Cârciuma vedetei Dani Oțil și a lui Cătălin Lăscuț, zis regele duty-free-urilor, și-a cerut insolvența

29_11zon

Dimensiune font:

| 06-05-2024 21:50

Datoriile au năpădit compania Impresso Lounge deținută de Dani Oțil și Cătălin Lăscuț, iar capitalurile proprii sunt negative.

Compania Impresso Lounge SRL, unde acționari sunt, printre alții vedeta TV Daniel Zeno Oțil și Cătălin Lăscuț, zis și ”regele duty-free-urilor”, și-a cerut în data de 29 aprilie insolvența, conform datelor consultate de puterea. Firma operează o cafenea în Herăstrău, în zona restaurantului Pescăruș. Motivul acestui demers pare să fie datoriile foarte mari acumulate și capitalurile proprii negative.

Impresso Lounge a raportat profit net de 180,9 mii de lei în 2023, la o cifră de afaceri de 2,7 milioane de lei, însă datoriile acumulate au ajuns la 1,59 milioane de lei, ar capitalurile proprii negative sunt de -308,8 mii de lei. Compania unde Oțil și Lăscuț sunt acționari are 13 angajați.

Conform informațiilor de pe Termene.ro, Oțil deține 20,8% din afacer, Lăscuț 16,6%, iar ceilalți acționari sunt: Cătălin Ionuț Damian, cu 33,3%, Cornel Aurel Radu, cu 12,5%, Ana-Maria Necșulescu, cu 8,33%, și Cristina Iuliana Vărzaru, cu 8,33%.

Cârciuma a primit autorizație într-o zonă protejată

Proiectul cafenelei lui Danil Oțil, Cătălin Lăscuț și a celorlalți acționari a fost demarat în 2020 și a primit aprobarea autorităților, deși zona este înscrisă pe lista monumentelor protejate de Ministerul Culturii. În ciuda controversei, Oțil and co. au continuat demersurile pentru obținerea autorizației de construcție, reușind să-și concretizeze planurile.

Această decizie a stârnit însă un val de nemulțumire printre activiștii de mediu și grupurile de inițiativă civică, care au demarat o acțiune în instanță pentru anularea autorizației. Ei au argumenta, conform EVZ.ro că deschiderea unei cafenele într-o zonă protejată nu este numai o încălcare a regulilor, dar și o amenințare la adresa integrității și frumuseții naturale a parcului.

Reprezentanții Ministerului Culturii nu au oferit clarificări cu privire la procesul de aprobare a proiectului într-o zonă protejată, însă până în prezent nu s-au exprimat în acest sens.

Ce înseamnă să ai capitaluri proprii negative

Capitalurile proprii negative pentru o firmă indică o situație financiară precară, cunoscută și sub denumirea de activ net negativ. Practic, înseamnă că datoriile companiei depășesc valoarea activelor sale.

Există mai multe motive pentru care o firmă poate ajunge la capitaluri proprii negative:

- Pierderi acumulate: Compania a înregistrat pierderi consecutive, consumând capitalul propriu și acumulând datorii.

- Finanțare prin datorii excesivă: Firma s-a bazat pe împrumuturi pentru a-și finanța operațiunile, dar nu a generat suficiente venituri pentru a le acoperi.

- Dificultăți economice: Compania se confruntă cu o scădere a cererii pentru produsele sau serviciile sale, ducând la o scădere a veniturilor și la o creștere a pierderilor.

Consecințele capitalurilor proprii negative pot fi semnificative:

- Risc crescut de insolvență: Compania se află sub o presiune mare pentru a-și onora datoriile, ceea ce poate duce la insolvență și faliment.

- Dificultăți de obținere a finanțării: Băncile și alți investitori sunt reticenți să acorde credite companiilor cu capitaluri proprii negative.

- Deteriorarea reputației: O firmă cu capitaluri proprii negative poate fi văzută ca fiind un risc de către parteneri și clienți, ceea ce poate duce la pierderea afacerilor.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:36

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Ciolacu ne jefuiește! Ce ni se dă cu o mână, ni se va lua cu două, mai ales în 2025
04/06/2024 10:20

Adrian Negrescu, analist economic, a vorbit despre modul in care cheltuielile statului, care au ”depăsit orice limită admisă intr-un an extrem de provocator”, vor avea impact asupra puterii de cumpărare ...

INVESTIȚII PENTRU CREȘTEREA COMPETITIVITĂȚII COMPANIEI MAISON DU CAFE S.R.L.
04/06/2024 10:19

 INVESTITII PENTRU CRESTEREA COMPETITIVITĂTII COMPANIEI MAISON DU CAFE S.R.L.

Procurorii au cerut documente de la OMV Petrom, într-un dosar de evaziune fiscală
03/06/2024 16:29

Procurorii Parchetului General au cerut documente inclusiv de la OMV Petrom intr-un dosar de evaziune fiscală in care in urmă cu o săptămană au fost făcute perchezitii in Bucuresti si Ploiesti, la sediul ...

ANAF declanșează nebunia! Se impun impozite de 70% pe o parte din averile din România!
03/06/2024 16:21

ANAF declansează efectiv nebunia! Se vor impune impozite de 70% pe unele averi din Romania. Deja, unii romani care stau extrem de bine la capitolul financiar au primit somatii! Unitătile teritoriale ale Fiscu ...

Cine sunt angajații care vor avea mai multe zile de concediu
03/06/2024 14:22

Începand cu 2024, anumiti angajati din Romania vor beneficia de mai multe zile de concediu, gratie unui nou proiect de lege adoptat de Camera Deputatilor. Această lege, care extinde concediul paternal si ...

 7 iunie, termenul limită pentru depunerea cererii de plată în Campania 2024 pentru fermieri
03/06/2024 12:06

Termenul limită de depunere a cererilor de plată in cadrul Campaniei 2024 este 7 iunie, inclusiv, informează, luni, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA). Conform sursei citate, fe ...

Creșterea durabilă și a competitivității societății ROSE DENTAL EXPERT SRL Suceava prin achiziții de echipamente specifice și creare de locuri de muncă
03/06/2024 11:01

 Cresterea durabilă si a competitivitătii societătii ROSE DENTAL EXPERT SRL Suceava prin achizitii de echipamente specifice si creare de locuri de muncă

Leonardo Badea (BNR): Premise pentru creșterea investițiilor străine directe în Europa Centrală și de Est. Cazul României
03/06/2024 08:46

Pentru ca tările emergente din Europa Centrală si de Est să atingă un ritm rapid de dezvoltare economică, atragerea investitiilor străine directe (ISD) este esentială. Pe termen mediu si lung, aceste inv ...

Modernizarea activității SC MAYAKYR SRL prin achiziția de noi echipamente performante și moderne – Anunț de începere proiect
01/06/2024 20:40

 DATA 01.06.2024 COMUNICAT DE PRESĂ Anunt de incepere proiect Denumire beneficiar: MAYAKYR SRL Titlu proiect: Modernizarea activitătii SC MAYAKYR SRL prin achizitia de noi echipamente performant ...

Podul…”prieteniei” cu Ucraina: România construieşte pe banii ei podul peste Tisa; taxele de tranzitare a podului vor merge la Kiev
01/06/2024 14:41

„Asa cum ne-am obsinuit din 1990 incoace, Romania a incheiat din nou un acord cu o tară străină in defavoarea intereselor nationale. De data aceasta este vorba despre Ucraina, unde avem antecedente in a ne ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei