ANAF, încasări de circa 180 de miliarde de lei în primul semestru

aD00MjVkYWFjMTFkN2U2NTc1N2Q2M2UzMDIzY2NjYjg2NQ==.thumb

Dimensiune font:

| 08-08-2022 15:45

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a realizat încasări în valoare de 179,9 miliarde de lei în primul semestru, în creştere cu 23,1%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat, luni, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Lucian Ovidiu Heiuş, în cadrul unei conferinţe de presă de prezentare a Raportului de activitate al ANAF pentru semestrul I 2022.

 

"În primele 6 luni de zile, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a realizat încasări în valoare de 179,9 miliarde de lei. Dacă ne raportăm la legile bugetare, la veniturile stabilite prin Legea Bugetului, este un grad de realizare de 107,3%, practic un plus de încasări de 12,2 miliarde de lei. În acelaşi timp, în aceste prime şase luni de zile am restituit TVA în valoare de 12,5 miliarde de lei. Dacă ne raportăm la primul trimestru din 2021, aşa cum este normal, să comparăm anii între ei, încasările în semestrul I din 2021 au fost în valoare de 146,2 miliarde de lei, iar încasările în semestrul I 2022, aşa cum v-am spus, au fost de 179,9 miliarde de lei, rezultând un plus de încasări de 33,7 miliarde de lei, un indice nominal de creştere de 123,1%", a spus Lucian Ovidiu Heiuş.

El a afirmat că prin activitatea de executare silită s-au încasat în primul semestru al acestui an 6,7 miliarde de lei.

"De asemenea, ştiţi că avem o direcţie specială care se numeşte Direcţia Generală de Executări Silite Speciale care încearcă să recupereze creanţele stabilite în urma unor sentinţe penale. Colegii de la această direcţie au încasat în anul 2022, în primul semestru, 90,8 milioane de lei, cu 18,8% mai mult decât în anul 2021. De asemenea, prin valorificarea bunurilor intrate în proprietatea statului, am încasat 14,9 milioane de lei", a menţionat Lucian Ovidiu Heiuş.

În aceea ce priveşte activitatea de inspecţie fiscală, el a declarat că în primele 6 luni din acest an au fost verificate 18.108 de persoane fizice şi peroane juridice, dintre care 13.107 persoane juridice şi 5.001 persoane fizice. Sumele stabilite suplimentar în urma controalelor au fost de 1,5 miliarde de lei. Au fost înaintate organelor de urmărire penală 126 de sesizări.

"Activitatea de antifraudă are două componente: descoperirea şi combaterea evaziunii fiscale, şi aici am recuperat 422,6 milioane de lei şi am făcut 101 sesizări penale; iar pe activitatea de prevenire a evaziunii fiscale au fost date 6.111 amenzi în valoare de 39,2 milioane de lei şi 451 de avertismente. De asemenea, prin activitatea de verificare documentară au fost emise 589 de decizii de impunere în valoare totală de 197,6 milioane de lei", a spus Lucian Ovidiu Heiuş.

Preşedintele ANAF a vorbit şi despre activitatea lunii iulie, menţionând că încasările din această lună au fost în valoare de 37,14 miliarde de lei, iar încasările lunii iulie 2021 au fost de 30,87 miliarde de lei. TVA restituit în luna iulie a fost în valoare de 3,6 miliarde de lei.

"Practic, astăzi, ANAF a adus rambursările de TVA la zero zile întârziere. Nu mai există nicio decizie de rambursare a TVA care să nu fie efectuată", a spus Lucian Ovidiu Heiuş.

Conform Raportului de activitate al ANAF, în semestrul I 2022 au fost iniţiate activităţile Programului Arierate 2024, dedicate prevenţiei privind acumularea de arierate, îndrumării contribuabililor în vederea respectării obligaţiilor fiscale, dar şi în domeniul dezvoltării şi implementării activităţilor de executare silită. Încasările din arieratele recuperabile la bugetele pe care ANAF le administrează au fost de 27,9 miliarde de lei.  

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

 

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iași, șos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iași, tel: 0232-243.864; fax: 0232-212.231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Starmod S.A. Suceava cu sediul social în mun. Suceava, str. Universității, nr. 29, jud. Suceava, nr. înregistrare în Registrul Comerţului J33/69/1991 , C.U.I. RO3177717, numită potrivit Sentinţei Civile nr. 19 din data de 25.01.2022, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9819/86/2010**, invită toți agenții economici interesați ca, până la data de 11.11.2022, ora 16:00, să depună o ofertă financiară și o ofertă tehnică pentru efectuarea lucrărilor cadastrale de reglementare a situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. Condiții de formă: Ofertele vor fi depuse la sediul lichidatorului judiciar MANAGEMENT REORGANIZARE LICHIDARE IAȘI S.P.R.L., din Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, într-un plic închis şi sigilat prin aplicarea ștampilei ofertantului, ce va conţine documentele de participare mai jos menţionate. Plicul va menţiona în mod obligatoriu şi limitativ: numele/denumirea ofertantului, adresa domiciliului/sediului social al ofertantului, precum şi menţiunea „ofertă servicii cadastrale, a nu se deschide înainte de data de 11.11.2022, ora 16.00”. Solicităm ca oferta financiară să conţină următoarele elemente obligatorii: -Preț (va fi exprimat în lei, fără T.V.A.); -Acordul expres al ofertantului ca plata prețului să se efectueze în conformitate cu dispozițiile Legii 85/2006, pe măsură ce se vor obține fonduri din valorificari de active din patrimoniul societății debitoare. Solicităm ca oferta tehnică să conţină următoarele elemente obligatorii: -Termen de execuţie; -Lista serviciilor cadastrale ce vor fi prestate pentru reglementarea situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. -Certificatul de atestare din care reiese că ofertantul este calificat şi atestat în vederea efectuării de operațiuni/servicii cadastrale. Va fi descalificată automat orice ofertă care nu conţine toate documentele sus-menţionate. Pentru cuantificarea preţului de executare a lucrării, accesul în incinta societăţii debitoare se face cu programare (48 de ore) şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a acesteia care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232-243.864 sau e-mail iasi@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relații suplimentare se pot obține de la: -tel. 0232-243.864 0755.132.473 -fax: 0232-212.231 -email: secretariat@insolventa.ro
VANZARE TEREN SI CONSTRUCTII PIATA NEAMT str. Piata Garii, nr.7, loc. Piatra Neamt, jud. Neamt. Subscrisa BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. desemnata in calitate de administrator judiciar al debitoarei PERLA INVEST S.R.L., in reorganizare, prin Incheierea de sedinta nr. 236 din data de 19.04.2016, pronuntata in Dosarul nr. 2699/103/2015/a4, de Tribunalul Neamt – Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal, organizeaza in data de 23.11.2022, ora 13:00, la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., din Bucuresti, Str. Invingatorilor nr. 24, Victory Business Center, Et. 4, Sector 3, sedinta de licitatie publica cu strigare pentru vanzarea, in bloc, a proprietatii imobiliare compuse din: -teren intravilan, in suprafata de 1.000 mp, inscris in CF nr.54618 a Mun.Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618; -constructie in suprafata utila de 567,46 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U1 a Mun. Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618-C1-U1; -constructie in suprafata utila de 1.707,65 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U2 a Mun. Piatra Neamt, avand nr.cadastral 54618-C1-U2 situate in Mun. Patra Neamt, str. Piata Garii, nr.7, jud. Neamt. Pretul de pornire al sedintei de licitatie 1.379.000 EUR, exclusiv TVA. Detalierea componentei acelor blocuri de active poate fi solicitata administratorului judiciar la adresa de e-mail business.restructuring@bdo.ro. Ofertantii care doresc sa participe la licitatie trebuie sa depuna la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., cel tarziu cu o zi lucratoare inaintea sedintei de licitatie publica la care doresc sa participe, personal sau prin curier, ora 17:00, toate documentele specificate in cuprinsul Caietului de sarcini, ce poate fi achizitionat de la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. pentru suma de 1.000 Lei, exclusiv TVA. Plata Caietului de sarcini se va realiza prin transfer bancar in contul unic de insolventa al societatii PERLA INVEST S.R.L., pe baza facturii comunicate de catre administratorul judiciar. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numarul 021.319.94.76 sau e-mail business.restructuring@bdo.ro.
Asociația Grupul de Acțiune Locală Regiunea Rediu-Prăjeni – Lansare apeluri de selecție din fonduri FEADR pentru măsurile M5 și M7 din cadrul  Strategiei de Dezvoltare Locală a Asociației GAL Regiunea Rediu-Prăjeni 2014-2020
29/11/2022 17:05

 COMUNICAT DE PRESĂ Lansare apeluri de selectie din fonduri FEADR pentru măsurile M5 si M7 din cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală a Asociatiei GAL Regiunea Rediu-Prăjeni 2014-2020

 COMUNICAT DE PRESĂ FLAVISEM CORPORATION S.R.L.
29/11/2022 16:00

 COMUNICAT DE PRESĂ FLAVISEM CORPORATION S.R.L.

Cel mai mare dosar anchetat de Parchetul European / Operațiunea Admiral: Grupuri de crimă organizată răspândite în 22 state, inclusiv în România, acuzate de o fraudă la TVA estimată la 2,2 miliarde de euro
29/11/2022 14:08

Parchetul European, in cooperare cu agentiile de aplicare a legii din 14 state membre ale UE, a desfăsurat, marti, măsuri de investigare simultane, inclusiv peste 200 de perchezitii, in legătură cu o schem ...

Fermierii pot depune cereri pentru finanțarea schemei de ajutor
29/11/2022 12:45

Cererile de acord pentru finanţare aferente schemei de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată in agricultură pentru anul 2023 pot fi depuse in cursul lunii decembrie, a anunţat, marţ ...

Situație foarte gravă în R. Moldova: Țara riscă să rămână fără curent electric
29/11/2022 12:36

Compania de stat Moldelectrica a transmis că pentru ziua de marţi nu a fost contractată intreaga cantitate prognozată a consumului de energie electrică in republică, anticipand un deficit de circa 74%. ...

DESPRE PADURE
29/11/2022 10:48

 Regenerarea pădurilor, conservarea si protectia acestora, in scopul dezvoltării lor durabile, constituie principalele activităti ale silvicultorilor ieseni.        & ...

CRESTEREA COMPETITIVITATII ECONOMICE A SC TUCHE SERV SRL, PRIN ACHIZITIONAREA DE ECHIPAMENTE EVOLUATE TEHNOLOGIC
29/11/2022 10:40

 CRESTEREA COMPETITIVITATII ECONOMICE A SC TUCHE SERV SRL, PRIN ACHIZITIONAREA DE ECHIPAMENTE EVOLUATE TEHNOLOGIC

Cheltuim cei mai mulţi bani pe mâncare. România, primul loc în UE la acest capitol
28/11/2022 18:57

Mancarea inghite cea mai mare parte din banii romanilor. O arată clar şi datele Eurostat, care plaseaza Romania pe primul loc in Uniunea Europeană la acest capitol. Cand vine vorba de venituri insă, ocup ...

Guvernul a suplimentat cu 95 de milioane de lei bugetul MAI pentru decontarea cheltuielilor cu refugiaţii din Ucraina
28/11/2022 18:52

Bugetul Ministerului Afacerilor Interne a fost suplimentat cu 95 milioane lei pentru decontarea cheltuielilor cu hrana şi cazarea a refugiaţilor proveniţi din Ucraina, printr-o hotărare aprobată, joi, de ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei