INTERVIU Laviniu Lăcustă; „Semestrul I este compromis, din toate punctele de vedere”

1scoala laviniu lacusta

Dimensiune font:

| 02-09-2020 12:40

 

 

 

* dialog cu prof. Laviniu Lăcustă, președintele Uniunii Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar Iași

 

 

- Domnule profesor, ați anunțat că, în urma consultării cu o parte a liderilor din şcoli, a analizelor realizate, USLIP solicită ca anul școlar să înceapă în sistem online, cel puţin în primele două luni. Iașul continuă să înregistreze, zilnic, zeci de cazuri COVID, chiar astăzi – marți, fiind raportate 95 de noi infectări. Cum se poate modifica structura anului școlar în această situație?

- Noile statistici nu fac altceva decât să confirme faptul că Iașul se află în situația critică în care nu poate risca prin învățământ tradițional. Trebuie să mergem pe online până stingem focarul, deoarece este clar că Iașul a devenit un focar, ne place sau nu ne place, asta este realitatea! Imaginați-vă că pe lângă cele 95 de cazuri declarate ieri mai avem foarte multe alte cazuri nedepistate, de persoane asimptomatice.

 

„Avem mari îndoieli că se pot ține două norme didactice în condițiile în care ne dorim un învățământ de calitate. Apoi, vreau să îi avertizez pe cei care fac orele suplimentare că există risc maxim să nu fim plătiți, cu posibilități puține de a  recupera banii”.

 

- Există un risc mai mare pentru elevi, sau pentru cadrele didactice, în asemenea condiții?

- Riscul este egal, complicațiile sunt aceleași și pentru elevi, dar și pentru profesori. Fac doar precizarea că în momentul în care va fi identificat cu coronavirus un elev sau un cadru didactic, ideea aceasta de a merge pe varianta de studii clasice, din punctul meu de vedere, nu poate decât să denote o iresponsabilitate crasă. Iar cineva va trebui să-și asume aceste decizii.

- Cursuri tradiționale, cu prezență fizică, reprezintă o soluție care necesită, spuneați, norme didactice în plus. Ce se va întâmpla, în aceste condiții?

- Este vorba de ceea ce au solicitat unitățile școlare. Pentru cei din municipiul Iași, că a venit situația centralizată, va fi nevoie de aproximativ 800 de norme didactice în plus, dar și de vreo 200 norme suplimentare la personalul nedidactic. Probabil că, dacă s-ar face o estimare la nivelul întregului județ, am vorbi de un necesar suplimentar de aproximativ 2.000 de norme. De ce se cer aceste norme, pentru că foarte multe unități școlare au luat în vedere ca strategie să împartă efectivele la clasă. De exemplu, unde sunt 30 de copii la clasă, aceștia vor fi împărțiți în două, iar profesorul va face, practic, o normă dublă. Însă, precizez, doar acolo unde este posibil acest lucru!

- Este o soluție bună, sau una problematică, dar de compromis?

- Noi nu recomandăm varianta aceasta, din mai multe puncte de vedere. În primul rând, chiar și un efectiv de 15 elevi în clasă este extrem de periculos. În al doilea rând, avem mari îndoieli că se pot ține două norme în condițiile în care ne dorim un învățământ de calitate. Apoi, cel mai important aspect, nu avem nicio garanție a faptului că vom fi plătiți. Eu vreau să îi avertizez pe cei care fac orele suplimentare că există risc maxim să nu fim plătiți, cu posibilități puține de a  recupera banii.

 

- Ce spun cadrele didactice cu care v-ați consultate referitor la acest aspect?

- Evident că nu va există, în contextul dat, o unanimitate, dar ca linie generală simțim că se dorește să se meargă pe ideea de protecție, adică învățământ online. Să nu uităm un alt aspect extrem de important: avem foarte mulți profesori care au comorbidități. Pentru ei, de altfel, ar trebui să fie prevăzută o legislație specială, care să le ofere posibilitatea de a face ore de acasă. Avem și elevi care au comorbidități; la fel, și ei  trebuie protejați, dar la modul general trebuie protejată toată lumea.

 

„Ar trebui găsite în continuare spații... Să nu uităm ca avem opt hoteluri în Iași care stau goale, deci soluții ar fi, dar ar trebui să fie negociate de cineva, care să își asume și plata”.

 

- La modul general, există condiții, în acest moment, de începere a cursurilor în sistemul clasic, în bănci?

- Așa cum vă spuneam, nu avem aceste condiții. Să luam în discuție doar transportul, care, de la 14 septembrie, ar putea fi extrem de aglomerat. Inevitabil, nu prea vom avea autobuze, deși înțeleg că Primăria – aspect lăudabil, mai aduce pentru doi ani niște autobuze din Olanda, în ideea de a suplimenta numărul de mijloace de transport în comun.

- Ce se va întâmpla, totuși, cu elevii cazați în cămine? Vor exista și acolo unele condiții pe care școlile nu le vor putea îndeplini...

- Există, din punctul meu de vedere, două probleme la care nici noi nu am putut să venim cu recomandări. Este vorba, în primul rând, de grădinițe - nu știu ce s-ar putea face cu grădinițele cu program prelungit, de exemplu -, iar în același timp, în ceea ce privește locurile în cămin. Ideal ar fi, în contextul dat, să stea maxim o persoană în camera de cămin, poate doi, deoarece mai mult de doi locatari este extrem de periculos. Ar trebui găsite în continuare spații... Să nu uităm ca avem opt hoteluri în Iași care stau goale, deci soluții ar fi, dar ar trebui să fie negociate de cineva, care să își asume și plata.

- Sistemele audio-video destinate învățământului online vor sosi abia în noiembrie, spuneați. În aceste condiții, chiar și varianta învățământului online este în suspans...

- Ne-a anunțat primarul că sistemele acestea vor veni la începutul lunii noiembrie. Implementarea lor va dura cel puțin o lună, iar asta înseamnă că semestrul I este compromis, din toate punctele de vedere.

- Vi s-a cerut sfatul, a existat vreo instituție care să vă ceară părerea dumneavoastră, sindicatelor, referitor la viitorul an școlar?

- Am avut o discuție cu domnul primar, i-am expus poziția noastră, dar eu cred că decizia finală trebuie luată la nivelul fiecărei școli. Noi, însă, avem obligația și ne-am făcut datoria să avertizăm asupra riscurilor care pot apărea, riscuri care sunt reale, existente la nivelul întregului sistem  de învățământ.

- Există impresia că se dorește deschiderea școlilor cu orice preț. Chiar trebuie deschise școlile, indiferent de consecințe?

- Există, din punctul meu de vedere, foarte multă iresponsabilitate la nivel central. În momentul în care pui în balanță efectul așa zisei izolări, prin statul acasă, cu prezența fizică și cu posibilitatea de a infecta și de a avea chiar victime, evident ca trebuie aleasă prima variantă. Nu știu de ce se dorește o începere a școlii la clasă... Să nu se uite comparațiile cu alte state, care pot fi făcute și sunt defavorabile României. Să nu uităm că Germania are o infrastructură adecvată, iar acolo vorbim de o altă educație și mentalitate, însă, în contextul actual, existând câteva focare de COVID, au închis școlile cu totul. Eu nu cred că ne dorim lucrul acesta în România.

 

„Decizia finală ar trebui să aparțină nu directorilor de școli, ci colectivelor de cadre didactice de la nivelul fiecărei școli. Ei trebuie să hotărască, prin vot, ce se întâmplă mai departe. Și ideal ar fi ca poziția aceasta să fie asumată împreună cu asociațiile de elevi și de părinți”.

 

- Evident, nu! Dar, ce credeți că se va întâmpla în cazul în care vor exista cadre didactice sau elevi infectați cu noul coronavirus?

- Este foarte ușor să spunem că vom închide școlile, dar hai să vedem care sunt pierderile colaterale. Închizi o școala, dar hai să vedem câți infectați vom avea în școala aia, cate cazuri grave, care vor fi consecințele din punct de vedere medical... Nu ne putem gândi că doar vom închide școlile și acesta este singurul risc. Acesta este doar cel mai mic risc, faptul că închizi școlile. Iașul, la ora actuală, este și supra-aglomerat și în spitale. Situația este destul de complexă.

- Cunoașteți poziția Inspectoratului Școlar Județean vizavi de deschiderea anului școlar?

- Cei de la Inspectorat susțin că școlile trebuie să aleagă. Decizia finală, cred eu, ar trebui să aparțină nu directorilor de școli, ci colectivelor de cadre didactice de la nivelul fiecărei școli. Ei trebuie să hotărască, prin vot, printr-o poziție majoritară, asumată, ce se întâmplă mai departe, cum se vor desfășura cursurile. Și ideal ar fi ca poziția aceasta să fie asumată împreună cu asociațiile de elevi și de părinți, dacă există.  

- Ați discutat cu colegii din alte județe? Ce spun aceștia?

- Există o anumită stare de lehamite pe care o resimt la nivelul județelor. Probabil că mulți dintre colegii noștri nici nu vor să riște anumite poziții. Realitatea este că ești atacat, indiferent ce punct de vedere ai avea. Era o postare, undeva, referitoare la comunicatul nostru, că ar avea un caracter politic. Nu e nimic politic, din contra, ne-am ferit, fiind vorba de campania electorală prezentă, nu am criticat nimic, nu am făcut referire nici la guvern, nici la autorități locale, la nimic. Noi am prezentat doar o stare de fapt. După părerea mea, este o iresponsabilitate să lași școlile să aleagă.

Dan M.BREZULEANU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 200/89/2011, aflat pe rolul Tribunalului Vaslui şi C.E.C. Bank Sucursala Vaslui, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006, privind procedura insolvenţei, precum şi a Codului de procedură civilă, a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „GENIALUL” S.R.L. Vaslui, cu sediul în mun. Vaslui, str. Alexandru cel Bun, bl. 187, sc. C, et. 2, ap. 12, judeţul Vaslui, cât şi terenul proprietatea lui Cordunianu Tudorel, după cum urmează: Nr. crt. DENUMIRE ACTIV, ADRESA, Componenţa/Observaţii, Valoare - lei- 1. Construcţia C2 – magazin, birou, spaţiu odihnă, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui, suprafaţă construită 130,96 m.p., iar terenul pe care este amplasată construcţia nu aparţine debitoarei, 24.720,00 2. Bunuri mobile, Loc. Secuia, com. Muntenii de Jos, jud. Vaslui Vitrină frigorifică Mondial Elite, Rafturi PAL, Birou-masă PAL, Raft pâine lemn, Cântar electronic, Casă de marcat Datecs MP55A, 1.165,00. Preţul de pornire la licitaţie este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform hotărârii Adunării creditorilor din data de 23.03.2021. Vânzarea prin licitaţie publică pentru bunurile debitoarei va avea loc la data de 18.06.2021, ora 1000 şi se vor organiza 5 şedinţe săptămânale, respectiv la până la data de 16.07.2021. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 5% din preţul de pornire al licitaţiei pentru bunurile mobile şi 2.000 lei din valoarea activului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Preţul caietului de sarcini este 500,00 lei pentru bunurile imobile şi 50,00 lei pentru bunurile mobile şi este obligatoriu pentru participanţii la licitaţie. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0335/566.035, 0727/850.575, fax 0335/814.103. Lichidator judiciar, Estconsult I.P.U.R.L. Huşi
1. Informații generale privind autoritatea contractantă, în special denumirea, codul de identificare fiscală, adresa, numărul de telefon, fax și/sau adresa de e-mail, persoană de contact: Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Zemeș, str. Principală, nr. 200, Zemeș, judeţul Bacău, telefon 0234383037, fax 023438330, email adp@zemes.ro, persoană de contact Alupei Teofil. 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie închiriat: Spațiu nr. 1 (boxă), în suprafață de 16,03 m.p., ce face parte din imobilul Piață Zemeș, strada Principală nr.160, proprietate publică a Comunei Zemeș, pentru activități economice comerț sau servicii. Închirierea se face conform H.C.L. 82/17.05.2021, si O.U.G. nr. 57/2019. 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc in Caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: de pe site-ul www.zemes.ro sau de la sediul U.A.T. Comuna Zemeș. 3.2. Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul instituției de la care se poate obține un exemplar din documentația de atribuire: Compartimentul Administrare Domeniu Public si Privat, U.A.T. Comuna Zemeș, strada Principală nr. 200, de luni până vineri, între orele 08.00-13.00. 3.3. Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 lei, se poate achita numerar la casieria UAT Comuna Zemeș. 3.4. Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 14/06/2021, ora 13.00. 4. Informații privind ofertele: 4.1. Data-limită de depunere a ofertelor: 23/06/2021, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura UAT Comuna Zemeș, strada Principală, nr. 200, județul Bacău. 4.3. Numărul de exemplare în care trebuie depusă fiecare ofertă: un exemplar. 5. Data și locul la care se va desfășura ședința publică de deschidere a ofertelor: 24/06/2020, ora 10.00, la sediul UAT Comuna Zemeș, str. Principală nr. 200, județul Bacău. 6. Denumirea, adresa, numărul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4, tel: 0234/514419, fax 0234/525211, email tr-bacau-info@just.ro. 7. Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate, în vederea publicării: 26/05/2021
EuroBusiness LRJ ”S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei ”FANYON”S.R.L., conform Hotărârii nr.120/02.04.2018, pronunțată în dosarul nr. 2172/113/2017, de către Tribunalul Brăila, organizează în zilele de 24.06.2021, 01.07.2021, 08.07.2021, respectiv 15.07.2021, ora 14:00, la sediul ales al lichidatorului judiciar din Bucuresti, Bd.Magheru, nr.31, et.1, cam.25, Sector 1, licitații în vederea valorificarii următoarelor bunuri imobile, proprietatea debitoarei: BUNURI IMOBILE, PREȚ DE PORNIRE LA LICITAȚIE (EUR, fără TVA), Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, situată în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 96,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Calea Galați nr.146, Lot 2, Jud. Brăila, nr. cad. 77045,CF nr. 77045 a Mun. Brăila și Construcția C1-grup social, nr. cad. 77045-C1, CF nr. 77045 a Mun. Brăila, Sc la sol=93,00 mp și Sc desf=279,00 mp, cu regim de înălțime S+P+1E; 19.279,60. Proprietate imobiliară, cu destinație industrială, s ituată în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, CF nr.72141 a Mun. Brăila, compusă din: Teren intravilan, categoria curți–construcții, în suprafață de 580,00 mp, amplasat în Mun. Brăila, Str. Costache Negruzzi nr.63-65, Jud. Brăila, nr.cad.3362, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Construcția C1-spațiu producție și sediu, nr.cad.3362-C1, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=367,89 mp și Sc desf=735,78 mp, cu regim de înălțime P+1E,Construcția C2-centrală electrică, nr.cad.3362-C2, CF nr.72141a Mun. Brăila, Sc la sol=13,99 mp, cu regim de înălțime P și Construcția C3-atelier, nr.cad.3362-C3, CF nr.72141 a Mun. Brăila, Sc la sol=36,67 mp, cu regim de înălțime P. 43.048,00. Proprietate imobiliară, teren și construcții cu destinație nerezidențială, situată în Localitatea Eforie Sud, Str. Eternității nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, compusă din: Teren intravilan în suprafață de 950,00 mp din acte (972,00 mp măsurat), amplasat în Loc.Eforie Sud, Str. Eternității, nr.1, Jud. Constanța, CF nr.102530 a localității Eforie Sud, nr.cad.102530, Construcția C1(construcție fără acte)-locuință, nr.cad.102530-C1, Sc=123,00 mp, Construcția C2(construcție fără acte)-magazie, nr.cad.102530-C2, Sc=8,00 mp, Construcția C3(construcție fără acte)-spații cazare, nr.cad.102530-C3,Sc=32,00 mp, Construcția C4-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4, Sc=43,00 mp, Construcția C5-umbrar, nr.cad.102530-C5, Sc=26,00 mp, Construcția C6-grup sanitar, nr.cad.102530-C4, Sc=10,00 mp; Construcția C7-anexă gospodarească, nr.cad.102530-C4,Sc=6,00 mp, Construcția C8-spații de cazare, nr.cad.102530-C8, Sc=90,00 mp, Construcția C9-magazie, nr.cad.102530-C9, Sc=5,00 mp, Construcția C10-spațiu comercial și locuință, nr. cad.102530-C10, Sc=57,00 mp și Construcția C11(construcție fără acte)-spații de cazare, nr.cad.102530-C11, Sc=58,00 mp. 79.807,60. Prețurile nu includ TVA, urmând a fi făcută aplicabilitatea dispozițiilor art.292, (alin.2),l it.F, din Codul Fiscal,în măsura aplicabilității. Toate condiţiile de participare la licitaţie şi condiţiile de adjudecare se regăsesc în caietul de sarcini care poate fi procurat on-line de la lichidatorul judiciar, contravaloarea acestuia fiind de 2.380,00 RON,TVA inclus, dovada achiziţiei acestuia fiind obligatorie pentru participarea la licitaţie, plata acestora efectuându-se în contul lichidatorului judiciar, nr.:RO93BUCU1031215949892RON,deschis la Alpha Bank Iaşi. Persoanele care doresc să se înscrie la licitaţie au obligaţia de a depune garanţia de participare la licitaţie de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, plata acesteia efectuându-se în lei, la cursul BNR din data plății în contul de lichidare al ”FANYON”S.R.L., nr.:RO76BUCU1032235342465RON, deschis în lei la Alpha Bank S.A. Înscrierile la licitație se pot face până în preziua licitaţiei, ora 14:00, scrisoarea de participare la licitaţie, împreună cu toate documentele menţionate în caietul de sarcini,urmând a fi trimise on-line pe adresele de e-mail :vanzari@lrj.ro și stefania.nitu@insolvency.ro.Vizitarea şi prezentarea activelor se poate face doar în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în fiecare zi de luni până vineri, cu acceptul lichidatorului judiciar, la locul în care acestea se află. Lichidatorul judiciar va permite accesul ofertanţilor care vor achiziţiona caietul de sarcini, doar în prezenţa unui reprezentant al acestuia şi la solicitarea scrisă prealabilă însoţită de o programare în acest sens. Reprezentanţii lichidatorului judiciar vor furniza toate informaţiile suplimentare disponibile către cei care au achiziţionat caietul de sarcini.Vizualizarea activelor imobile este o condiție obligatorie pentru participarea la licitații. Informaţii suplimentare se pot obţine de pe site-ul lichidatorului judiciar.: www.lrj.ro, telefon: 0733.683.702, 0729.292.746, mail: vanzari@lrj.ro, office.is@lrj.ro, telefon:0737.242.544, mail: stefania.nitu@insolvency.ro, telefon: 0747.012.820, mail:paula.stoian@fanyon.ro.
Evaluarea Națională. Ce subiecte au primit elevii la proba de Limba și Literatura Română
22/06/2021 11:26

Număr de elevi inscrisi si reguli de deafăsurare a examenelor la Evaluare Natională 2021 Peste 131.000 de absolvenţi ai clasei a VIII-a, dintre care 12.006 in municipiul Bucureşti, sunt inscrişi pentru a ...

Softurile antiplagiat nu înlocuiesc comisiile de experți în analizarea plagiatelor
21/06/2021 10:30

Forul care analizează plagiatele din tezele de doctorat va accepta sesizări de plagiat depuse inclusiv la tezele deja evaluate in integrum, cu conditia ca aceste noi sesizări să aducă probe necunoscute p ...

Evaluare Naţională 2021. Totul despre desfăşurarea examenelor la limba română și matematică
20/06/2021 14:18

Începe Evaluarea Natională pentru absolventii clasei a VIII-a. Prima probă a Evaluării Nationale 2021 va avea loc la limba si literatura romană, pe 22 iunie, urmată pe 24 iunie de proba la matematic ...

Educația sexuală este abordată interdisciplinar în multe țări europene
20/06/2021 11:18

Educatia sexuală, subiect care starneste aprigi dispute in mediile politice si sociale din Romania, este abordată interdisciplinar in mai multe tări europene, fenomen pentru care pledează si experti din S ...

Decizie definitivă a Curţii de Apel Iaşi: Nu este permis accesul studenţilor UMF Iaşi nevaccinaţi sau netestaţi la examene
18/06/2021 12:00

Decizie finală a Curtii de Apel Iasi: a fost respinsă cererea Ligii Studentilor de suspendare a Deciziei nr. 516/12.05.2021 Asociaţia Liga Studenţilor din Universitatea Al. I. Cuza, alături de cinci stude ...

Pe 14 septembrie vor începe concursurile pentru ocuparea posturilor de directori de școli și licee
16/06/2021 12:09

Ministrul Educaţiei, Sorin Cimpeanu, a anunţat, miercuri, că pe data de 14 septembrie vor incepe concursurile pentru ocuparea posturilor de directori de unităţi de invăţămant. "Metodologia de conc ...

DOCUMENT Evaluare Națională 2021. A fost publicat ghidul pentru elevii de clasa a opta și părinții lor - informații despre condițiile și regulile examenului
14/06/2021 23:23

 Ministerul Educatiei a publicat un ghid informativ de 13 pagini despre examenul de evaluare natională 2021, dedicat elevilor dar si părintilor, cu informatii atat despre conditiile organizatorice si san ...

Examen de evaluare fără triaj şi pereţi din plexiglas
14/06/2021 00:00

    Prezent sambătă la Iaşi, ministrul Educaţiei, Sorin Cimpeanu, a declaratcă a transmis mai multe recomandări Inspectoratelor şcolare in privinţa organizării Evaluării Naţionale, menţi ...

Elevii de clasa a VIII-a încheie vineri cursurile gimnaziului. Festivități cu restricții
11/06/2021 10:13

Elevii de clasa a VIII-a termină vineri cursurile ciclului gimnazial, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Părintii copiilor pot participa la festivitătile de sfarsit de an scolar dacă ...

 Autoritatea şi autonomia universitară, călcate în picioare de Guvern
11/06/2021 09:45

  Membrii Consorţiului Universitaria afirmă că, potrivit autonomiei universitare, nu vor accepta prevederile legii privind unele măsuri pentru continuarea activităţii de către persoanele care indep ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei