Cum arată cele mai digitalizate servicii publice din lume

experiencia-erasmus-tallinn-estonia-ruth-ae73ab98958a62c3917df7c22c76df8b

Dimensiune font:

| 18-04-2022 11:15


Deși oferă deja cele mai digitalizate servicii publice din lume, Primăria din Tallinn vrea să continue să inoveze. Șeful departamentului numit „Orașului viitorului” din primărie a explicat pentru SpotMedia.ro care e cheia succesului transfomării digitale din Estonia și ce și-a propus administrația din țara baltică să realizeze, în perioada imediat următoare.

Considerată de mulți prima „republică digitală” din lume, Estonia și-a digitalizat aproape toate serviciile publice. Cetățenii țării baltice pot inclusiv să voteze online. Și nu doar când sunt în țară, ci și în timp ce se află în alte părți ale lumii.

Multe dintre proiectele de digitalizare care au schimbat viața estonienilor au început în capitală, adică la Tallinn, un oraș cu peste 400.000 de locuitori, aflat în nordul țării, pe malul Mării Baltice.

Primăria din Tallinn, condusă de Mihhail Kõlvart, are un departament numit „Orașul viitorului”, pe care, din ianuarie 2021, îl conduce Toomas Turk.

Acesta este absolvent de masterat la Universitatea tehnică din Tallinn în 2002, iar în ultimii 19 ani a lucrat la mai multe companii mari, printre care Eesti Post (poșta estoniană), dar și Oracle.

Acum, Toomas Turk se concentrează pe inovare pentru Estonia.

Într-un mesaj adresat primarilor români care au participat la Gala Registra 2022, Toomas Turk a explicat care este secretul succesului digitalizării din Estonia, dar și ce ambiții are acum cea mai digitalizată națiune din lume.

Puteți citi, în continuare, integral, mesajul pe care directorul departamentului „Orașul Viitorului” din cadrul Primăriei Tallin, Toomas Turk, l-a transmis primarilor români care vor să își digitalizeze administrațiile:


„Pentru mai bine de 20 de ani, Tallinn a fost lider in furnizarea de servicii digitale la nivel global și în utilizarea lor, în viața de zi cu zi.

Modalitatea aleasă de Tallinn pentru a deveni smartcity gravitează în jurul a trei cuvinte cheie: accesibilitate, interoperabilitate și ușurință la utilizare.

În această privință, capitala noastră a reușit să își armonizeze dezvoltarea urbană și digitală cu evoluția societății digitale estone.

O națiune și principalul ei oraș, mână în mână, oferind servicii digitale eficiente și convenabile, pentru cetățeni, pentru turiști și pentru companii, în principal prin folosirea de infrastructură de date, comunică pentru schimbul de informație și pentru a asigura cybersecuritate.

De asemenea, din efervescența companiilor startup au luat naștere unicorni (firme cu cifră de afaceri de peste 1 miliard de dolari - n.red.) și s-a născut inovația continuă.

Pentru noi, să fim «smart city» sau «oraș inteligent» înseamnă să furnizăm servicii digitale de bună calitate prin intermediul unor soluții IT eficiente. Dar nu e mai puțin important faptul că cetățenii vor și sunt capabili să le folosească.

Ne propunem să dezvoltăm soluții de folos pentru public și de regulă cuantificăm nivelul de satisfacție a publicului cu privire la serviciile pe care le-am oferit.

Acum ne ambiționăm să ne schimbăm modul de lucru prin implicarea oamenilor în procesul de luare a deciziilor și spre a face, în general, planificarea mai inteligentă.

Ca să reușim, prioritatea noastră este să continuăm până la digitalizarea completă a serviciilor noastre.

Totodată, avem ambiția de a face planificarea tot mai inteligentă și de a implica din ce în ce mai mult cetățeanul în acest proces de planificare. Deși avem deja date deschise din abundență (informații publice puse la dispoziție ordonat și în format editabil, care pot fi utilizate și reutilizate – n.red.), noi credem că încă nu le folosim pe cât de mult am putea să o facem.

Deja tehnologia oferă oportunități de a-i face cetățeanului implicarea (în procesul de luare a deciziilor administrative – n.red.) mult mai interesantă și mai satisfăcătoare.

Lumea pare să se uite acum spre Estonia în căutarea secretului care stă la baza succesului transformării digitale a țării. Acest secret este că... nu există niciun secret.

În decenii în care am împărtășit din experiența noastră, am observat că fiecare țară trebuie să își deschidă propria cale spre propriul succes digital, care e unic. Dar în mod clar asta nu înseamnă că fiecare țară ar trebui să facă asta de una singură.

În cazul nostru, cele mai importante învățăminte trase au fost că e nevoie de: un leadership foarte răbdător și orientat spre digitalizare, susținut de mediul public și privat, de transparență implictă și de încredere la toate nivelurile. Contextul înseamnă totul.

Dar când vine vorba despre construcția de infrastructură digitală în alte părți, trebuie să fim onești și să recunoaștem dinainte un lucru: soluțiile digitale ale Estoniei nu vor funcționa în alte țări, la fel cum au funcționat aici, la noi.

Digitalizarea depinde mult de context. Așa că, pentru a fi eficiente, strategiile de digitalizare trebuie modelate în conformitate cu realitățile locale – luând în calcul tot, de la legislație la cultură.

Conceptul care stă în spatele brandului nostru de inovație, Tallinnovation, este: gândește global, testează la Tallin.

Rețeaua noastră include de la parcuri industriale la incubatoare de afaceri și vizează de la evenimente de nivel global până la cele din universități binecunoscute.

Orașele își pot atinge potențialul dacă se concentrează pe date, pe sănătate, pe educație și pe cybersecuritate.

Noi ne propunem să dăm un exemplu și să devenim cel mai grozav oraș din lume, cu cele mai bune condiții de trai, inclusiv prin intermdiul instrumentelor digitale. 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia a fost retinut pentru trafic de influență
26/04/2024 10:04

Liviu Cătălin Stănculescu, directorul Direcţiei Energie din cadrul Complexului Energetic Oltenia (CEO), a fost reţinut de DNA pentru trafic de influenţă, fiind acuzat că a primit mită 13.000 de euro de ...

Guvernul semnează azi plata în avans a pensiilor pe luna mai. Când vor fi virați banii
25/04/2024 13:48

Guvernul aprobă azi proiectul de hotărare privind plata in avans a pensiilor si a altor drepturi prevăzute de legi speciale, aferente lunii mai 2024, din bugetul asigurărilor sociale de stat si din bugetul ...

Clienții nu vor mai putea retrage numerar la casele de marcat. Supermarketurile renunță la serviciu
24/04/2024 20:18

Un sereviciu popular in multe supermarketuri, inclusiv in cele din Romania ar putea să dispară. Oamenii nu vor mai putea retrage numerar de la casele de marcat. Comerciantii spun că trebuie să plătească u ...

Importanța unui plan de carieră pentru tineri
24/04/2024 14:00

În era modernă, in care optiunile profesionale sunt ample si schimbările sunt rapide, tinerii se află adesea in fata unui labirint aparent fără iesire in ceea ce priveste alegerea carierei lor. &Ic ...

Directorul Poștei Române face anunțul așteptat de toți pensionarii, chiar înainte de Paște
24/04/2024 12:43

Cinci milioane de pensionari romani aşteptă să afle dacă vor avea sau nu bani peste Paşte. Premierul Marcel Ciolacu a cerut ca pensiile şi salariile angajaţilor la stat să fie livrate inainte de sărbă ...

Premierul estimează un salariu minim de 1.200 de euro
24/04/2024 06:36

  Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu, să pună in transparenţă, imediat după sărbătorile pascale, proiectul de lege privind adoptarea salariului minim europ ...

La cine apelezi când ai nevoie urgentă de bani? Descoperă soluțiile de finanțare rapidă
23/04/2024 15:37

La cine apelezi cand ai nevoie urgentă de bani? Descoperă solutiile de finantare rapidă O urgentă poate apărea in momente neprevăzute, lucru care crează griji, stres si dezechilibru pe plan financiar. C ...

O nouă masă de aer încărcată cu particule de praf de origine sahariană deasupra României
23/04/2024 10:20

În perioada 23 aprilie ora 09 – 24 aprilie ora 13, circulatia aerului, predominant sud-vestică, va favoriza avansul dinspre nordul Africii a unei mase de aer incărcată cu particule de praf de ori ...

 ”Viitorul producției agroalimentare”, conferință internațională
22/04/2024 14:43

Consulatul Regatului Tărilor de Jos de la Iasi, in parteneriat Ambasada Regatului Tărilor de Jos in Romania, Universitatea de Stiintele Vietii "Ion Ionescu de la Brad" Iasi (USV Iasi) si cu OFA UGI ...

Anunț de selecție partener în vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor în dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate
22/04/2024 13:38

Anunt de selectie partener in vederea accesării granturilor pentru sprijinirea antreprenorilor in dezvoltarea tehnologiilor digitale avansate

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei