Primăria Capitalei, executată silit pentru suma de 3,7 milioane de euro şi 500.000 de lei! Firea solicită Guvernului sistarea pe durata stării de urgență

000000  240242686300

Dimensiune font:

| 30-03-2020 07:42

Primăria Capitalei a anunţat, duminică seară, că este executată silit pentru suma de 3,7 milioane de euro şi 500.000 de lei, în baza unei sentinţe din 2010, care vizează o expropriere. Gabriela Firea cere Guvernului sistarea executărilor silite pe durata stării de urgenţă.

Primăria Capitalei anunţă că a fost înştiinţată vineri, 27 martie, că este executată silit şi are de plătit suma de aprox 3,7 milioane de euro şi 500.000 de lei, sume către trebuie achitate în baza unei hotărâri a instanţei referitoare la o expropriere din anul 2010.



”Solicit Guvernului să emită un act normativ care să prevadă sistarea executărilor silite pe bugetele UAT-urilor, pe perioada stării de urgenţă, având în vedere faptul că toate primăriile din România îşi concentrează resursele pentru combaterea răspândirii coronavirusului. Mai mult, în acest moment activităţile generatoare de venituri, atât la nivel naţional cât şi local, sunt reduse, iar resursele bugetare alocate Municipiului Bucureşti de la bugetul de stat sunt insuficiente”, a transmis primarul general, Gabriela Firea.

Ordonanța Militară Numărul 4 din 29.03.2020/ DOCUMENT

Potrivit acesteia, Primăria Capitalei a alocat sume importante pentru aprovizionarea spitalelor şi asigurarea protecţiei personalului medical, pentru asigurarea unei mese calde pentru persoanele cele mai expuse riscului de marginalizare socială, precum bătrânii de peste 65 de ani şi oamenii străzii şi asigurarea serviciilor edilitare (încălzire, transport public).

”La acestea se adaugă şi plata stimulentelor financiare destinate categoriilor sociale vulnerabile, care, numai pentru luna martie, sunt în valoare de peste 8 milioane de euro!”, a mai declarat Firea.

Aceasta a mai explicat că toate sumele pe care Primăria le datorează în baza unor sentinţe sume vor fi achitate eşalonat, însă sunt sume mari care, în această perioada atât de dificilă, sunt aproape imposibil de achitat.

Primăria Capitalei anunţă că, potrivit deciziilor finale ale instanţelor de judecată, după mai bine de 16 ani de la deschiderea litigiilor, bugetul Primăriei Capitalei e grevat de datorii care trebuie plătite către Costică Constanda şi Creştin Vasile – Teodor.

Astfel, Primăria Capitalei trebuie să-i plătească omului de afaceri Costică Constanda suma de peste 115 milioane de euro (pentru titlurile executorii, în bugetul pe anul 2020, a fost prevăzută suma de 100 de milioane de euro) iar lui Creştin Vasile – Teodor 22.755.415 euro.

Primăria Capitalei precizează că, potrivit legislaţiei în vigoare (OG 22/2002), creanţele stabilite prin titluri executorii în sarcina instituţiilor şi autorităţilor publice se achită din sumele aprobate cu această destinaţie prin bugetele acestora.

”Creanţele NU se pot achita din sumele destinate potrivit bugetului aprobat pentru acoperirea cheltuielilor de organizare şi funcţionare, inclusiv a celor de personal, în scopul îndeplinirii atribuţiilor şi obiectivelor legale, pentru care au fost înfiinţate. Mai mult decât atât, având în vedere decretul 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, autorităţile locale trebuie să se implice activ în asigurarea serviciilor medicale, sociale, menţinerea şi asigurarea unor măsuri de ordine şi siguranţă publică etc. Totodată, conform decretului, la art. 6, s-a dispus în sarcina conducătorilor autorităţiilor publice obligaţia de a respectă şi de a aplică toate măsurile stabilite prin prezentul decret şi prin ordonanţele emise de ministrul afacerilor interne. Deci rezultă faptul că în contextul actual bugetul autorităţii publice trebuie să rămână la dispoziţia autorităţilor în aplicarea măsurilor pe care starea de urgenţă o impune”, a mai transmis Primăria Capitalei. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Piața muncii din România s-a rupt în două. Specialiștii în AI încasează euro, ospătarii numără lei
27/03/2025 13:02

  Piata muncii din Romania a devenit un teren de contrasturi puternice, unde unii isi incasează salariul in euro, iar altii abia isi drămuiesc leii. În 2025, discrepantele salariale nu mai sunt ...

Cerere ciudată la o primărie din Bistrița. O casieră a cerut scutire medicală pe motiv că nu suportă oamenii
27/03/2025 12:36

O casierită din Primăria Bistrita a cerut scutire medicală de la munca sa. Sustine că nu suportă să lucreze cu bani si cu oameni, motiv pentru care ar trebui transferată intr-un alt post. Situatia a fost ...

REGES Online înlocuiește REVISAL: Platforma digitală obligatorie pentru evidența salariaților
27/03/2025 12:23

REGES Online, noua platformă informatică dezvoltată de Guvern pentru gestionarea digitală a relatiilor de muncă, va inlocui in totalitate sistemul REVISAL. Decizia vine ca parte a angajamentelor asumate de ...

Modificare, astăzi, pentru toți salariații din România. Dispare Revisal/ Angajatorii au 6 luni la dispoziție pentru schimbare
27/03/2025 11:35

Guvernul aprobă, astăzi, un proiect de hotărare privind evidenta salariatilor. Noul program se numeste REGES-ONLINE si va inlocui complet Revisal. ”Scopul acestui proiect de hotărare a Guvernului ...

România, sancționată din cauza pensiilor speciale: CE va suspenda parțial fondurile europene
27/03/2025 10:37

Comisia Europeană a emis marţi o evaluare preliminară a jaloanelor pe care trebuia să le indeplinească Romania pentru a-i fi avizată cererea de plată nr. 3, constatand că jalonul privind reducerea chelt ...

Adrian Negrescu:Romania - soluţiile pentru ieşirea din criză
26/03/2025 19:45

Economistul arată că, pentru a reporni economia, in primul rand, trebuie reduse cheltuielile, de la „investiţiile de sute de milioane in stadioane la salariile de zeci de mii de euro din companiile de stat ...

Romania:Creşterea cheltuielilor cu aproape 20% şi adâncirea deficitului bugetar
26/03/2025 19:32

Economistul Adrian Negrescu menţionează că datele preliminarii privind execuţia bugetară după primele două luni din 2025 indică o continuare a creşterii cheltuielilor cu aproape 20% faţă de anul ante ...

Economist: 'România se îndreaptă către stagflaţie. E cel mai prost scenariu, demn de o ţară aflată în război'
26/03/2025 19:09

Economia romanească a intrat intr-o zonă extrem de periculoasă, cu o activitate tot mai redusă pe majoritatea ramurilor economice şi cu o inflaţie care rămane printre cele mai mari din UE, cu creşteri d ...

Ministrul Finanţelor: Primele două luni arată reducerea cu 5% a cheltuielilor de funcţionare la nivelul bugetului de stat
26/03/2025 15:38

Primele două luni din 2025 arată o reducere a cheltuielilor de funcţionare de 5% la nivelul bugetului de stat şi de aproape 4% la nivelul autorităţilor locale, a declarat, miercuri, ministrul Finanţelor, ...

Turismul în România. Soluția de un euro care poate aduce 30 de milioane anual
26/03/2025 15:27

Romania se află la o răscruce in ceea ce priveste viitorul turismului: detine resurse naturale spectaculoase, patrimoniu cultural bogat si o diversitate turistică remarcabilă, dar rămane cu un pas in urmă ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei