ASF: Evoluția pieței pensiilor private în primele nouă luni ale anului 2020

2analiza

Dimensiune font:

| 22-12-2020 13:53

 

Sistemul pensiilor private a cunoscut o evoluție pozitivă pe tot parcursul funcționării sale, activele totale și numărul de participanți fiind în continuă creștere. Astfel, valoarea activelor totale aflate în administrare, la nivelul întregului sistem de pensii private, a ajuns, la 30 septembrie 2020, la 72,58 miliarde de lei, în creștere cu 18% față de septembrie 2019.

Ponderea pensiilor private în Produsul Intern Brut, la sfârșitul lunii septembrie 2020, a fost de 6,98%, peste nivelul din decembrie 2019.

La 30 septembrie 2020, ponderea investițiilor în instrumente cu venit fix reprezenta 74% din totalul portofoliului investițional al fondurilor de pensii private, în timp ce un procent de 20% a fost investit în acțiuni.

Valoarea activelor totale ale sistemului de pensii private

 

 


Pensiile administrate privat (Pilonul II)

 

Valoarea totală a activelor nete, înregistrată la finalul celui de-al treilea trimestru al anului 2020 de fondurile de pensii administrate privat, a fost de 69,82 miliarde de lei, în creștere cu aproximativ 18% comparativ cu aceeași dată a anului anterior.

La 30 septembrie 2020 erau înregistrați, în sistemul pensiilor administrate privat, 7,58 milioane de participanți, cu 3% mai mult față de perioada similară a anului 2019.

La nivelul Pilonului II, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate la 30 septembrie 2020, a fost de circa 190 lei/participant.

De asemenea, la finalul lunii septembrie 2020, valoarea medie a unui cont în sistemul pensiilor administrate privat era de 9.225 lei, înregistrând o creștere de 10,86% comparativ cu decembrie 2019.

În primele nouă luni ale anului 2020 au fost efectuate plăți ale activului personal net către participanți însumând 124 milioane lei pentru 8.831 de participanți și beneficiari.

La 30 septembrie 2020, titlurile de stat și acțiunile au rămas principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii administrate privat. Investițiile fondurilor de pensii administrate privat în titluri de stat au reprezentat 68% la 30 septembrie 2020, în creștere cu 6,54 puncte procentuale comparativ cu finalul anului 2019.

 

Pensiile facultative (Pilonul III)

 

Valoarea totală a activelor nete, înregistrată la 30 septembrie 2020 de fondurile de pensii facultative, a fost de 2,73 miliarde de lei, în creștere cu aproximativ 13% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent.

La sfârșitul lunii septembrie 2020 erau înregistrați în sistemul pensiilor facultative 520.879 de participanți, cu 6% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2019.  

La nivelul Pilonului III, contribuția medie a participanților, cu contribuții virate la 30 septembrie 2020, a fost de 140 lei/participant, valoare egală cu cea înregistrată în luna septembrie 2019.

Valoarea medie a unui cont al participanților la sistemul pensiilor facultative era, la finalul trimestrului trei din 2020, de 5.235 lei, cu 7% mai mare decât în septembrie 2019, totodată reprezentând 57% din valoarea unui cont mediu din fondurile Pilonului II.

În primele nouă luni ale anului 2020 au fost efectuate plăți ale activului personal net către 6.362 de participanți și beneficiari însumând aproximativ 57 milioane de lei.

La finalul lunii septembrie 2020, titlurile de stat și acțiunile au rămas principalele instrumente financiare în care au investit fondurile de pensii facultative. Investițiile fondurilor de pensii administrate privat în titluri de stat au reprezentat 64% la 30 septembrie 2020, în creștere cu 7,13 puncte procentuale comparativ cu finalul anului 2019.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:06

 

Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., cu sediul în mun. Iași, șos. Aleea Nicolina, nr, 82, jud. Iași, tel: 0232-243.864; fax: 0232-212.231, e-mail: iasi@insolventa.ro, prin asociat coordonator Mititelu Corneliu, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. Starmod S.A. Suceava cu sediul social în mun. Suceava, str. Universității, nr. 29, jud. Suceava, nr. înregistrare în Registrul Comerţului J33/69/1991 , C.U.I. RO3177717, numită potrivit Sentinţei Civile nr. 19 din data de 25.01.2022, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 9819/86/2010**, invită toți agenții economici interesați ca, până la data de 11.11.2022, ora 16:00, să depună o ofertă financiară și o ofertă tehnică pentru efectuarea lucrărilor cadastrale de reglementare a situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. Condiții de formă: Ofertele vor fi depuse la sediul lichidatorului judiciar MANAGEMENT REORGANIZARE LICHIDARE IAȘI S.P.R.L., din Iași, str. Aleea Nicolina, nr. 82, într-un plic închis şi sigilat prin aplicarea ștampilei ofertantului, ce va conţine documentele de participare mai jos menţionate. Plicul va menţiona în mod obligatoriu şi limitativ: numele/denumirea ofertantului, adresa domiciliului/sediului social al ofertantului, precum şi menţiunea „ofertă servicii cadastrale, a nu se deschide înainte de data de 11.11.2022, ora 16.00”. Solicităm ca oferta financiară să conţină următoarele elemente obligatorii: -Preț (va fi exprimat în lei, fără T.V.A.); -Acordul expres al ofertantului ca plata prețului să se efectueze în conformitate cu dispozițiile Legii 85/2006, pe măsură ce se vor obține fonduri din valorificari de active din patrimoniul societății debitoare. Solicităm ca oferta tehnică să conţină următoarele elemente obligatorii: -Termen de execuţie; -Lista serviciilor cadastrale ce vor fi prestate pentru reglementarea situațiilor tehnico-cadastrale pentru bunurile imobile din patrimoniul societății Starmod S.A. Suceava. -Certificatul de atestare din care reiese că ofertantul este calificat şi atestat în vederea efectuării de operațiuni/servicii cadastrale. Va fi descalificată automat orice ofertă care nu conţine toate documentele sus-menţionate. Pentru cuantificarea preţului de executare a lucrării, accesul în incinta societăţii debitoare se face cu programare (48 de ore) şi este condiţionat de semnarea unui Protocol de vizitare a acesteia care cuprinde clauze de confidenţialitate. Pentru programare ofertanţii trebuie să-şi anunţe prin fax la 0232-243.864 sau e-mail iasi@insolventa.ro intenţia de vizitare. Relații suplimentare se pot obține de la: -tel. 0232-243.864 0755.132.473 -fax: 0232-212.231 -email: secretariat@insolventa.ro
VANZARE TEREN SI CONSTRUCTII PIATA NEAMT str. Piata Garii, nr.7, loc. Piatra Neamt, jud. Neamt. Subscrisa BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. desemnata in calitate de administrator judiciar al debitoarei PERLA INVEST S.R.L., in reorganizare, prin Incheierea de sedinta nr. 236 din data de 19.04.2016, pronuntata in Dosarul nr. 2699/103/2015/a4, de Tribunalul Neamt – Sectia a II-a Civila, de Contencios Administrativ si Fiscal, organizeaza in data de 23.11.2022, ora 13:00, la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., din Bucuresti, Str. Invingatorilor nr. 24, Victory Business Center, Et. 4, Sector 3, sedinta de licitatie publica cu strigare pentru vanzarea, in bloc, a proprietatii imobiliare compuse din: -teren intravilan, in suprafata de 1.000 mp, inscris in CF nr.54618 a Mun.Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618; -constructie in suprafata utila de 567,46 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U1 a Mun. Piatra Neamt, avand nr. cadastral 54618-C1-U1; -constructie in suprafata utila de 1.707,65 mp, inscrisa in CF nr.54618-C1-U2 a Mun. Piatra Neamt, avand nr.cadastral 54618-C1-U2 situate in Mun. Patra Neamt, str. Piata Garii, nr.7, jud. Neamt. Pretul de pornire al sedintei de licitatie 1.379.000 EUR, exclusiv TVA. Detalierea componentei acelor blocuri de active poate fi solicitata administratorului judiciar la adresa de e-mail business.restructuring@bdo.ro. Ofertantii care doresc sa participe la licitatie trebuie sa depuna la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L., cel tarziu cu o zi lucratoare inaintea sedintei de licitatie publica la care doresc sa participe, personal sau prin curier, ora 17:00, toate documentele specificate in cuprinsul Caietului de sarcini, ce poate fi achizitionat de la sediul BDO BUSINESS RESTRUCTURING S.P.R.L. pentru suma de 1.000 Lei, exclusiv TVA. Plata Caietului de sarcini se va realiza prin transfer bancar in contul unic de insolventa al societatii PERLA INVEST S.R.L., pe baza facturii comunicate de catre administratorul judiciar. Pentru informatii suplimentare va rugam sa ne contactati la numarul 021.319.94.76 sau e-mail business.restructuring@bdo.ro.
Vremea în minivacanța de 1 decembrie 2022
28/11/2022 12:29

În următoarele trei zile, marti (29 nov), miercuri (30 nov) si joi (1 dec), vremea in Moldova va fi apropiată de normalul termic pentru această perioadă, cu cerul noros. Local, marti, si trecător in ...

Piețele asiatice sunt în scădere
28/11/2022 11:49

Renminbi s-a prăbusit, luni dimineată, 28 noiembrie, in raport cu dolarul american. Yuanul onshore, care se tranzactionează pe piata internă strict controlată, a suferit o pierdere de 0,9%. Cursul offsho ...

Moneda chineză se prăbușește în urma masivelor proteste legate de blocajele Covid
28/11/2022 11:46

O serie de proteste au avut loc in weekend (26-27 noiembrie) in mai multe orase din China. Cetătenii chinezi au comemorat victimele din incendiul din Xinjiang si s-au opus categoric măsurilor drastice impot ...

Germanii lansează primul taxi zburător electric
28/11/2022 10:34

Compania germană Lilium, dezvoltatoarea unui taxi zburător electric, listată la bursa americană Nasdaq, a strans 119 milioane dolari, finantare obtinută printr-un plasament privat. Lilium, care s-a list ...

Restaurare, consolidare, amenajare și introducere în circuitul turistic a monumentelor istorice din Ansamblul Bărboi Iași, Biserica cu hramul Sf. Apostoli Petru și Pavel, turnul de intrare, amenajarea incintei”, Cod SMIS: 116777
28/11/2022 10:06

 Restaurare, consolidare, amenajare si introducere in circuitul turistic a monumentelor istorice din Ansamblul Bărboi Iasi, Biserica cu hramul Sf. Apostoli Petru si Pavel, turnul de intrare, amenajarea in ...

CRESTEREA COMPETITIVITATII ECONOMICE A SC TUCHE SERV SRL, PRIN ACHIZITIONAREA DE ECHIPAMENTE EVOLUATE TEHNOLOGIC
28/11/2022 09:45

 CRESTEREA COMPETITIVITATII ECONOMICE A SC TUCHE SERV SRL, PRIN ACHIZITIONAREA DE ECHIPAMENTE EVOLUATE TEHNOLOGIC

Anunț privind lansarea proiectului ”CAPITAL DE LUCRU” – S.C. GOLDEN S.R.L.
28/11/2022 09:07

 Anunt privind lansarea proiectului ”CAPITAL DE LUCRU” – S.C. GOLDEN S.R.L.

Anunț privind lansarea proiectului ”m2” – AGROALIMENT S.R.L
28/11/2022 09:05

 Anunt privind lansarea proiectului ”m2” – AGROALIMENT S.R.L

Anunț privind lansarea proiectului ”CAPITAL DE LUCRU” – S.C. BERGOLO S.R.L.
28/11/2022 09:00

 Anunt privind lansarea proiectului ”CAPITAL DE LUCRU” – S.C. BERGOLO S.R.L.

 COMUNICAT DE PRESĂ FLAVISEM CORPORATION S.R.L.
28/11/2022 09:00

 COMUNICAT DE PRESĂ FLAVISEM CORPORATION S.R.L.

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei