Acțiune a polițiștilor suceveni pentru siguranța turiștilor

foto unitati cazare 1
foto unitati cazare 2

Dimensiune font:

| 20-01-2020 12:04

 ACȚIUNE A POLIȚIȘTILOR DE PREVENIRE ȘI DIN CADRUL SERVICIULUI DE INVESTIGARE A CRIMINALITĂȚII ECONOMICE PENTRU SIGURANȚA TURIȘTILOR CAZAȚI ÎN UNITĂȚI HOTELIERE DIN ZONA GURA HUMORULUI

 

 În perioada 18 – 19.01.2020 Serviciul de Investigare a Criminalității Economice – IPJ Suceava a organizat o acţiune punctuală pe raza orașului Gura Humorului și a comunelor limitrofe, pentru verificarea respectării prevederilor legale de către unităţile de cazare autorizate şi a legislației în domeniul comerțului.

În cadrul acțiunii au fost verificate 7 unități de cazare și au fost aplicate 5 sancțiuni contravenționale în valoare de 18.000 lei, toate la Legea nr.12/1990 republicată.

În paralel, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat activități de informare a turiștilor dar și a personalului angajat al unităților hoteliere sub sloganul ,,Turism în Siguranță”.

Au fost desfășurate activități de informare și responsabilizare a turiștilor pentru reducerea riscului infracțional și victimal dar și acțiuni de prelucrare a agenților economici din turism cu privire la respectarea legislației în domeniul hotelier.

 

Polițiștii au făcut următoarele recomandări angajaţilor din cadrul unităţilor de cazare:

Recomandări privind asigurarea unităţii, conform Legii nr. 333/2003 și H.G. nr. 301/2012:

  • asigurarea perimetrului unităţii cu personal de securitate, în special la intrarea principală;

  • instalarea unor sisteme de supraveghere video, inclusiv cu vedere pe timp de noapte, pentru controlul tuturor căilor de acces în clădire;

  • monitorizarea constantă a înregistrărilor, pentru a observa eventualele persoane care se ocupă cu activităţi suspecte;

  • păstrarea imaginilor surprinse cu persoane sau obiecte, ce pot fi de interes poliţienesc;

  • setarea datei şi orei în sistemele de supraveghere, astfel încât acestea să fie la zi şi verificarea în mod regulat a calităţii înregistrărilor;

  • asigurarea punctelor cheie din clădire: servere, generatori, seif, casete de valori etc..

 

Recomandări privind situaţii de urgenţă sau alte situaţii de interes poliţienesc:

    • pentru a nu pune în pericol siguranţa proprie sau a altor persoane, se recomandă transmiterea în mod operativ către poliţişti a oricăror situaţii, date, aspecte ce pot fi de interes poliţienesc.

     

    Conform art. 30 alin. 1 din O.G. nr. 58/1998 personalului hotelier îi revin următoarele obligații:

    • să asigure protecţia turiştilor care utilizează structurile sale de primire turistice;

    • să protejeze turistul care beneficiază de servicii tip excursii, pe perioada programului turistic, conform normelor pentru ghizii de turism;

    • să protejeze bunurile turiștilor împotriva deteriorării sau furtului şi să asigure despăgubirea acestora în cazul apariţiei unor prejudicii, conform legii.

     

    Siguranța cetățenilor, atât a sucevenilor cât și a turiștilor aflați pe raza județului sunt priorități permanente ale Inspectoratului de Poliție Județean Suceava. Pentru creșterea gradului de securitate publică și asigurarea climatului de normalitate socială, polițiștii desfășoară acțiuni operative și activități preventive, astfel încât comunitatea suceveană și turiștii să perceapă acest spațiu la adevărata lui valoare, caracterizat, totodată prin civilizație și siguranță.

    Îi asigurăm pe suceveni și pe turiști că vom fi mereu la datorie și vom aplica legea cu fermitate, scopul fiind creșterea gradului de siguranță publică. Totodată le recomandăm să manifeste prudență și să adopte o manieră preventivă.

     

    Poliţiştii vă recomandă să acordaţi o atenţie sporită lucrurilor personale, atunci când mergeţi să vă relaxaţi, în timpul ieşirilor la iarbă verde, la piscine, ştranduri sau la pescuit.

    Păstraţi mereu în raza vizuală, pentru supraveghere, pătura, banca sau locul în care aţi lăsat obiectele personale! Încercaţi să lăsaţi întotdeauna o persoană de încredere la locul respectiv.

    Nu lăsaţi obiectele de valoare – bijuterii, portmonee, telefoane mobile – la vedere pe plajă!  

    Cu un plus de vigilenţă însă, vă puteţi bucura de vacanţă, feriţi de evenimente neplăcute! 


    ÎN STAŢIUNILE TURISTICE:

     

    Când aţi ajuns la destinaţie, nu lăsaţi bagajele nesupravegheate lângă maşină. Nu expuneţi sumele de bani pe care le deţineţi!

    Manifestaţi grijă faţă de bunurile dumneavoastră! Este indicat să aveţi în portofel doar suma de bani necesară pentru cheltuielile curente.

    Păstraţi portofelul/geanta în faţa dumneavoastră, aproape de corp, cu deschiderea către interior!

    Evitaţi să păstraţi codul PIN alături de card! Dacă v-a fost sustras cardul, anunţaţi banca despre acest lucru.

    Lăsaţi-vă lucrurile de valoare, banii, documentele în seiful hotelului! Luaţi la dumneavoastră numai sumele necesare efectuării plăţilor curente!

    Dacă vi s-a repartizat o cameră la un etaj inferior, nu lăsaţi geamurile deschise! Este calea cea mai uşor accesibilă hoţilor!

    Închideţi uşile de la balcon/terasă (acestea pot fi uşor escaladate)!

    În cazul în care aţi fost victima unei infracţiuni de furt din locuinţă/cameră de hotel, încercaţi pe cât posibil să nu pătrundeţi în locul faptei, întrucât riscaţi să distrugeţi probe care pot duce la identificarea autorilor.

     

    Dacă decideţi să vă petreceţi concediul în altă ţară, interesaţi-vă din timp cu privire la legislaţia statului respectiv, la procurarea adreselor, telefoanelor ambasadelor/consulatelor României, informaţii puse la dispoziţie de Ministerul Afacerilor Externe, pe site-ul www.mae.ro.

    Informaţi-vă cu privire la moneda de schimb a ţării de destinaţie şi efectuaţi schimbul valutar înainte de plecare. În cazul în care moneda naţională este greu de achiziţionat, puteţi realiza schimbul valutar în euro sau dolari.

    Dacă urmează să călătoriţi cu avionul, pe eticheta bagajelor dumneavoastră, treceţi-vă doar numele şi numărul de telefon.

    Alegeţi cu atenţie agenţia de turism de la care urmează să achiziţionaţi biletele pentru sejurul dorit. Căutaţi referinţe despre aceasta întrucât au fost situaţii în care ofertele “generoase” erau, de fapt, înşelătorii!

     

    Pentru orice situaţie care poate constitui o urgenţă, apelaţi serviciul unic de urgenţă 112!

     

    •  

  • în cazul în care angajaţii sunt martori la comiterea unei infracţiuni, trebuie să apeleze de urgenţă S.N.U.A.U 112;

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Coadă la pește!
26/04/2024 15:32

* pretul pentru un kilogram de crap este de 30 de lei, in timp ce novacul, fitofagul si carasul se vand cu 15 lei pe kilogram La magazinele cu peste proaspăt si pescarii e forfotă mare. Iesenii vor peste pro ...

Pescării închise de autorități, în Iași
26/04/2024 15:27

Mizerie ascunsă sub ghiveci, gresie spartă si pătată de cateva zile…sunt doar cateva dintre problemele găsite de inspectorii de la Directia Sanitară Veterinară din Iasi veniti in control in pescă ...

CJ Iași sprijină financiar realizarea rețelelor de gaz în 52 de comune
26/04/2024 13:26

Consiliul Judetean a repartizat către primăriile din judet peste 20 de milioane de lei din fondul total pe care il are la dispozitie in urma aplicării cotei de 6% la impozitul pe venit estimat a fi incasat l ...

Sute de cupluri care aniversează „nunta de aur” vor fi premiate, la Iași
26/04/2024 09:50

650 de cupluri care sărbătoresc in acest an 50 de ani de la căsătorie vor fi premiate de către Primăria Municipiului Iasi in cadrul unei ceremonii speciale care va avea loc pe 12 mai, in Parcul Expozitiei ...

Biletele de călătorie CTP vor fi înlocuite cu carduri
26/04/2024 09:45

* in prima etapă vor fi tipărite aproximativ 50.000 de carduri electronice * acestea vor putea fi incărcate prin intermediul aplicatiei mobile a CTP Iasi, precum si de la automatele de bilete si punctele de ...

La Iași va funcționa un centru regional pentru tratarea infertilității
26/04/2024 09:06

* acesta va oferi servicii medicale si consiliere psihologică pentru cuplurile din toate judetele Moldovei, care pană acum nu au putut avea copii, urmand să fie deservit de cei mai buni specialisti in domeni ...

„Mama din spatele copilului cu autism”, experiment inedit desfășurat printre ieşeni
26/04/2024 09:00

* timp de 11 ore, echipa asociatiei „Zbor de fluturi”, impreună cu terapeuti, voluntari si colaboratori au invitat trecătorii să aibă parte de o experientă unică, mai exact să fie martori la ...

Investiții de 4,7 milioane de euro pentru modernizarea rețelei de gaze a Iașului
26/04/2024 07:59

În acest an, in judetul Iasi sunt planificate opt proiecte de investitii in distributia de gaze naturale, cu o valoare de circa 23 milioane de lei, respectiv 4,7 milioane de euro, lucrările vizand modern ...

Suferința unui copil de 6 anișori: de la un accident banal, la confruntarea cu un inamic necruțător
26/04/2024 07:45

Un accident banal a dezvăluit o boală cruntă pentru un copil de numai 3 anisori. Matias a căzut de pe scări in timp ce se juca impreună cu alti copii si s-a ales cu un ochi vanăt. Părintii s-au alarmat ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei