Cladirea de birouri fosta statie carburanti Sf. Lazar 01
Cladirea de birouri fosta statie carburanti Sf. Lazar 02
Proiect Sf. Andrei 01
Proiect Sf. Andrei 02

Dimensiune font:

PROIECTUL PALAS IAȘI DEVINE CEA MAI AMPLĂ DEZVOLTARE DE REGENERARE URBANĂ DIN ROMÂNIA

| 28-02-2020 16:58

 

IAŞI, 28 FEBRUARIE 2020

COMUNICAT DE PRESĂ

 

PROIECTUL PALAS IAȘI DEVINE CEA MAI AMPLĂ DEZVOLTARE DE REGENERARE URBANĂ DIN ROMÂNIA

Prin aprobarea proiectelor privind extinderea Palas și reconversia zonei Sf. Andrei, valoarea sa se apropie de jumătate de miliard de euro

 

* peste 470 de milioane de euro - investiția IULIUS în centrul Iașului * aproximativ 75.000 mp de noi spații office clasa A * peste 10.000 de locuri de muncă * revitalizarea zonei Sf. Andrei * clădiri verzi și parc * soluţii de fluidizare a traficului și accese pietonale

 

Proiectul Palas din Iași va ajunge la o valoare a investiției de peste 470 de milioane de euro, după ce astăzi, 28 februarie 2020, în ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Iași au fost aprobate Planurile Urbanistice Zonale (PUZ) aferente proiectelor de dezvoltare și reconversie urbană propuse de compania IULIUS pentru extinderea ansamblului și pentru revitalizarea unor zone insuficient valorificate din centrul oraşului, de pe strada Sf. Andrei. Proiectele au trecut prin etape de reconfigurare, care au ținut cont de recomandările specialiștilor, inclusiv cele reieșite din dezbaterile publice, și respectă conurile de vizibilitate spre principalele monumente istorice ale oraşului, garantând prezervarea axelor vizuale esenţiale pentru peisajul cultural al Iaşului. Cele două PUZ-uri, care vizează extinderea Palas Iași, dar și redarea către comunitate a zonei Sf. Andrei și transformarea ei într-un spațiu urban atractiv, au primit toate avizele instituțiilor abilitate.

 

Noua investiție a companiei IULIUS se va ridica la peste 160 de milioane de euro și va contribui în mod semnificativ la consolidarea unui pol puternic de business și la regenerarea urbanistică a zonei centrale, în ansamblu. Incluzând proiectul Palas, care până în prezent a presupus investiții de aproximativ 310 milioane de euro, infuzia de capital a companiei IULIUS în Iaşi va depăși 470 de milioane de euro.

 

Aportul financiar substanțial se traduce în numeroase beneficii pentru întreaga comunitate: dezvoltarea celui mai mare centru de afaceri din regiune, crearea a peste 10.000 de locuri de muncă, fluidizarea traficului prin realizarea de noi accese auto şi pietonale şi modernizarea arterelor existente, locuri de parcare suplimentare, piste pentru biciclete și zone pentru parcarea acestora, dar și noi parcuri.

 

Pentru extinderea ansamblului Palas, pe segmentul office este prevăzută o clădire de birouri de 10 etaje, situată pe fosta staţie de carburanţi de pe strada Sf. Lazăr. Înălţimea noului imobil nu o va depăşi pe cea a clădirii simbol a Iaşului și nu se va suprapune peste axul de vizibilitate al Palatului Culturii de pe Bulevardul Ştefan cel Mare. Aceasta va avea o suprafață închiriabilă de 17.000 mp și va fi integrată în proiect prin amenajarea de spații verzi și conexiuni pietonale. De asemenea, o clădire office cu șase etaje se construiește în proximitatea United Business Center 2. Imobilul are o suprafață de 5.600 mp închiriabili și va beneficia de terase exterioare circulabile amenajate în trepte. În continuare, planurile prevăd eliminarea pavilionului E.On.

 

În zona Sf. Andrei, PUZ-ul aprobat prevede dezvoltarea UBC Campus, o clădire de birouri cu mai multe tronsoane, desfăşurată pe orizontală şi cu un regim de înălţime de maximum 7 etaje. Suprafața închiriabilă a campusului va fi de aproximativ 51,000 mp și este conceput ca un proiect integrat, cu funcțiuni office, retail și relaxare. Totodată, au fost reglementate un hotel și o clădire rezidențială, a căror înălțime va avea tot maximum 7 etaje. Restul amplasamentului va face obiectul unui concurs internațional de urbanism și arhitectură.

 

Noile spații office integrate în dezvoltarea urbanistică ce vizează ansamblul Palas şi zona Sf. Andrei sunt proiectate în conformitate cu principiile „clădirilor verzi”, fiind prevăzute cu sisteme, aparatură și echipamente de ultimă generație, cu un consum redus de energie. Acestea vor livra un total de aproximativ 75.000 de mp de spații office clasa A, ceea ce va duce la consolidarea centrului de business al Iașului, care va atrage noi companii și va susține planurile de creștere ale celor deja prezente. Totodată, cele peste 10.000 de noi locuri de muncă vor contribui la reţinerea talentelor în Iaşi şi vor oferi oportunități de carieră pentru absolvenții universităților din oraş.

 

Proiectul companiei IULIUS presupune investiţii de peste 3 milioane de euro în lucrări de infrastructură, care vor avea un aport important la creșterea conectivităţii și accesibilităţii zonei: va fi creată o nouă arteră de circulație, care va conecta cele două mari bulevarde centrale - Str. Anastasie Panu și Str. Palat - cu Splai Bahlui mal stâng, iar alte străzi adiacente vor fi lărgite şi modernizate. Mai mult, compania IULIUS pune accent pe dezvoltarea mobilității urbane și pe decongestionarea traficului prin încurajarea deplasării cu mijloace alternative de transport, în ton cu strategia marilor orașe europene, astfel că vor fi amenajate noi accese pietonale și peste 1.000 mp piste pentru biciclete. Investiții consistente vor fi realizate și în vederea modernizării infrastructurii de utilități publice și creării de noi rețele.

 

Alte 25 milioane de euro vor fi alocate amenajării de noi locuri de parcare subterane, care, alături de spațiile disponibile deja în ansamblul Palas, vor face ca, în zona centrală, comunitatea să beneficieze de 3.200 de locuri de garare. Acestora li se adaugă și crearea a peste 500 de spații de parcare pentru biciclete.

 

Noul proiect include și o componentă „green”, o investiție de peste 3 milioane de euro în noi spații verzi, care vor include fântâni arteziene, alei pietonale, arbori şi plante variate. De amenajarea lor se va ocupa aceeaşi echipă internațională de specialiști care a proiectat parcul Palas.

 

Astfel, compania IULIUS continuă misiunea începută la Iași prin inaugurarea ansamblului Palas, primul proiect mixed-use din România și singurul din regiunea de nord-est a țării, noua investiție de amploare susţinând dezvoltarea economică și socială a orașului și contribuind la creșterea nivelului de trai.

 

Departament PR IULIUS W: www.palasiasi.ro E: pr@palasiasi.ro

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
Fond municipal de solidaritate pentru combaterea pandemiei
01/04/2020 00:00

La initiativa consilierilor locali intruniti in sedintă ordinară in sistem online, municipalitatea ieseană va infiinta un fond de solidaritate destinat sustinerii măsurilor de combatere a pandemiei CO ...

Medicii şi profesorii ieşeni fac front comun pentru  stoparea răspândirii noului virus
01/04/2020 00:00

Consiliul Judetean impreună cu unitătile sanitare si mediul universitar iesean caută solutii pentru a putea lua cele mai rapide si eficiente măsuri in privinta limitării răspandirii coronavirusului ...

Salariile directorilor subordonaţi Primăriei, motiv de discordie
01/04/2020 00:00

În şedinţa de ieri a Consiliului Local, cele mai fierbinţi puncte de pe ordinea de zi le-au constituit bugetele pe 2020 a instituţiilor aflate sub autoritatea deliberativului. Este vorba de soci ...

Unui ieşean i s-a refuzat liberarea condiţionată, din cauza prea multor înşelăciuni
31/03/2020 23:19

După majorat, Iulian C., acum in  varstă de 36 de ani şi-a impărţit viaţa intre perioade scurte de puşcărie şi intervale deloc lungi de stat in libertate. Pe langă obişnuitele inşelăciuni, ind ...

Criminal notoriu, pocăit în libertate
31/03/2020 23:02

Despre Daniel Marcel Băcilă (Bolocan, după numele soţiei) am mai scris la inceputul anului. Realatam atunci că individul (acum varsta de 34 de ani) a comis, in 2007 o crimă ce a infiorat judeţul Suceava. ...

OFICIAL - Aproape 30% din cazurile confirmate de COVID-19 din România sunt la Suceava. Numărul celor infectaţi a crescut după închiderea oraşului
31/03/2020 22:51

Din totalul celor 2.245 de cazuri de coronavirus inregistrate la nivel naţional, 638 sunt doar din Suceava (peste 28%), au anuntat, marti, reprezentantii Grupului de Comunicare Strategică (GCS). În oras ...

Primul caz de coronavirus la Aeroportul Iaşi, situaţie total incertă
31/03/2020 19:15

Ieri dimineaţă a fost confirmat primul caz de infectare cu noul coronavirus in randul personalului de la Aeroportul Iaşi. E vorba de un poliţist de frontieră. Conducerea instituţiei a reacţionat prompt ...

Aproape 25.000 contracte de muncă suspendate în Iaşi
31/03/2020 19:13

Pană ieri, la orele amiezii, Inspectoratul Teritorial de Muncă Iaşi inregistrase aproximativ 22.700 contracte de muncă suspendate, ca urmare a declanşării stării de urgenţă. Procentual, circa 10% din t ...

Procedura de lucru privind şomajul tehnic
31/03/2020 17:53

În vederea acordării, conform prevederilor O.U.G. nr. 30/2020, modificată si completată prin O.U.G. nr. 32/2020, a sumelor necesare plăţii indemnizaţiei de 75% din salariul de bază corespunzător l ...

Cât mai costă un permis fals, la moldoveni
31/03/2020 16:15

Poliţişti de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Sculeni efectuează cercetări cu privire la doi cetăţeni din Republica Moldova care deţineau documente false - unul un talon ...