Cum arată cele mai digitalizate servicii publice din lume

experiencia-erasmus-tallinn-estonia-ruth-ae73ab98958a62c3917df7c22c76df8b

Dimensiune font:

| 18-04-2022 11:15


Deși oferă deja cele mai digitalizate servicii publice din lume, Primăria din Tallinn vrea să continue să inoveze. Șeful departamentului numit „Orașului viitorului” din primărie a explicat pentru SpotMedia.ro care e cheia succesului transfomării digitale din Estonia și ce și-a propus administrația din țara baltică să realizeze, în perioada imediat următoare.

Considerată de mulți prima „republică digitală” din lume, Estonia și-a digitalizat aproape toate serviciile publice. Cetățenii țării baltice pot inclusiv să voteze online. Și nu doar când sunt în țară, ci și în timp ce se află în alte părți ale lumii.

Multe dintre proiectele de digitalizare care au schimbat viața estonienilor au început în capitală, adică la Tallinn, un oraș cu peste 400.000 de locuitori, aflat în nordul țării, pe malul Mării Baltice.

Primăria din Tallinn, condusă de Mihhail Kõlvart, are un departament numit „Orașul viitorului”, pe care, din ianuarie 2021, îl conduce Toomas Turk.

Acesta este absolvent de masterat la Universitatea tehnică din Tallinn în 2002, iar în ultimii 19 ani a lucrat la mai multe companii mari, printre care Eesti Post (poșta estoniană), dar și Oracle.

Acum, Toomas Turk se concentrează pe inovare pentru Estonia.

Într-un mesaj adresat primarilor români care au participat la Gala Registra 2022, Toomas Turk a explicat care este secretul succesului digitalizării din Estonia, dar și ce ambiții are acum cea mai digitalizată națiune din lume.

Puteți citi, în continuare, integral, mesajul pe care directorul departamentului „Orașul Viitorului” din cadrul Primăriei Tallin, Toomas Turk, l-a transmis primarilor români care vor să își digitalizeze administrațiile:


„Pentru mai bine de 20 de ani, Tallinn a fost lider in furnizarea de servicii digitale la nivel global și în utilizarea lor, în viața de zi cu zi.

Modalitatea aleasă de Tallinn pentru a deveni smartcity gravitează în jurul a trei cuvinte cheie: accesibilitate, interoperabilitate și ușurință la utilizare.

În această privință, capitala noastră a reușit să își armonizeze dezvoltarea urbană și digitală cu evoluția societății digitale estone.

O națiune și principalul ei oraș, mână în mână, oferind servicii digitale eficiente și convenabile, pentru cetățeni, pentru turiști și pentru companii, în principal prin folosirea de infrastructură de date, comunică pentru schimbul de informație și pentru a asigura cybersecuritate.

De asemenea, din efervescența companiilor startup au luat naștere unicorni (firme cu cifră de afaceri de peste 1 miliard de dolari - n.red.) și s-a născut inovația continuă.

Pentru noi, să fim «smart city» sau «oraș inteligent» înseamnă să furnizăm servicii digitale de bună calitate prin intermediul unor soluții IT eficiente. Dar nu e mai puțin important faptul că cetățenii vor și sunt capabili să le folosească.

Ne propunem să dezvoltăm soluții de folos pentru public și de regulă cuantificăm nivelul de satisfacție a publicului cu privire la serviciile pe care le-am oferit.

Acum ne ambiționăm să ne schimbăm modul de lucru prin implicarea oamenilor în procesul de luare a deciziilor și spre a face, în general, planificarea mai inteligentă.

Ca să reușim, prioritatea noastră este să continuăm până la digitalizarea completă a serviciilor noastre.

Totodată, avem ambiția de a face planificarea tot mai inteligentă și de a implica din ce în ce mai mult cetățeanul în acest proces de planificare. Deși avem deja date deschise din abundență (informații publice puse la dispoziție ordonat și în format editabil, care pot fi utilizate și reutilizate – n.red.), noi credem că încă nu le folosim pe cât de mult am putea să o facem.

Deja tehnologia oferă oportunități de a-i face cetățeanului implicarea (în procesul de luare a deciziilor administrative – n.red.) mult mai interesantă și mai satisfăcătoare.

Lumea pare să se uite acum spre Estonia în căutarea secretului care stă la baza succesului transformării digitale a țării. Acest secret este că... nu există niciun secret.

În decenii în care am împărtășit din experiența noastră, am observat că fiecare țară trebuie să își deschidă propria cale spre propriul succes digital, care e unic. Dar în mod clar asta nu înseamnă că fiecare țară ar trebui să facă asta de una singură.

În cazul nostru, cele mai importante învățăminte trase au fost că e nevoie de: un leadership foarte răbdător și orientat spre digitalizare, susținut de mediul public și privat, de transparență implictă și de încredere la toate nivelurile. Contextul înseamnă totul.

Dar când vine vorba despre construcția de infrastructură digitală în alte părți, trebuie să fim onești și să recunoaștem dinainte un lucru: soluțiile digitale ale Estoniei nu vor funcționa în alte țări, la fel cum au funcționat aici, la noi.

Digitalizarea depinde mult de context. Așa că, pentru a fi eficiente, strategiile de digitalizare trebuie modelate în conformitate cu realitățile locale – luând în calcul tot, de la legislație la cultură.

Conceptul care stă în spatele brandului nostru de inovație, Tallinnovation, este: gândește global, testează la Tallin.

Rețeaua noastră include de la parcuri industriale la incubatoare de afaceri și vizează de la evenimente de nivel global până la cele din universități binecunoscute.

Orașele își pot atinge potențialul dacă se concentrează pe date, pe sănătate, pe educație și pe cybersecuritate.

Noi ne propunem să dăm un exemplu și să devenim cel mai grozav oraș din lume, cu cele mai bune condiții de trai, inclusiv prin intermdiul instrumentelor digitale. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei MEGA EDILE IAȘI SRL – societate în faliment, dosar nr. 2517/99/2019 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele active : Nr. crt. Denumire activ Buc Preț de pornire 90% (lei-fără TVA) 1. Mobilier 1 2.507 2. Bena cu descarcare centrala 1 1.877 3. Masina de curatat panouri 1 4.981 4. Masina de taiat 1 2.864 5. Masina de taiat caramida 1 2.951 6. Masina de fasonat 1 9.470 7. Aparat suduraMAX 403 1 10.434 8. Compresor de aer AB 300/808F 1 3.667 9. Masina de sudat carcase tip PILEMASTER IIIDF200/1500/12 si accesoriile aferente 1 554.088 10. Masina de confectionat etrieri tip TWINMASTER 12S, Model 031 si accesoriile aferente 1 355.857 11. Masina de fasonat 1 9.743 12. Compresor trifazat stationar AB300/808F 1 3.574 13. Masina de legat fier RB441T 1 8.228 14. Pistol sudura MIG,DC-00020 1 4.393 15. Radiocomanda macara 1 5.401 16. Bos furca macara auto 1 4.066 17. Uscator de aer prin refrigerare QNOM=900 L/M 1 3.001 18. Bena 1000 l descarcare centrala cu tub 1 3.646 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 03,17.06.2022 respectiv 01 și 15.07.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine :  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO25PIRB2400776062003000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Cererile de participare se vor depune cu cel târziu cu 1 zi înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termen de 30 zile, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţiei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel:0744520508,0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei RESIDENT EST COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 5539/99/2020 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Autoutilitară marca Ford, model Transit, fabricat în anul 2002, capacitate cilindrică 2.402 cmc, putere 66 kw, 90 CP, norma de poluare E3 - Preț de pornire 2.000 Euro reprezentând 100% din valoarea de piață/de lichidare stabilită prin raportul de evaluare. Licitațiile vor avea loc în zilele de 27.05.2022 respectiv 03, 10 și 17.06.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO54PIRB2400764684002000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau la: tel:0744520508, 0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
3.000 de lei, amenda pentru cei care nu s-au recenzat
28/05/2022 09:00

De luni, 30 mai, recensămantul populatiei intră intr-o altă etapă. Romanii se mai pot autorecenza doar pană vineri, apoi recenzorii vor bate din usă in usă pentru ca cei care nu au completat chestionarel ...

Consolidarea capacității unităților de învățământ preuniversitar de stat din comuna Popești, în vederea gestionării situației de pandemie generată de virusul SARS-COV-2, cod smis 148823,
28/05/2022 08:20

 COMUNICAT DE PRESA Data: 28.05.2022 Anunt de incepere proiect Consolidarea capacitătii unitătilor de invătămant preuniversitar de stat din comuna Popesti, in vederea gestionării situatiei de pande ...

Cerere de insolvență pe numele Nordis Management în contul unei datorii de 5,5 milioane de euro
27/05/2022 17:53

 Societatea Weststar Real Estate SRL Arad a depus astăzi, la Tribunalul Bucuresti, o cerere de intrare in insolventă pe numele Nordis Management SRL, cea mai importantă firmă din grupul dezvoltatorului ...

CURS BNR, 27 mai 2022. Este valabil în weekend și luni. Sunt ultimele informații de la Banca Centrală despre leu
27/05/2022 17:38

CURS BNR, 27 mai 2022. Sunt ultimele informatii de la Banca Natională a Romaniei. CURS BNR, 27 mai 2022. Euro a crescut astăzi la 4,9429 lei, cu 0,0006 lei. CURS BNR, 27 mai 2022. Dolarul continuă s ...

Preţul gazelor SCADE peste tot în Europa
27/05/2022 14:12

Preţurile de referinţă la gaze naturale in Europa au continuat să scadă vineri, indreptandu-se spre a treia săptămană de declin consecutiv, in urma diminuării temerilor privind intreruperea livrăril ...

Sindicaliştii de la Poşta Română au protestat astăzi în faţa Guvernului
27/05/2022 14:00

Sindicaliştii de la Poşta Romană au protestat astăzi in faţa Guvernului, solicitand majorarea salariilor şi păstrarea locurilor de muncă. Ultima creştere a veniturilor a avut loc anul trecut cand cond ...

 Banca Central Europeană anunță o corecţie în piaţa imobiliară
27/05/2022 11:45

  O inversare a evoluţiei pieţelor imobiliare din regiune a fost unul dintre principalele riscuri identificate de analiza semestrială a stabilităţii financiare a BCE, care a avertizat, de asemenea, c ...

Italienii vor realiza primii 21 de kilometri ai autostrăzii
27/05/2022 11:00

  Primul contract scos la licitatie de pe viitoarea autostradă a Moldovei A7 va fi semnat cu italienii de la Impresa Pizarotti, care intre 2014 si 2021 au lucrat la 17 km pe A10 Sebes - Alba Iulia, anunt ...

Auchan recrutează în județul tău: Hai în noua echipă Auchan Miroslava și bucură-te de nenumărate beneficii
27/05/2022 09:28

Cauti un loc de muncă stabil, care să te motiveze si să iti ofere noi provocări, sau pur si simplu iti doresti să faci o schimbare cu un job mai bun, mai aproape de casă? Noul supermarket Auchan Miroslava ...

VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila: A fost montat mai bine de jumătate din tablier. Cum arată acum
26/05/2022 16:12

 Podul peste Dunăre de la Brăila ar trebui să fie deschis la finalul anului, iar in această perioadă constructorul lucrează in prezent la montarea elementelor tablierului metalic suspendat. La acest ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei