Procedura de lucru privind şomajul tehnic

ajofm-iasi-1060x600-1

Dimensiune font:

| 31-03-2020 17:53

În vederea acordării, conform prevederilor O.U.G. nr. 30/2020, modificată și completată prin O.U.G. nr. 32/2020, a sumelor necesare plăţii indemnizaţiei de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut pentru angajații ale căror contracte de muncă au fost suspendate potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,

Angajatorii cu sediul în raza teritorială a jud. Iași trebuie să depună, prin poștă electronică, la AJOFM Iași, următoarele documente conform modelelor care vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I:

a)      cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;

b)     declaraţie pe propria răspunderea reprezentantului legal al angajatorului;

c)      lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Pentru a veni în sprijinul angajatorilor, AJOFM Iași propune acestora două variante de depunere a documentelor:

1.      prin intermediul aplicației informatice dezvoltate de către colegii noștri de la AJOFM Harghita - http://www.locuridemuncaharghita.ro/Sectiune%20agenti/PISA/pisa0.php;

 

sau

 

2.      prin intermediul poștei electronice la adresa de e-mail iasi@anofm.gov.ro.

 

ᵎVarianta 1(recomandată angajatorilor de către AJOFM Iași)

Angajatorul trebuie să parcurgă următorii pași:

I.     Accesează aplicația informatică a AJOFM prin intermediul link-ului http://www.locuridemuncaharghita.ro/Sectiune%20agenti/PISA/pisa0.php;

 

II.  Se loghează cu codul fiscal/codul unic de înregistrare, iar parola este formată din primele 4 cifre ale codului fiscal/codului unic de înregistrare.

În cazul în care nu se obține logarea, angajatorul trimite o solicitare cu datele sale de identificare (denumire, cod fiscal, sediu, telefon, reprezentant legal, cont bancar, banca, telefon, e-mail) către AJOFM Iașila adresa de e-mail ajofm@is.anofm.ro pentru crearea contului personalizat. AJOFM Iași va transmite către angajator userul (care este întotdeauna codul fiscal/codulunicdeinregistrare) și parola;

 

III.             Se intră în Platforma de relaționare cu angajatoriiși se accesează butonulȘomaj tehnic(există și un tutorial video ce explică funcționalitatea aplicației pe partea de șomaj tehnic, ignorând explicațiile inițiale referitoare la chestionar epidemie);

 

IV.              Se intră în pagina Șomaj tehnic, se completează corect Contul bancar (Codul IBAN) (aplicația are cheie de validare pentru cont)și Banca la care este deschis contul și se salvează datele.Ulterior, se accesează butonul Introducere persoana somaj tehnic și se introduc,prin salvări succesive în aplicație, salariații ale căror contracte de muncă au fost suspendate potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, prin completarea tuturor cîmpurilor (aplicația are chei de validare pentru CNP, număr de zile lucrătoare).

 

V.  După introducerea tuturor salariaților ale căror contracte de muncă au fost suspendate vor fi generate de către aplicație cele 3 documente (cerere, declarație pe propria răspundere, listă salariați) necesare solicitării șomajului tehnic de la AJOFM Iași. Documentele vor fi generate în format .pdf și vor fi salvate de către angajator în propriul computer/laptop. Dacă deține o semnătură electronică, angajatorul va certifica cu această semnătură documentele generate din aplicație și le va transmite prin intermediul aplicației către AJOFM Iași. Dacă nu deține o semnătură electronică, angajatorul va lista documentele generate din aplicație, le va semna, le va scana și le va transmite prin intermediul aplicației către AJOFM Iași.

 

VI.              După transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.

 

Pentru asistență tehnică în intervalul orar 08.00 – 17.00 se poate trimite e-mail la ajofm@is.anofm.ro

 

ᵎVarianta 2

Angajatorii cu sediul în raza teritorială a jud. Iași vor depune, prin poștă electronică, la AJOFM Iași, cele 3 documente conform modelelor care vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I:

a)      cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;

b)     declaraţie pe propria răspundeDupă transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.După transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.re a reprezentantului legal al angajatorului;

c)      lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Documentele vor fi transmise la adresa de e-mail iasi@anofm.gov.ro.

După transmiterea documentelor, AJOFM Iași va descărca documentele, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

%ANUNTSPECIAL%
Ziarul Evenimentul angajeaza: Economist Senior / Director Economic Poti fi persoana potrivita daca: - Ai cunostinte solide in domeniul contabilitatii si consultantei fiscale, declaratii fiscale, bilanturi, gestiune si operatii cu personalul, obligatoriu Expert contabil, membru CECCAR activ; - Detii o experienta de minim 5 ani in domeniul contabilitatii societatilor comerciale; - Ai cunostinte avansate ale programului Nexus si al pachetului Office; - Detii o forma juridica de organizare (constituie un avantaj). Descrierea jobului: - Organizarea, conducerea si controlul activitatilor financiar-contabile prin care se asigura evidentierea contabilitatii potrivit conditiilor legale. Inregistrarea si reflectarea in expresie valorica a proceselor economice din cadrul societatii. Elaborarea si propunerea spre aprobare a masurilor de imbunatatire a activitatii economico-financiare a societatii; - Coordonarea echipei din subordine. Responsabilitati: - Coordoneaza, verifica si raspunde de activitatea financiar-contabila a companiei; - Inregistreaza si asigura reflectarea in contabilitatea financiara a operatiunilor derulate de societate si a documentelor fiscal in conformitate cu reglementarile in vigoare; - Vigilenta cu privire la riscuri financiare/legale/de business; Se informeaza permanent de legislatia din domeniul financiar-contabil si transmite informatiile necesare subordonatilor, dar si managementului companiei; Intocmeste la timp si in conformitate cu dispozitiile legale, balantele de verificare, situatiile lunare, trimestriale, semestriale si anuale (declaratii catre ANAF); Asigura platile la termen a sumelor care intra in responsabilitatea firmei fata de bugetul de stat, fata de terti, conform prioritatilor stabilite de conducerea companiei; Evidenta contabila a conturilor de furnizori si client; Realizarea analizelor economice-financiare / alte rapoarte catre managementul companiei; Asigura arhivarea documentelor aferente inregistrarilor contabile; Supervizarea implementarii procedurilor de contabilitate cu ajutorul programului informational. Conditii: - Se asigura intr-un mediu ambiant, birou privat; - Colectiv tanar si bine pregatit; - Program de lucru: luni-vineri, flexibil intre 6-8 ore/zi. - Salar brut 3.500-4.000 RON/Luna. CV pe office@ziarulevenimentul.ro # 0744299159
Consiliul Județean pregătește licitația pentru reabilitarea Filarmonicii
14/04/2021 16:24

Consiliul Judetean (CJ) a obtinut de la municipalitatea ieseană autorizatia de construire pentru reabilitarea si modernizarea Filarmonicii, semn că administratia judeteană pregăteste o licitatie pentru exec ...

15 MARTIE – 15 APRILIE, LUNA PLANTARII ARBORILOR
14/04/2021 15:26

Luna Pădurii este unul din cele mai importante evenimente silvice şi ecologice, reprezentand o modalitate de sensibilizare a publicului şi a factorilor decizionali cu privire la importanţa pădurilor, a rol ...

 S-au pus în vânzare biletele pentru spectacolele Teatrului Național Iași
14/04/2021 14:46

  Din 14 aprilie, se pot achizitiona bilete pentru cele mai bune productii ale Teatrului National Iasi, cu vizionare online. Pentru inceput, Teatrul National Iasi oferă online trei spectacole exceptiona ...

Viceprimarul de Vaslui a renunțat la catedră. Nu mai este învățător
14/04/2021 14:39

Viceprimarul municipiului Vaslui, Cătălin Mindru, (USR-PLUS) a anunţat, miercuri, in cadrul conferinţei de presă, că a renunţat la calitatea de cadru didactic la Şcoala „Mihai Eminescu”, d ...

Țigări de un milion de lei, confiscate la granița cu Ucraina
14/04/2021 14:33

Poliţiştii de frontieră suceveni au confiscat ţigări de contrabandă in valoare de aproximativ un milion de lei şi au indisponibilizat un microbuz cu care erau transportate, in localitatea suceveană Co ...

Vaccinări fără programare cu serul AstraZeneca, la Botoșani
14/04/2021 14:22

Populaţia din Botoşani poate să se vaccineze impotriva COVID-19, fără o programare prealabilă, in centrul de vaccinare din cadrul Liceului Pedagogic „Nicolae Iorga”, unde se face imunizare cu ...

O femeie din Suceava a murit înecată cu o bucată de pâine, în timp ce mergea la biserică
14/04/2021 14:17

Tragedie in comuna Vicovu de Jos, din judeţul Suceava. Femeia in varstă de 67 de ani a ieşit din curtea casei pentru a se indrepta spre biserica din sat. Pe drum s-a inecat cu o bucată de paine şi a deceda ...

Mihai Chirica la omagierea a 180 de ani de la nașterea compozitorului Eduard Caudella.
14/04/2021 14:14

 Am participat la o serie de evenimente organizate de Ateneul National din Iasi cu ocazia impliniri a 180 de ani de la nasterea compozitorului Eduard Caudella. Astfel, Ateneul National din Iasi a reabil ...

Focusul FITPTI 2021: artă și tehnologie
14/04/2021 14:08

Festivalul International de Teatru pentru Publicul Tanăr Iasi (FITPTI), organizat de Teatrul „Luceafărul” din Iasi, a reusit să se impună si astfel in atentia comunitătii, atat a celei national ...

Universitatea de Arte, pepinieră de artiști pentru Opera Națională Română Iași. Protocol de colaborare semnat astăzi
14/04/2021 13:59

Sala „Eduard Caudella” a Filarmonicii de Stat „Moldova” a găzduit astăzi unul dintre cele mai importante momente ale vietii culturale si academice. Este vorba despre semnarea protocolu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei