Thief: Deadly Shadows Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 14:31

Thief: Deadly Shadows Review

Sa creezi un joc care sa ajunga in scurt timp la stadiul de cult si sa defineasca de unul singur un gen nu este un lucru usor, si putine companii sau designer-i se pot mandri cu o asemenea realizare. Iar de acum defuncta Looking Glass este una dintre aceste companii. In anul 1998 ei au surprins lumea gaming-ului cu Thief: The Dark Project, un titlu care combina 3D Action-ul si stealth-ul cu mult inainte ca Sam Fisher sa primeasca prima sa misiune in Splinter Cell. Iar ideea unui 3D Shooter in care trebuiai sa treci nedetectat de inamici, in loc sa te lupti barbateste cu ei, era cel putin ciudata. Jocul a prins insa foarte bine, iar in 2000 a aparut Thief 2: The Metal Age, un sequel care s-a ridicat foarte aproape de valoarea predecesorului. Din pacate, inainte de a-si termina trilogia, Looking Glass a disparut de pe scena gaming-ului.
Asa ca sarcina de a crea o continuare a seriei i-a revenit lui Randy Smith si echipei Ion Storm Austin, care insa dupa esecul rasunator repurtat cu Deus Ex: Invisible War (IW), isi pierdusera orice urma de credibilitate in fata fanilor devotati. Iar faptul ca noul Thief urma sa fie dezvoltat la fel ca IW, atat pentru XBOX cat si pentru PC, nu i-a linistit. Ba mai mult, odata cu aflarea noilor decizii de design, cum ar fi camera default third person sau posibilitatea de a vinde loot-ul furat de prin misiuni i-a facut pe unii fani sa strige in gura mare ca seria Thief a murit odata cu Looking Glass. Din fericire insa, cei de la Ion Storm au plecat urechea la (aproape) toate nemultumirile fanilor si au reusit sa creeze un titlu, care desi are slabiciunile sale, este demn de numele seriei pe care il poarta.

Thief: Deadly Shadows Thief: Deadly Shadows Thief: Deadly Shadows

Cei care nu au jucat nici unul din precedentele titluri ale seriei trebuie sa stie ca lumea medievala din Thief: Deadly Shadows (DS) este intunecata si plina de mister, unde magia (reprezentata de Pagans) si tehnologia (intruchipata Hammerites) se lupta in fiecare zi pentru controlul Orasului (The City), sub atenta supraveghere a Keeper-ilor (cronicarii, profetii si pazitorii secretelor Orasului), acestia din urma incercand sa previna o noua Epoca Intunecata. In toata aceasta nebunie incearca sa treaca neobservat si eroul principal al jocului, maestrul hot Garrett, a carui singura preocupare este sa fure bani (sau orice altceva de pret) de la bogati si sa ii dea … ei bine, lui. De data aceasta insa, miza este mult mai mare, iar Keeper-i isi vor face simtita prezenta mai mult decat in jocurile anterioare.
Cu toate ca s-a schimbat echipa producatoare, spiritul seriei Thief s-a pastrat intact, ceea ce este un mare plus pentru orice sequel. Atmosfera si imersiunea din titlurile precedente au fost pastrate, si chiar imbunatatite, atat datorita sistemului genial de iluminare, cat si sonorizarii, care si ea este ca de obicei, de exceptie. De altfel, Thief 3 este poate printre singurele motive pentru care intr-adevar merita sa va cumparati o placa Audigy 1 sau 2. Aici vine insa si prima nemultumire a mea referitoare la joc, deoarece el nu suporta decat EAX4, posesorii de placi SBLive! (inclusiv subsemnatul) fiind lasati cu buza umflata in privinta efectelor EAX (exista totusi posibilitatea de a activa Hardware Mixing-ul si pe SB Live!, insa va trebui sa modificati manual ini-ul principal jocului). Aceasta situatie este cu atat mai tragica deoarece se stie din start ca sunetul este unul din principalele atuuri ale seriei Thief. Nimic de zis, chiar si asa, sonorizarea din DS este excelenta, dar sunt nemultumit de acest upgrade fortat. Cu toate acestea, daca dispuneti de o placa Audigy, veti fi rasplatit cu probabil cea mai buna sonorizare dintr-un joc aparut pana la ora actuala. Sunet surround, reverb-uri si toate briz-briz-urile de care e capabil API-ul celor de la Creative. Mai mult, pasii de pe o podea de lemn putrezita, vocile care se aud fad din camera alaturata sau sunetele ambientale sunt si ele de nota 10 si in unele cazuri ele vor fi de-a dreptul terifiante si vor juca un rol crucial in desfasurarea jocului.

Thief: Deadly Shadows Thief: Deadly Shadows Thief: Deadly Shadows

Dupa cum observati, la DS s-a pus accentul ceva mai mult pe versiunea PC decat cea de consola, si acest lucru se vede. In primul rand, DS se misca mult mai bine decat IW, chiar daca cele doua jocuri sunt bazate pe acelasi engine (va recomand totusi sa dezactivati Vsync-ul ca sa beneficiati de un spor substantial de performanta, iar posesorilor de placi ATi le sugerez suita Catalyst 4.4 pentru o iluminare corecta in joc). Surprinzator, chiar si atunci cand merge cu 20 de fps-uri, nu o sa va dati seama, poate si din cauza vitezei destul de mici de desfasurare a actiunii. Din punct de vedere vizual, DS arata extraordinar, neavand de ce sa se rusineze in fata titlurilor recent aparute. Efectele grafice, cum ar fi razele de lumina care patrund printr-o fereastra sau particulele de praf care stralucesc in lumina lunii sunt sublime si pluseaza foarte mult la capitolul realism & atmosfera.
Avand in vedere insa ca e vorba de acelasi engine, DS are aceleasi slabiciuni pe partea grafica ca si IW. Jocul nu porneste fara o placa care sa suporte Pixel & Vertex Shader 1.1, iar limitarile arhitecturii XBOX se fac simtite si de aceasta data, sub forma nivelurilor, care desi sunt mai mari decat cele din IW, sunt cu mult mai mici decat cele din The Metal Age. Unii dintre voi s-ar putea sa fie dezamagiti de calitatea unor texturi din joc, dar din fericire aceste lucruri se observa doar daca va uitati in mod special dupa ele. Pe de alta parte, sistemul de iluminare este exceptional (nici nu s-ar fi putut altfel) iar paleta de culori aleasa de producatori este excelenta pentru a reda atmosfera intunecata a jocului. Level design-ul este si el bine pus la punct, desi se simte lipsa nivelurilor care se desfasoara pe acoperisurile caselor.

Thief: Deadly Shadows Thief: Deadly Shadows Thief: Deadly Shadows

Spre deosebire de partile anterioare, in DS, nu veti mai fi purtati pur si simplu de la o misiune la alta, ci va trebui sa va deplasati pana la locul cu pricina pe strazile intortocheate ale Orasului. Pe drum, puteti sa mai jefuiti din trecatori pentru un galben in plus sau sa le spargeti apartamentele sau mai rezolvati cate un sidequest pe care de obicei il obtineti ori citind notitele de prin case ori ascultand din umbra cu urechea la conversatiile NPC-urilor. Iar toate acestea trebuie facute cu cea mai mare discretie, deoarece politia, aka The City Watch, sunt cu ochii in patru dupa voi si abia asteapta sa va arunce la inchisoare (de unde bineinteles va trebui sa evadati). Incercarea celor de la Ion Storm de a da viata Orasului si de a-l transforma intr-o a doua casa pentru jucator este laudabila dar din pacate nu le-a reusit pe deplin. Asta deoarece, asa cum reise de altfel si din celelalte doua jocuri ale seriei, The City ar fi trebuit sa fie un oras in adevaratul sens al cuvantului, cu o intindere vasta si o multime de cartiere si districte, insa din nefericire, in DS el este foarte mic (ca sa nu spun chiar minuscul). Mai mult, in ciuda dimensiunii reduse, in Oras sunt doar cateva apartamente sau cladiri in care puteti intra, restul usilor fiind parca sudate.
Multe din landmark-urile din jocurile precedente, cum ar fi Necromancer’s Tower lipsesc cu desavarsire, si chiar citatele din ecranele de loading ne arata ca ar mai fi trebuit sa fie niste misiuni, care probabil au fost scoase pentru a lansa jocul la data stabilita. Asa ca din acest punct de vedere, Orasul este o mare dezamagire. Interactiunea voastra cu NPC-urile din oras este cvasi-inexistanta, deoarece in afara de a-i jefui, altceva nu prea veti avea de facut. Si ca sa puna capac, toata lumea din Oras pare sa va considere un criminal periculos, indiferent de actiunile voastre. Daca spre exemplu salvati un comerciant de la moarte, eliminand hotii care voiau sa-l “pensioneze”, acesta in loc sa vina sa va multumeasca, o sa fuga imediat pana la cel mai apropiat post sau garda City Watch sa raporteze crima voastra. No comment. La inceputul jocului, Orasul o sa vi se para interesant, de pe masura ce avasati in poveste, reintoarcerea dintre misiuni pe strazile pazite de City Watch o sa devina un cosmar, mai ales cand va trebui sa-l traversati dintr-un capat in celalalt pentru a vizita fence-urile, aka comerciantii.

Thief: Deadly Shadows Thief: Deadly Shadows Thief: Deadly Shadows

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei