Apocalipsa de la Paşapoarte

1pasapoart2
1pasapoarte
1pasapoarte1

Dimensiune font:

| 28-05-2023 23:59

Cu un total de 21 de posturi ocupate şi cu şase ghişee de preluare a cererilor, SPCP face faţă cu greu solicitărilor * timpii de aşteptare sunt enormi, iar ca dovadă următoarea zi disponibilă pentru depunerea dorului era, ieri, data de 23 august 2023! * măsuri pentru suplimentarea organigramei au existat, însă cu doar trei angajări într-un an nu se pot face minuni * oficialii MAI spun că numărul solicitărilor va creşte odată cu venirea sezonului estival, aceasta în condiţiile în care deja la Iaşi au fost eliberate 27.500 de paşapoarte în patru luni * adică aproape 230 de acte într-o singură zi!

În ultima perioadă, în spaţiul public, au apărut din nou informaţii referitoare la aglomeraţia de la Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din Iaşi, biroul cel mai solicitat din ţară. Aici, la fel ca şi în Vaslui, locurile sunt ocupate pentru următoarele zece zile. În alţi ani, solicitanţii puteau să vină şi direct la ghişeu să solicite eliberarea paşaportului, însă acum acest lucru nu mai este posibil întrucât programarea se face exclusiv online. Ca şi în anii precedenţi, situaţia de la Iaşi are la bază lipsa suficientă a personalului din cadrul acestui serviciu. Potrivit unor informaţii, dintr-un total de 33 de posturi sunt ocupate doar 21, în ciuda solicitărilor de suplimentare a personalului făcute an de an. O altă explicaţie derivă din faptul că în Iaşi sunt domiciliaţi cei mai mulţi basarabeni din România, iar aceasta este o condiţie obligatorie pentru obţinerea cetăţeniei române.

Parlamentarii ieşeni au expus această problemă, solicitând explicaţii şi măsuri din partea forurilor abilitate. „Ştiu că s-a ajuns la transferul unor angajaţi din alte judeţe la Iaşi pentru suplinirea deficitului, însă întreb ce intenţie are Ministerul Afacerilor Interne cu Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din Iaşi, având în vedere numărul tot mai mare de solicitări de eleiberare paşapoarte? Câte documente au fost eliberate la Iaşi în ultimii 10 ani şi câte documente au fost eliberate de serviciile similare din ţară în ultimii 3 ani?”, întreabă deputatul social-democrat, Marius Eugen Ostaficiuc.

Doar trei angajări într-un an

În răspunsul primit, oficialii MAI explică faptul că, în prezent, la nivelul Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte (S.P.C.P.) din cadrul Instituţiei Prefectului - Judeţul Iaşi sunt 12 posturi vacante, însă 7 dintre acestea au fost alocate abia în cursul lunii iunie 2022. „La nivelul Ministerului Afacerilor Interne au fost întreprinse demersuri în sensul suplimentării etapizate a numărului posturilor din structurile întregului sistem de paşapoarte, atât în scopul asigurării unor servicii de calitate cetăţenilor români care solicită eliberarea documentelor de călătorie, cât şi al desfăşurării, în condiţii optime, a activităţii specifice la nivelul celor mai aglomerate servicii publice comunitare de paşapoarte, printre care şi SPCP Iaşi. De asemenea, precizăm faptul că, la data de 25 martie 2023, la SPCP Iaşi a fost repartizat un absolvent al Şcolii de Agenţi de Poliţie Vasile Lascăr Câmpina, iar, la data de 28 octombrie 2022, la aceeaşi structură de paşapoarte, au fost repartizaţi doi absolvenţi ai Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Totodată, pe baza demersurilor aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, DGP a organizat concursul de ocupare, prin încadrare directă, a unui post vacant de agent de poliţie (specialitatea informatică) la nivelul SPCP Iaşi, post ce a fost încadrat cu data de 15.09.2022”, spun cei de la MAI.

În ceea ce priveşte organizarea activităţii de primire a cererilor de eliberare a paşapoarte lor şi de soluţionare a acestora, se precizează faptul că, la nivelul SPCP laşi funcţionează un număr de 6 ghişee de preluare a cererilor, dintre care 5 ghişee sunt deschise pentru programările online, iar unul pentru persoanele care se prezintă la sediul instituţiei fără a se programa. În paralele, mai există un ghişeu de eliberare a paşapoartelor emise.

Vine vara. Numărul solicitărilor va exploda

În mod sigur, odată cu apropierea perioadei estivale, la SPCP laşi se vor înregistra creşteri semnificative al numărului cererilor de eliberare a paşapoartelor. Până pe 30 aprilie 2023, fuseseră eliberate 27.477 de paşapoarte, iar dacă trendul sporirii numărului de solicitări se va menţine ridicat, va fi atinsă lejer cifra de anul trecut, când 98.720 de persoane au obţinut paşaportul la Iaşi. Altfel, statistic vorbind, numărul solicitărilor a crescut de la an la an: 2013 – 39.940 paşapoarte eliberate, 2014 – 40.981, 2015 - 41.788, 2016 – 46.920, 2017 – 52.053, 2018 - 65.727, 2019 – 77.931, 2020 – 35.168 şi 2021 – 64.351. Subliniem faptul că cetăţenii au posibilitatea de a depune la SPCP Iaşi cereri de eliberare a paşaportului şi fără programare, în intervalele de timp alocate programărilor online neonorate de către solicitanţi sau se pot programa, în funcţie de disponibilitate, şi la alte servicii publice comunitare de paşapoarte”, mai spun oficialii MAI. Aceştia mai afirmă că aproape patru zile se „pierd” pentru înregistrarea cererii pentru preluarea paşaportului în gestiunea SPCP Iaşi, în condiţiile în care termenul legal de soluţionare a cererilor de emitere a paşapoartelor simple electronice depuse în ţară este de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererilor.

Alte oraşe, cu excepţia Capitalei, nici nu se apropie de numărul cererilor de paşoarte de la Iaşi. Tot până la 30 aprilie 2023, la Bacău fuseseră eliberate 8.825 de paşapoarte, la Vaslui - 11.486, iar la Suceava - 16.484. Dintre marile municipii, Clujul a eliberat 18.363 paşapoarte anul acesta, Constanţa, alte 17.000, în vreme ce la Bucureşti s-au perindat pe la ghişee 80.000 de persoane. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 31.05.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 31.05.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 31.05.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 - ora 12.30; - spatiu comercial S2 (28,65 mp) - Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 -ora 13.00; spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 31.05.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul pe 31.05.2024 – ora 13.45; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 31.05.2024 – ora 14.00. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
Cum să câștigi 5 milioane de lei
29/05/2024 19:44

Reprezentantul unei firme de transport din Iaşi este suspectat că timp de 5 ani a obţinut ilegal 5 milioane de lei. Pentru asta ar fi făcut deconturi fictive la Ministerul Transporturilor. Poliţiştii şi ...

Iașul are peste 900 de locuri de muncă vacante!
29/05/2024 19:43

* acum sunt disponibile 907 posturi, cu două mai multe decat săptămana trecută * construcţiile işi păstrează fotoliul de lider * la mare distanţă, posturile ce presupun studii universitare * scăderi ...

Transplant hepatic în premieră, la Iași
29/05/2024 19:42

O echipă de medici din Iaşi şi din Bucureşti a efectuat, in premieră, un tansplant hepatic de la un donator viu. Intervenţia a avut loc la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţe „Sfantul Spiridon&rdq ...

Bărbat mort după ce a așteptat ore în șir, la UPU
29/05/2024 19:40

Familia unui bărbat de 56 de ani din judetul Iasi acuză Spitalul „Sf Spiridon” din Iasi de neglijentă, după ce acesta s-a stins din viată asteptand in unitatea de primiri urgente timp de 7 ore, ...

Ziua Copilului, sărbătorită printr-o cursă de rățuște
29/05/2024 16:17

Pentru al doilea an consecutiv, Clubul Rotaract Iasi, alături de Clubul Rotaract Iasi Curtea Domnească, organizează unul dintre cele mai interactive evenimente caritabile din Iasi – Cursa de Rătuste R ...

Şase percheziţii domiciliare la o persoană cercetată pentru înşelăciune şi fals în declaraţii
29/05/2024 15:40

Poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi – Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice, sub supravegherea procurorului din cadrul Parchetului de pe langă Tribunalul Iaşi, au ef ...

Foc la Onești!
29/05/2024 15:28

Un incendiu a izbucnit, miercuri, la instalaţia tehnologică a unei societăţi care produce substanţe chimice, in municipiul Oneşti, a informat Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bacău. La ...

Soții Mircea și Nina Nedea, cetățeni de onoare ai județului Iași. Ei au salvat de la abandon școlar 134 de elevi. 100 dintre ei sunt astăzi medici
29/05/2024 15:25

Sotii Mircea si Nina Nedea au devenit, astăzi, cetăteni de onoare ai judetului Iasi. Ei au fost, timp de peste 40 de ani, cadre didactice la Colegiul National „Costache Negruzzi” din Iasi. &Icir ...

Lucrările la noul stadion al Iașului pot începe!
29/05/2024 13:46

* „Creditul a fost incheiat in condiţii foarte avantajoase, motiv pentru care, credem noi, in cel mai scurt timp putem demara procedurile pentru inceperea lucrărilor”, a declarat primarul Mihai Ch ...

Aqualand în Moara de Vânt!
29/05/2024 13:44

Primarul Mihai Chirica a anunţat marţi că a semnat contractul cu firma SC Goliat SRL din Oradea pentru proiectarea şi construcţia unui parc de distracţii acvatic (aqualand) in zona Moara de Vant, in aprop ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei