Când mașina ta îți urmărește viața sexuală. Producătorii auto colectează date despre clienți fără acordul acestora

00000   socant-sotia-unu

Dimensiune font:

| 16-09-2023 21:35

 

  •  
  •  
  •  
  •  

O nouă analiză a producătorilor de autovehicule a stabilit că mașinile filmează, înregistrează și urmăresc din ce în ce mai mult șoferii și pasagerii fără ca aceștia să își fi dat acordul.

Conform unui nou raport, producătorii de mașini colectează numeroase date despre șoferi și pasageri - unii chiar urmăresc activitatea sexuală a șoferilor.

Într-o analiză a 25 de mărci de mașini și a 15 companii de mașini publicată miercuri de Fundația Mozilla, cercetătorii au descoperit că producătorul auto japonez Nissan a declarat că poate vinde informații despre activitatea sexuală a șoferilor și pasagerilor, informații despre informații și diagnosticarea sănătății brokerilor de date, agențiilor de aplicare a legii și alte companii.

Producătorul german Volkswagen a spus că ar putea înregistra vocile șoferilor pentru a le adapta pentru reclame direcționate.

„Cantitatea de date pe care aceste companii de mașini au spus în mod flagrant că le pot colecta a fost șocantă", a spus Jen Caltrider, cercetător principal la Fundația Mozilla, proprietarul nonprofit al companiei care gestionează browserul Firefox. „Este ca și cum nimeni nu i-a contestat sau le-a pus vreodată întrebări despre confidențialitate, așa că includ totul."

Europenii sunt, în principiu, mai protejați împotriva abuzurilor de legea lor de referință privind confidențialitatea, Regulamentul general pentru protecția datelor (GDPR), dar Caltrider de la Mozilla a sugerat că legea a fost aplicată prost de către companiile de mașini, potrivit politico.eu.

O privire asupra măsurilor de aplicare în Europa a arătat că puține autorități de reglementare naționale au luat măsuri împotriva culegerii de date de către companiile de automobile de la intrarea în vigoare a legii.

Caltrider și alți cercetători au analizat politicile de confidențialitate ale companiilor auto și și-au descărcat aplicațiile în Germania, Franța, SUA, Japonia și Coreea de Sud.

Ei au descoperit că industria a acumulat cantități masive de date prin zeci de senzori și tehnologie încorporate în modele mai noi de mașini care calculează greutatea oamenilor în timp ce se așează, a înregistrat video mașinile în interior și în exterior, a ascultat conversații prin microfoanele încorporate în autovehicule și a urmărit utilizatorii prin intermediul conexiunilor la internet și a aplicațiilor de pe smartphone-uri.

„Nu mai este vorba doar de a vinde mașini pentru a câștiga bani. Este de a colecta date și apoi de a folosi acele date pentru a câștiga bani", a spus Caltrider, adăugând că mașinile par să aibă practici de confidențialitate mai proaste decât aplicațiile de sănătate mintală, dispozitivele inteligente de acasă și dispozitivele portabile precum căștișe și trackerele de fitness.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că 84% dintre mărcile de mașini analizate ar putea împărtăși și vinde date altor companii, precum brokerii de date, o piață estimată la sute de miliarde de euro, conform unor estimări.

Puțin peste jumătate dintre producătorii de mașini au spus că pot partaja date guvernului și autorităților de aplicare a legii atunci când sunt solicitate, mai degrabă decât atunci când primesc o decizie judecătorească.

Cercetătorii au subliniat, de asemenea, că oamenii au rareori șansa de a accepta în mod explicit și cu bună știință regulile de confidențialitate ale producătorilor propriilor mașini. Compania de automobile Subaru a precizat prin reprezentanții săi că însuși faptul de a fi pasager într-una dintre mașinile sale implică acordul cu privire la politica de confidențialitate, potrivit raportului.

În unele cazuri, autoritățile europene de reglementare au reprimat industria auto. Tesla, care are sediul central în Țările de Jos, a trebuit să facă modificări la camerele sale de filmare a împrejurimilor în martie, la cererea autorității olandeze de reglementare pentru protecția datelor.

Volkswagen a fost amendat cu puțin peste un milion de euro de la intrarea în vigoare a GDPR, potrivit unei liste online de amenzi GDPR. Pe listă nu au fost incluse amenzi pentru ceilalți producători auto din raport (Nissan, Toyota, Subaru, Kia, Chrysler, Fiat, Renault, General Motors, Mercedes-Benz, Honda și BMW).

Purtătorul de cuvânt al Volkswagen pentru problemele digitale, Kamila Joanna Laures, a declarat într-un comunicat că firma colectează, prelucrează, utilizează și stochează date cu caracter personal „doar în conformitate cu cerințele legale".

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:04

Cel mai scump SUV din lume are preţ de pornire de 1,85 milioane de dolari
14/03/2025 22:56

Karlmann King Cand vine vorba de modele de lux, constructorii de maşini, indiferent că sunt de volum sau nu, incearcă să impingă limitele şi să ofere clienţilor cea mai spectaculoasă experinţă din t ...

Taxa auto poate reveni și toți cei care au o mașină o vor plăti.
14/03/2025 20:25

Putine taxe au starnit atat de multe controverse si au enervat asa de multă lume in ultimii 20 de ani, cum s-a intamplat cu celebra „taxă auto”. A avut multe forme, s-a modificat adesea fără log ...

Top 4 mașini care își păstrează valoarea. Rareori au nevoie de reparații
10/03/2025 19:21

 Cumpărarea unei masini poate fi atat distractivă, cat si coplesitoare. Pentru a vedea dacă un nou vehicul se incadrează in bugetul tău, probabil incerci să calculezi nu doar cat costă să il repari ...

Densitatea mașinilor din România pe număr de kilometri. Cum stăm față de Bulgaria și de Ungaria – date oficiale
09/03/2025 18:42

 Cati kilometri punem la dispozitie soferilor nostri in functie de numărul de masini pe care il avem in tară? Ne referim la autostrăzi si drumuri expres.  Articol realizat in cadrul proiectu ...

Câte autostrăzi vom avea gata în 2030? Cum va sta Iașul? Lista completă, cu termene de finalizare
08/03/2025 17:47

 Cum va arăta infrastructura de drumuri de mare viteză peste 5 ani? Scenariul in care nu se va intampla nimic grav, si că fondurile PNRR vor veni asa cum sunt acum programate, arată că Romania va avea ...

Poliția nu va putea folosi camerele fixe de rovinietă pentru amenzi de viteză
08/03/2025 10:41

 Soferii  pot răsufla, momentan, usurati: desi Politia a anuntat un parteneriat cu CNAIR pentru a folosi camerele de rovinietă, acestea nu sunt pregătite să functioneze si pe post de radar.  ...

Legea care se aplică tuturor șoferilor din România! Autoritățile ridică mașina pe loc
07/03/2025 11:58

 Legea care se aplică tuturor soferilor din Romania se referă la locurile de parcare! În 2025, parcarea neregulamentarăse sanctionează nu doar cu o amendă, ci si cu retinerea vehiculului. Iată ...

Programul Rabla 2025: Ce tip de mașini nu vor mai primi finanțare - Anunțul venit de la Guvern
06/03/2025 13:50

Guvernul a anuntat că, incepand din acest an, romanii nu vor mai primi fonduri din partea statului pentru achizitionarea de vehicule diesel. Programul Rabla reprezintă unul dintre cele mai vechi si mai cunos ...

Ce pățești dacă ești șofer și iei Nurofen
05/03/2025 12:06

Vicepresedintele Senatului Robert Cazanciuc a infirmat informatiile din spatiul public potrivit cărora Nurofenul ar avea efecte psihoactive si că soferii ar putea risca inchisoarea dacă au luat acest medicam ...

Sisteme de radare fixe in 3 judete de pe „drumul mortii” E85
03/03/2025 11:17

Sistemul de supraveghere rutieră e-Sigur, bazat pe radar fix, a devenit functional, introducand o nouă metodă de monitorizare a traficului. Primele sanctiuni au fost deja emise automat pentru soferii care au ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei