Ce se întâmplă când un profesor se îmbolnăvește de COVID? Cine este contact direct într-o sală de clasă? 10 întrebări și răspunsurile autorităților

+0000000000  omicron

Dimensiune font:

| 07-02-2022 18:09

 Școlile și grădinițele funcționează cu prezență fizică după reguli noi, stabilite luna trecută și actualizate ulterior, însă numărul ridicat de cazuri de COVID-19 duce deseori la carantinarea elevilor, profesorilor sau decizia trecerii unei grupe sau clase la învățământ online. Am sintetizat o parte dintre întrebările și nelămuririle exprimate de părinți legate de situațiile cu care se confruntă în această perioadă la școală sau grădiniță și le-am transmis Ministerului Educației și Ministerului Sănătății și publicăm răspunsurile acestora.

 

1. Studiu de caz: Un coleg de clasă al copilului meu anunță învațătoarea/dirigintele și restul părinților că testul de salivă este pozitiv. Ce urmează? Cine face un eventual test PCR sau antigen rapid care să fie luat în considerare în mod oficial?

Ministerul Sănătății: Părintele copilului trebuie să contacteze medicul de familie. Dacă acesta a încheiat contract cu casa de asigurări de sănătate pentru testare, va face testarea copilului.

  • Dacă medicul de familie nu face testare la cabinetul propriu, părinții contactează Direcția de sănătate publică, pentru efectuarea testării la centrele de testare .
  • O altă variantă de testare este la una dintre farmaciile care sunt incluse în testarea anticovid, a căror listă este publicată pe pagina de internet a Ministrului Sănătății.


2. Un elev anunță că are test PCR pozitiv. Ce urmează? Ce elevi intră în carantină (în cazul în care nu intră toată clasa online, nefiind încă 3 cazuri consecutive) - având în vedere că se presupune că elevii poartă mască în clasă, pe cine numește DSP contact direct? Este vorba despre elevii care stau în bancă sau în bancile din față/spate/lateral cu cel depistat pozitiv sau poate fi și un alt elev? Cât durează o astfel de anchetă la școală?

Ministerul Sănătății: Conform definitiilor de caz pentru Sindromul respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19) elaborate de către Institutul Național de Sănătate Publică (actualizare la data de 11.01.2022), în situația expusă de dvs., contactul direct este:

  • persoana care a avut contact fizic direct cu un caz de COVID-19 (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor);
  • persoana care a avut contact direct neprotejat cu secreții infecțioase ale unui caz de COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănușă);
  • persoana care a avut contact faţă în faţă cu un caz de COVID-19 la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de minimum 15 minute;
  • persoana care s-a aflat în aceeași încăpere (ex. sala de clasă, sală de ședințe, sală de așteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m

Decizia de testare a colegilor se ia după efectuarea anchetei epidemiologice de către Direcția de sănătate publică și stabilirea contacților direcți ai copilului, ținând cont de definiția de caz.

3. În cât timp ar trebui să facă DSP ancheta epidemiologică? În cât timp se emite o decizie de carantinare?

Ministerul Sănătății: În 48 de ore de la data confirmării infecției. Decizia de carantinare se eliberează în momentul anchetei.

4. Ce trebuie să facă părinții unor copii cu COVID-19 pentru a obține concediul medical? Având în vedere că perioada de carantină s-a redus la 5 zile, pe ce perioadă se va acorda acesta?

Ministerul Sănătății: Concediul medical se eliberează de către medicul de familie, în baza Deciziei de carantinare transmisă de către direcția de sănătate publică, pentru perioada specificată în documentul respectiv. Conform legislației specifice, certificatul de concediu medical se eliberează în termen de 30 de zile, fiind una din situațiile în care concediul medical poate fi acordat retroactiv.

5. Infectarea în cazul profesorilor. În cazul unei învățătoare, care stă în clasă cu elevii cel puțin trei ore pe zi și în general este mai apropiată de elevi, mai ales în cazul în care aceștia învață să scrie - dacă aceasta se pozitivează, care sunt rezultatele posibile ale anchetei DSP?


Ministerul Educației: Conform ordinului comun, clasa intră în sistem online la trei cazuri confirmate. În cazul personalului didactic, decizia DSP este esențială. În același timp, să nu uităm și de importanța testelor de salivă, disponibile tuturor celor din școală, teste care pot constitui un indicator important în ancheta epidemiologică.

6. Ce trebuie să facă școala în momentul în care un profesor se infectează? Îi găsește înlocuitor timp de 5 zile învățătoarei/ profesorului? Sunt cazuri în care părinții spun că de fapt copiii au stat mai mult supravegheați, nu au făcut efectiv școală, iar în unele cazuri de copii mai mari chiar au fost lăsați singuri în clasă și, dacă a fost vorba de ultima oră din orar, au plecat acasă mai devreme.

Ministerul Educației: Prima opțiune constă în găsirea de înlocuitori pentru a nu fi obligați să trecem și clasa în sistem online. În multe cazuri se apelează la cadrele didactice din unitate, prin extinderea normei didactice.
  • În situația în care acest lucru nu este posibil, activitatea poate fi desfășurată de către același cadru didactic, dacă starea de sănătate îi permite, în regim online. Astfel, se poate adapta orarul, încât o parte din ore să fie desfășurate fizic, iar altele online.
  • În situația învățătorilor și educatoarelor, în lipsa unui înlocuitor se poate trece în sistem online cu întreaga clasă/grupă.

7. O altă problemă semnalată este aceea în care numărul cadrelor didactice infectate pune probleme organizării orelor, nefiind suficienți profesori care să suplinească lipsa celor bolnavi. Cum ar trebui gestionată o astfel de situație?

Ministerul Educației: Măsurile sunt particularizate în funcție de situația specifică fiecărei unități, fiind flexibile și responsabile în același timp: în condițiile în care orarul se poate realiza separând orele desfășurate fizic de cele online, aplicăm această variantă. În același timp, însă, recomandarea DSP este hotărâtoare, aceasta fiind factorul de decizie pentru trecerea în online.

8. Dacă un învățător sau profesor are COVID și stă acasă dar se simte bine, poate face orele online cu copiii? Sau este obligatoriu ca elevii să meargă la școală și să facă orele cu înlocuitori până la revenirea acelui cadru didactic?

Ministerul Educației: Dacă nu se identifică înlocuitor și starea de sănătate îi permite, cadrul didactic poate desfășura activitate online. În acest caz, în funcție de nivel, elevii pot sau nu să meargă la școală, mai ales dacă nu există posibilitatea supravegherii acestora în timpul orelor online

9. A existat o discuție despre ce înseamnă contact direct în cazul preșcolarilor într-o grupă. Având în vedere că ei nu stau în bănci și nici nu poartă mască, la ce trebuie să se aștepte părinții în cazul unei anchete epidemiologice? Ce copii sunt considerați contacți direcți, concret?

Ministerul Educației: Ancheta epidemiologică va stabili aceste aspecte. De regulă, DSP consideră în aceste situații că toți preșcolarii prezenți sunt contacți direcți.

10. Elevii carantinați, bolnavi sau contacți direcți, au dreptul la ore online până în momentul în care pot reveni la școală (în situația în care nu este toată clasa în online)? Sau învățământul hibrid este exclusiv pentru categorii de elevi cu vulnerabilități medicale certificate?

Ministerul Educației: Elevii carantinați/bolnavi, au dreptul să beneficieze de măsurile identificate de conducerile unităților de învățământ, inclusiv participarea la orele online, dacă starea de sănătate le permite, alături de cei care au vulnerabilități medicale.
 

Noile reguli din școli și grădinițe

 
  • La apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive la nivelul unei clase/grupe de studiu, cursurile cu prezență fizică la nivelul clasei/grupei respective se suspendă pentru o perioadă de 5 zile, începând cu ziua următoare confirmării celui de-al treilea caz. Măsura suspendării la nivelul grupei/clasei este dispusă prin decizie a consiliului de administrație al unității de învățământ.
  • La data suspendării cursurilor pentru 50% din totalul grupelor/claselor se suspendă activitatea cu prezența fizică la nivelul întregii unități de învățământ, pentru o perioadă de 5 zile. Măsura suspendării la nivelul unității de învățământ este dispusă prin hotărâre a CJSU/CMBSU, la propunerea conducerii unității de învățământ/instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB.
  • Preșcolarii/Elevii cu care cazul/cazurile confirmat(e) din rândul acestora a/au interacționat în mod frecvent, identificați potrivit alin. (6), vor fi carantinați timp de 5 zile. Preșcolarii/Elevii aflați în perioada de 90 de zile ulterioare izolării ca urmare a confirmării pozitive pentru virusul SARS-CoV-2 nu sunt considerați suspecți de a fi infectați sau purtători ai unui agent înalt patogen și nu li se aplică măsura de carantină.
În cazul unui elev/preșcolar depistat pozitiv:
  • În situația în care în urma testării cu test rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă, rezultatul este pozitiv, se aplică dispozițiile protocolului privind managementul cazului cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă.
  • Preșcolarul/Elevul cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă, conform alin. (1), continuă activitatea didactică în regim online și poate relua cursurile cu prezență fizică după prezentarea rezultatului certificat negativ al unui test antigen rapid sau RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore.
  • Preșcolarul/Elevul care nu prezintă rezultatul certificat negativ al unui test antigen rapid sau NAAT/RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore, reia cursurile cu prezență fizică după 7 zilepentru cei care nu sunt vaccinați cu schemă completă și pentru cei trecuți prin boală de mai mult de 90 de zile, respectiv după 5 zile, pentru cei care sunt vaccinați sau trecuți prin boală în perioada ultimelor 90 de zile, de la data rezultatului pozitiv obținut la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă.
 

Ce se întâmplă în cazul profesorilor infectați - regulile nu s-au modificat

  • La apariția cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligația de a anunță conducerea unității de învățământ /instituției conexe care va informa DSP/DSPMB.
  • În urma anchetei epidemiologice DSP/DSPMB va stabili care sunt contactii direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul grupei/clasei sau unității de învățământ.
     

Protocolul în cazul rezultatului pozitiv la un test pe bază de salivă


Protocolul privind managementul cazului cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă:

  • persoanele responsabile din cadrul unității de învățământ vor realiza testarea preșcolarilor/elevilor în conformitate cu Instrucțiunea Ministerului Sănătății nr. CAZ/4216/19.11.2021 și vor putea fi instruite de echipe de voluntari formate din medici, studenți la facultățile de medicină, asistenți medicali și alte categorii de personal cu competențe în domeniul medical, sub coordonarea DSP/DSPMB;
  • persoanele responsabile din cadrul unității de învățământ se vor informa corespunzător în ceea ce privește procedura aplicabilă colectării testelor cu rezultat pozitiv, acestea fiind considerate deșeuri medicale cu potențial infecțios. În situația colectării testelor cu rezultat pozitiv la nivelul unităților de învățământ, acestea se vor arunca în coșuri de gunoi prevăzute cu capac și pedală prevăzute cu sac de gunoi, și vor fi colectate și eliminate pe un circuit separat, conform prevederilor OMS 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale. Întreaga procedură va fi încheiată cu dezinfecția corectă a mâinilor;
  • în cazul preșcolarilor/elevilor cu rezultat pozitiv la un test rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă în unitatea de învățământ, se aplică prevederile pct. 4. Protocol de izolare a copiilor cu simptome specifice COVID-19;
  • în cazul preșcolarilor/elevilor cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă la domiciliu, părinții/reprezentanții legali au obligația de a comunica în scris sau electronic, unității de învățământ, respectiv persoanei responsabile desemnate conform art. 11 rezultatul testului;
  • unitatea de învățământ raportează DSP/DSPMB cazurile cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă în vederea asigurarii testarii lor prin test certificat antigen rapid sau RT-PCR;
  • unitatea de învățământ păstrează evidența preșcolarilor/elevilor testați pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă.

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Licit. com. Filipesti, spatiu comercial 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau @yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 11.07.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.07.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar in original. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.07.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2 @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.06.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 12391 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214.562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 12.391 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/27, in intravilanul comunei Letcani, sat Letcani, F.N, CF nr. 65331, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 61/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 18.08.2025, ora 15.30. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 19.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str.Elena-Doamna nr.1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Letcani, teren 10.000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon/fax 0232/296.770, 0722.214,562, e-mail: primaria.letcani @yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: teren in suprafata de 10.000 mp, situat in tarlaua T25, parcela 774/99, in intravilanul comunei Letcani, satului Letcani, F.N, CF nr. 65737, apartinand domeniului privat al Comunei Letcani, conform caiet de sarcini, O.U.G. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 62/27.06.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200Lei/exemplar, se achita la casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 08.08.2025, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 19.08.2025, ora 15.30. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: la sediul Comunei Letcani din satul Letcani, comuna Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, Compartimentului Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 20.08.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Letcani din comuna Letcani, satul Letcani, str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi -Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref @just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 09.07.2025.
Licitatie com. Raucesti, teren 17000 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, telefon 0233/788.003, fax 0233/788.239, e-mail: primariaraucesti@yahoo.com, cod fiscal 2614236. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 17.000 mp, categoria de folosinta pasune in zona Sarbi-Ungheni, situat in extravilanul comunei Raucesti, satul Ungheni, inscris in CF 53240, nr. cadastral 53240, teren apartinand domeniului public al Comunei Raucesti, conform H.C.L. Raucesti nr. 54/26.06.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Comunei Raucesti, Compartimentul Juridic, in baza unei cereri scrise. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartiment Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comunei Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria Comunei Raucesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.07.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 25.07.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Juridic din cadrul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 25.07.2025, ora 12.00, la sediul Comunei Raucesti, comuna Raucesti, sat Raucesti, Str. Principala nr. 59, judetul Neamt, Sala de sedinta. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Actiunea in justitie se poate introduce la Judecatoria Targu Neamt, Bld. Mihai Eminescu, bl. M11, Sc. C, parter, judetul Neamt, telefon 0233/790.844, fax 0233/790.696, e-mail: jud-targuneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 02.07.2025.
Admitere Liceu 2025. Cum se calculează media
15/07/2025 14:50

 Media de admitere la liceu in 2025 este extrem de importantă, avand in vedere că fiecare zecime poate face diferenta. Iată ce trebuie să stie absolventii clasei a VIII-a inainte de repartizare. Cum s ...

Rezultate Definitivat 2025. Notele la proba scrisă au fost publicate. Lista notelor pe toate județele / Până când se pot depune contestații
15/07/2025 12:29

 Rezultatele initiale la examenul de Definitivat 2025, care a avut loc pe 8 iulie, au fost afisate marti in centrele de examen si pe site-ul dedicat definitivat.edu.ro, anuntă Ministerul Educatiei. ...

 Înscrierile la examenul de Bacalaureat, sesiunea august 2025, încep luni, 14 iulie
12/07/2025 18:50

 Înscrierile la examenul de Bacalaureat, sesiunea august 2025, incep luni, 14 iulie. Elevii care nu au promovat prima sesiune sau care au sustinut examenele de corigentă se pot inscrie pană pe 21 i ...

Video. Daniel David dă afară profesorii suplinitori. Aceste cadre didactice nu mai au loc printre reformele de criză
12/07/2025 11:12

 Seful de la educatie, Daniel David, a anuntat că dă afară profesorii suplinitori. Este o altă măsură de criză, iar ministrul a explicat in ce conditii se va aplica incepand cu 1 septembrie 2025. D ...

În era AI, sistemul educațional trebuie schimbat din temelii
09/07/2025 06:50

Sistemul educational actual, bazat pe memorare, ierarhii rigide si testare standardizată, nu mai corespunde realitătilor unei lumi dominate de inteligenta artificială si schimbări tehnologice rapide. In ziu ...

Fotbalul devine materie în școli: ”Ora de fotbal”, introdusă de Ministerul Educației și FRF în clasele primare. Ce trebuie să știe părinții și elevii
08/07/2025 13:33

 După mai bine de un sfert de secol de absentă de la Cupa Mondială, fotbalul romanesc pare să isi caute din nou viitorul in curtea scolii. Începand cu anul scolar 2025-2026, ”Ora de fo ...

Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava. Admitere 2025: continuă înscrierile în prima rundă din sesiunea iulie
07/07/2025 14:57

Universitatea „Stefan cel Mare” din Suceava. Admitere 2025: continuă inscrierile in prima rundă din sesiunea iulie Înscrierile la Universitatea „Stefan cel Mare” din S ...

Admiterea la facultățile Universității de Științele Vieții Iași începe miercuri, 09 iulie. Tinerii pot să se înscrie online sau în fizic până pe 22 iulie 2025
07/07/2025 10:08

Admiterea la facultătile Universitătii de Stiintele Vietii Iasi incepe miercuri, 09 iulie. Tinerii pot să se inscrie online sau in fizic pană pe 22 iulie 2025 Universitatea de Stiintele Vietii „ ...

O unitate şcolară   să aibă personalitate juridică, de la 300 la 500 / Dacă facem asta, eliberăm în jur de 900 de poziţii de director
05/07/2025 17:50

 Ministrul Educaţiei, Daniel David, anunţă că una dintre măsurile pe care le susţine şi care va duce la reduceri de cheltuieli este reducerea numărului de unităţi de invăţămant cu personalitat ...

„Apocalipsa” în Educație: clase de 30 elevi, concedieri mascate, norma crescută cu 10%
04/07/2025 13:13

 Se pregăteste o reformă a sistemului de invătămant la ministerul Educatiei. Vor fi clase de 30 elevi, concedieri mascate pentru că o serie de scoli vor fi comasate. Iar norma va creste cu 10%, profes ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei