Se schimbă etichetele sticlelor de vin! Ce modificări cere Parlamentul European

vin_accesoriivin_

Dimensiune font:

| 17-02-2022 12:47

Parlamentul European a dispus eliminarea referirilor la cancer de pe etichetele sticlelor cu vin.

 


Parlamentul European a dispus eliminarea acestor referiri de pe etichetele sticlelor de vin. Totul, pentru că există o diferenţă mare între consumul dăunător și cel moderat de băuturi alcoolice. „Există o diferență între consumul dăunător și cel moderat de băuturi alcoolice și nu consumul în sine constituie un factor de risc pentru cancer”. Aceasta este una dintre modificările aduse raportului privind planul de acțiune împotriva cancerului aprobat marţi seară de Parlamentul European, transmite Rainews, citată de Rador. Din text a fost eliminată şi referirea la avertismentele de sănătate de pe etichetă, fiind introdusă invitația de îmbunătățire a etichetării băuturilor alcoolice prin includerea de informații privind consumul moderat și responsabil de alcool.

Un pahar de vin, după masă, face bine la sănătate
"Parlamentul European salvează aproape zece mii de ani de istorie a vinului, ale căror primele urme în lume au fost identificate în Caucaz, în timp ce în Italia există descoperiri în Sicilia încă din anul 4100 î.Hr.", afirmă președintele Asociaţiei Coldiretti, Ettore Prandini, care a mulţumit parlamentarilor italieni pentru munca în echipă condusă pentru apărarea unui sector în valoare de 12 miliarde în cifră de afaceri, din care 7,1 miliarde la export și care, conform analizei Coldiretti, oferă locuri de muncă, direct sau indirect, la 1,3 milioane de persoane. "Echilibrul nutrițional trebuie căutat între diferitele alimente consumate în alimentația zilnică și cu siguranță nu condamnând produsul specific. În plus, aceasta este o orientare inconsecventă cu sprijinul acordat de prevedere dietei mediteraneene, considerată un model alimentar sănătos și benefic pentru prevenirea multor boli, inclusiv cancerul, dar care se bazează și pe consumul echilibrat al tuturor alimentelor, începând de la de la paharul de vin la mese".

Italienii consumă circa 33 de litri de vin pe an
Italia este primul producător și exportator mondial de vin cu sticle Made in Italy care, subliniază Coldiretti, sunt destinate în proporție de aproximativ 70% Docg, Doc și Igt, cu 332 de vinuri cu denumire de origine controlată (Doc), 76 de vinuri cu denumire de origine controlată și garantată (Docg) și 118 vinuri cu indicație geografică tipică (Igt) recunoscute în Italia și restul de 30% pentru vinuri de masă. 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
COMUNICAT DE PRESA. BENEFICIAR:  MED LINE GROUP SRL
17/07/2025 15:47

 Comunicat de presă de inceput „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată DIGITALIZAREA IMM-URILOR - GRANT DE PÂNĂ LA 100.000 EURO PE ÎNTREPRINDERE CARE SĂ SPRIJINE IMM ...

Șantierele se golesc, încrederea se prăbușește. Muncitorii calificați se pregătesc să plece din nou
17/07/2025 15:19

* „Dacă statul opreste lucrările publice si mediul privat isi incetineste ritmul, ne intoarcem in 2010, cand cei mai buni oameni plecau la primul semn de instabilitate. Consecintele nu vor intarzia&rdqu ...

De pe 15 august se închide o celebră bancă din România! Ce se întâmplă cu clienții unității care au conturi deschise
17/07/2025 11:13

Oficial, de pe 15 august 2025 se inchide o celebră bancă din Romania, iar romanii se intreabă ce se intamplă cu cei care au conturi deschise la unitatea bancară. Banca avea o prezentă continuă de peste 2 ...

CNAIR explică situația celor mai importante autostrăzi din România, după ce au fost acuzați că se pierd banii din greșeală
17/07/2025 10:51

  Compania Natională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)  face o serie de precizări privind procedurile de licitatie pentru contractele finantate prin PNRR. Reactia vine să ...

COMUNICAT DE PRESĂ. Creșterea gradului de digitalizare a societății SDENTIST SRL. Finalizare proiect - Beneficiar: SDENTIST SRL Cod MySMIS: 319156
17/07/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ. Cresterea gradului de digitalizare a societătii SDENTIST SRL. Finalizare proiect - Beneficiar: SDENTIST SRL Cod MySMIS: 319156

Faliment inevitabil în România? Coșea: Trei lovituri majore și ce urmează după ele
16/07/2025 19:53

In această perioadă in care suntem tot mai lipsiti de predictibilitate, fără nicio clarificare a ideii pe care actuala coalitiei ar avea-o supra viitorului acestei tări si, implicit, al oricăruia dintre c ...

Companiile de stat care se ocupa  de apă și canal, mijloc de sifonat banii. Ce se va întâmpla cu ele
16/07/2025 19:46

 Vicepremierul Dragoş Anastasiu a declarat, miercuri, că ceea ce intenţionează Guvernul este să nu mai dea compensările către unităţile administrative teritoriale (UAT-uri), dacă nu se eficientiz ...

Ce plătim, de fapt, în factura la electricitate. În realitate, doar jumătate reprezintă prețul propriu-zis al energiei
16/07/2025 19:27

 Jumătate din factura de la electricitate este reprezentată de tarifele reglementate, taxele către stat si contributiile către diverse scheme de sprijin. Potrivit calculelor prezentate de platforma&nb ...

Noi provocări pentru cumpărători, după creșterea TVA la imobiliare. Ce se întâmplă cu promisiunile de vânzare
16/07/2025 12:59

 Cresterea TVA la imobiliare poate veni cu dificultăti majore pentru mii de cumpărători din Romania. Începand cu 1 august 2025, mii de romani care au semnat deja antecontracte pentru locuinte noi ...

500.000 de oameni activi în România nu se regăsesc în câmpul muncii, susține președintele patronatului importatorilor de muncitori
16/07/2025 12:23

Angajatorii romani incearcă să acopere cu muncitori aduşi din străinătate un deficit de forţă de muncă de peste 600.000 de persoane, in condiţiile in care la ora actuală peste 500.000 de oameni activi ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei