40% din tinerii români cumpără intenționat produse contrafăcute!

download (2)

Dimensiune font:

| 08-06-2022 11:07

Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, în cadrul căruia InfoCons reprezintă România în cadrul Grupului dedicat Societăților Civile, lansează ediția a treia a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), oferind o actualizare despre percepția și comportamentul tinerilor în ceea ce privește încălcarea proprietății intelectuale în contextul post-pandemie.

În cadrul Proiectului, a fost realizat un studiu în perioada 7-28 februarie 2022, la care au participat 22.021 de tineri cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani, din cele 27 de state membre UE,

În urma studiului realizat de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene au reieșit informații cu privire la tendințele tinerilor în materie de achiziționare a bunurilor contrafăcute și accesare a conținutului piratat la nivel national și international, după cum urmează:

Date raportate la nivelul Uniunii Europene :

-52% au cumpărat în ultimul an cel puțin un produs contrafăcut din mediul online, atât intenționat, cât și involuntar;

-33% au accesat conținut digital din surse nelegitime;

Dintre cei care au achizitionat/ accesat in mod intentionat:

-37% au cumpărat un produs contrafăcut;

-21% au utilizat, redat, descărcat sau transmis conținut din surse nelegitime.


Date raportate la România:

-40% din tineri au cumpărat în mod intenționat un produs contrafăcut, ;

-14% au accesat conținut piratat în mod voluntar;

-61% din tinerii români preferă să acceseze continut digital din surse legitime, față de media de 60% la nivel european, comparativ cu 50% in anul 2019.

Printre factorii ce stau la baza achiziționării produselor contrafăcute și a accesării conținutului piratat se regăsesc:

-prețul;

-disponibilitatea;

-influența socială.

În ceea ce privește factorii care descurajează acest comportament, se află:

-amenințările cibernetice;

-frauda cibernetică;

-impactul asupra mediului înconjurător.

Care sunt tendințele referitoare la achiziționarea de produse contrafăcute?

În contextul post-pandemie, noul sondaj realizat de Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, a confirmat faptul că:

-37% din tineri au cumpărat în mod intenționat unul sau mai multe produse contrafăcute, în comparație cu anul 2019 în care procentul atingea 14%.

Acest procent variază în funcție de țară:

-62% Grecia - cel mai ridicat

-24% Cehia - cel mai scazut

În România 40% din tineri au cumpărat produse contrafăcute.

În mod frecvent, tinerii la nivel european cumpără produse contrafăcute precum:

-17 % Haine și accesorii ;

-14 % Încălțăminte ;

-13 % Dispozitive Electronice ;

-12 % Produse de igienă, cosmetice, îngrijire personală și parfumuri

De asemenea, respondenții au confirmat existența unor dificultăți de a distinge produsele autentice de cele contrafăcute:

-48% afirmă că nu au achiziționat astfel de produse sau sunt nesiguri dacă au cumpărat produse contrafăcute sau nu.

Care sunt tendințele referitoare la accesarea conținutului piratat?

În ceea ce priveșet accesarea conținutului digital, se observă o creștere în rândul generațiilor mai tinere cu privire la accesarea conținutului legitim.

-60% nu au utilizat, redat, descărcat sau transmis conținut piratat în ultimul an, 2022;

-51% în anul 2019;

-40% în anul 2016.

Cu toate acestea, însă, pirateria intenționată rămâne neschimbată.

-21% din tinerii consumatori (unul din cinci), confirmă faptul că au accesat în mod conștient conținut piratat în ultimele 12 luni;

-12% au accesat conținut piratat întâmplător;

-7% nu știu dacă au accesat astfel de conținut.

În mod frecvent, tinerii la nivel european accesează conținut piratat precum:

- 61 % Filme ;

- 52 % Seriale TV ;

- 36 % Muzică ;

Acest conținut a fost accesat folosindu-se website-uri, aplicații și platforme de social media dedicate.

În lumina noilor rezultate, directorul executiv EUIPO, Christian Archambeau, a declarat:

„A treia ediție a proiectului „Tablou de bord privind Tineretul și Proprietatea Intelectuală” („Intellectual Property and Youth Scoreboard”), publicată pe parcursul Anului European al Tineretului”, confirmă tendințele identificate în edițiile anterioare, oferind perspective mai amănunțite cu privire la percepțiile și atitudiniele tinerilor. Într-o perioadă în care comerțul online și consumul digital au crescut semnificativ, creșterea achizițiilor voluntare și involuntare de bunuri contrafăcute este îngrijorătoare. În cee ace privește pirateria, aceasta nu scade, chiar dacă tinerii consumatori prefer din ce în ce mai mult conținut provenit din surse legitime. Această nouă analiză oferă o unealtă valoroasă părților interesate, factorilor de decizie politică, cât și educatorilor și organizațiilor civile în formarea inițiativelor de conștientizare pentru a susține alegerile informate ale tinerilor noștri cetățeni și consumatori.” 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:00

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
„România va intra, în câteva săptămâni, în sevraj”
27/04/2025 16:36

* „Romania a fost ca un tip care a mancat si a băut cativa ani pe datorie, la restaurant” - specialistii sustin că situatia Romaniei din acest an este cu mult mai gravă decat cea a Greciei din an ...

Trenuri suplimentare spre litoral în minivacanța de 1 Mai. Ce legături asigură CFR Călători
27/04/2025 14:35

CFR Călători suplimentează numărul de trenuri spre litoral in perioada 25 aprilie – 5 mai 2025, oferind călătorilor din toată tara mai multe optiuni rapide pentru a ajunge la Constanta, Mangalia ...

Scumpiri la orizont. Alimentele, facturile și serviciile vor costa mai mult din a doua jumătate a anului
27/04/2025 14:09

Preturile alimentelor, facturilor si serviciilor ar putea creste in perioada următoare, odată cu finalizarea semestrului I, avertizează Banca Natională a Romaniei (BNR). Într-o evaluare transmisă rec ...

Bula imobiliară se sparge! „În următorii ani vom vedea scăderi cu 50% la prețurile apartamentelor”
27/04/2025 13:48

* „În perioada 2020-2023 am avut o anomalie economică. Dobanzile de referintă ale băncilor centrale au fost aproape de zero la sută. Acest lucru a dus la scumpirea apartamentelor, deoarece multi ...

Un mare hipermarket din București se închide definitiv: Ne vom încheia activitate din data de 19 mai
27/04/2025 11:38

Carrefour va inchide definitiv hipermarketul din centrul comercial Sun Plaza din Bucuresti, incepand cu data de 19 mai. Este una dintre rarele situatii in care un hipermarket de mari dimensiuni, amplasat intr-u ...

În ce stadiu sunt hidrocentralele pornite în comunism, contestate de activiști și promovate de autorități
27/04/2025 11:15

 Ministerele Energiei si Mediului au promovat intens in ultimii doi ani mai multe proiecte hidroenergetice incepute in comunism, continuate ulterior cu sincope si nefinalizate incă. Continuarea lor a atra ...

Adio celor mai utilizate bancnote din Europa: Procesul de retragere deja a început
26/04/2025 18:40

Începand cu luna aprilie 2025, Banca Centrală Europeană (BCE) a initiat un proces de retragere treptată din circulatie a bancnotelor de 20 si 50 de euro in formatul actual. Această măsură face parte ...

Anunțul despre pensii al ministrului de finanțe îngroapă creșterile de pensie și mica recalculare
26/04/2025 14:26

 Ministrul de Finante, Tanczos Barna, a făcut un anunt despre pensie care dau sanse minime pentru eventuale noi cresteri de pensie. De asemenea, sunt mari emotii pentru mica recalculare a pensiilor. Nu se ...

Impozitele noi din 2025 vizează și depozitele bancare. Cristian Păun:
26/04/2025 10:41

 Veniturile din dobanzi bancare si alte investitii, care depăsesc anumite praguri, sunt supuse de anul acesta contributiei de asigurări sociale de sănătate (CASS) de 10%. Această contributie se aplic ...

„PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!
25/04/2025 10:20

 „PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!" U.A.T. COMUNA TUDORA  

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei