Echelon: Wind Warriors
Dimensiune font:
Echelon: Wind Warriors
Ciudat, de fiecare data cand rememorez perioada studentiei, nu imi aduc aminte in primul rand de examene, restante, note, materii si profesori, ci de jocuri. Scapat de grija primului an de facultate, marea parte a timpului liber si a celui afectat activitatilor studentesti mi-am petrecut-o in compania jocurilor. Mi-au trecut prin maini o multime de titluri, majoritatea devenite clasice in prezent. Printre altele, imi amintesc cu placere de Terminal Velocity, joc aparut prin 1995 si realizat de Terminal Reality, care m-a captivat atat prin grafica ce inca concura cu succes impotriva multor jocuri ale acelui an 1997, cat si prin gameplay-ul sau atractiv. O usoara senzatie de deja-vu am avut patru ani mai tarziu cand am jucat Echelon, datorita asemanarii sale din punct de vedere al conceptului cu Terminal Velocity: o combinatie de space-sim cu flight-sim.
Din pacate, Echelon a avut cateva aspecte negative, cum ar fi numoasele bug-uri si secvente scriptate, discrepante mari ale dificultatii de la o misiune la alta, precum si lipsa unui suport adecvat pentru multiplayer. Mai mult, patch-ul atat de necesar a aparut foarte tarziu, din cauza unor neintelegeri de natura financiara dintre Bethesda Softworks (distribuitorii jocului in Statele Unite) si Buka Entertainment, astfel ca entuziasmul jucatorilor a fost stins de rabdarea lor pusa la incercare. Nu e de mirare deci ca Buka si MADia au cazut de acord sa lanseze o continuare a carei versiune demo pe care am avut prilejul sa o testam gratie celor de la Oxygen Interactive, distribuitorul jocului in Marea Britanie.
Actiunea din Echelon: Wind Warriors are loc in aproximativ aceleasi coordonate spatio-temporale cu cele ale predecesorului sau, caci se desfasoara inainte si dupa povestea din Echelon si se invarte in jurul aceluiasi conflict dintre Galaxy Federation si Velians, doar ca, de aceasta data, personajul principal este maiorul Jason “Wolf” Scott, unul din cei mai buni piloti ai Federatiei Galactice, rol pe care il vei juca pe parcursul a 50 de misiuni variate ce pot avea doua sau mai multe obiective: de la distrugerea bazelor inamice, escortarea de convoaie sau bombardiere, protejarea propriilor baze de atacurile adverse aeriene sau de la sol si pana la misiuni speciale sau de patrulare ori de recunoastere.
Inca de la prima misiune am fost avertizat sa nu tratez Echelon: Wind Warriors ca fiind un arcade, chiar daca meniul ofera cateva optiuni ce simplifica mult placerea de a il juca. Faptul ca am reluat de cateva ori prima misiune si de mult mai multe ori pe urmatoarea m-a determinat sa trec peste aceasta prima impresie si sa reincep jocul cu mai multa atentie. In primul rand, a trebuit sa ma reobisnuiesc cu controlul, insa datorita implementarii excelente a tehnologiei e-Mouse, nu am regretat ca nu am avut un joystick la indemana. Inertia joaca un rol deosebit de important, caci intoarcerile si redresarile bruste sunt imposibil de executat, luptele purtandu-se in general la altitudini destul mici.
Pe langa gradul de inertie, navele se mai caracterizeaza prin manevrabilitate si viteza. Astfel, atunci cand doriti sa alegeti o nava anume, trebuie sa luati in calcul si tipul misiunii pe care o aveti de indeplinit, precum si tipurile de arme. Nu toate armele merg montate pe orice fel de nava, pe unele merg montate doua, pe altele trei tipuri, unele au munitie in cantitati limitate, iar unele au o raza mai mare de actiune.
Echelon: Wind Warriors nu trebuie considerat ca fiind un joc arcade si datorita sistemului de damage pe zone. Defectarea unui motor se va solda cu diminuarea chiar pana aproape de zero a vitezei. De asemenea, au fost numeroase cazuri in care, datorita unei lovituri puternice incasate in partile laterale ale navei, am ajuns in imposibilitatea de a o controla, plus ca deseori am fost pus in situatia de a nu mai putea trage in inamici din cauza avarierii armelor. Totodata, repet, atat timp cat nu modificati anumite optiuni din meniu, orice impact direct cu relieful sau cu orice alt obiect, fie ca este vorba de nave, turete, tancuri sau rafinarii, poduri ori instalatii eoliene se va solda fie cu reinceperea misiunii, fie cu respawn in modul multiplayer.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau