Ministrul Justiției intră peste judecătoarea din dosarul Vlad Pascu, 2 Mai: Atitudinea a fost nepotrivită

21

Dimensiune font:

| 06-04-2024 14:46

Ministrul Justiţiei, Alina Gorghiu, a afirmat în legătură cu atitudinea avută de judecătoarea de la Judecătoria Mangalia în dosarul lui Vlad Pascu - judecat pentru că a omorât doi tineri cu maşina în 2 Mai, drogat fiind - atunci când aceasta a cerut cartea identitate a uneia dintre victime, că aceasta a fost nepotrivită şi cu siguranţă se găseau mijloacele pentru evitarea presiunii publice şi a impactului negativ asupra justiţiei.

Alina Gorghiu a fost întrebată cum a fost ca mamă şi ca ministru al Justiţiei să urmărească dosarul lui Vlad Pascu de la Judecătoria Mangalia.

“Am să încep cu adevărul dureros şi am să vă spun că tot acel incident din instanţă a fost… a lovit în încrederea justiţiei. Momentul retraumatizării părinţilor a generat emoţii negative profunde în societate şi a fost o expunere media puternică, motiv pentru care - şi atunci eram chiar la bilanţul DNA - nu mi-am putut ascunde dezamăgirea faţă de acel moment, însă niciun judecător nu are nicio scuză că are o zi proastă, că nu are timp să-şi pregătească un asemenea dosar cu atât mai mult cu cât speţa în sine era una foarte, foarte sensibilă, cu o încărcătură emoţională la nivel naţional”, a explicat Alina Gorghiu.

Ea consideră că în această situaţie este bine că s-a sesizat Inspecţia Judiciară

“S-au făcut demersuri. Nu aş reintra în intestinele acelor proceduri disciplinare. S-a sesizat şi e foarte bine că s-a sesizat Inspecţia, CSM-ul a reacţionat prompt. Asta înseamnă să fii operativ atunci când vezi că e o problemă în curtea ta. Au cerut şi colegii de la Parchet strămutarea dosarului. E foarte important că s-a reacţionat. Tot legat de acest caz Pascu, vă amintesc că am dispus şi eu un control la Poarta Albă, la penitenciar, pentru că la un moment dat s-au adresat întrebări tot în spaţiul public, din partea presei, dacă a beneficiat de un tratament preferenţial şi vă asigur că nu. Am făcut acel control foarte, foarte serios prin Corpul de Control de la Ministerul Justiţiei. Asta înseamnă să fii transparent pe probleme foarte sensibile. Sigur, trebuie să fim transparenţi întotdeauna”, a explicat ministrul Justiţiei.

“Noi va trebui să învăţăm un lucru în permanenţă ca sistem judiciar, să preluăm problemele sesizate în spaţiul public, să vezi ce ai de rezolvat la ele. Ai găsit vinovatul, l-ai sancţionat, n-ai o problemă să spui că s-a respectat legea, dar transparenţa e obligatorie, mai ales, repet, atunci când vorbim de traume care lasă societatea aşa într-o stare de întrebare, mai avem încredere sau nu mai avem încredere în justiţie?”, a mai precizat Alina Gorghiu.

Întrebată dacă era obligatoriu ca judecătoarea să ceară cartea de identitate a tânărului decedat, Gorghiu a răspuns: “Nu vreau deloc să discut despre amănuntele acestui dosar, nu pot, n-am voie, însă cred că am spus suficient de ferm că atitudinea a fost nepotrivită din partea doamnei judecător şi cu siguranţă găseam mijloace să evităm toată această presiune publică şi impact negativ asupra justiţiei”.

Inspecţia Judiciară s-a sesizat din oficiu în cazul judecătoarei de la Judecătoria Mangalia care judecă dosarul lui Vlad Pascu, tânărul care a lovit mortal cu maşina doi tineri, la 2 Mai, în vara anului trecut. Ea a fost acuzată de părinţii victimelor, că, la primul termen de judecată, a cerut buletinului tânărului mort în tragedie şi că nu ştia că acesta este decedat.

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
Pfizergate | Comisia Europeană a încălcat legea când a blocat accesul la mesajele dintre Ursula von der Leyen și Albert Bourla, șeful Pfizer
15/05/2025 06:16

Curtea de Justitie a Uniunii Europene a anulat decizia Comisiei Europene de a refuza accesul ziarului The New York Times la mesajele schimbate de Ursula von der Leyen si CEO-ul Pfizer, Albert Bourla. CJUE a con ...

O instanță de la Chișinău, decizie de ultimă oră despre George Simion
07/05/2025 05:12

O instantă de la Chisinău va discuta interdictia lui George Simion, candidat la Presedintia Romaniei, in Republica Moldova. Cererea lui George Simion de a i se anula interdictia de intrare pe teritoriul Repu ...

VIDEO Se construiește autostrada care va face turismul din România să explodeze: Leagă 2 regiuni istorice și traversează munții Carpați
06/05/2025 12:02

  Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, arată faptul că incep lucrările la Lotul 2 de pe autostrada A13 Sibiu - Făgăras. Această autostrada va avea o ...

Jurnalist irlandez, dat afară din România! Venise să relateze despre alegerile prezidențiale, pentru o televiziune din Rusia
02/05/2025 06:02

Jurnalistul RT, Chay Bowes, a fost retinut de autoritătile romane la sosirea sa la Bucuresti joi trecut, unde călătorise pentru a acoperi alegerile prezidentiale din tară. Potrivit relatărilor reporterului ...

Elena Udrea, la un pas de libertate. Tribunalul decide pe 29 aprilie soarta fostei ministre
29/04/2025 11:47

Elena Udrea, fost ministru al Turismului si una dintre cele mai controversate figuri ale politicii romanesti recente, asteaptă cu sufletul la gură decizia Tribunalului Prahova privind cererea sa de reducere a ...

Ce pedepse au primit medicii responsabili de moartea lui Andrei. Băiatul s-a stins după ce i s-a refuzat operația
29/04/2025 11:44

Medicii care il au pe constiintă pe tanărul Andrei, mort la 16 ani pe holurile spitalului din Targu Jiu, si-au aflat acum pedeapsa Copilul a murit de peritonită pentru că medicii au refuzat să-l opereze i ...

Intervenție de urgență în Neamț în urma unei sesizări privind o posibilă victimă aflată într-un autoturism
11/04/2025 14:06

Un bărbat de 34 de ani din Piatra-Neamt este vizat de o anchetă penală, fiind suspectat de agresiune fizică si conducerea unui autovehicul sub influenta alcoolului, după ce si-ar fi lovit concubina in timp ...

IGPR anunță reținerea a 12 persoane în cadrul unui dosar de înșelăciuni financiare
10/04/2025 17:39

Un total de 12 persoane au fost retinute, iar alte 33 sunt cercetate sub control judiciar intr-un amplu dosar ce vizează fraude in domeniul investitiilor financiare, anuntă Politia Romană printr-un comunicat ...

Eșec pentru echipa lui Kovesi, în România
10/04/2025 06:54

Răsturnare spectaculoasă de situatie. Curtea de Apel Cluj a anulat, miercuri, condamnarea de patru ani inchisoare primită in primă instantă de afaceristul Cătălin Hideg, patronul companiei Sanimed Intern ...

Delta Dunării câștigă trofeul suprem la Gala „Destinația Anului 2025”
09/04/2025 09:18

Delta Dunării a fost desemnată castigătoarea Marelui Premiu in cadrul Galei „Destinatia Anului 2025”, una dintre cele mai relevante competitii de promovare a turismului romanesc. Clasamentul fina ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei