A început prigoana nevaccinaților!

1nevaccinati

Dimensiune font:

| 28-10-2021 00:00
Ieşenii care nu au trceut pragurile centrelor de vare au avut surpriza să constate că nu sunt primiţi în magazine precum Dedeman, Leroy Merlin sau Altex * retailerii s-au conformat deciziilor guvernanţilor, însă, pentru a nu pierde clienţi, au instituit zone exterioare pentru clienţii ce nu deţin QR-ul izbăvitor * la fel stau lucrurile şi în instituţiile publice, un exemplu în acest sens fiind Serviciului de Stare Civilă din strada Vasile Alecsandri, nr.8 și Serviciului de Evidență a Persoanelor, din Iulius Mall * în schimb, retailerii alimentari nu condiţionează în vreun fel accesul în magazine

După cum se ştie, Guvernul a adoptat noi măsuri care să limiteze răspândirea virusului, printre ele numărându-se şi condiţionarea deţinerii certificatului verde digital, dar şi limitarea programului operatorilor economici. Astfel, începând de luni, 25 octombrie, certificatul digital e necesar pentru accesul în restaurante, hoteluri, instituţii publice, centre comerciale, mall-uri. Mai nou, retaileri precum Dedeman sau Leroy Merlin condiţionează accesul în magazine de prezentarea certificatului verde. „Conform HG 1161/25.10.2021, începând din data de 26.10.2021, accesul în magazinele Dedeman este permis doar persoanelor care sunt vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trceut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare, respectiv persoanelor care se află în perioada curprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2”, se arată pe site-ul Dedeman. Cu un mesaj identic sunt întâmpinaţi vizitatorii celuilalt magazin de profil. „Pentru accesul în magazine se solicită prezentarea certificatului verde care atestă vaccinarea/trecerea prin boală. Serviciul Rezervă şi Ridică este disponibil fără a accesa magazinul, cu ridicare din punctul organizat în exteriorul acestuia”, se precizează pe site-ul celor de la Leroy Merlin.

Zone exterioare pentru nevaccinaţi

În această situaţie se regăsesc, spre exemplu, IKEA, Altex, Decathlon şi multe alte magazine ce au sute de mii de clienţi în întreaga ţară. Pe site-ul oficial al IKEA România, de exemplu, putem găsi următorul mesaj, care anunţă clienţii de această schimbare: „În conformitate cu prevederile legale în vigoare, pentru a vizita magazinele IKEA este nevoie de certificatul digital privind COVID-19. Dacă dorești doar să ridici comenzile realizate online sau să returnezi un produs și nu deții încă un certificat verde, te rugăm să aștepți în zonele dedicate din afara magazinului, și un coleg te va ajuta să îți primești comanda sau să returnezi produse. Îți mulțumim!”. Evident, comenzile online devin astfel cea mai bună soluţie pentru cei care nu mai pot intra fizic în magazine, însă există riscul de a nu putea cumpăra o serie de produse care necesită o verificare prealabilă.

Retailerii alimentari nu cer certificate digitale

În schimb, retailerii alimentari prezenţi în Iaşi nu condiţionează accesul în magazine pe baza prezentării certificatelor verzi digitale. Aici, însă, trebuie făcută o menţiune, în sensul în care, pentru magazinele aflate în marile centre comerciale, nu se va putea intra fără respectivul document. „Bună! Te asigurăm că respectăm legislaţia, iar conform HG 1090/2021 cu modificările ulterioare în vigoare, accesul în magazinele noastre nu este condiţionat de prezentarea unui document. Mulţumim”, este anunţul transmis de Lidl celor care au întrebat, pe Facebook, dacă pot intra în magazin fără certificat verde.

Acces restricționat în sediile Direcției de Asistență Socială...

Şi activitatea de relații cu publicul a Primăriei Iași, direcțiilor, societăților comerciale și instituțiilor subordonate a suferit o serie de modificări impuse de prevederile Hotărârii de Guvern nr. 1.161 din 25 octombrie 2021 pentru modificarea și completarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.090/2021 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021, precum și stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.

Astfel, la începerea activităţii şi pe tot parcursul zilei de lucru, pe toate zonele de acces în spaţiile Direcţiei de Asistenţă Socială Iaşi se organizează puncte de triaj epidemiologic pentru angajaţi şi vizitatori, unde se verifică purtarea măştii și temperatura şi se face dezinfectarea obligatorie.

Pentru spațiile din interiorul sediului este permis accesul persoanelor care solicită prestaţii sociale, conform art. 12, alin. 4 din anexa nr. 3 a HG nr. 1.161. Documentele urgente, precum cererile pentru ajutoare la încălzire, se vor depune în sediul din șoseaua Naţională, nr. 43, unde sunt deschise trei ghişee, și în strada Mitropolit Varlaam, nr. 54.

Programul cu publicul la cele patru servicii de specialitate ale instituției (Serviciul de Beneficii de Asistenţă Socială, Serviciul Autoritate Tutelară, Protecţia Minorilor şi Familiei, Serviciul Alocaţii şi Indemnizaţii Pentru Copii, Compartimentul Asistenţi Personali şi Indemnizaţii Pentru Persoane cu Handicap Grav) se va desfăşura de luni până vineri, în intervalul orar 7.00 - 13.00. Solicitanţii au însă și posibilitatea de a transmite documentele în sistem online sau prin poștă. Condiția obligatorie la solicitarea ajutorului de încălzire este ca documentele transmise online să aibă semnătură electronică.

... și Direcției Locale de Evidență a Persoanelor

Începând de luni, 25 octombrie, în incinta Serviciului de Stare Civilă din strada Vasile Alecsandri, nr.8 și a Serviciului de Evidență a Persoanelor, din Iulius Mall au acces persoanele care fac dovada vaccinării împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare (dovedită cu certificat verde), persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore, precum și persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2, cu obligația de a prezenta dovada eliberată de autorităţile abilitate. Aceleași măsuri se aplică și în cazul înregistrării și oficierii căsătoriilor.

Se păstrează măsurile anterioare de triaj epidemiologic și distanțare socială existente, nefiind permis accesul în sediu pentru persoanele a căror temperatură corporală, măsurată la intrare, depăşeşte 37,3 grade Celsius, fiind obligatorii dezinfectarea mâinilor la intrarea / ieşirea din sediu și purtarea măştii de protecţie astfel încât să acopere nasul şi gura.

Prin excepție, la Serviciul de Stare Civilă va fi asigurat accesul persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecția cu virusul SARS-CoV-2 doar pentru înregistrarea deceselor sau a certificatelor de naștere pentru nou-născuţi.

Actele de identitate care au expirat începând cu data de 1 martie 2020 îşi menţin valabilitatea pe teritoriul României pe toată perioada stării de alertă,  precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări. Începând cu data de 10 octombrie 2021 s-a decis prelungirea cu 30 de zile a stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 10 octombrie 2021. Exemplu: dacă actul de identitate a expirat la data de 2 martie 2020, acesta își păstrează valabilitatea pe perioada stării de alertă (care expiră la 8 noiembrie 2021 și încă 90 de zile de la încetarea stării de alertă (de la 8 noiembrie 2021 până la 6 februarie 2022). Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Coadă la pește!
26/04/2024 15:32

* pretul pentru un kilogram de crap este de 30 de lei, in timp ce novacul, fitofagul si carasul se vand cu 15 lei pe kilogram La magazinele cu peste proaspăt si pescarii e forfotă mare. Iesenii vor peste pro ...

Pescării închise de autorități, în Iași
26/04/2024 15:27

Mizerie ascunsă sub ghiveci, gresie spartă si pătată de cateva zile…sunt doar cateva dintre problemele găsite de inspectorii de la Directia Sanitară Veterinară din Iasi veniti in control in pescă ...

CJ Iași sprijină financiar realizarea rețelelor de gaz în 52 de comune
26/04/2024 13:26

Consiliul Judetean a repartizat către primăriile din judet peste 20 de milioane de lei din fondul total pe care il are la dispozitie in urma aplicării cotei de 6% la impozitul pe venit estimat a fi incasat l ...

Sute de cupluri care aniversează „nunta de aur” vor fi premiate, la Iași
26/04/2024 09:50

650 de cupluri care sărbătoresc in acest an 50 de ani de la căsătorie vor fi premiate de către Primăria Municipiului Iasi in cadrul unei ceremonii speciale care va avea loc pe 12 mai, in Parcul Expozitiei ...

Biletele de călătorie CTP vor fi înlocuite cu carduri
26/04/2024 09:45

* in prima etapă vor fi tipărite aproximativ 50.000 de carduri electronice * acestea vor putea fi incărcate prin intermediul aplicatiei mobile a CTP Iasi, precum si de la automatele de bilete si punctele de ...

La Iași va funcționa un centru regional pentru tratarea infertilității
26/04/2024 09:06

* acesta va oferi servicii medicale si consiliere psihologică pentru cuplurile din toate judetele Moldovei, care pană acum nu au putut avea copii, urmand să fie deservit de cei mai buni specialisti in domeni ...

„Mama din spatele copilului cu autism”, experiment inedit desfășurat printre ieşeni
26/04/2024 09:00

* timp de 11 ore, echipa asociatiei „Zbor de fluturi”, impreună cu terapeuti, voluntari si colaboratori au invitat trecătorii să aibă parte de o experientă unică, mai exact să fie martori la ...

Investiții de 4,7 milioane de euro pentru modernizarea rețelei de gaze a Iașului
26/04/2024 07:59

În acest an, in judetul Iasi sunt planificate opt proiecte de investitii in distributia de gaze naturale, cu o valoare de circa 23 milioane de lei, respectiv 4,7 milioane de euro, lucrările vizand modern ...

Suferința unui copil de 6 anișori: de la un accident banal, la confruntarea cu un inamic necruțător
26/04/2024 07:45

Un accident banal a dezvăluit o boală cruntă pentru un copil de numai 3 anisori. Matias a căzut de pe scări in timp ce se juca impreună cu alti copii si s-a ales cu un ochi vanăt. Părintii s-au alarmat ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei