Rectorul UAIC aduce la Iași „bijuteria coroanei” - Muzeul satului moldav devine realitate!

muzeu11
muzeu2
muzeu Tudorel-Toader-OG

Dimensiune font:

| 21-11-2021 08:54

Deși au mai fost lansate în spațiul public cu diferite ocazii - de la campanii electorale, la simple proiecte menite a sensibiliza anumite investiții colaterale,  ideile privind închegarea unui muzeu al satului la Iași s-au stins înainte de a aduna aprecierea unui public minimal.

Zilele trecute, însă, rectorul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, prof. univ.dr. Tudorel Toader, a lansat o idee cu adevărat fabuloasă: înființarea la Iași, în Grădina Botanică, a unui muzeu al satului moldav, care să adune particularitățile așezărilor din toate zonele etnografice ale Moldovei istorice, incluzând aici și teritoriile românești aflate astăzi peste Prut (Republica Moldova), dar și în Ucraina (Cernăuți - Bucovina de Nord).

Iar ideea a fost îmbrățișată foarte repede de personalitățile locale din varii domenii, de la etnologi de prestigiu la scriitori, de la muzeografi la politicieni, fiecare dorind să-și aducă minima contribuție la ceea ce se poate constitui într-o adevărată „bijuterie a coroanei Iașului turistic”.

„Parteneriat Universitatea Alexandru Ioan Cuza - Primărie - Consiliul Județean”

Rectorul UAIC, Tudorel Toader, s-a întâlnit cu toți cei dornici să pună umărul la realizarea investiției, a fost stabilită o comisie care să supervizeze toate aspectele legate de acest plan și, surpriză, UAIC a depus chiar un proiect - deși „micuț”, deocamdată, pentru a obține finanțarea primelor lucrări la viitorul Muzeu al satului moldav. „Avem în Grădina Botanică, la intrarea dinspre Șoseaua Munteni, în zona lacului, un teren intabulat, o suprafață de 32 de hectare  pe care va fi ridicat Muzeul satului moldav. După cum se știe, un muzeu al satului se face după zone etnografice, nu după regiuni administrative. Iar Moldova nu este doar zona aceasta în care ne aflăm noi, ci și cea de pe celălalt mal al Prutului, o Moldovă istorică, nu una temporară, divizată de Prut. Prin urmare, vom delimita cele 32 de hectare, le vom împărți pe zonele mari etnografice, vom căuta și vom amplasa case cu toate elementele specifice, case care au urmărit, în timp, evoluția românului pe aceste meleaguri. Vorbeam recent cu domnul academician Victor Spinei, vicepreședintele Academiei Române, care spunea că un astfel de muzeu se construiește pe parcursul a varii generații și eu am această convingere, însă temelia se toarnă o singură dată. Am avut discuții cu primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, dar și cu președintele Consiliului Județean, Costel Alexe, care mi-au confirmat că se vor implica în aceste demersuri”, a declarat prof.univ.dr. Tudorel Toader, rectorul UAIC.

Acesta a precizat că au fot stabilite deja marile repere ale proiectului, s-au purtat discutat cu toți cei care vor să se implice și a fost formată și o comisie privind implementarea proiectului, care va avea următoarea componență: prof.univ.dr.Tudorel Toader, rector UAIC - președinte, academician Victor Spinei, vice-președinte al Academiei Române, prof.univ.dr. Cătălin Tănase, director al Grădinii Botanice, membru corespondent al Academiei Române, prof.univ.dr. Lăcrămioara Stratulat, director al Complexului muzeal Moldova Iași, conf.univ.dr. Mihai Bulai, prodecan al Facultății de Geografie și Geologie, ing. Dorina Prisecaru, director al direcției tehnice din UAIC. Rectorul UAIC a ținut să precizeze că investiția nu va afecta, nu va diviza Grădina Botanică: „Aceasta are 10 secții, iar muzeul acesta al satului va fi a unsprezecea secție. Va fi un parteneriat Universitatea Alexandru Ioan Cuza - Primăria - Consiliul Județean, prin Complexul Muzeal Moldova, care face parte din structura sa”.

„Vrem să rămână o amprentă pentru generaţiile care vin”

Încântat de idee, primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, consideră că „proiectul este unul viabil” şi îl va susţine „cu toată energia”. „Ideea domnului profesor Tudorel Toader, rectorul UAIC, este una foarte bună, mai ales că domnia sa dorește să facă un melaj între Grădina Botanică și muzeu. Vrea să atragă şi Muzeul de Etnografie, din ce mi-a spus dumnealui, vrea să atragă Primăria Municipiului Iaşi, dar şi Consiliul Judeţean Iaşi. Noi ne băgăm, aşa cum i-am şi spus domnului rector: Grădina Botanică vă aparţine, iar noi încercăm să venim cu resursele, să facem împreună un proiect, să-l aplicăm sau să-l finanţăm, în funcţie de cum vom găsi soluţiile de finanţare. Am vrea să facem acest lucru din două motive: primul, deoarece vrem să conservăm parte din patrimoniul tradiţional românesc, care se distruge, din păcate, satul este abandonat şi este destul de greu să mai găseşti casă tradiţională românească şi nu neapărat din Bucovina, căci toată lumea se duce către zona aceea, dar vrem să arătăm şi cum era o casă de pe malul Prutului, o alta de pe Valea Siretului, dar și alte case tradiţionale ţărăneşti. În al doilea rând, vrem să rămână o amprentă pentru generaţiile care vin, să vadă că noi nu venim de ieri, de azi, nu ne-am născut odată cu tableta, ci avem o istorie milenară, care a crescut secol după secol până în zilele noastre”, a declarat Mihai Chirica, primarul municipiului Iași.

Muzeul satului moldav, un complex interactiv

„Ideea acestui proiect este minunată. Încă de când mi-a spus domnul rector Tudorel Toader am fost printre primii care au fost extrem de entuziasmată din simplul motiv că de ani de zile căutăm și noi un spațiu în care să amenajăm un muzeul în aer liber, un muzeu pavilionar, care să nu fie foarte departe de Iași. Am mai avut opțiuni, dar erau în Zona Metropolitană, în niște locuri greu accesibile, unde nu erau nici utilități, nici căi de acces, ceea ce ar fi fost dificil. Apoi, ne-am gândit noi, cei de la Complexul Muzeal, să amenajăm un muzeu în aer liber la Ruginoasa, unde avem în administrare un spațiu de 14 hectare de jur împrejurul Palatului Alexandru Ioan Cuza. Având și alte priorități legate de finalizarea lucrărilor la Palat și la muzeele adiacente, totul a rămas o dorință nerealizată. Ei bine, când a venit domnul rector Tudorel Toader cu această idee am fost fericită să aflu că cea mai veche universitate din România, la care și eu am studiat și-i sunt profund recunoscătoare, că m-a format, dorește să facă un astfel de proiect”, a spus Lăcrămioara Stratulat, directorul Complexului Național Muzeal „Moldova”, unul dintre partenerii de proiect.

S-a format un colectiv care a avut câteva întâlniri și au fost stabilite, în linii mari, misiunile fiecăruia partener. „Se dorește amenajarea unui muzeu al întregii Moldove. Gândurile noastre sunt mult mai îndrăznețe, vrem să trecem Prutul, ajungem până aproape de Cernăuți. Noi vom urmări zonele etnografice, care nu țin neapărat de cele administrative, de granița propriu-zisă a statului. În linii mari, acest proiect implică găsirea unei locații și nu cred că ar fi putut fi alta mai frumoasă decât Grădina Botanică. Am identificat exact locul, este potrivit pentru un astfel de proiect. Este suficient de mare. Deocamdată, obiectivele noastre, ale complexului, țin de cercetarea în teren. Trebuie să identificăm case, stâne, biserici, orice poate să facă viabilă imaginea vieții la țară. Aici noi putem ajuta destul de mult, avem deja o bază de date făcută de colegii noștri de la Muzeul de Etnografie al Moldovei. Suntem la început cu acest proiect, iar cercetarea este primul pas”, a mai spus Lăcrămioara Stratulat.

O stână ar putea fi amplasată deja în Grădina Botanică

Complexul are deja câteva obiective, câteva case și o stână, preluate din zonele Suceava și Neamț, dar și câteva piese din zona Iașului. Obiectivele au fost dezmembrate și depozitate la Palatul de la Ruginoasa. Acestea vor trebui reasamblate de același meșter care a făcut posibilă mutarea lor. Imediat ce vom avea posibilitățile financiare, pentru că operațiunile sunt costisitoare, vom trece la lucru. Eu consider că ar trebui accesate fonduri europene pentru acest proiect foarte frumos, care va aduce Iașului cu siguranță un plus de imagine. De fapt, ideea de bază a proiectului a fost de a oferi publicului mai multă diversitate. Grădina Botanică este foarte cunoscută prin bogăția de specii, dar ce minunat ar fi ca oamenii să vadă și un Muzeu al satului gândit ca un complex viu, interactiv, cu ateliere de lucru atât pentru oamenii mari, cât și pentru copii, mai ales”, a mai apreciat Lăcrămioara Stratulat.  

Propunere bine primită de întreaga comunitate a etnografilor

Propunerea rectorului Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași de a amenaja un Muzeul al satului în aer liber a fost bine primită de către întreaga comunitate a etnografilor. În fapt, ar fi o recuperare istorică a unei idei lansată în urmă cu aproximativ 80 de ani, mai exact în 1943, o dată cu venirea la Iași a regretatului Ion Chelcea, cel care a înființat primul muzeu al satului, la Cluj. Conferențiar la Facultatea de Geografie din cadrul universității ieșene, Ion Chelcea a fost cel care a înființat Muzeul Etnografic și care a propus și amenajarea unei structuri în aer liber, dedicată satului moldovenesc. Istoricul acestui proiect a fost descris și într-un studiu semnat de către etnograful Marcel Lutic și prezentat, în urmă cu ceva timp, la o sesiune de comunicări găzduită de Muzeul de Istorie din Vaslui. „Legat de amenajarea Muzeului satului în aer libber, au fost cinci etape, să le spunem așa, prima fiind cea lansată de Ion Chelcea. El identificase și terenul, o suprafață de 18 de hectare la Repedea, avea expertiza necesară, însă nu s-a mai finalizat”, a spus Marcel Lutic. Aflat la cârma Muzeului Etnografic, Ion Chelcea a explicat și modul în care se raporta la această problematică complexă. „O realizare presupune o altă realizare. Gândul nostru se duce astăzi cu totul firesc şi normal la un muzeu moldovenesc în aer liber. Ce temeiuri ar putea avea această nouă instituţie culturală? În primul rând, un muzeu etnografic propriu-zis, aşezat într-o clădire, poate să ofere publicului vizitator o icoană de sinteză, pe probleme – o icoană adecvată unei astfel de realizări însă. În primul rând, într-un muzeu etnografic întâlneşti o tematică ştiinţifică complexă, reprezentând o serie de fenomene şi probleme pe înţelesul tuturor. Muzeul Etnografic rezolvă într-un anumit fel cerinţele de cunoaştere etnografică şi educaţie publică, lucru pe care nu-l poate face un muzeu în aer liber şi invers. De aici necesitatea paralelă a celor două muzee”, scria Ion Chelcea. Din motive neștiute, ideea nu s-a mai materializat, însă a fost reluată în 1967 de alți doi specialiști, Gheorghe Bodor și Petru Cazacu, care au continuat demersurile având inclusiv sprijin politic de la București, dar din motive neștiute Muzeul Satului nu a mai fost amenajat.

Muzeul ar putea deveni un complex viu

Ideea nu a fost abandonată și a fost preluată de un al director al Muzeului Etnografic, Angela Paveliuc Olariu, cunoscută pentru eforturile sale de a deschide multe muzee etnografice din Moldova (cum ar fi Arta lemnului din Câmpulung Moldovenesc). Demersurile sale au fost reunite într-o carte intitulată „O viață. „Am adunat în paginile cărții toate documentele pe care le-am obținut, toate avizele necesare, am explicat pas cu pas toate etapele imortante. Pentru acest proiect recuperasem și terenul necesar, obținusem și avizul de principiu al ministrului Culturii de atunci, Andrei Pleșu, care alocase și o sumă de bani. Un milion de lei, era o sumă mărișoară la acel timp”, a spus Angela Paveliuc Olariu, adăugând că totul s-a poticnit în hățișurile birocratice.

De aceleași greutăți s-a izbit și Rodica Ropot, un alt etnograf cunoscut care a dorit ca Iașul să aibă un Muzeu al Satului, și regretatul Vasile Munteanu, care identificase alte două spații - unul în zona Palatului Culturii și altul lângă Palatul lui Cuza de la Ruginoasa. „Ultima variantă, cea de la Ruginoasa era foarte bună pentru că permitea amplasarea de instalații (moară de apă, presă de ulei, teasc pentru struguri etc- n.r.) absolut necesare unui muzeu în aer liber”, a adăugat Marcel Lutic. Pare-se că proiectului i-a fost hărăzit un al final, într-un alt timp pentru că nici planurile lui Vasile Munteanu au fost fost duse la bun sfârșit.

Prin urmare, ideea rectorului UAIC, prof. univ. dr. Tudorel Toader este extraordinară, mai ales că sunt îndeplinite multe cerințe - există terenul în Grădina Botanică, ar fi și patru edificii, totul dublat de dorința mediului academic de a oferi Iașului o nouă atracție.

Din punct de vedere turistic, orașul ar câștiga foarte mult, muzeul ar atrage mulți vizitatori, constituindu-se într-o adevărată „bijuterie a coroanei Iașului turistic”.

Muzeul ar putea deveni un complex viu, prin atragerea de meșteri care să readucă în fața publicului obiceiuri demult uitate, prin ateliere, dezbateri dedicate identității noastre naționale. „În plus, ar ajuta mult și la salvarea mărturiilor de civilizaţie populară, produs al formaţiunilor economice anterioare, deci se impune cu necesitate grabnică. Nu mai e de ajuns muzeul etnografic de pavilion. Unele provincii din ţara noastră au trecut demult la reprezentarea specificului lor etnografic prin muzee în aer liber. Numai Moldova nu.... Muzeul etnografic de pavilion, prin natura sa, are posibilităţi limitate de expunere, mai ales în ceea ce priveşte dimensiunea, dar şi în ceea ce priveşte posibilitatea de prezentare a unor unităţi de viaţă. Astfel, o locuinţă tipică-ţărănească, pentru o anumită epocă, nu poate figura într-un muzeu de pavilion; cu atât mai mult o gospodărie întreagă, ca unitate arhitecturală şi de conţinut interior. Or, curiozitatea omului modern ţine de cunoaşterea întregului, mai ales a întregurilor etnografice. Din această cauză, aceste muzee, deosebite de cele de pavilion, se întâlnesc de obicei înlăuntrul acelor zone pe care le reprezintă. Ele chiar reprezintă acele zone ca individualităţi distincte”, a mai spus Marcel Lutic. 

Maura ANGHEL, Daniel BACIU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

Tribunalul Vaslui, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 1518/89/2019, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, precum şi a Codului de procedură civilă, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. CLUB TOMA S.R.L. Huşi, cu sediul în mun. Huşi, judeţul Vaslui. Denumire activ Adresa Componenţa/ suprafaţa construită Valoare Constucţii şi teren Mun. Huşi, str. Dobrina, nr. 41 bis, judeţul Vaslui - C1 – pavilion producţie - 707,67 m.p., C 5 – anexă - 18,09 m.p. şi teren intravilan în suprafaţă totală de 1.034 m.p.; - C4 – hală de producţie - 470,52 m.p şi teren intravilan în suprafaţă totală de 499 m.p.; - C2 – atelier auto - 596,18 m.p. şi teren intravilan în suprafaţă totală de 1.178 m.p.; - Teren intravilan în suprafaţă totală de 134 m.p.; - Teren intravilan în suprafaţă totală de 202 m.p.; - Construcţia C1 – atelier – terenul pe care este situată construcţia nu este proprietatea debitoarei. 341.081,00 lei 173.012,00 lei 306.478,00 lei 9.886,00 lei 19.773,00 lei 59.318,00 lei Total * * 909.548,00 lei Preţul de pornire al licitaţie este cel de mai sus, vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare şi hotărârea Adunării creditorilor din data de 23.11.2021. Vânzarea în bloc prin licitaţie publică pentru bunurile imobile va avea loc la data de 20.12.2021, ora 1000 şi se vor organiza 4 şedinţe săptămânal, respectiv până la data de 10.01.2022 la sediul lichidatorului judiciar. Până la data şi ora licitaţiei, ofertanţii vor depune dovada achitării taxei de participare de 10% din preţul de pornire al licitaţiei, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al licitaţiei şi a caietului de sarcini – 2.000 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitaţie, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitaţie, duce la pierderea garanţiei de participare la licitaţie, cât şi a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligaţia să anunţe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefonul 0727/850.575, 0335/566.035, fax 0335/814.103.
PRIN NEGOCIERE DIRECTĂ - PENTRU ACTIVUL IMOBILIAR ŞI BUNURI MOBILE din averea debitoarei S.C. PHOENIX TREND S.R.L. - în faliment, in bancrupcy, en faillite, aflate la sediul din municipiul Iaşi, str. A Vlaicu nr.78, jud. Iaşi. Subscrisa ACORD S.P.R.L. Iasi, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. PHOENIX TREND S.R.L., CUI 1960690, cu număr de înregistrare la Registrul Comerţului J22/118/2012, cu sediul in Mun. Iasi, Str. Aurel Vlaicu, nr.87, Bl. Confectii Textile, Jud. Iasi, numit conform Sentinţei Civile nr. 998/2013 din data de 04.06.2013, pronunţată de către Tribunalul Iaşi/Judecător Sindic, în Dosarul nr. 2749/99/2012 (nr. vechi 169/2012), anunţă în conformitate cu prevederile Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei, prevăzute în Secţiunea a 7-a, Falimentul şi ale Hotărârii adunării creditorilor din data de 18.05.2021, scoaterea la vânzare prin negociere directă la data de 03.12.2021, orele 1200, la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Decebal nr.22A, bl.Z8, sc.A, et.1, ap.8, a următoarele active: Proprietatea imobiliară amplasată în municipiul Iaşi, str. Aurel Vlaicu nr.87, jud. Iaşi, aşa cum este cuprinsă în Cartea Funciară nr.128376, având suprafaţa terenului de 56.438,68 mp şi un număr de 19 clădiri, având preţul de evaluare de 8.401.000 euro, precum şi a bunurilor mobile evaluate pentru suma de 1.420 euro, în total bunuri patrimoniale în cuantum de 8.402.420 euro, în privinţa taxei pe valoarea adăugată fiind aplicabile prevederile legale conferite de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal cu ultima actualizare. În caz de neadjudecare, procedura de vânzare se va relua la data de 21.01.2022 şi eventual, în situaţia neadjudecării şi la data de 25.02.2022 la aceeaşi oră şi locaţie, deja anunţate. Potenţialilor ofertanţi li se aduce la cunoştinţă prin prezenta publicaţie, că pe rolul instanţelor de judecată sunt încă în derulare dosare nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376 a debitoarei falite, respectiv: Dosarul nr.8880/245/2007*** aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect fond funciar, Dosarul nr.34507/245/2018 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect apel - plângere împotriva încheierii de carte funciară, Dosarul nr.32841/245/2019 aflat pe rolul Tribunalului Iaşi, Secţia I civilă, având ca obiect plângere împotriva încheierii de carte funciară. Condiţii de înscriere şi participare la negociere a. La procedura de negociere pot participa persoanele fizice sau juridice care fac dovada depunerii în termen, la sediul lichidatorului judiciar a documentelor menţionate la punctele de mai jos, după cum urmează: i. Dovada constituirii garanţiei de participare 1. Persoanele interesate de achiziționarea bunurilor participă la procedura de negociere fie direct, fie prin intermediul unui reprezentant cu împuternicire. Pentru a participa la ședința de negociere, ofertanţii sunt obligaţi să depună la sediul lichidatorului judiciar, cel mai târziu cu 24 ore până în data ședinței următoarele înscrisuri: 2. Ofertă de cumpărare şi dovada consemnării cauţiunii de 10% din preţul de pornire a bunurilor, în contul de insolvenţă al SC PHOENIX TREND SRL – în faliment, in bankruptcy, en faillite deschis la Banca Alpha Bank SA, Cont lei IBAN RO77 BUCU 2672 2338 3002 3RON, ori Cont euro IBAN RO03 BUCU 2671 2159 6166 8EUR - până în preziua licitaţiei la ora 1200 3. Să depună contravaloarea caietului de sarcini în sumă de 9.000 euro la care se adaugă TVA consemnată în contul ACORD SPRL cod IBAN RO94 BUCU 2672 2353 3305 9RON, ori Cont euro IBAN RO84 BUCU 2671 2159 4328 1EUR deschise la banca Alpha Bank SA - până în preziua licitaţiei la ora 1200 înainte de începerea ședinței de negociere. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se restituie ofertanţilor. ii. Garanţia de participare de 10% din valoarea în euro, din suma de 8.402.420 euro, respectiv suma de 840.242 euro se va constitui în euro, ori lei la cursul valutar comunicat de BNR valabil penru data plăţii, cu respectarea reglementărilor legale aplicabile regimului valutar. iii. În situaţia în care garanţia de participare se va impune a fi restituită, aceasta se va transfera în contul ofertantului neadjudecatar, spezele bancare nefiind în sarcina debitoarei iv. Constituitorul va suporta comisioanele de transfer bancar şi orice alte comisioane aplicate de bănci atât la constituirea garanţiei cât şi la restituirea acesteia. v. Garanţia de participare este considerată a fi constituită în termen, dacă până în maxim cu 24 ore înainte de ora stabilită pentru începerea procedurii de negociere, Ordinul de plată vizat de bancă, în original, este depus la sediul lichidatorului judiciar şi garanţia a fost încasată integral în contul de insolvență al debitoarei PHOENIX TREND SRL - în faliment,in bankruptcy,enfaillite, iar aceleaşi condiţii urmeaza a fi îndeplinite şi de dovada plăţii caietului de sarcini. vi. Anunţul de vânzare prin negociere directă publicat de lichidatorul judiciar privind condiţiile de participare conţine inclusiv data calendaristică şi ora limită a acestui termen de decădere. vii. În cazul adjudecării, garanţia depusă de adjudecatar, se va constitui ca avans la preţul de adjudecare, constituitorul nemaiavând dreptul de a solicita restituirea acesteia. viii. Pentru participanţii declaraţi neadjudecatari, garanţia se va restitui în termen de 7 zile de la finalizarea licitaţiei, sau, dacă este cazul, de la soluţionarea definitivă a eventualelor contestaţii. Contravaloarea Caietului de sarcini nu se va restitui. b. Documente care certifică identitatea şi calitatea participantului, astfel: i. Persoane fizice rezidente care participă la negociere în nume propriu: a) actul de identitate în original ii. Persoane fizice rezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente: 1. Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului şi buletin sau carte de identitate/pașaport în copie a persoanei reprezentate; 2. Procură în formă autentică în original care stipulează că mandatarul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente; iii. Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1. Paşaport în original şi/sau legitimaţie de şedere în original şi/sau carte de identitate pentru cetăţeni ai EU/SEE; 2. Persoane fizice nerezidente care participă la negociere în numele altor persoane fizice rezidente/nerezidente : a. Paşaport sau carte de identitate, pentru cetăţeni ai UE/SEE (copie) a persoanei reprezentate b. Carte/buletin de identitate/pasaport al reprezentantului autorizat în original c. Procura în formă autentică care stipulează ca reprezentantul este autorizat să acţioneze în numele şi pe seama persoanei fizice rezidente/nerezidente, în original. iv. Persoane juridice rezidente care participa la negociere în nume propriu: 1. Certificat de înregistrare emis de Registrul Comerţului, copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice; 2. Act constitutiv actualizat în copie conformă cu originalul certificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 3. Certificat constatator privind situaţia actuală a persoanei juridice emis de Registrul Comerţului, în original. 4. Procura/mandat în formă autentică în original pentru persoana fizică care semnează declaraţiile și participă la licitaţie în numele persoanei juridice, acordată conform prevederilor Actului constitutiv, sau o dovadă că persoana respectivă reprezintă în mod legal entitatea care participă la licitaţie, cu drept individual de reprezentare, în cazul în care societatea este reprezentată în mod colectiv de două sau mai multe persoane, o astfel de dovadă va fi prezentată pentru toate aceste persoane, cât şi orice alte documente se certifică conform cu originalul de către reprezentantul legal al persoanei juridice; 5. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente din care să rezulte că aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, în original. 6. Buletin sau carte de identitate în original a persoanei fizice care reprezintă persoana juridică și participă la licitaţie în numele şi pe seama acesteia; v. Persoane juridice nerezidente care participă la negociere în nume propriu 1. Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2. Act constitutiv sau echivalent actualizat al persoanei juridice nerezidente in copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 3. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, emis cu cel mult 30 de zile lucrătoare înainte de data negocierii. În cazul în care nu există nici o autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ al persoanei juridice nerezidente va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, ce se va depune în original. 4. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente, din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă, ce se va depune în original. 5. în cazul în care reprezentarea la negociere se face printr-o altă persoană decât reprezentantul/reprezentanţii legal al persoanei juridice nerezidente, procura/mandatul în formă autentică semnat de reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente împuternicind persoana respectiva să participe la negociere si sa liciteze pe seama persoanei juridice nerezidente, document ce se va prezenta în original 6. Buletin de identitate al persoanei care participă la negociere/licitează în calitate de reprezentant legal sau de mandatar al persoanei juridice nerezidente: paşaport, carte de identitate pentru cetăţeni ai UE/SEE, în original vi. Persoane juridice nerezidente care participa la negociere printr-o persoană juridică rezidentă 1. Certificat de înregistrare al persoanei juridice nerezidente emis de Registrul Comerţului sau de orice instituţie echivalentă dacă aceasta există în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 2. Act constitutiv, sau similar actualizat al persoanei juridice nerezidente în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente) 3. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru persoana juridică nerezidentă care menţionează reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente respective, emis de Registrul Comerţului sau de o instituţie echivalentă, iar în cazul în care nu există nicio autoritate sau instituţie autorizată să emită un astfel de certificat, orice document corporativ care evidenţiază reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente, iar un astfel de document corporativ va preciza în mod clar dacă reprezentanţii legali au dreptul să acţioneze separat sau împreună, emisă în original. 4. Certificat de înregistrare al reprezentantului persoana juridica rezidenta emis de Registrul Comerţului în copie conformă cu originalul certificată de reprezentaţii legali ai persoanei juridice nerezidente 5. Act constitutiv actualizat al reprezentantului persoană juridică rezidentă în copie conformă cu originalul cerificată de reprezentantul legal al persoanei juridice 6. Certificat constatator privind situaţia actuală, în original, pentru reprezentantul persoană juridică rezidentă emis de Registrul Comerţului, original. 7. Declaraţie pe proprie răspundere din partea reprezentantului legal al persoanei juridice nerezidente din care sa rezulte ca aceasta nu se află în procedură de concoordat/insolvenţă/faliment sau o altă procedură echivalentă în original. 8. Buletin sau carte de identitate în original al reprezentantului legal al persoanei juridice rezidente care subscrie în calitate de reprezentant pe seama persoanei juridice nerezidente; 9. Procura în formă autentică semnată de reprezentantul/reprezentanţii legali ai persoanei juridice nerezidente prin care se împuterniceşte persoana juridica rezidenta să participe la licitatie/liciteze si care stipulează ca persoana juridică rezidentă este autorizata să acţioneze în numele şi pe seama persoanei juridice nerezidente în original. In acest caz persoana juridica rezidenta va depune/prezenta mandatul in forma autentica a persoanei fizice care o reprezintă in prezenta procedura în original c. Participanţii la licitatie/adjudecatarul îşi asumă respectarea reglementărilor în vigoare, legislative sau statutare/contractuale proprii, privitoare la mandatarea persoanelor, a puterilor conferite de către organele decizionale interne, a concordanţei operaţiunii de achiziţionare a activului - obiect al negocierii cu obiectul lor de activitate, cu reglementările din domeniul concurenţei şi alte posibile restricţionări legislative sau statutare/contractuale proprii. Anularea negocierii sau a procesului verbal de adjudecare pe motivele metionate anterior, conduce la pierderea garanţiei de participare şi a oricăror sume achitate, participantii/adjudecatarul, nemaiavand dreptul sa solicite restituirea acestor sume. d. Toate procurile/mandatele prin care se împuterniceşte un reprezentant al persoanei juridice rezidente/nerezidente ori a persoanei fizice, trebuie sa acorde mandatarului capacitatea de a participa la negociere şi de a licita în numele şi pe seama mandantului e. Actele de identitate, precum şi orice alte documente prevăzute a fi depuse în copie, se certifica de către titularul de drept, ca fiind copii conforme cu originalul si se semnează de către acesta. f. Documentele depuse de către persoanele fizice sau juridice rezidente/nerezidente, în alta limba decât limba română, vor fi insotite în mod obligatoriu de traducerea legalizata în limba română. g. Dovada constituirii garanţiei de participare împreună cu toate documentele necesare înscrierii la negociere, se depun la sediul lichidatorului judiciar ACORD SPRL h. Termenul limită pentru constituirea garanţiei de participare și depunerea documentelor antemenționate în vederea înscrierii la negociere, cel mai târziu cu 24 ore înainte de începerea negocierii. Condiţii ale vânzării: i. Principiul vânzării bunului patrimoniale este “văzut-plăcut-cumpărat - aşa cum este şi unde este” neoferindu-se garanţii asupra bunurilor vândute şi asupra funcţionalităţii acestora, cu excepţia asigurării că vânzătorul PHOENIX TREND SRL - în faliment, in bankruptcy, en faillite, este proprietarul bunurilor, iar lichidatorul judiciar ACORD SPRL este reprezentantul legal al vânzătorului şi are dreptul de a vinde bunurile respective, odată în plus, cunoscând că pe rolul instanţelor de judecată mai sunt în derulare dosare încă nesoluţionate privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376, aşa cum a fost prezentat. j. În conformitate cu prevederile art.53 din Legea nr. 85/2006, Bunurile înstrăinate de administratorul judiciar sau de lichidatorul judiciar, în exerciţiul atribuţiilor sale, prevăzute de lege, sunt dobândite libere de orice sarcini, precum ipoteci, garanţii reale mobiliare sau drepturi de retenţie, de orice fel, ori măsuri asigurătorii, inclusiv măsurile asigurătorii instituite în cursul procesului penal. k. În egală măsură potenţialul adjudecatar cunoaşte că se va subroga în toate drepturile şi obligaţiile ce vor decurge din soluţionarea dosarelor încă nefinalizate, privind terenul şi clădirile aparţinând Cărţii Funciare nr.128376. l. Cumpărătorul bunurilor patrimoniale îşi asumă prin cumpărare întreaga responsabilitate asupra stării tehnice a bunurilor patrimoniale cumpărate, inclusiv preluarea tuturor obligaţiilor de refacere a mediului, dacă este cazul, nefiind posibile deduceri din preţul de cumpărare pentru nici unul din motivele sus arătate. Prin manifestarea intenţiei de a participarea la negociere, ofertantul a luat la cunoştinţă de dispoziţiile privind condiţiile şi termenele stipulate în caietul de sarcini şi în regulamentul privind vânzarea prin negociere directă a activului patrimonial al SC PHOENIX TREND SRL, fiind de acord cu termenii şi condiţiile stabilite. Orice persoană fizică sau juridică care pretinde vreun drept de proprietate asupra bunurilor patrimoniale cuprinse în prezenta publicaţie de vânzare este chemată să facă dovada cu documente originale până cel târziu cu 3 zile înainte de data şedinţei de vânzare prin negociere directă. Pentru relaţii suplimentare se pot obţine informaţii de la tel/fax: 0232261732, 0742207571, email:office@acordinsol.ro
Un veteran în ale tâlhăriilor s-a prefăcut bolnav ca să iasă din puşcărie
27/11/2021 13:45

 Narcis Sofroni (45 de ani) e unul dintre cei mai vestiţi hoţi de buzunare ai Iaşului, a fost condamnat de mai multe ori pentru acest gen de fapte, iar acum se află din nou după gratii pentru talhări ...

Trei basarabeni, condamnaţi în aceeaşi zi, pentru aceleaşi delicte
27/11/2021 10:30

 O suită de coincidenţe bizare a avut loc, la inceputul acestei săptămani, la Judecătoria Răducăneni. Trei basarabeni, fără vreo legătură unul cu altul, au fost condamnaţi pentru aceleaşi deli ...

Noi REGULI pentru taximetriștii IEȘENI
27/11/2021 10:10

La inceputul acestei luni (noiembrie a.c.), directorul interimar al Aeroportului Iasi, Romeo VATRĂ explica pe larg un eveniment mai putin plăcut care a avut loc la aerogara ieseană. Potrivit acestuia mai mu ...

Poliţist achitat, după ce a fost acuzat de fals şi uz de fals
27/11/2021 09:30

 Agentul de poliţie Iulian Beilic (41 de ani) locuieşte intr-un bloc din Belceşti la parterul căruia funcţionează o discotecă, un bar şi o terasă aparţinand Mariei B. şi lui Neculai D. Poliţist ...

 Zeci de mii de ieșeni au primit grad de handicap!
27/11/2021 09:26

* cele mai multe persoane au gradul I de handicap, respectiv 12.438, urmat de gradul II cu 12.400 si gradul III cu 3.653 beneficiari * acestora se adaugă 686 de persoane incadrate in grad de handicap usor, gra ...

 Donațiile au ținut spitalele ieșene pe linia de plutire, în pandemie
27/11/2021 09:24

* ceea ce trebuia să facă statul, au făcut cetătenii si asociatiile * spitalele din Iasi au primit in pandemie donatii nenumărate, fiind ajutate să depăsească momentele de criză de către oameni simpli ...

 Sinestezia. 5 zile dedicate artelor la Iași
27/11/2021 08:30

  În perioada 26-30 noiembrie, la Iasi are loc prima editie a evenimentului Sinestezia. Timp de 5 zile, publicul se va intalni cu artisti ieseni si din tară si va explora arta in diverse forme neco ...

Mihai Chirica PROGRAMUL manifestărilor dedicate zilei de 1 DECEMBRIE la IAȘI
27/11/2021 08:05

Autoritătile locale au finalizat programul manifestărilor care vor avea loc pe 1 decembrie 2021, de Ziua Natională a Romaniei. Ceremonia va incepe la ora 11.00 si va avea loc in Piata Palatului Culturii Ast ...

Mai multe branduri şi promoţii mai mari, în ultimul weekend de Black Friday din an, la Palas!
26/11/2021 15:33

 Mai multe branduri şi promoţii mai mari, in ultimul weekend de Black Friday din an, la Palas!   Se spune că Black Friday marchează inceputul sărbătorilor de iarnă si stim cu toţii că o să ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei