La Guvern se lucrează pe 3 scenarii pentru recalcularea pensiilor: se schimbă total formulele de calcul

batran 12

Dimensiune font:

| 27-09-2023 09:08

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că vrea ca, până la finalul anului 2023, să treacă noua Lege a pensiilor, iar la Guvern se lucrează intens. Conform documentului prezentat la Antena 3 CNN, există trei formule de calcul care sunt luate în considerare și în baza cărora se efectuează simulări. Se introduce un nou criteriu: un sistem de punctaj dependent de salariul mediu corelat cu salariul de încadrare.
Metodologia nr. 1 pentru calculul pensiilor
"Propunem o nouă formulă de calcul bazată pe numărul de puncte obţinute în baza distributivității, dar şi un nou principiu care împreună vor rezolva inechitățile existente în sistemul public de pensii generate de folosirea unui stagiu complet de cotizare diferit raportat la genul persoanei şi anul naşterii.


Calculul pensiei va avea în vedere atât contribuţia la sistemul de asigurări sociale cât şi vechimea realizată efectiv în muncă pe teritoriul României.

 

 

 


La calculul numărului total de puncte se va acorda un număr de punte pentru fiecare an realizat peste stagiul de cotizare de 25 de ani si anume: 0,25 sau 0,50 puncte vechime realizată pentru primii cinci ani şi 0,5 respectiv 0,75 puncte vechime realizată pentru următorii ani.


Numărul de puncte va fi hotărât după analiza de impact a Băncii Mondiale (n.r consultantul pe această lege).

Formula de calcul are trei scenarii de calcul a pensiilor de aici în colo.

Cuantum pensie = VPR x număr total de puncte, unde VPR este valoarea punctului de referință VPP 25

Stagiul de cotizare de 25 de ani din cadrul formulei de calcul a VPR nu este un stagiu folosit la calculul dreptului de pensie, ci la calculul VPR.


VPR (valoarea punctului de referinţă) este termenul din formula care face legătura dintre parametrii formulei de calcul prevăzuţi de Legea 263/2010 şi aici vorbim de valoare punctului de pensie şi media stagiilor de cotizare utilizată la calculul drepturilor de pensie pentru toate categoriile de beneficiari de-a lungul celor 57 de ani din sistemul de pensii.

Număr total de puncte = punctaje anuale + puncte vechime

Număr total de puncte= însumarea punctajelor anuale realizate şi a punctelor de vechime pentru stagiile realizate de peste 25 de ani.

Numărul de puncte vechime - este necesară ajustare mai ales pentru pensionarii care au contribuit la sistemul public de pensii de peste 25 de ani şi se află în acest moment în indemnizația minimă socială. La data intrării în vigoare a legii, valoarea indicatorului de calcul al pensiei va fi de 71 de lei. ( respectarea criteriului din jalon referitor la introducerea unei noi formule de calcul).


Mecanismul de indexare va fi anual, în luna martie a fiecărui an, şi va avea în vedere majorarea cu rata medie anuală a inflaţiei din anul precedent (în luna martie a fiecărui an, deoarece atunci este cunoscută valoarea reală a inflaţiei din anul precedent)", se mai arată într-un scenariu din documentul privind noua lege a pensiilor, prezentat în premieră naționala la Antena 3 CNN.

 

Metodologia nr. 2 pentru calculul pensiilor
"Propunem formula de calcul din Legea nr. 127/2018

Formula de calcul: VPR x numărul de puncte realizate

VPR=VPP : 25

VPR face legătura dintre parametrii formulei de calcul prevazuți în legea 263/2010, şi aici vorbim de valoarea punctului de pensei şi media stagiilor de cotizare utilizată în calcului drepturilor de pensie pentru toate categoriile de beneficiari de-a lungul celor 57 de ani de sistem de pensii.

Numărul total de puncte realizate = însumarea punctajelor anuale


Stagiul de cotizare de 25 de ani din cadrul formulei de calcul al VPR nu este un stagiu folosit la calcului dreptului de pensie, ci la calculul VPR.

La data intrării în vigoare a legii, valoarea indicatorului de calcul al pensiei va fi de 71 de lei.

Mecanismul de indexare va fi anual, în luna martie a fiecărui an, şi va avea în vedere majorarea cu rata medie anuală a inflaţiei din anul precedent (în luna martie a fiecărui an, deoarece atunci este cunoscută valoarea reală a inflaţiei din anul precedent)"

 

Metodologia nr. 3 pentru calculul pensiilor
Propunem o nouă formulă de calcul bazată pe numărul de puncte obținute în baza contribuțiilor, dar şi un nou principiu, care împreună vor rezolva inechitățile existente în sistemul public de pensii, generate de folosirea unui stagiu complet de cotizare diferit, raportat la genul persoanei şi anul nașterii.

Calcului premisei va avea în vedere atât contribuţia la sistemul de asigurări sociale cât şi vechimea realizată efectiv în muncă, pe teritoriul României.

La calculul numărului total de puncte se va acorda un număr de punte pentru fiecare an realizat peste stagiul de cotizare de 25 de ani şi anume: 0,25 sau 0,50 puncte vechime realizată pentru primii cinci ani şi 0,5 respectiv 0,75 puncte vechime realizată pentru următorii ani.

Numărul de puncte va fi hotărât după analiza de impact a Băncii Mondiale (n.r consultantul pe această lege)" 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Aproximativ 79% dintre şoferii români păgubiţi ar apela la un service care are contract cu asigurătorii
30/05/2024 16:30

Aproximativ 79% dintre şoferii romani păgubiţi ar apela la un service care are contract cu asigurătorii, in cazul in care ar avea nevoie să işi repare maşina in baza poliţei RCA in urma unui accident ru ...

500 de milioane de lei pentru Programul „Rabla pentru tractoare
30/05/2024 15:34

Guvernul a adoptat, in şedinţa de joi, Hotărarea pentru aprobarea finanţării din Fondul pentru mediu a Programului de stimulare a innoirii Parcului naţional de tractoare şi maşini agricole autopropulsat ...

Modernizarea activității SC MAYAKYR SRL prin achiziția de noi echipamente performante și moderne – Anunț de începere proiect
30/05/2024 13:23

 DATA 30.05.2024 COMUNICAT DE PRESĂ Anunt de incepere proiect Denumire beneficiar: MAYAKYR SRL Titlu proiect: Modernizarea activitătii SC MAYAKYR SRL prin achizitia de noi echipamente performant ...

Cum poate România să obțină fonduri uriașe fără a majora taxele? Un expert explică: 'Ne-am permite tot ce avem nevoie'
30/05/2024 05:06

Romania nu reuseste să controleze cheltuielile, iar deficitul bugetar continuă să crească alarmant de la o lună la alta. Intr-un interviu pentru „Adevărul”, analistul economic Adrian Negrescu explică ...

A crescut cursul principalelor valute
29/05/2024 19:46

* de mai mult de două luni volumul tranzactiilor din piata monetară este unul modest, in conditiile unei lichidităti in exces, prin care BNR sprijină statul să se imprumute dar stimulează si creditarea po ...

29 mai 2024. Comunicat de presa. Dezvoltarea societatii PRAJITORIADECAFEA SRL prin achizitia de echipamente
29/05/2024 09:00

29 mai 2024. Comunicat de presa. Dezvoltarea societatii PRAJITORIADECAFEA SRL prin achizitia de echipamente      

Salariații români au cea mai mică productivitate din Europa!
29/05/2024 08:45

  Cele aproximativ 540.000 de IMM-uri existente, la ora actuală, in Romania ne plasează tot pe ultimul loc in Europa, raportat la mia de locuitori, in timp ce productivitatea unui salariat este de trei ...

Indicii ROBOR au scăzut la minimul ultimilor 2 ani!
27/05/2024 19:03

Depăsirea perioadei in care companiile si-au achitat taxele si impozitele la bugetul de stat a majorat lichiditatea din piata monetară, iar indicii ROBOR au cunoscut o scădere minimă. La inceputul acestei s ...

Se redeschide cea mai veche fabrică din România, care a funcționat vreme de 250 de ani
27/05/2024 15:04

Cea mai veche fabrică de la noi din tară, care a functionat peste 250 de ani, va fi redeschisă, potrivit premierului Marcel Ciolacu. Marcel Ciolacu a anuntat recent redeschiderea Uzinei Constructoare de Mas ...

 Marcel Ciolacu se felicită pentru plafonarea prețului la energie: 'România ar fi avut o inflație cu 3 în față'
27/05/2024 14:30

Referitor la opozitia comerciantilor romani privind plafonarea adaosului comercial pentru alimentele romanesti, la 20%, Marcel Ciolacu spune că nu crede acest lucru. Liderul PSD afirmă că nu crede că plafo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei