Ce se întâmplă când un profesor se îmbolnăvește de COVID? Cine este contact direct într-o sală de clasă? 10 întrebări și răspunsurile autorităților

+0000000000  omicron

Dimensiune font:

| 07-02-2022 18:09

 Școlile și grădinițele funcționează cu prezență fizică după reguli noi, stabilite luna trecută și actualizate ulterior, însă numărul ridicat de cazuri de COVID-19 duce deseori la carantinarea elevilor, profesorilor sau decizia trecerii unei grupe sau clase la învățământ online. Am sintetizat o parte dintre întrebările și nelămuririle exprimate de părinți legate de situațiile cu care se confruntă în această perioadă la școală sau grădiniță și le-am transmis Ministerului Educației și Ministerului Sănătății și publicăm răspunsurile acestora.

 

1. Studiu de caz: Un coleg de clasă al copilului meu anunță învațătoarea/dirigintele și restul părinților că testul de salivă este pozitiv. Ce urmează? Cine face un eventual test PCR sau antigen rapid care să fie luat în considerare în mod oficial?

Ministerul Sănătății: Părintele copilului trebuie să contacteze medicul de familie. Dacă acesta a încheiat contract cu casa de asigurări de sănătate pentru testare, va face testarea copilului.

  • Dacă medicul de familie nu face testare la cabinetul propriu, părinții contactează Direcția de sănătate publică, pentru efectuarea testării la centrele de testare .
  • O altă variantă de testare este la una dintre farmaciile care sunt incluse în testarea anticovid, a căror listă este publicată pe pagina de internet a Ministrului Sănătății.


2. Un elev anunță că are test PCR pozitiv. Ce urmează? Ce elevi intră în carantină (în cazul în care nu intră toată clasa online, nefiind încă 3 cazuri consecutive) - având în vedere că se presupune că elevii poartă mască în clasă, pe cine numește DSP contact direct? Este vorba despre elevii care stau în bancă sau în bancile din față/spate/lateral cu cel depistat pozitiv sau poate fi și un alt elev? Cât durează o astfel de anchetă la școală?

Ministerul Sănătății: Conform definitiilor de caz pentru Sindromul respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19) elaborate de către Institutul Național de Sănătate Publică (actualizare la data de 11.01.2022), în situația expusă de dvs., contactul direct este:

  • persoana care a avut contact fizic direct cu un caz de COVID-19 (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor);
  • persoana care a avut contact direct neprotejat cu secreții infecțioase ale unui caz de COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănușă);
  • persoana care a avut contact faţă în faţă cu un caz de COVID-19 la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de minimum 15 minute;
  • persoana care s-a aflat în aceeași încăpere (ex. sala de clasă, sală de ședințe, sală de așteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m

Decizia de testare a colegilor se ia după efectuarea anchetei epidemiologice de către Direcția de sănătate publică și stabilirea contacților direcți ai copilului, ținând cont de definiția de caz.

3. În cât timp ar trebui să facă DSP ancheta epidemiologică? În cât timp se emite o decizie de carantinare?

Ministerul Sănătății: În 48 de ore de la data confirmării infecției. Decizia de carantinare se eliberează în momentul anchetei.

4. Ce trebuie să facă părinții unor copii cu COVID-19 pentru a obține concediul medical? Având în vedere că perioada de carantină s-a redus la 5 zile, pe ce perioadă se va acorda acesta?

Ministerul Sănătății: Concediul medical se eliberează de către medicul de familie, în baza Deciziei de carantinare transmisă de către direcția de sănătate publică, pentru perioada specificată în documentul respectiv. Conform legislației specifice, certificatul de concediu medical se eliberează în termen de 30 de zile, fiind una din situațiile în care concediul medical poate fi acordat retroactiv.

5. Infectarea în cazul profesorilor. În cazul unei învățătoare, care stă în clasă cu elevii cel puțin trei ore pe zi și în general este mai apropiată de elevi, mai ales în cazul în care aceștia învață să scrie - dacă aceasta se pozitivează, care sunt rezultatele posibile ale anchetei DSP?


Ministerul Educației: Conform ordinului comun, clasa intră în sistem online la trei cazuri confirmate. În cazul personalului didactic, decizia DSP este esențială. În același timp, să nu uităm și de importanța testelor de salivă, disponibile tuturor celor din școală, teste care pot constitui un indicator important în ancheta epidemiologică.

6. Ce trebuie să facă școala în momentul în care un profesor se infectează? Îi găsește înlocuitor timp de 5 zile învățătoarei/ profesorului? Sunt cazuri în care părinții spun că de fapt copiii au stat mai mult supravegheați, nu au făcut efectiv școală, iar în unele cazuri de copii mai mari chiar au fost lăsați singuri în clasă și, dacă a fost vorba de ultima oră din orar, au plecat acasă mai devreme.

Ministerul Educației: Prima opțiune constă în găsirea de înlocuitori pentru a nu fi obligați să trecem și clasa în sistem online. În multe cazuri se apelează la cadrele didactice din unitate, prin extinderea normei didactice.
  • În situația în care acest lucru nu este posibil, activitatea poate fi desfășurată de către același cadru didactic, dacă starea de sănătate îi permite, în regim online. Astfel, se poate adapta orarul, încât o parte din ore să fie desfășurate fizic, iar altele online.
  • În situația învățătorilor și educatoarelor, în lipsa unui înlocuitor se poate trece în sistem online cu întreaga clasă/grupă.

7. O altă problemă semnalată este aceea în care numărul cadrelor didactice infectate pune probleme organizării orelor, nefiind suficienți profesori care să suplinească lipsa celor bolnavi. Cum ar trebui gestionată o astfel de situație?

Ministerul Educației: Măsurile sunt particularizate în funcție de situația specifică fiecărei unități, fiind flexibile și responsabile în același timp: în condițiile în care orarul se poate realiza separând orele desfășurate fizic de cele online, aplicăm această variantă. În același timp, însă, recomandarea DSP este hotărâtoare, aceasta fiind factorul de decizie pentru trecerea în online.

8. Dacă un învățător sau profesor are COVID și stă acasă dar se simte bine, poate face orele online cu copiii? Sau este obligatoriu ca elevii să meargă la școală și să facă orele cu înlocuitori până la revenirea acelui cadru didactic?

Ministerul Educației: Dacă nu se identifică înlocuitor și starea de sănătate îi permite, cadrul didactic poate desfășura activitate online. În acest caz, în funcție de nivel, elevii pot sau nu să meargă la școală, mai ales dacă nu există posibilitatea supravegherii acestora în timpul orelor online

9. A existat o discuție despre ce înseamnă contact direct în cazul preșcolarilor într-o grupă. Având în vedere că ei nu stau în bănci și nici nu poartă mască, la ce trebuie să se aștepte părinții în cazul unei anchete epidemiologice? Ce copii sunt considerați contacți direcți, concret?

Ministerul Educației: Ancheta epidemiologică va stabili aceste aspecte. De regulă, DSP consideră în aceste situații că toți preșcolarii prezenți sunt contacți direcți.

10. Elevii carantinați, bolnavi sau contacți direcți, au dreptul la ore online până în momentul în care pot reveni la școală (în situația în care nu este toată clasa în online)? Sau învățământul hibrid este exclusiv pentru categorii de elevi cu vulnerabilități medicale certificate?

Ministerul Educației: Elevii carantinați/bolnavi, au dreptul să beneficieze de măsurile identificate de conducerile unităților de învățământ, inclusiv participarea la orele online, dacă starea de sănătate le permite, alături de cei care au vulnerabilități medicale.
 

Noile reguli din școli și grădinițe

 
  • La apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive la nivelul unei clase/grupe de studiu, cursurile cu prezență fizică la nivelul clasei/grupei respective se suspendă pentru o perioadă de 5 zile, începând cu ziua următoare confirmării celui de-al treilea caz. Măsura suspendării la nivelul grupei/clasei este dispusă prin decizie a consiliului de administrație al unității de învățământ.
  • La data suspendării cursurilor pentru 50% din totalul grupelor/claselor se suspendă activitatea cu prezența fizică la nivelul întregii unități de învățământ, pentru o perioadă de 5 zile. Măsura suspendării la nivelul unității de învățământ este dispusă prin hotărâre a CJSU/CMBSU, la propunerea conducerii unității de învățământ/instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB.
  • Preșcolarii/Elevii cu care cazul/cazurile confirmat(e) din rândul acestora a/au interacționat în mod frecvent, identificați potrivit alin. (6), vor fi carantinați timp de 5 zile. Preșcolarii/Elevii aflați în perioada de 90 de zile ulterioare izolării ca urmare a confirmării pozitive pentru virusul SARS-CoV-2 nu sunt considerați suspecți de a fi infectați sau purtători ai unui agent înalt patogen și nu li se aplică măsura de carantină.
În cazul unui elev/preșcolar depistat pozitiv:
  • În situația în care în urma testării cu test rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă, rezultatul este pozitiv, se aplică dispozițiile protocolului privind managementul cazului cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă.
  • Preșcolarul/Elevul cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă, conform alin. (1), continuă activitatea didactică în regim online și poate relua cursurile cu prezență fizică după prezentarea rezultatului certificat negativ al unui test antigen rapid sau RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore.
  • Preșcolarul/Elevul care nu prezintă rezultatul certificat negativ al unui test antigen rapid sau NAAT/RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore, reia cursurile cu prezență fizică după 7 zilepentru cei care nu sunt vaccinați cu schemă completă și pentru cei trecuți prin boală de mai mult de 90 de zile, respectiv după 5 zile, pentru cei care sunt vaccinați sau trecuți prin boală în perioada ultimelor 90 de zile, de la data rezultatului pozitiv obținut la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă.
 

Ce se întâmplă în cazul profesorilor infectați - regulile nu s-au modificat

  • La apariția cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligația de a anunță conducerea unității de învățământ /instituției conexe care va informa DSP/DSPMB.
  • În urma anchetei epidemiologice DSP/DSPMB va stabili care sunt contactii direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul grupei/clasei sau unității de învățământ.
     

Protocolul în cazul rezultatului pozitiv la un test pe bază de salivă


Protocolul privind managementul cazului cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă:

  • persoanele responsabile din cadrul unității de învățământ vor realiza testarea preșcolarilor/elevilor în conformitate cu Instrucțiunea Ministerului Sănătății nr. CAZ/4216/19.11.2021 și vor putea fi instruite de echipe de voluntari formate din medici, studenți la facultățile de medicină, asistenți medicali și alte categorii de personal cu competențe în domeniul medical, sub coordonarea DSP/DSPMB;
  • persoanele responsabile din cadrul unității de învățământ se vor informa corespunzător în ceea ce privește procedura aplicabilă colectării testelor cu rezultat pozitiv, acestea fiind considerate deșeuri medicale cu potențial infecțios. În situația colectării testelor cu rezultat pozitiv la nivelul unităților de învățământ, acestea se vor arunca în coșuri de gunoi prevăzute cu capac și pedală prevăzute cu sac de gunoi, și vor fi colectate și eliminate pe un circuit separat, conform prevederilor OMS 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale. Întreaga procedură va fi încheiată cu dezinfecția corectă a mâinilor;
  • în cazul preșcolarilor/elevilor cu rezultat pozitiv la un test rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă în unitatea de învățământ, se aplică prevederile pct. 4. Protocol de izolare a copiilor cu simptome specifice COVID-19;
  • în cazul preșcolarilor/elevilor cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă la domiciliu, părinții/reprezentanții legali au obligația de a comunica în scris sau electronic, unității de învățământ, respectiv persoanei responsabile desemnate conform art. 11 rezultatul testului;
  • unitatea de învățământ raportează DSP/DSPMB cazurile cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă în vederea asigurarii testarii lor prin test certificat antigen rapid sau RT-PCR;
  • unitatea de învățământ păstrează evidența preșcolarilor/elevilor testați pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:44

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Elevii români, printre ultimii în Europa la testele PISA: Recorduri negative în educație, conform ultimelor date OCDE
18/06/2024 19:23

Doar 58% dintre elevi reusesc să atingă cel putin nivelul 3 de competentă de bază pentru gandirea creativă, pe o scară de la 1 la 6. Elevii romani au scoruri considerabil mai mici decat media OECD si sunt ...

Lipsa de investiţie în educaţie şi carenţe educaţionale pe care le generează costă în fiecare an mii de miliarde de dolari global
18/06/2024 12:36

Lipsa de investiţie in educaţie şi carenţe educaţionale pe care le generează costă in fiecare an mii de miliarde de dolari global, arată un studiu al Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Educaţie, Ş ...

Începe Bacalaureatul! Elevii susțin prima probă la  Limba şi literatura română - oral
17/06/2024 06:34

Peste 134.000 de candidaţi inscrişi la examenul de Bacalaureat, sesiunea iunie - iulie 2024, susţin luni prima probă la Limba şi literatura romană - oral. Potrivit unui comunicat al Ministerului Educaţi ...

Schimbări majore pentru elevi în privința scăderii notei la purtare
15/06/2024 11:07

Media anuală la purtare va fi scăzută cu cate un punct la fiecare 40 de absenţe nemotivate pe an şcolar din totalul orelor de studiu sau la 20% absenţe nejustificate din numărul de ore pe an şcolar la o ...

99% dintre elevii din România studiază cel puţin o limbă străină
14/06/2024 11:28

Un recent studiu Eurostat a adus o veste imbucurătoare pentru educaţia din Romania: ţara noastră ocupă locul trei in Europa la procentul de copii care studiază limbi străine şi locul intai la procentul ...

Indemnizația de șomaj pentru absolvenții din 2024. Acte necesare
12/06/2024 20:05

Tinerii care finalizează liceul sau facultatea in această vară pot aplica pentru ajutor de somaj pe o perioadă limitată. Iată ce conditii trebuie indeplinite si ce acte sunt necesare. Conform Agentiei Na ...

Elevii români au obţinut cinci medalii de aur, două medalii de argint şi o menţiune de onoare la Olimpiada Asiatică de Fizică
10/06/2024 14:15

Elevii romani au obţinut cinci medalii de aur, două medalii de argint şi o menţiune de onoare la Olimpiada Asiatică de Fizică, ce are loc in Malaezia, a anunţat Ministerul Educaţiei, Ligia Deca. " ...

Părinții cer Ministerului Educației afișarea notelor de la toți corectorii la bacalaureat și evaluarea de clasa a VIII-a
07/06/2024 14:15

O scrisoare deschisă transmisă de Federatia Părintilor si Apartinătorilor Legali din Romania (FePAL) Ministerului Educatiei a fost publicată ieri, 6 iunie, pe contul oficial de socializare al expeditorului ...

Liber de Ziua Învățătorului
04/06/2024 10:27

Elevii, profesorii şi personalul din invăţămant vor avea zi liberă miercuri, cu prilejul Zilei Învăţătorului. Ziua Învăţătorului este marcată pe 5 iunie - data de naştere a marelui das ...

Au început înscrierile pentru BAC 2024, prima sesiune. De ce acte au nevoie candidații
03/06/2024 16:19

Absolventii de liceu se pot inscrie la prima sesiune a Bacalaureatului din acest an. Iată ce acte sunt necesare pentru inscriere. Intre 3 - 7 iunie 2024 au loc inscrierile la prima sesiune a examenului de Bac ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei