Salariu URIAȘ! Cine este cel care încasează cu peste 100.000 de lei mai mult decât Klaus Iohannis

download (1)

Dimensiune font:

| 03-08-2020 00:47

A dat lovitura! Directorul unei importante instituții de stat a încasat un salariu cu 80% mai mare decât anul anterior

Veniturile anuale ale lui Sorin Toader, director general al Imprimeriei Naţionale au crescut anul trecut cu 43.134 de lei, de la 278.601 lei în 2018, la 321.949 lei în 2019, după cum reiese din propriile sale declaraţii de avere pe anul 2020 şi anul 2019.

Spre comparaţie, veniturile preşedintelui României în anul 2019 au fost de 179.735 lei, cu puţin peste 14.000 lei în plus faţă de anul 2018 când a încasat 165.000 lei.

Diferenţa dintre veniturile celor doi şefi, chiar dacă unul este şef de stat, iar celălalt director general este de 142.214 lei, Sorin Toader încasând în 2019 cu 79,12% mai mult decât Iohannis.

Venitul anual al directorului general al Imprimeriei Naţionale a oscilat de-a lungul timpului. Conform declaraţiei de avere pe anul 2017, remuneraţia domniei sale a fost mai mult decât dublă faţă de anul 2016, când Sorin Toader a încasat „doar” 103.769 lei în tot anul. În 2015, Sorin Toader a încasat 70.789 lei.

Remuneraţiile şefilor sunt calculate în funcţie de 2 componente, una fixă şi un variabilă.

Componenta fixă (lunară) pentru directorul general este formată din remuneraţia brută lunară: 20.383 lei (începând cu data de 01.01.2018), iar cea pentru directorul executiv de 19.782 lei (începând cu data de 01.01.2018). Componenta variabilă (anuală) ţine cont de creşterea profitului net faţă de anul precedent şi se acordă astfel:

Pentru directorul general: – pentru cresterea profitului net fata de anul anterior, un procent de 0,4% din cresterea profitului net fata de anul anterior, dar nu mai mult de 3 (trei) indemnizatii lunare fixe brute; – pentru realizarea unui grad de indeplinire global a criteriilor de performanta ale directorilor, stabilite prin Planul de administrare de peste 100% – 12 (douasprezece) indemnizatii lunare fixe brute.

Pentru director executiv directia economica – pentru cresterea profitului net fata de anul anterior, un procent de 0,4% din cresterea profitului net fata de anul anterior, dar nu mai mult de 2 (doua) indemnizatii lunare fixe brute; – pentru realizarea unui grad de indeplinire global a criteriilor de performanta ale directorilor, stabilite prin Planul de administrare de peste 100% – 6 (sase) indemnizatii lunare fixe brute.

Nici angajaţii n-o duc rău: Salariul mediu depăşeşte 6.500 lei În cadrul Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională”-S.A. politica salarială este stabilită prin contractul colectiv de muncă negociat de conducere cu organizaţiile sindicale din companie.

Salariul personalului este constituit dintr-un salariu de încadrare la care se adaugă sporul de vechime. Nu există nici un alt spor de natură salarială în afară sporului de vechime.

Sporul de vechime se calculează astfel:

vechime între 3 şi 5 ani: 5%

vechime între 5 şi 10 ani: 10%

vechime între 10 şi 15 ani: 15%

vechime între 15 şi 20 ani: 20%

vechime peste 20 ani: 25%

Salariile de încadrare se stabilesc prin înmulţirea salariului minim de încadrare pe companie (2.100 lei) cu un coeficient minim stabilit pe grupe de funcţii astfel: director şi şef departament: 3,4 şef serviciu/birou/laborator/secţie/atelier/consilier/project manager: 2,15 studii superioare de lungă durată: 1,55 studii superioare de scurtă durată: 1,45 studii medii, şcoală de maiştri: 1,35 şcoală profesională / şcoală generală + curs de calificare: 1,25 personal necalificat: 1,00

De la aceste valori, obţinute prin înmulţirea salariului minim de încadrare pe companie cu coeficientul de multiplicare menţionat încep negocierile salariale individuale între conducerea companiei şi angajaţi. Salariile indiviuale negociate cu fiecare salariat sunt confidenţiale.

Conform legii, persoanele cu funcţii de conducere îşi declară public veniturile salariale, prin declaraţiile de avere actualizate anual.

Pe baza datelor realizate la 31.12.2018, în anul 2018 salariul mediu brut lunar la nivelul companiei a fost de 5.104,34 lei/persoană. La această valoare dacă se adaugă tichetele de masă şi tichetele de vacanţă acordate se obţine un salariu mediu brut lunar realizat în anul 2018 de 5.957,45 lei/persoană. În anul 2018 urmare intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.79/2017 salariile au fi puse în acord cu noile contribuţii sociale obligatorii datorate conform Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, fără afectarea venitului net al salariaţilor, aferent salariilor de bază aflate în plată în luna decembrie 2017.

Conform Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pe anul 2019 câştigul salarial mediu brut lunar la nivelul companiei, compus din salariu de încadrare, spor vechime şi alte drepturi (tichetele de masă şi tichetele de vacanţă) este prognozat în anul 2019 la valoarea de 6.518,91 lei/persoană. Curtea de Conturi a găsit cheltuieli majorate cu 18% faţă de BVC

Auditul Curţii de Conturi la Imprimeria Naţională a scos la iveală faptul că, în 2018, cheltuielile instituţiei au fost majorate faţă de Bugetul de Venituri şi Cheltuieli.

„Cheltuielile totale efectuate de CNIN în anul 2018 au fost în sumă totală de 246,71 milioane, reprezentând 113,5% raportat la cheltuielile programate prin BVC şi, respectiv, 118,1% comparativ cu cheltuielile totale realizate la 31.12.2017”, scrie Curtea de Conturi, precizând că „în urma misiunii de control nu au rezultat abateri de la regularitate şi legalitate”, potrivit adevarul 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

06:14

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Programul magazinelor de Paște. Unde puteți face ultimele cumpărături?
04/05/2024 10:58

 Programul magazinelor de Paste. Iată unde puteti face ultimele cumpărături. Dacă nu ati apucat să vă faceti toate cumpărăturile de care aveti nevoie inainte de Paste, trebuie să stiti, magazinel ...

Rezervele BNR au scăzut la 69,7 miliarde euro
03/05/2024 07:18

  Redeschiderea pietei pentru o singură sedintă, după ziua de 1 mai si inainte de minivacanta de Paste, nu a adus schimbări semnificative ale cursului euro, chiar dacă au crescut iesirile de capital ...

Scandal la Luduș după închiderea Fabricii Leoni. 200 de oameni au ieșit în stradă
02/05/2024 16:30

Aproximativ 200 de angajaţi ai Fabricii LEONI din Luduş au protestat, joi, după decizia de inchidere a punctului de lucru, solicitand să li se respecte drepturile sociale. Fondatorul grupului de iniţiativ ...

 Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deșeuri municipale Fălticeni, județul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare” IDTDMF
02/05/2024 09:10

  Comunicat de presă ref: Finalizare Proiect ,, Închiderea depozitului temporar de deseuri municipale Fălticeni, judetul Suceava prin implementarea unei tehnologii inovatoare”& ...

BIZZ Accelerator, cel mai amplu proiect de educație pentru antreprenorii și managerii din România
02/05/2024 07:13

Într-un context economic in care antreprenoriatul romanesc cunoaste o expansiune rapidă, dar adesea haotică, Stefan Mandachi, impreună cu economistul Iancu Guda, lansează BIZZ Accelerator, un program ...

Peste 5.300 antreprenori din regiunea Moldovei au renunțat la afaceri!
01/05/2024 13:22

Numărul societăţilor comerciale şi al persoanelor fizice autorizate (PFA) care au iesit din sistemul economic, in primele trei luni din an, au ajuns, in regiunea de Nord-Est, la 5.391, cu aproape 20 la sut ...

Trenuri suplimentare de 1 Mai și Paște
30/04/2024 14:30

CFR Călători va asigura un program de transport special cu prilejul minivacanţei de 1 Mai şi Paşte, pentru facilitarea deplasării pasagerilor spre destinaţiile de vacanţă, dar şi spre domiciliu. Prin ...

S-a ieftinit mălaiul
30/04/2024 13:47

Preţurile produselor agricole au scăzut cu 18,69% in luna februarie 2024, comparativ cu luna februarie 2023, potrivit Buletinului statistic de preţuri al Institutului Naţionale de Statistică, in care se me ...

CNAIR a desemnat câștigătorul contractului necesar finalizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău
30/04/2024 13:36

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat, marţi, caştigătorul pentru contractul necesar finalizării studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău, respect ...

Datoriile bugetului general iau amploare!
29/04/2024 12:28

Arieratele bugetului general consolidate au crescut cu 21,8%, in martie 2024, comparativ cu luna precedentă, la 389,9 milioane de lei, de la 320,1 milioane de lei in februarie, conform datelor publicate pe sit ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei