scena a capitanului Blake si a echipei sale a carui principala misiune este de a investiga ciudata tacere ce s-a asternut asupra bazei stiintifice 31. Jucatorul avizat va stii cu siguranta la ce sa se astepte. Nici pentru ceilalti nu e grea deductia daca alatura notiunea de cadavru cu cea de nava spatiala. E clar ca ceva a inceput sa-si faca de cap si trebuie oprit, asa ca singura optiune a lui Blake este de a continua investigatia si de a face curat macar asa de ochii coechipierilor. “The Thing” se vrea astfel a fi un joc de actiune in care conceptul de echipa sa ocupe un rol cat mai important. Din pacate tocmai aici esueaza si asta din doua motive. In primul rand singurul personaj pe care il poti controla total este Blake. Acesta, avand gradul de capitan, poate da ordine astfel ca producatorii au folosit acest mic artificiu pentru a se eschiva de la posibilitatea controlarii si celorlaltor personaje.
Daca anul trecut am jucat cu mare placere Project Eden, anul acesta m-as fi asteptat la o imbunatatire a managementului echipei intr-un joc oarecum similar. Pe langa controlul indirect al coechipierilor, redus intr-un mod rudimentar la comenzi de genul “Stai aici”, “Urmeaza-ma”, “Du-te acolo”, Blake are posibilitatea de a da sau a lua arme si munitie de la ei, de a-i vindeca sau de a le testa sangele. Aceste actiuni au ca rezultat influentarea procentului de incredere pe care acestia ti-l acorda si eventual calmarea lor in situatii de criza. La prima vedere aceste idei par interesante si adauga parca un pic de realism unui joc cu o puternica tenta SF. Spun SF pentru ca in opinia mea genul horror implica si suspans, lucru cu care acest titlu nu prea se poate lauda.
Cat despre asa zisele inovatii se nasc automat niste intrebari la care eu unul nu am gasit raspuns. De ce coechipierii castiga sau pierd incredere doar in tine aka Blake? De ce nu si intre ei? Daca fac parte din trupe de elita de ce se pierd atat de usor atunci cand vad un cadavru cu putin sange imprastiat pe pereti? Pe langa acestea putem critica influentarea extrem de facila a acestui procentaj de incredere pentru a carui mentinere la o cota favorabila nu necesita un timp de gandire indelungat. Un studiu mai atent al psihologiei umane, un mecanism un pic mai complex de influentare a emotiilor si gandurilor unor persoane special antrenate sa faca fata unor astfel de situatii ar fi propulsat cu siguranta acest titlu pe o treapta superioara. Nimic nu ma deranjeaza mai mult decat atunci cand gasesc idei bune folosite ori aiurea, ori intr-un mod prea simplist.

The Thing The Thing

Cum toate acestea nu erau de ajuns cei de la Computer Artworks s-au intrecut pe ei insisi in a ne furniza cea mai ciudata combinatie de perspective intalnita anul acesta. Jocul este in principiu un third person shooter cu singura mentiune ca in acest mod folosirea auto aiming-ului este obligatorie, iar singura miscare posibila a camerei este pe orizontala. Din fericire aria dedicata auto aiming-ului poate fi micsorata in functie de nivelul de dificultate ales, insa dobandirea unui freelook adevarat nu este posibila sub nici o forma. Vrei freelok treci in modul first person. Treci in modul first-person, nu mai poti sa te misti decat in jurul propriei tale axe plus o usoara inclinare la stanga sau la dreapta care spun producatorii este utila uitatului dupa colt. Cum ideea de stealth este in totala contradictie cu valurile de chestii care continua sa curga de multe ori pe parcursul jocului nu prea vad utilitatea acestei forme antice de spionaj. Alt dezavantaj al modului first person si al faptului ca nu poti sa te misti este si imposibilitatea de a-ti ajuta coechipierii care pot fi grav raniti. Per total recomand folosirea primei perspective care ofera o mult mai mare flexibilitate si mai buna analiza a mediului inconjurator.

The Thing The Thing

Un lucru interesant mi s-a parut insa, si anume impartirea obiectelor si modul lor de folosire. Avem un inventar pentru arme, unul pentru obiecte de genul stingator de foc, grenade, truse medicale sau adrenalina, unul pentru documente si unul pentru chei. Pentru a vindeca un coechipier este de ajuns sa te echipezi cu o trusa medicala si sa folosesti tasta “use” pe respectivul. Jocul face o diferenta clara intre “use” si “interact”. Primul se refera la obiectele din inventar iar al doilea la diferite elemente din mediul inconjurator cum ar fi o usa, un buton, un levier sau o reparatie simpla. Exista bineinteles posibilitatea ca medicul sa te vindece automat sau ca inginerul sa repare un defect mai complicat insa numai in urma unui ordin emis tot de tine. Daca pentru vindecare trebuie sa te apropii putin de medic, cu inginerul comunicarea este mai complicata. Problema este ca acesta se duce la locul cu pricina doar in urma ordinului ceea ce implica cautarea si gasirea acestuia mai ales daca el nu este prin preajma. In plus, in cazul in care in calea lui exista mai multe obstacole el s-ar putea bloca, lucru ce indica faptul ca pathfinding-ul nu prea este la inaltime. Intr-o anumita situatie inginerul meu nu a stiut sa ocoleasca doua lazi pe care a trebuit sa le sparg pentru a-l ajuta sa ajunga acolo unde era nevoie de el. Pe langa aceste mici probleme am descoperit cu stupoare ca rezistenta la frig a echipei, concretizata intr-un timp limitat care se scurge incet sub forma unei dungi albastre undeva in partea de jos a ecranului, se reseteaza daca doar Blake se adaposteste intr-un loc cat de cat ferit de furtuna. Ceilalti pot sta in acest caz bine mersi afara fara sa le pese de frig, zapada, ceata sau vant si fara sa intre in panica.

The Thing The Thing

Acest joc pare neterminat. Mi-as fi dorit controlul fiecarui personaj, un sistem mai complex de ordine sau posibilitatea influentarii acestora prin mult mai multe actiuni decat cele prezentate mai sus cum ar fi protectia lor in timpul luptei sau aranjarea lor astfel incat medicul sa fie intotdeauna pazit. Mi-as fi dorit dispunerea membrilor echipei in formatii pentru a putea face fata valului de chestii ce se revarsa asupra lor, dar si pentru a se putea ajuta intre ei cum ar fi transferul de munitie automat de la un personaj la altul in cazul in care unul ramane fara. Mi-as fi dorit posibilitatea setarii anumitor aspecte ale AI-ului fiecarui personaj pentru a face fata fiecarei situatii intr-un alt mod sau pentru a intreprinde anumite actiuni in functie de prioritatile stabilite de comandant. Cu alte cuvinte “The Thing” esueaza tocmai acolo unde ar fi trebuit sa exceleze si anume controlul echipei. Nu mai conteaza ca grafica reda destul de bine atmosfera aceea ingrozitoare, ca oamenii lasa urme in zapada sau ca din contra ea, zapada, arde nepermis de mult in timp ce salteaua nu ia foc in intregime. Lipsa multiplayer-ului presupune un single player de calitate deoarece doar acesta poate atrage cumparatori si poate asigura astfel succesul titlului. Este bine ca se incearca o revenire in acest sens insa producatorii ar trebui sa invete din greselile pe care le-au facut in trecut si sa priveasca cu toata increderea inainte.
Esecul originalitatii este o Chestie care-i bantuie pe multi.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei