Procedura de lucru privind şomajul tehnic

ajofm-iasi-1060x600-1

Dimensiune font:

| 31-03-2020 17:53

În vederea acordării, conform prevederilor O.U.G. nr. 30/2020, modificată și completată prin O.U.G. nr. 32/2020, a sumelor necesare plăţii indemnizaţiei de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut pentru angajații ale căror contracte de muncă au fost suspendate potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii,

Angajatorii cu sediul în raza teritorială a jud. Iași trebuie să depună, prin poștă electronică, la AJOFM Iași, următoarele documente conform modelelor care vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I:

a)      cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;

b)     declaraţie pe propria răspunderea reprezentantului legal al angajatorului;

c)      lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Pentru a veni în sprijinul angajatorilor, AJOFM Iași propune acestora două variante de depunere a documentelor:

1.      prin intermediul aplicației informatice dezvoltate de către colegii noștri de la AJOFM Harghita - http://www.locuridemuncaharghita.ro/Sectiune%20agenti/PISA/pisa0.php;

 

sau

 

2.      prin intermediul poștei electronice la adresa de e-mail iasi@anofm.gov.ro.

 

ᵎVarianta 1(recomandată angajatorilor de către AJOFM Iași)

Angajatorul trebuie să parcurgă următorii pași:

I.     Accesează aplicația informatică a AJOFM prin intermediul link-ului http://www.locuridemuncaharghita.ro/Sectiune%20agenti/PISA/pisa0.php;

 

II.  Se loghează cu codul fiscal/codul unic de înregistrare, iar parola este formată din primele 4 cifre ale codului fiscal/codului unic de înregistrare.

În cazul în care nu se obține logarea, angajatorul trimite o solicitare cu datele sale de identificare (denumire, cod fiscal, sediu, telefon, reprezentant legal, cont bancar, banca, telefon, e-mail) către AJOFM Iașila adresa de e-mail ajofm@is.anofm.ro pentru crearea contului personalizat. AJOFM Iași va transmite către angajator userul (care este întotdeauna codul fiscal/codulunicdeinregistrare) și parola;

 

III.             Se intră în Platforma de relaționare cu angajatoriiși se accesează butonulȘomaj tehnic(există și un tutorial video ce explică funcționalitatea aplicației pe partea de șomaj tehnic, ignorând explicațiile inițiale referitoare la chestionar epidemie);

 

IV.              Se intră în pagina Șomaj tehnic, se completează corect Contul bancar (Codul IBAN) (aplicația are cheie de validare pentru cont)și Banca la care este deschis contul și se salvează datele.Ulterior, se accesează butonul Introducere persoana somaj tehnic și se introduc,prin salvări succesive în aplicație, salariații ale căror contracte de muncă au fost suspendate potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, prin completarea tuturor cîmpurilor (aplicația are chei de validare pentru CNP, număr de zile lucrătoare).

 

V.  După introducerea tuturor salariaților ale căror contracte de muncă au fost suspendate vor fi generate de către aplicație cele 3 documente (cerere, declarație pe propria răspundere, listă salariați) necesare solicitării șomajului tehnic de la AJOFM Iași. Documentele vor fi generate în format .pdf și vor fi salvate de către angajator în propriul computer/laptop. Dacă deține o semnătură electronică, angajatorul va certifica cu această semnătură documentele generate din aplicație și le va transmite prin intermediul aplicației către AJOFM Iași. Dacă nu deține o semnătură electronică, angajatorul va lista documentele generate din aplicație, le va semna, le va scana și le va transmite prin intermediul aplicației către AJOFM Iași.

 

VI.              După transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.

 

Pentru asistență tehnică în intervalul orar 08.00 – 17.00 se poate trimite e-mail la ajofm@is.anofm.ro

 

ᵎVarianta 2

Angajatorii cu sediul în raza teritorială a jud. Iași vor depune, prin poștă electronică, la AJOFM Iași, cele 3 documente conform modelelor care vor fi aprobate prin ordin al ministrului muncii şi protecţiei sociale şi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I:

a)      cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;

b)     declaraţie pe propria răspundeDupă transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.După transmiterea documentelor prin intermediul aplicației, angajatorul va primi un număr de înregistrare generat de aplicație, iar AJOFM Iași va fi informat imediat că angajatorul a transmis documentele necesare plății indemnizațiilor. AJOFM Iași va descărca documentele din aplicație, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.re a reprezentantului legal al angajatorului;

c)      lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizaţie, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.

Documentele vor fi transmise la adresa de e-mail iasi@anofm.gov.ro.

După transmiterea documentelor, AJOFM Iași va descărca documentele, le va verifica din punct de vedere al formei (angajatorul își asumă răspunderea pentru toate datele completate în cele 3 documente) și va efectua plata, în termen de maxim 15 zile, în contul angajatorului.

 

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:06

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Liderii PNL Iași, furioși după declarația președintelui PSD despre moldoveni: ”Orice zi cu Ciolacu premier e o rușine”
27/04/2024 19:09

Moldovenii nu sunt cetăţeni de mana a doua ai Romaniei şi orice zi cu Marcel Ciolacu incă in funcţia de premier este o jignire la adresa Iaşiului şi a Moldovei, susţine preşedintele CJ Iaşi, Costel Al ...

Orașul catacombelor din nordul Moldovei, redescoperit cu ajutorul tehnologiei. Detaliile confirmării științifice a unei legende
27/04/2024 15:09

Una dintre cele mai misterioase legende urbane din nordul Moldovei a fost confirmată. Catacombele Botosaniului, o retea de beciuri adanci, intinsă pe kilometri intregi, a fost scanată cu ajutorul tehnologiei ...

Cum arată cel mai impozant pod construit la ordinul domnitorului Ștefan cel Mare. Încă există și intră în restaurare
27/04/2024 14:00

O asociatie din Transilvania a inceput in toamna anului trecut lucrări de restaurare a podului construit la ordinul lui Stefan cel Mare, in 1495, in satul Negoiesti, din comuna băcăuană care poartă numele ...

Un proiect de anvergură din Bacău s-a împotmolit în mocirla birocrației și a fostei albii a Bistriței
27/04/2024 13:46

Pe 12 mai 2024, băcăuanii ar fi trebuit să circule pe jos sau cu bicicleta pe traseul Parcul Cancicov - Stadionul Municipal-Bazin de Inot- Universitatea ”Vasile Alecsandri”, proiect de anvergură denumit ...

Aqua Park de la Insula de Agrement din Bacău, investiție eșuată, nefuncțională și nerecepționată de aproape 10 ani
27/04/2024 13:30

Modernizarea Insulei de Agrement din Bacău poate fi considerată esecul ultimelor trei administratii locale, desi s-au cheltuit peste 12 milioane de euro si s-au pierdut fondurile europene in proiectul incă n ...

„Frumosul vine din oameni, iar copiii sunt și ei niște oameni mici, pe care noi ne străduim să-i facem mari”
27/04/2024 10:53

  „Frumosul vine din oameni, iar copiii sunt niste oameni mici pe care noi ne străduim să-i facem mari” * dialog cu Daniela Anghelescu, profesor de Limba si literatura romană la Liceul Teo ...

Pelerinaje de Florii în județele Moldovei
27/04/2024 10:43

In această zi, vor avea loc mai multe pelerinaje organizate in Arhiepiscopia Iaşilor cu prilejul sărbătorii Floriilor. Astfel, la Piatra Neamţ va avea loc pelerinajul Fiul lui Dumnezeu – Izvorul Vietii. ...

La Iași, tradiționalul Pelerinaj de Florii va începe astăzi, de la ora 15, la Biserica Bărboi
27/04/2024 10:26

Purtătorul de cuvant al arhiepiscopiei Iasului, Lucian Apopei, a precizat că cei 60 de slujitori ai sfintelor altare vor străbate, ca si in anii precedenti, traseul Biserica „Sfintii Petru si Pavel” – ...

BCU Iași: Stagiu de formare profesională în Oslo și activități de mentorat pentru angajați
27/04/2024 10:09

În luna aprilie, Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” (BCU Iasi) si Asociatia Ready to Open Intercultural Spaces (ROIS) au derulat activităti cu profil international prevăzute ...

BCU Iași încheie lucrările și activitățile prevăzute în proiectul RO-CULTURA
27/04/2024 09:57

Luni, 29 aprilie, Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu” (BCU Iasi) si Asociatia Ready to Open Intercultural Spaces (ROIS) ii invită la Palatul Fundatiei Universitare „Regele Fer ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei