Ce se întâmplă când un profesor se îmbolnăvește de COVID? Cine este contact direct într-o sală de clasă? 10 întrebări și răspunsurile autorităților

+0000000000  omicron

Dimensiune font:

| 07-02-2022 18:09

 Școlile și grădinițele funcționează cu prezență fizică după reguli noi, stabilite luna trecută și actualizate ulterior, însă numărul ridicat de cazuri de COVID-19 duce deseori la carantinarea elevilor, profesorilor sau decizia trecerii unei grupe sau clase la învățământ online. Am sintetizat o parte dintre întrebările și nelămuririle exprimate de părinți legate de situațiile cu care se confruntă în această perioadă la școală sau grădiniță și le-am transmis Ministerului Educației și Ministerului Sănătății și publicăm răspunsurile acestora.

 

1. Studiu de caz: Un coleg de clasă al copilului meu anunță învațătoarea/dirigintele și restul părinților că testul de salivă este pozitiv. Ce urmează? Cine face un eventual test PCR sau antigen rapid care să fie luat în considerare în mod oficial?

Ministerul Sănătății: Părintele copilului trebuie să contacteze medicul de familie. Dacă acesta a încheiat contract cu casa de asigurări de sănătate pentru testare, va face testarea copilului.

  • Dacă medicul de familie nu face testare la cabinetul propriu, părinții contactează Direcția de sănătate publică, pentru efectuarea testării la centrele de testare .
  • O altă variantă de testare este la una dintre farmaciile care sunt incluse în testarea anticovid, a căror listă este publicată pe pagina de internet a Ministrului Sănătății.


2. Un elev anunță că are test PCR pozitiv. Ce urmează? Ce elevi intră în carantină (în cazul în care nu intră toată clasa online, nefiind încă 3 cazuri consecutive) - având în vedere că se presupune că elevii poartă mască în clasă, pe cine numește DSP contact direct? Este vorba despre elevii care stau în bancă sau în bancile din față/spate/lateral cu cel depistat pozitiv sau poate fi și un alt elev? Cât durează o astfel de anchetă la școală?

Ministerul Sănătății: Conform definitiilor de caz pentru Sindromul respirator acut cu noul coronavirus (COVID-19) elaborate de către Institutul Național de Sănătate Publică (actualizare la data de 11.01.2022), în situația expusă de dvs., contactul direct este:

  • persoana care a avut contact fizic direct cu un caz de COVID-19 (ex. strângere de mână fără igiena ulterioară a mâinilor);
  • persoana care a avut contact direct neprotejat cu secreții infecțioase ale unui caz de COVID-19 (ex. în timpul tusei, atingerea unor batiste cu mâna neprotejată de mănușă);
  • persoana care a avut contact faţă în faţă cu un caz de COVID-19 la o distanţă mai mică de 2 m şi cu o durată de minimum 15 minute;
  • persoana care s-a aflat în aceeași încăpere (ex. sala de clasă, sală de ședințe, sală de așteptare din spital) cu un caz de COVID-19, timp de minimum 15 minute şi la o distanţă mai mică de 2 m

Decizia de testare a colegilor se ia după efectuarea anchetei epidemiologice de către Direcția de sănătate publică și stabilirea contacților direcți ai copilului, ținând cont de definiția de caz.

3. În cât timp ar trebui să facă DSP ancheta epidemiologică? În cât timp se emite o decizie de carantinare?

Ministerul Sănătății: În 48 de ore de la data confirmării infecției. Decizia de carantinare se eliberează în momentul anchetei.

4. Ce trebuie să facă părinții unor copii cu COVID-19 pentru a obține concediul medical? Având în vedere că perioada de carantină s-a redus la 5 zile, pe ce perioadă se va acorda acesta?

Ministerul Sănătății: Concediul medical se eliberează de către medicul de familie, în baza Deciziei de carantinare transmisă de către direcția de sănătate publică, pentru perioada specificată în documentul respectiv. Conform legislației specifice, certificatul de concediu medical se eliberează în termen de 30 de zile, fiind una din situațiile în care concediul medical poate fi acordat retroactiv.

5. Infectarea în cazul profesorilor. În cazul unei învățătoare, care stă în clasă cu elevii cel puțin trei ore pe zi și în general este mai apropiată de elevi, mai ales în cazul în care aceștia învață să scrie - dacă aceasta se pozitivează, care sunt rezultatele posibile ale anchetei DSP?


Ministerul Educației: Conform ordinului comun, clasa intră în sistem online la trei cazuri confirmate. În cazul personalului didactic, decizia DSP este esențială. În același timp, să nu uităm și de importanța testelor de salivă, disponibile tuturor celor din școală, teste care pot constitui un indicator important în ancheta epidemiologică.

6. Ce trebuie să facă școala în momentul în care un profesor se infectează? Îi găsește înlocuitor timp de 5 zile învățătoarei/ profesorului? Sunt cazuri în care părinții spun că de fapt copiii au stat mai mult supravegheați, nu au făcut efectiv școală, iar în unele cazuri de copii mai mari chiar au fost lăsați singuri în clasă și, dacă a fost vorba de ultima oră din orar, au plecat acasă mai devreme.

Ministerul Educației: Prima opțiune constă în găsirea de înlocuitori pentru a nu fi obligați să trecem și clasa în sistem online. În multe cazuri se apelează la cadrele didactice din unitate, prin extinderea normei didactice.
  • În situația în care acest lucru nu este posibil, activitatea poate fi desfășurată de către același cadru didactic, dacă starea de sănătate îi permite, în regim online. Astfel, se poate adapta orarul, încât o parte din ore să fie desfășurate fizic, iar altele online.
  • În situația învățătorilor și educatoarelor, în lipsa unui înlocuitor se poate trece în sistem online cu întreaga clasă/grupă.

7. O altă problemă semnalată este aceea în care numărul cadrelor didactice infectate pune probleme organizării orelor, nefiind suficienți profesori care să suplinească lipsa celor bolnavi. Cum ar trebui gestionată o astfel de situație?

Ministerul Educației: Măsurile sunt particularizate în funcție de situația specifică fiecărei unități, fiind flexibile și responsabile în același timp: în condițiile în care orarul se poate realiza separând orele desfășurate fizic de cele online, aplicăm această variantă. În același timp, însă, recomandarea DSP este hotărâtoare, aceasta fiind factorul de decizie pentru trecerea în online.

8. Dacă un învățător sau profesor are COVID și stă acasă dar se simte bine, poate face orele online cu copiii? Sau este obligatoriu ca elevii să meargă la școală și să facă orele cu înlocuitori până la revenirea acelui cadru didactic?

Ministerul Educației: Dacă nu se identifică înlocuitor și starea de sănătate îi permite, cadrul didactic poate desfășura activitate online. În acest caz, în funcție de nivel, elevii pot sau nu să meargă la școală, mai ales dacă nu există posibilitatea supravegherii acestora în timpul orelor online

9. A existat o discuție despre ce înseamnă contact direct în cazul preșcolarilor într-o grupă. Având în vedere că ei nu stau în bănci și nici nu poartă mască, la ce trebuie să se aștepte părinții în cazul unei anchete epidemiologice? Ce copii sunt considerați contacți direcți, concret?

Ministerul Educației: Ancheta epidemiologică va stabili aceste aspecte. De regulă, DSP consideră în aceste situații că toți preșcolarii prezenți sunt contacți direcți.

10. Elevii carantinați, bolnavi sau contacți direcți, au dreptul la ore online până în momentul în care pot reveni la școală (în situația în care nu este toată clasa în online)? Sau învățământul hibrid este exclusiv pentru categorii de elevi cu vulnerabilități medicale certificate?

Ministerul Educației: Elevii carantinați/bolnavi, au dreptul să beneficieze de măsurile identificate de conducerile unităților de învățământ, inclusiv participarea la orele online, dacă starea de sănătate le permite, alături de cei care au vulnerabilități medicale.
 

Noile reguli din școli și grădinițe

 
  • La apariția a 3 cazuri de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-un interval de 7 zile consecutive la nivelul unei clase/grupe de studiu, cursurile cu prezență fizică la nivelul clasei/grupei respective se suspendă pentru o perioadă de 5 zile, începând cu ziua următoare confirmării celui de-al treilea caz. Măsura suspendării la nivelul grupei/clasei este dispusă prin decizie a consiliului de administrație al unității de învățământ.
  • La data suspendării cursurilor pentru 50% din totalul grupelor/claselor se suspendă activitatea cu prezența fizică la nivelul întregii unități de învățământ, pentru o perioadă de 5 zile. Măsura suspendării la nivelul unității de învățământ este dispusă prin hotărâre a CJSU/CMBSU, la propunerea conducerii unității de învățământ/instituției conexe, cu avizul ISJ/ISMB și al DSP/DSPMB.
  • Preșcolarii/Elevii cu care cazul/cazurile confirmat(e) din rândul acestora a/au interacționat în mod frecvent, identificați potrivit alin. (6), vor fi carantinați timp de 5 zile. Preșcolarii/Elevii aflați în perioada de 90 de zile ulterioare izolării ca urmare a confirmării pozitive pentru virusul SARS-CoV-2 nu sunt considerați suspecți de a fi infectați sau purtători ai unui agent înalt patogen și nu li se aplică măsura de carantină.
În cazul unui elev/preșcolar depistat pozitiv:
  • În situația în care în urma testării cu test rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă, rezultatul este pozitiv, se aplică dispozițiile protocolului privind managementul cazului cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă.
  • Preșcolarul/Elevul cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă, conform alin. (1), continuă activitatea didactică în regim online și poate relua cursurile cu prezență fizică după prezentarea rezultatului certificat negativ al unui test antigen rapid sau RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore.
  • Preșcolarul/Elevul care nu prezintă rezultatul certificat negativ al unui test antigen rapid sau NAAT/RT-PCR, efectuat în ultimele 24 de ore, reia cursurile cu prezență fizică după 7 zilepentru cei care nu sunt vaccinați cu schemă completă și pentru cei trecuți prin boală de mai mult de 90 de zile, respectiv după 5 zile, pentru cei care sunt vaccinați sau trecuți prin boală în perioada ultimelor 90 de zile, de la data rezultatului pozitiv obținut la testul rapid antigen noninvaziv efectuat din proba de salivă.
 

Ce se întâmplă în cazul profesorilor infectați - regulile nu s-au modificat

  • La apariția cazurilor de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul cadrelor didactice, didactice auxiliare sau nedidactice, acestea au obligația de a anunță conducerea unității de învățământ /instituției conexe care va informa DSP/DSPMB.
  • În urma anchetei epidemiologice DSP/DSPMB va stabili care sunt contactii direcți ai acestora și va decide împreună cu conducerea unității de învățământ dacă se impune suspendarea activităților didactice la nivelul grupei/clasei sau unității de învățământ.
     

Protocolul în cazul rezultatului pozitiv la un test pe bază de salivă


Protocolul privind managementul cazului cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă:

  • persoanele responsabile din cadrul unității de învățământ vor realiza testarea preșcolarilor/elevilor în conformitate cu Instrucțiunea Ministerului Sănătății nr. CAZ/4216/19.11.2021 și vor putea fi instruite de echipe de voluntari formate din medici, studenți la facultățile de medicină, asistenți medicali și alte categorii de personal cu competențe în domeniul medical, sub coordonarea DSP/DSPMB;
  • persoanele responsabile din cadrul unității de învățământ se vor informa corespunzător în ceea ce privește procedura aplicabilă colectării testelor cu rezultat pozitiv, acestea fiind considerate deșeuri medicale cu potențial infecțios. În situația colectării testelor cu rezultat pozitiv la nivelul unităților de învățământ, acestea se vor arunca în coșuri de gunoi prevăzute cu capac și pedală prevăzute cu sac de gunoi, și vor fi colectate și eliminate pe un circuit separat, conform prevederilor OMS 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deşeurilor rezultate din activităţi medicale şi a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza naţională de date privind deşeurile rezultate din activităţi medicale. Întreaga procedură va fi încheiată cu dezinfecția corectă a mâinilor;
  • în cazul preșcolarilor/elevilor cu rezultat pozitiv la un test rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă în unitatea de învățământ, se aplică prevederile pct. 4. Protocol de izolare a copiilor cu simptome specifice COVID-19;
  • în cazul preșcolarilor/elevilor cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă la domiciliu, părinții/reprezentanții legali au obligația de a comunica în scris sau electronic, unității de învățământ, respectiv persoanei responsabile desemnate conform art. 11 rezultatul testului;
  • unitatea de învățământ raportează DSP/DSPMB cazurile cu rezultat pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă în vederea asigurarii testarii lor prin test certificat antigen rapid sau RT-PCR;
  • unitatea de învățământ păstrează evidența preșcolarilor/elevilor testați pozitiv la testul rapid antigen non-invaziv efectuat din proba de salivă.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei MEGA EDILE IAȘI SRL – societate în faliment, dosar nr. 2517/99/2019 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr.85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele active : Nr. crt. Denumire activ Buc Preț de pornire 90% (lei-fără TVA) 1. Mobilier 1 2.507 2. Bena cu descarcare centrala 1 1.877 3. Masina de curatat panouri 1 4.981 4. Masina de taiat 1 2.864 5. Masina de taiat caramida 1 2.951 6. Masina de fasonat 1 9.470 7. Aparat suduraMAX 403 1 10.434 8. Compresor de aer AB 300/808F 1 3.667 9. Masina de sudat carcase tip PILEMASTER IIIDF200/1500/12 si accesoriile aferente 1 554.088 10. Masina de confectionat etrieri tip TWINMASTER 12S, Model 031 si accesoriile aferente 1 355.857 11. Masina de fasonat 1 9.743 12. Compresor trifazat stationar AB300/808F 1 3.574 13. Masina de legat fier RB441T 1 8.228 14. Pistol sudura MIG,DC-00020 1 4.393 15. Radiocomanda macara 1 5.401 16. Bos furca macara auto 1 4.066 17. Uscator de aer prin refrigerare QNOM=900 L/M 1 3.001 18. Bena 1000 l descarcare centrala cu tub 1 3.646 Licitațiiile vor avea loc în zilele de 03,17.06.2022 respectiv 01 și 15.07.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine :  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO25PIRB2400776062003000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar RO33PIRB2400738563001000 deschis la First Bank. Cererile de participare se vor depune cu cel târziu cu 1 zi înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie, dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termen de 30 zile, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţiei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau tel:0744520508,0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
ALFA & OMEGA INSOLV IPURL, lichidator judiciar al debitoarei RESIDENT EST COM S.R.L. – societate în faliment, dosar nr. 5539/99/2020 aflat pe rolul Tribunalului Iași–Faliment, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 85/2014, vinde prin licitație publică competitivă cu strigare următoarele bunuri: 1. Autoutilitară marca Ford, model Transit, fabricat în anul 2002, capacitate cilindrică 2.402 cmc, putere 66 kw, 90 CP, norma de poluare E3 - Preț de pornire 2.000 Euro reprezentând 100% din valoarea de piață/de lichidare stabilită prin raportul de evaluare. Licitațiile vor avea loc în zilele de 27.05.2022 respectiv 03, 10 și 17.06.2022 ora 10.00, la biroul lichidatorului judiciar din Mun. Iași, Str. Maior Popescu Eremia nr. 1, Birou nr. 1, Jud. Iaşi, putând participa orice persoană fizică sau juridică care va depune o ofertă care va conţine:  cerere de participare la licitaţie;  dovada achitării taxei de participare de 595 lei;  dovada achitării cauţiunii de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, sumă care se va achita în contul colector RO54PIRB2400764684002000 deschis pe numele debitoarei la First Bank;  actele de identificare a persoanei juridice/fizice, împuternicire pentru persoana care reprezintă societatea cu menţiunea că are mandat de a licita indiferent de sumă, ştampila. Taxa de participare se va achita în contul lichidatorului judiciar deschis la First Bank. Ofertele se vor depune la biroul lichidatorului judiciar cel târziu cu 1 zi lucrătoare înainte de ziua licitaţiei, până la ora 16.00. Ofertanţii care se înscriu la licitaţie dar nu participă, pierd toate sumele avansate în vederea participării la licitaţie. Neplata preţului în termenul stabilit de 30 zile calendaristice de la data licitaţiei, duce la pierderea sumelor avansate pentru achiziţionarea bunurilor, care vor fi scoase din nou la vânzare în sarcina cumpărătorului. Oricine pretinde vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, sub sancţiunea decăderii, se va adresa lichidatorului judiciar şi va face dovada până în ziua licitaţei. Informaţii suplimentare la biroul lichidatorului judiciar sau la: tel:0744520508, 0744994490; fax:0332814773, e-mail: alfa.omega.insolv@gmail.com.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Primaria Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani, telefon 0231/561.946, fax 0231/561.936, e-mail: primariacotusca@ yahoo.com, cod fiscal 3372157. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: a) teren in suprafata de 7.900 mp, din Parcela Cadastrala 677, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; b) teren in suprafata de 680 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 2, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; c) teren in suprafata de 7.210 mp, din Parcela Cadastrala 682, lot 1, situat in comuna Cotusca, judetul Botosani, apartine domeniului public al Comunei Cotusca, conform caietului de sarcini; conform H.C.L. nr. 22/08.04.2022 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Primariei Comunei Cotusca. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei, se achita numerar la Casieria institutiei sau in contul concedentului: RO60 TREZ 1195 006X XX00 0330, deschis la Trezoreria Saveni, cod fiscal al concedentului 3372157. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 20.05.2022, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2022, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2022, ora 12.00, la sediul Primariei Comunei Cotusca, Cotusca, Str. Principala nr. 116, judetul Botosani. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de contencios administrativ a Tribunalului Botosani, oras Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, e-mail: tr-botosani-reg@ just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.05.2022.
Premiile pentru olimpicii naționali, majorate până la 1.000 de lei
26/05/2022 15:04

Alocatia zilnică pentru participantii la olimpiadele nationale scolare a fost dublată, iar premiile pentru olimpicii nationali majorate pană la 1.000 de lei Cresc premiile pentru elevii care caştigă oli ...

Spectacol aniversar 50 de ani de la înființarea Ansamblului Studențesc MUGURELUL, în cadrul Festivalului Național Folcloric Studențesc la USV Iași
26/05/2022 11:47

              Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV) organizează vineri, pe 27 mai, ora 16:00, in Aula Magna „Hara ...

Schimbare în Educație. Tabla clasică din școli va fi înlocuită cu una digitală
25/05/2022 15:15

Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei, anuntă că are in plan ca un număr de 100.000 de cadre didactice să urmeze cursuri de pedagogie digitală. Pe langă asta, ministrul propune inlocuirea tablei clasice ...

Profesorii, indignați de interzicea meditațiilor
24/05/2022 13:15

Profesorii nu prea acceptă interzicerea meditatiilor.  Pană in acest moment, interdicţia figura intr-un ordin de ministru din 2018, dar nu era aplicată. Aceasta ar putea fi aplicată din anul şcolar ...

Lecţii de spaimă de la Satana
23/05/2022 12:02

Un editorial scris cu cava timp in urmă, insă cu multe realităti... Am răsfoit de curand un vraf de ziare in căutarea modificărilor aduse la Legea invăţămantului in ultimii 20 de ani. Au fost multe, m ...

Bacalaureat 2022. Astăzi încep înscrierile
23/05/2022 08:40

Începand de luni, 23 mai, elevii din clasele a XII-XIII pot să se inscrie la examenul national. Pentru sesiunea iunie - iulie, candidatul poate completa documentele-tip in perioada 23 - 27 mai 2022. Prim ...

Sorin Cîmpeanu anunță revoluție în educație: se schimbă bacalureatul din temelii
22/05/2022 10:24

Ministrul Educaţiei, Sorin Cimpeanu, a declarat că cei care vor intra in clasele a IX-a şi a V-a in anul şcolar următor vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor in Programul &r ...

Adio table cu cretă și burete. Ministrul Educaţiei anunţă table interactive în toate sălile de clasă din România
21/05/2022 21:03

Ministrul Educaţiei, Sorin Cimpeanu, a declarat că se doreşte schimbarea tablelor şcolare clasice, cu cretă, cu table interactive, in toate cele peste 80.000 de săli de clasă din Romania. Cu ajutorul ace ...

Încep înscrierile la grădiniță
20/05/2022 18:20

Părinţii işi pot inscrie incepand de astăzi copiii cu varste intre trei şi cinci ani, la grădiniţă, in anul şcolar 2022 2023, in cazul celor care se reinscriu. Astfel, pot fi depuse actele pentru re ...

Aproape jumătate dintre elevi sunt analfabeți funcționali
19/05/2022 19:40

Cei mai multi elevi romani folosesc un limbaj simplist, nu pot interpreta o informatie, nu isi pot forma idei proprii pe care să le integreze in contextul dat, nu pot stabili asemănări si diferente intre per ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei