Modificări importante în transportul public din Iaşi

curse speciale
decizii 1
decizii 2
decizii 3
decizii 4

Dimensiune font:

| 23-03-2020 15:39

Iată care sunt măsurile luate astăzi de Primăria Iaşi

Dată fiind evoluția situației la nivel național și internațional și utimele decizii luate la nivel național, primarul Mihai Chirica a convocat astăzi, 23 martie, la Palatul Roznovanu, o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2 (care provoacă maladia COVID-19) în Municipiul Iași.

Măsuri luate astăzi, 23 martie, de Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași:

Art.1. (1) Începând cu data de 24 martie persoanele care nu respectă regulile privind autoizolarea și cele care părăsesc locul de carantină nu vor beneficia de spații hoteliere, ci vor fi cazate în modulele amplasate în Zona de carantină Ciric. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Poliția Locală Iași în colaborare cu Jandarmeria Română.
(2). Se suplimentează numărul de paturi din module cu încă 4 paturi în fiecare modul. Aplicarea măsurii va fi asigurată de către Direcția de Asistență Socială Iași.

Art. 2. Începând cu data de 24 martie Direcția Creșe își va diminua activitatea la 50 de angajați, prin rotație, iar restul angajaților vor intra în șomaj tehnic.

Art. 3. (1) Direcția de Asistență Socială și Direcția Locală de Evidență a Persoanelor vor coordona activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, va ține evidența lor și va asigura sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii în afara locuințelor.
(2) Activitatea de identificare a persoanelor în vârstă de peste 65 de ani va fi efectuată de către, Direcția de Asistență Socială Iași, Direcția Creșe (50 angajați), Direcția Locală de Evidență a Persoanelor (40 angajați), Direcția Relații Publice și Transparență Decizională (5 angajați prin cele 5 Centre de Cartier) și Direcția Fond Locativ prin Serviciul Asociații de Proprietari (5 angajați).
(3) Direcția de Asistență Socială va pune la dispoziție 7 autovehicule pentru asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor. De asemenea, se mobilizează pentru această activitate tot parcul auto disponibil al Primăriei Municipiului Iași și al instituțiilor și societăților subordonate.
(4) Asigurarea celor necesare persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor se va asigura din resursele bugetului local.
(5) Direcția de Asistență Socială va colabora cu orice instituție publică sau privată, în regim de voluntariat sau orice altă formă de colaborare, în vederea susținerii acestor categorii de persoane.
(6) Direcția de Asistență Socială va înființa o linie telefonică specială care va funcționa 24 de ore din 24 de ore cu această destinație.

Art. 4. (1) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va lua măsuri pentru suplimentarea bugetului pentru asigurarea serviciilor de telefonie necesare contactării persoanelor nominalizate la art. 3 alin. (1).
(2) Serviciul Administrativ din cadrul Primăriei Municipiului Iași va întreprinde demersurile pentru achiziționarea a 100 de cartele telefonice și aparate, după caz, de la societățile cu care Municipiul Iași are încheiate contracte de servicii de telefonie.

Art. 5. (1) Începând cu data de 26.03.2020, după ieșirea din carantină, Centrul pentru Victimele Violenței Domestice din strada Oastei va deveni centru tampon pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.
(2) Municipiul Iași va prelua de la Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași tronsonul 3 al Căminului T 20 pentru personalul medical care a intrat în contact cu persoane infectate cu coronavirus.

Art. 6. Începând cu data de 24 martie activitatea din Bazar și Târgul de cherestea va fi închisă. Personalul angajat al SC Eco Piața care își desfășoară activitatea în aceste locuri poate fi trimis în șomaj tehnic. Implementarea măsurii va fi asigurată de S.C. Eco Piața SA.

Art. 7. (1) S.C. Compania de Transport Public Iași va asigura începând cu data de 24 martie curse speciale pentru medici, asistenți, farmaciști și personalul nemedical din cadrul spitalelor și farmaciilor după următorul program: de la ora 12.00 până la ora 18.00, pe toate traseele de transport existente, cu câte un singur mijloc de transport dedicat.
(2) Se mențin cursele speciale între orele 18.00 și 20.00 pentru persoanele nominalizate la alin. (1) pe traseele stabilite în Hotărârea anterioară.
(3) Accesul persoanelor nominalizate la alin. (1) în mijloacele de transport se va face pe baza legitimației de serviciu eliberată de angajator.
(4) Față de cele stabilite în Hotărârile Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași nr. 5 si nr. 6 din 17.03.2020, capacitatea de transport a S.C. Compania de Transport Public Iași se asigură astfel:
- între orele 5.00 și 8.00 - se asigură transportul cu 90% din parcul auto;
- între orele 12.00 și 18.00 - se asigură transportul cu 70% din parcul auto;
- între orele 20.00 și 22.45 - se asigură transportul cu 25% din parcul auto;
- traseul 5 va funcționa între orele 12.00 și 18.00 la capacitatea normală de transport.

Art. 8. Începând cu data de 23 martie SC Salubris SA va demara dezinfectarea străzilor, trotuarelor și aleilor care nu sunt încadrate ca spații verzi cu dezinfectanți pe bază de hipoclorit de sodiu (produs care poate fi utilizat conform adresei Direcției de Sănătate Publică Iași nr. 8350/18.03.2020), în intervalul orar 22.00 – 6.00.

Art. 9. Se vor întreprinde demersurile pentru rectificarea bugetară necesară asigurării activității de dezinfectare a străzilor și pentru asigurarea produselor dezinfectante.

Art. 10. Direcția Relații Publice și Transparență Decizională va asigura la fiecare Centru de Cartier câte 1.000 bucăți de Declarații de propria răspundere (stabilită prin Ordonanța Militară nr. 2 din 21.03.2020).

Art. 11. (1) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera către Inspectoratul Județean de Jandarmi Iași și Poliția Locală Iași câte 20 de cutii de mănuși de protecție a câte 100 de bucăți fiecare.
(2) Direcția de Asistență Socială Iași va transfera 400 de măști de protecție către instituțiile nominalizate în Hotărârea nr. 7 / 20.03.2020 a CLSU Municipiul Iași.
(3) Direcția de Asistență Socială Iași va achiziționa 500 de kilograme de pânză pentru confecționarea de măști de protecție.

Art. 12. Se vor întreprinde măsurile care se impun pentru achiziționarea de combustibil necesar autovehiculelor care vor asigura transportul cumpărăturilor persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor.

Art. 13. Începând cu data de 24 martie se închide activitatea toaletelor publice, cu excepția toaletei publice din Pasajul Piața Unirii și a celor automate.

Art. 14. În funcție de evoluția situației de urgență până la data de 25 martie, Municipiul Iași va lua și alte decizii referitoare la activitatea de transport public local.

Art. 15. Ședința de Consiliu Local al Municipiului Iași din data de 31 martie se va ține online.

Ședința de astăzi este a opta a Comitetului Local pentru Situații de Urgență cu această problematică după cele din 29 ianuarie, 24 februarie, 9, 11, 15, 17 și 20 martie și vine în continuarea și completarea deciziilor luate deja de municipalitate, de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență pe teritoriul României, în contextul stării de urgență instituite la nivel național și al Ordonanțelor Militare nr. 1 și 2 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID -19 emise de Ministerul Afacerilor Interne.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Caz halucinant la Cluj-Napoca. Pacient cu accident vascular, transferat cu elicopterul la Suceava, după ce a fost refuzat de 5 clinici
05/05/2024 09:50

 Un pacient cu accident vascular a fost transferat cu elicopterul SMURD la Suceava, după ce a fost refuzat de 5 clinici. Practic, in tot Centrul Universitar Cluj nu s-a găsit o clinică unde să fie oper ...

Urșii își fac de cap la Slănic Moldova
05/05/2024 09:35

Un grup de turişti, din care făcea parte şi un britanic, s-a intalnit, vineri, cu patru urşi pe traseul ‘300 de scări’ din Slănic Moldova, a informat Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Bacău ...

Poveste de film tragic: O femeie din Vaslui a fost ucisă de o mașină fix în timp ce mergea la Înviere
05/05/2024 09:12

O femeie de 85 de ani a murit, in noaptea de sambătă spre duminică, pe un drum din judeţul Vaslui, după ce a fost lovită de un autoturism in timp ce se indrepta spre biserică, să asiste la slujba de Inv ...

„Școala modulară” de la Colegiul Pedagogic va fi realizată în patru luni!
05/05/2024 08:15

* primarul Mihai Chirica a semnat luni, 29 aprilie, contractul privind amenajarea platformei modulare in care urmează să-si desfăsoare activitatea elevii si cadrele didactice de la Colegiul Pedagogic „ ...

Parteneriate care salvează vieți sau cum să fii un catalizator pentru schimbare în comunitate
05/05/2024 07:30

9 ore. Atat a stat pe masa de operatie Ana, fiica Roxanei Ciuhulescu. Vorbim de o interventie chirurgicală pe coloană care i-a redat nu doar bucuria de a face din nou balet ori demnitatea de a merge pe strad ...

Încendiu, în noaptea de sâmbătă spre duminică, la o hală a unei firme de prelucrare a fibrelor textile, pe Platforma Săvineşti, Neamț
05/05/2024 06:26

Un incendiu a izbucnit, in noaptea de sambătă spre duminică, la o hală a unei firme care se ocupă cu prelucrarea fibrelor textile, pe Platforma Săvineşti, judeţul Neamţ. Incendiul s-a manifestat cu fla ...

Chinul lui Andrei, băiatul de 14 ani omorât de tată într-un sat din Vaslui. Pedeapsă minoră primită de criminal
05/05/2024 06:01

Un bărbat din Vaslui si-a rănit mortal fiul pe fondul consumului de alcool si al unor probleme psihice netratate. Băiatul era maltrat de tatăl său de ani de zile, care de multe ori il bătea fără motiv. ...

Continuă războiul surd, pentru Cheile Bicazului, între Secuime și Neamț. Alt proces pierdut de Harghita
05/05/2024 05:30

De ani de zile, autorităţile din Harghita incearcă, fără succes, să preia in administrare celebrul defileu, considerand că li se cuvine. Recent, au pierdut un nou proces, la fel ca multe altele. „Inal ...

Gheorghe Flutur: Foarte mulţi creştini cu zâmbetul pe buze au venit să primească Sfânta Lumină- Uitaţi-vă cum pleacă de la Suceava către Cernăuţi
05/05/2024 04:45

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur, a afirmat, sambătă seară, după ce Lumina Sfantă a ajuns la Suceava, că foarte mulţi creştini au venit să ia această lumină, iar de a ...

Pacient cu accident vascular cerebral ischemic acut, transferat de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Cluj la SCJU Suceava, pentru extragerea cheagului
04/05/2024 21:47

Un pacient de 47 de ani care a suferit un accident vascular cerebral ischemic acut a fost transferat, sambătă, cu un elicopter SMURD, de la Spitalul Judeţean de Urgenţă Cluj la SCJU Suceava, pentru extrage ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei