1turcan

Dimensiune font:

Vicepremierul a lansat, la Iaşi, Organizaţia de femei a industriaşilor

| 27-02-2020 08:36

 

Oficialul a pus accent pe fondurile europene ce pot fi atrase de către femeile antreprenor * „Vă dau un exemplu de proiect pe fonduri europene la care sunt convinsă că veţi fi foarte receptive şi interesate. Este acela al antreprenoriatului feminin, al digitalizării în atreprenoriat”, le-a recomandat femeilor UGIR vicepremierul Raluca Turcan

 

 

„Antreprenoriat şi Leadership feminin” a fost tema conferinţei de ieri care a prilejuit şi lansarea Organizaţiei de femei a Uniunii Generale a Industriaşilor din România. La discuţii au fost prezente femei de afaceri din toată ţara, inclusiv şi din Republica Moldova. Cele peste 20 de speakeri şi invitate speciale au împărtăşit din experienţa lor, au oferit sfaturi practice legate de afacerile şi proiectele în care sunt implicate. „Mă bucur că putem să ne implicăm şi să susţinem tot mai mult mediul antreprenorial românesc, încurajând astfel femeile să fie şi mai active în acest domeniu. UGIR a sprijinit în mod constant breasla industriaşilor din România prin toate mijloacele avute la dispoziţie. De aceea, dorim să continuăm buna tradiţie şi să cream noi oportunităţi de dezvoltare, prin consolidarea şi mai mult a legăturilor dintre membrii UGIR, dar şi prin dezvoltarea unei punţi între femeile active în acest domeniu”, a declarat Mirabela Miron, preşedintele UGIR pentru Regiunea de Nord-Est.

Proiect de 30 de milioane de euro pentru copii

O prezenţă remarcabilă a fost cea a vicepremierului Raluca Turcan. Ea a spus că, în calitate de vicepremier, în momentul în care a avut şansa să poată să acceadă la decizia exectivă majoră şi-a propus să folosească pentru societate două oportunităţi uriaşe. „Una este aceea legată de fonduri europene care ne-au fost puse pe masă şi ne vor fi puse pe masă şi de multe ori am fost incapabili să le atragem. Şi, de aceea, din secunda zero, mi-am căutat parteneri foarte puternici şi vă lansez această provocare de a-mi fi parteneri pentru că oportunităţile sunt nenumărate, de la proiecte sociale, unde încă mai avem bani de atras, urmează o dublare a sumei alocate din Fondul Social European, tocmai pentru a răspunde cerinţei de Europă socială, care există în momentul de faţă la nivel de UE. Chiar ieri am lansat un proiect în valoare de 30 de milioane de euro pentru copiii care au părinţi la muncă în străinătate. După cum bine cunoaşteţi, 91.000 de copii identificaţi ca având părinţii la muncă în străinătate, din care 16.000 au ambii părinţi plecaţi, şi daunele şi tarele emoţionale pe care le trăiesc aceşti copii sunt uriaşe. De aceea, am găsit cu foarte multă muncă aceste fonduri prin intermediul Ministerului Fondurilor Europene, pe care să le punem la dispoziţia celor care vor să aplice pentru aceste fonduri, astfel încât să vină cu sprijin concret, de la programe afterschool, la programe de consiliere psihologică, consiliere vocaţională şi consiliere pentru părinţii sau aparţinătorii părinţilor care au copii plecaţi la muncă în străinătate”, a spus Raluca Turcan. Un alt proiect la care Raluca Turcan ţine foarte mult este acela al generalizării programului afterschool. „Am început acest proiect din 2012. Este aproape dureros să ştii că România aşteaptă un program generalizat de after school, abia în 2016 am reuşit să-l pilotăm prin intermediul echipei de la Ministerul Educaţiei, în acest an am reuşit să triplăm numărul beneficiarilor şi sperăm ca de la anul, cu fondurile europene puse la dispoziţie să generalizăm acest proiect care iarăşi poate să găsească parteneri foarte importanţi. Şi vă mai dau un exemplu de proiect pe fonduri europene la care sunt convinsă că dumneavoastră veţi fi foarte receptive şi interesate. Este acela al antreprenoriatului feminin, al digitalizării în atreprenoriat care, de asemenea, va completa partea aceasta de integrare a abilităţilor digitale în ceea ce înseamnă management antreprenorial”, a spus vicepremierul Raluca Turcan.

O altă direcţie pe care liberalii se vor axa în acest exerciţiu guvernamental este cea a educaţiei. „Privesc cu mare încredere şi preţuire spre doamna Romaniuc (Liliana Romaniuc, preşedintele Asociaţiei Române de Literaţie – n.r.), care este parteneră într-un proiect pe care îl construim, România Educată al preşedintelui Klaus Iohannis, şi prin care, sper eu, investiţia în educaţie, cu fiecare leu, să ducă la creşterea calităţii serviciilor în educaţie, creşterea calităţii actului educaţional, să integrăm mai bine sistemul de educaţie cu piaţa muncii, cu ceea ce aşteaptă Europa şi lumea de la România, să putem dezvolta abilităţile competitive ale tinerei noastre generaţii şi, de asemenea, să le dăm un statut demn şi de valoare dascălilor care se dedică cu adevărat, cu har şi pricepere, sistemului de educaţie românesc”, a spus Raluca Turcan.

La discuţii, găzduite de hotelul Pleiada, au participat în jur de 200 de invitate, alături de care au fost personalităţi de marcă - colonel prof. univ. dr. Doina Mureşan, director al Colegiului Naţional de Apărare din cadrul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Veronica Arpintin, manager de ţară al BERD (Republica Moldova), conf. univ. dr. Maria Dumitru, președintele Curții de Arbitraj Comercial de lângă Camera de Comerț și Industrie Iași, Angela Achitei, preşedintele Fundaţia ADV, Aurora Vatamaniuc, preşedintele Fundaţiei „Star of Hope” România, col. (rz). ec. Doina Ciornei Donighian, Amalia Georgescu, fondatorul Ageo Business. La final, invitatele au participat la un workshop oferit de Ion Duvac, fondatorul Psychological Profiler Academy. Gabi MATEI, Maura ANGHEL

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
ApaVital oferă hipoclorit de sodiu asociațiilor de proprietari pentru dezinfectarea scărilor de bloc!
10/04/2020 00:00

Institutia aflată sub autoritatea Consiliului Judetean vine in sprijinul comunitătii locale si pune la dispozitia asociatiilor de locatari sau de proprietari din judetul Iasi o cantitate de aproximativ cinci ...

Iaşul solidar!
10/04/2020 00:00

Primăria Municipiului Iasi continuă să ajute persoanele aflate in nevoie in timpul pandemiei COVID-19, iar campania atrage un număr semnificativ de institutii care se alătură acestui efort. Pe langă ac ...

„Călăreţul” din Răducăneni s-a mutat în casă nouă
10/04/2020 00:00

Sergiu, tanărul care s-a dus cu calul să-i ducă scutece soţiei la maternitatea din Iaşi, s-a mutat in casă nouă cu ajutorul lui Cătălin Moroşanu. Acesta şi soţia sa trăiau intr-o cămăruţă ...

Numărul pacienţilor COVID a început să crească
10/04/2020 00:00

La Iaşi, numărul persoanelor infectate cu noul virus a crescut pană la 131 cazuri, cifră valabilă pană ieri după-amiază. În jurul pranzului, erau deja 10 persoane internate, iar pe parcursul zil ...

Programul de dezinfectare a străzilor cu substanțe biocide
10/04/2020 00:00

Primăria Municipiului Iasi, prin Salubris SA, continuă programul de dezinfectie a străzilor din oras. Ieri, 9 aprilie, societatea municipalitătii a actionat cu dezinfectant pe bază de hipoclorit de s ...

Locuitorii din cartierul Cicoarei primesc apă cu cisterna
10/04/2020 00:00

ApaVital va asigura apă potabilă locuitorilor din cartierul Cicoarei prin intermediul unei cisterne mobile cu o capacitate de 5 metri cubi, pentru cerinte de consum si de igienă. Măsura a fost pusă i ...

Un deţinut a fost uitat, de mai bine de un an, în izolare!
09/04/2020 23:43

Ca urmare, in data de 9 ianuarie 2019, judecătorul de supraveghere a decis să-l trimită pe năbădăiosul deţinut să-şi continue executarea in regim de maximă siguranţă. Singur in celulă şi zolat de ...

Piaţa ieşeană a muncii, în colaps
09/04/2020 23:35

Centralizatorul intocmit de către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) privind locurile de muncă vacante in perioada 8-15 aprilie arată că, la nivelul judeţului, ar mai fi 460 de ...

Focar de COVID-19 într-o comună din județul Vaslui, după o întâlnire a cultului penticostal
09/04/2020 20:45

 Într-o comună din judetul Vaslui este focar de COVID-19, după ce 22 de persoane, intre care o fată de 15 ani, au participat la o intrunire religioasă a cultului penticostal, apoi au fost diagnos ...

Consilierea psihopedagogică, disponibilă și în timpul vacanței
09/04/2020 20:09

 Pe parcursul vacantei de primăvară a elevilor, in intervalul 6 – 21 aprilie 2020, Centrul Judetean de Resurse si Asistentă Educatională Iasi este in continuare alături de beneficiarii ...