Rafila spune că România a plătit 2,5 miliarde de lei pentru 35 de milioane de doze de vaccin. "N-am fost întrebat despre necesități"

24

Dimensiune font:

| 25-11-2023 12:32

Ministrul Sănătății Alexandru Rafila a dezvăluit sâmbătă ce sumă a plătit țara noastră pentru serurile cumpărate în pandemie: 2,5 miliarde de lei pentru 35 de milioane de doze pe care le-am primit din cele 80 contractate. România, alături de alte țări, a înștiințat printr-o scrisoare Comisia Europeană că avem suficiente vaccinuri în stoc și renunțăm la surplusul de 45 de milioane de doze.

"Peste 20 milioane de doze s-au folosit cu precizarea că, fiind vorba de flacoane multi-doză, o parte dintre doze erau administrate și o parte nu se puteau folosi pentru că durata de păstrare, după deschiderea flaconului era limitată.

România a plătit în total pentru aceste vaccinuri pe care le-a primit, 2,5 miliarde de lei.

Cred că putea să existe și alt tip de gândire din punct de vedere medical. Eu nu am fost întrebat despre necesitățile... și nici colegii mei din zona tehnică. E un dosar penal în derulare, nu pot să fac comentarii, modul în care s-a judecat cine a judecat, cum au făcut atunci când au acceptat anumite cantități de vaccin, condițiile în care depozitele. Nu pot să fac niciun fel de apreciere, lăsăm ancheta să se desfășoare și o să avem un rezultat", a declarat Alexandru Rafila.

Concret, prin aceste precizări, ministrul Sănătății a spus că România a plătit până acum 2,5 miliarde de lei, adică jumătate de miliard de euro, pentru vaccinurile livrate deja. Numai că dosarul DNA e bazat pe acuzația că statul a fost prejudiciat cu un miliard de euro.

De unde provine diferența

Cele patru companii care au avut contracte încheiate cu statele europene, prin intermediul Comisiei, au livrat în România 35 de milioane de doze de vaccinuri anti-Covid. Pentru aceste vaccinuri livrate deja, statul a plătit suma invocată de ministrul Rafila, cele două miliarde și jumătate de lei.

Numai că statul a contractat în total 80 de milioane de doze. DNA spune că a făcut asta abuziv, pentru că nu avea nevoie în realitate de ele. Acestea trebuie livrate până la final de 2023. Apoi trebuie să fie și plătite. Practic, de aici a reieșit prejudiciul total estimat de DNA la un miliard de euro.

Contractele încheiate succesiv din ianuarie 2021 ar fi fost inutile, conform acuzațiilor din dosar, pentru că statul român avea deja suficiente doze pentru a vaccina mult peste populația eligibilă, adică 10,7 milioane de oameni. În condițiile în care în țara noastră s-au vaccinat anti-Covid ceva mai bine de 8 milioane de oameni.

România a distrus deja 10 milioane de doze de vaccin, au expirat în depozite. Mai sunt 2 milioane de doze în stoc.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
ECOPIATA S.A. IASI organizeaza licitatii publice cu strigare pentru inchirierea urmatoarelor terenuri si spatii comerciale: - terenul nr. 4 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.30; - terenul nr. 2 (20 mp) din Bazar, destinat amplasarii unei rulote pentru activitatea de fast food, pe 16.12.2024 - ora 9.45; - spatiul comercial S1 (5,87 mp) – Piata Independentei pe 16.12.2024 – ora 10.00; - spatiul comercial S3 (24 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 10.30; - spatiul comercial S4 (38 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.00; - spatiul comercial S5 (72,5 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 11.30; - spatiul comercial S9 (48,21 mp) - Piata Independentei pe 16.12.2024 - ora 12.00; - spatiul comercial S25 (30,00 mp) - Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 - ora 12.30; - spatiul comercial S6 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 13.00; - teren nr. 2 (25 mp) din Piata Pacurari, destinat amplasarii unei rulote/ chiosc/ modul, pe 16.12.2024 – ora 13.30; - teren nr. 1 (30mp) din Targul Auto, destinat amplasarii unui container/ rulote/ chiosc, pe 16.12.2024 – ora 13.45; - spatiul comercial S2 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.00; - spatiul comercial S9 (28,65 mp) – Piata Hala Centrala pe 16.12.2024 – ora 14.30. Licitatiile vor avea loc la sediul firmei din Str. Anastasie Panu nr. 48. Caietele de sarcini se pot cumpara de la secretariatul societatii, unde se va depune documentatia pentru inscriere pana la data si ora de incepere a fiecarei licitatii. Informatii suplimentare la tel. 0232/267844.
ÎCCJ judecă contestația lui George Simion referitoare la decizia CCR de anulare a alegerilor
11/12/2024 00:07

Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) va judeca miercuri, de la ora 11,30, contestatia formulată de presedintele AUR, George Simion, impotriva hotărarii CCR nr. 32 privind anularea intregului proces ele ...

Greșeală sau „greșeală”? Curtea de Apel l-a menționat „din eroare” pe Călin Georgescu ca reclamant împotriva Președinției, SRI, SIE, STS și MAI
11/12/2024 00:06

Călin Georgescu nu a dat in judecată Administraţia Prezidenţială, SRI, SIE, MAI şi STS pentru desecretizarea datelor din CSAT. Numele acestuia a apărut din greseală pe portalul instantelor, a anuntat Cu ...

'Motivarea CCR este laconică și lacunară'. Un doctor în drept constituțional ridică mai multe semne de întrebare după anularea alegerilor
10/12/2024 00:30

Bogdan Iancu, doctor in drept constitutional si conferentiar la Universitatea Bucuresti, explică, de ce decizia CCR de a anula alegerile este si nu este inspirată. „Nu există o bază constitutională ...

Horațius Dumbravă, fost președinte al CSM, critică dur CCR și serviciile de informații pentru halul în care a fost adusă democrația
09/12/2024 00:19

Horatius Dumbravă, fost judecător si presedinte al Consiliului Superior al Magistraturii, critică dur felul in care s-a comportat Curtea Constitutională a Romaniei (CCR) in timpul alegerilor prezidentiale. ...

VESTE BUNĂ: Judecătorii CCR au demonstrat analfabeților funcționali cu mentalitate totalitaristă că ALEGERILE NU POT FI ANULATE
06/12/2024 00:24

Judecătorii Curtii Constitutionale au transmis un comunicat de presă, după ce mai multe personaje au cerut să se anuleze primul tur al prezidentialelor, ca urmare a ”dezvăluirilor” din CSAT con ...

Toni Neacşu râde de Remus Pricopie de la SNSPA
06/12/2024 00:11

Ce soi de sesizare a făcut SNSPA, condusă de Remus Pricopie, pentru anularea primului tur al alegerilor prezidenţiale? PF inchiriez ap. pe termen lung, cu 2 camere, SD, parter, balcon mare, Ctv, izolat, mo ...

Augustin Zegrean aruncă nucleara - alegerile s-ar putea repeta după turul doi: 'Nimeni nu s-a gândit la așa ceva'
05/12/2024 17:42

Augustin Zegrean, fostul presedinte al CCR, a spus, joică alegerile prezidentiale s-ar putea repeta după turul al doilea. Acest lucru este posibil din cauza unui vid legislativ, legea neavand nicio prevedere ...

SRI a găsit 797 de conturi TikTok create în 2016 pentru Georgescu, conservate  și ”activate la capacitate maximă” în campania electorală prezidențială / Tik Tok a recunoscut că a încasat 381.000 de dolari în campania lui Georgescu
05/12/2024 00:38

Rapoartele SRI vorbesc despre o operatiune pregătită din timp, in favoarea lui Călin Georgescu si care are ”modul de operare al unui actor statal”. De pildă, conturile de TikTok au fost făcute ...

DIICOT a trimis în judecată un militar profesionist care pregătea atentate teroriste în România: Era manevrat din Rusia
04/12/2024 18:32

Procurorii DIICOT l-au trimis in judecată pe un cetătean columbian care, in iulie 2024, instigat de un cetătean străin rezident in Rusia, a făcut documentare pentru punerea in aplicare a unui plan de incen ...

Curtea Constituțională a cerut renumărarea tuturor voturilor la alegerile prezidențiale
28/11/2024 13:43

Judecătorii Curtii Constitutionale au solicitat Autoritătii Electorale Permanente si Biroului Electoral Central renumărarea tuturor voturilor de la primul tur al alegerilor prezidentiale, au precizat surse d ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei