Biletele pe hârtie devin istorie

1ticketing1

Dimensiune font:

| 04-08-2022 14:15
Sistemul e-ticketing are un dublu avantaj: amplifică uşurinţa călătorilor de a-şi procura titluri de călătorie, oferindu-le, totodată, informații cu privire la traseele de transport şi staţii, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje de interes public * la rândul său, CTP Iaşi va avea în permanenţă o situaţie la zi, în timp real, cu numărul călătorilor transportaţi, precum şi starea rețelei de transport (linii, staţii, vehicule)

 

Biletele pe hârtie devin istorie. Timpii de aşteptare în staţii vor fi afişaţi într-o manieră mult mai reală decât ceea ce se întâmplă în prezent. Operatorul de transporta va şti în orice minut câţi călători transportă un anumit mijloc de transport. Sunt doar o parte dintre avantajele pe care le oferă sistemul de e-ticketing,  a cărui contract de finanțare europeană a fost semnat încă din 2020, însă de-abia luna aceasta va fi parafată înţelegerea cu singurul participant la licitaţia organizată în acest sens: firma bucureşteană Radcom, patronată de omul de afaceri Nicolae Badea, fost finanțator al clubului Dinamo. Contractul prevede servicii de proiectare precum și implementarea, montajul, punerea în funcțiune și testarea pentru sistem de e-ticketing în vederea îmbunătățirii mobilității urbane. Valoarea totală a proiectului este de circa 2 milioane de euro, iar durata de implementare este de 24 de luni.

„Scopul general al proiectului este crearea unui sistem de transport public modern și eficient care să deservească într-un mod echilibrat și atractiv locuitorii municipiului Iași”, se arată într-o nouă de fundamentare a proiectului.

Camere video la uşile fiecărui mijloc de transport

În ceea ce privește vehiculele operate de Compania de Transport Public (CTP) SA, sistemul de e-ticketing va consta în echiparea acestora cu 920 de validatoare duale (pentru carduri contactless şi bilete pe hârtie), integrate şi compatibile cu sistemul de ticketing existent pe cele 100 de autobuze noi, suficiente și pentru extinderea  pe mijloacele de transport existente, precum și pe tramvaiele, autobuzele electrice și troleibuzele în curs de livrare sau de achiziție. De asemenea, sistemul vizează instalarea și integrarea de numărătoare de călători, care utilizează camere 3D instalate la fiecare ușă, pentru 261 de vehicule, de calculatoare de bord pentru 249 de vehicule, cu rol de gestionare a validatoarelor și a sistemelor de numărare, cu posibilitate de transmitere a datelor în timp real către serverele CTP, cu rol de gestionare a informațiilor colectate și a switch-uri pentru conectarea echipamentelor.

Punctele de emitere / reîncărcare a cardurilor de călătorie, asociate  tonetelor de distribuție a titlurilor de călătorie, vor fi dotate cu calculatoare de gestionare a cardurilor emise / reîncărcate, care vor comunica direct cu serverele CTP, dispozitive de citire / scriere a cardurilor contactless, imprimante de carduri etc. De asemenea, controlorii vor avea dispozitive mobile de verificare a cardurilor, care vor transmite date în timp real către serverele CTP.

Imagine completă asupra reţelei de transport

Operatorul de transport va mai avea servere dedicate pentru baze de date, pe care vor fi instalate aplicații care vor gestiona dispozitivele din teren, servere de back-up, calculatoare pentru personalul responsabil cu monitorizarea sistemului etc. „Prin aceste dotări, soluția de management informatizat al sistemului de transport public va avea următoarele funcții majore: vânzarea şi reîncărcarea titlurilor de transport (inclusiv cu posibilitatea de gestionare a reclamaţiilor privind cardurile defecte, pierdute sau furate); validarea și controlul titlurilor de transport în vehicule; numărarea călătorilor; informarea călătorilor în timp real. Astfel, operatorul de transport public va avea o imagine completă și în timp real asupra  rețelei de transport (linii, staţii, vehicule), a utilizatorilor sistemului și a drepturilor de folosire, precum și posibilitatea de a comercializa cardurile și celelalte titluri de călătorie utilizând canale diverse: puncte de vânzare ale operatorului de transport sau ale unor terți, automate de reîncărcare, portal web, aplicaţii pentru telefoane mobile, carduri bancare etc”, se mai arată în proiect.

Facilități directe pentru călători

În ceea ce privește călătorii, aceștia vor avea acces la un portal public de reîncărcare a cardurilor de călătorie și de informare care va oferi informații cu privire la traseele de transport şi staţiile, oferta tarifară, facilităţile acordate, punctele de emitere şi de reîncărcare a cardurilor, poziția vehiculelor pe hartă, sosirile în staţii în timp real sau alte mesaje cu privire la diverse devieri de trasee sau blocaje de trafic.

Posesorii de carduri contactless vor avea posibilitatea de a-și crea un cont prin care își vor putea consulta titlurile de călătorie disponibile pe card, să își reîncarce online contul cu diverse titluri de călătorie, dar și să alerteze operatorul de transport despre cardurile pierdute sau furate.

Sistemul presupune și realizarea unei aplicații pentru telefoane mobile sau tablete care va oferi informații despre cele mai apropiate stații de transport (pe baza locației GPS), trasee și rute, sosirile în timp real pentru orice staţie, rutele optime, în funcție de preferințele de căutare, precum și mesaje de la dispecerat cu privire la diferite devieri de trasee sau blocaje de trafic. Lucian STATE

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
01/06/2024 00:19

O tanără de 19 ani din Suceava a murit din cauza unor complicatii medicale apărute după nastere. Anul trecut, Bogdan Curelusă s-a căsătorit cu Bianca, iar in urmă cu o lună de zile fericirea le-a fost ...

Dumitru Buzatu, prima reacție după ce a fost exclus din PSD: 'Sunt simpatizant, simpatizanţii sunt mai răi ca membrii' / Decizia instanței
31/05/2024 15:27

Tribunalul Vaslui a decis, vineri, menţinerea arestului la domiciliu in cazul fostului preşedinte al PSD Vaslui, Dumitru Buzatu, acuzat de luare de mită, hotărarea nefiind definitivă.   "Menţi ...

Muzeul Memorial ‘Ion Creangă’ din Humuleşti se redeschide
31/05/2024 13:00

Muzeul Memorial ‘Ion Creangă’ din Humuleşti se va redeschide publicului incepand cu 2 iunie, după ce in ultimele luni a beneficiat de un proiect de conservare şi protejare a patrimoniului. &lsq ...

Copil salvat de la moarte după ce a fost operat pe creier. Interventția a durat 5 ore și s-a desfășurat în semiîntuneric
31/05/2024 12:09

O echipă medicală, condusă de conf. univ. dr. Lucian Eva, managerul Spitalului Clinic de Urgenţă "Prof. Dr. Nicolae Oblu" Iaşi, a efectuat o operaţie revoluţionară, in semiintuneric, pentru a ...

  Neamțul se urcă pe „podiumul” național al accidentelor rutiere
31/05/2024 09:30

Judetul Neamt se află pe locul trei la nivel national in ceea ce priveste numărul de evenimente rutiere grave inregistrate pană la data de 29 mai 2024, cu un total de 60 de accidente grave, se arată intr-un ...

  Drumurile expres prind viteză în Moldova, cu câteva zile înaintea alegerilor!
31/05/2024 09:07

La sediul Consiliului Judetean Botosani s-a desfăsurat, in această săptămană, o importantă intalnire vizand armonizarea variantelor de traseu pentru viitorul drumu de mare viteză Botosani – Suceava ...

Colegiul „Mihai Eminescu” va fi modernizat și extins
31/05/2024 08:23

* s-a obtinut o finantare in valoare de 15,9 milioane lei pentru extinderea Corpului A cu 1.440 de metri pătrati, prin construirea a opt noi săli de clasă, spatii tehnice si de depozitare Primarul Mihai Chi ...

Zilele Vecinilor, în premieră, la Iași
31/05/2024 08:11

Patru comunităti din Iasi au castigat granturi de dezvoltare comunitară in valoare totală de 19.500 euro, in urma unui apel national de proiecte desfăsurat de organizaţia neguvernamentală „Înt ...

Baza Sportivă Ciric, modernizată la cele mai înalte standarde
31/05/2024 08:00

* Motivul? Organizarea celei de-a V-a editii a turneului masculin de tenis Concord Iasi Open, turneu de categorie ATP Challenger 100, ce se va desfăsura in perioada 8-14 iulie, respectiv a celei de-a III-a edi ...

Ieşenii, încurajaţi să ia atitudine împotriva actelor de corupţie
31/05/2024 07:53

La aniversarea a 19 ani de la infiinţarea Directiei Generale Anticoruptie (DGA), instituţie afată in subordinea Ministerului Afacerilor Interne (MAI), ofiţerii din cadrul Serviciului Judeţean Anticorupţie ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei