130.000 de români au epilepsie

epilepsie_2

Dimensiune font:

| 20-02-2024 14:02

Fondatorul şi coordonatorul reţelei Telemedicină în Epilepsie din România, doctorul Bogdan Florea, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă la Târgu Mureş, că oficial în România sunt înregistrate 120.000-130.000 de persoane cu epilepsie, însă numărul real ar fi spre 300.000.

"Epilepsia nu are chip până când nu se întâmplă cuiva drag sau cuiva din familie. Din punctul meu de vedere, epilepsia este o afecţiune cumva mai înspre Cenuşăreasa pe portativul patologiei neurologice, este de multe ori lăsată după virgulă pentru că este cronofagă, mănâncă mult timp. Este considerată o afecţiune mai mult legată de psihic, pe nedrept, decât neurologic. Şi pacienţii cu epilepsie nu spun că au epilepsie. Dovadă stă şi faptul că nu avem în România un registru naţional de epilepsie. Dovadă stă că oficial sunt 120.000-130.000 de persoane înregistrate cu epilepsie, dar de fapt numărul real este spre 300.000, deci cumva prevalenţă bolii este 1,52% din populaţia generală", a declarat dr. Bogdan Florea.

Conferinţa de presă organizată luni a fost prilejuită de inaugurarea celui de-al 13-lea Centru de Epilepsie şi Monitorizare EEG la Secţia Clinică Neurologie II de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Târgu Mureş.

Dr. Bogdan Florea a precizat că proiectul său de telemedicină în epilepsie a fost iniţiat în urmă cu 8 ani.

"Proiectul de telemedicină nu înlocuieşte actul medical şi nu va face lucrurile pe care trebuie să le facă medicii şi asistenţii, ci doar face viaţa mai bună pacienţilor şi viaţa mai bună familiilor lor, care după implementarea acestui proiect nu vor mai fi poate obligaţi să facă drumuri obositoare către centrele cu tradiţii în epileptologie şi să încarce un sistem deja încărcat", a menţionat dr. Bogdan Florea.

Medicul a precizat că în România nu există o statistică a prevalenţei epilepsiei, însă consideră că aceasta ar fi în jur de 2%.

"Noi, în România, nu ştim (câte cazuri există, n.r.) dar trăim pe proiecţiile Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, câţi pacienţi sunt în populaţia generală cu epilepsie (...) Oficial sunt 130.000 şi nu pentru că sunt într-un registru, ci sunt deduşi din reţetele compensate şi gratuite care au serii cu tratament antiepileptic (...) Deci nu ştim, e foarte greu să lupţi împotriva a ceva care nu ştii (...) În plus, pacienţii ascund diagnosticul, ca să fie şi mai grea treaba", a subliniat dr. Florea.

Centrul de Epilepsie şi Monitorizare EEG de la Târgu Mureş a fost realizat cu susţinerea Asociaţiei Cluburilor Lions România şi reţeaua de Telemedicină în Epilepsie şi a World Doctors Orchestra. Centrul a fost dotat cu un aparat VideoEEG de mare performanţă, în valoare de peste 25.000 euro, care va fi folosit pentru un diagnostic complet şi corect al pacienţilor cu epilepsie din judeţul Mureş şi regiunile alăturate, permiţând, totodată, supervizarea în timp a evoluţiei afecţiunii.

"Suntem onoraţi că Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş devine al treisprezecelea Centru de Epilepsie şi Monitorizare EEG în cadrul proiectului Telemedicină în Epilepsie iniţiat de Cluburile Lions din Cluj-Napoca. În spitalul nostru a fost pus în funcţiune un aparat video EEG performant, în valoare de 25 mii de euro, care va ajuta la diagnosticarea şi îngrijirea pacienţilor cu epilepsie. Ne bucurăm să contribuim la extinderea proiectului şi să facilităm astfel accesul unui număr mai mare de persoane cu epilepsie la diagnostic şi tratament corect", a declarat conf. dr. Szatmari Szabolcs, din cadrul Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş.

Celelalte 12 centre din Reţeaua de telemedicină sunt în oraşele Bucureşti, Oradea, Cluj-Napoca, Suceava, Bacău, Sibiu, Craiova, Timişoara, Braşov, Sebeş, Iaşi şi Miercurea Ciuc. Toate centrele sunt conectate atât între ele, cât şi cu centre universitare din ţară şi din străinătate, facilitând astfel schimbul de opinii între specialişti şi stabilirea celei mai bune abordări legate de tratament.

Prin Reţeaua de Telemedicină în Epilepsie, pacienţii beneficiază de dosare medicale cu istoricul şi analize EEG complexe şi repetate, iar conectarea cu alte centre de excelenţă din lume (Montreal, Copenhaga, Geneva) face posibil schimbul de informaţii între medici specialişti, oferind astfel o a doua sau chiar o a treia opinie competentă, pentru cazurile dificile.  

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cum să mănânci de Paște ca să nu ajungi la spital. 10 reguli pentru masa de sărbători
17/04/2025 14:59

 Moderatia ar trebui să fie cheia alimentatiei şi de sărbătorile pascale, spune medicul Tudor Ciuhodaru. Medicul prezintă 10 reguli pentru masa pascală ca să nu ajungem la spital si să putem petre ...

Cozonaci cu 21 de E-uri și adaosuri comerciale „nesimțite” / Cum sunt păcăliți consumatorii în magazine
17/04/2025 14:01

 Autoritatea Natională pentru Protectia Consumatorilor a analizat peste 20 de sortimente de cozonaci din marile lanturi de magazine si a găsit produse pline de E-uri. La randul său, Aurel Popescu, prese ...

Ce spun medicii despre pacienții care apelează la „Dr. Google”: „Trebuie să aibă încredere în medicul de familie și cel specialist”
17/04/2025 06:40

Intr-o lume in care dispozitivele digitale sunt tot mai prezente in vietile noastre, incercăm să găsim răspunsuri pentru anumite probleme medicale pe care le intampinăm, pe internet. Medicii atrag insă at ...

Colagenul: remediu anti-îmbătrânire sau doar un efect placebo?
16/04/2025 13:10

Colagenul, trend, tratament sau efect placebo. Pudră, solutie buvabilă, creme faciale: colagenul pare să fie vedetă in lumea suplimentelor anti-imbătranire, promitand o piele netedă si articulatii sănăt ...

Ai o rană care nu se vindecă? Iată ce boli se pot ascunde în spatele ei!
16/04/2025 10:43

O rană care nu se vindecă in decurs de cateva săptămani ar trebui să fie evaluată de un medic, deoarece poate indica o problemă de sănătate subiacentă, cum ar fi diabetul, probleme circulatorii sau o ...

Imaginile umilinței. Pacient târât pe scări la o policlinică din Ploiești. DSP Prahova a demarat un control
16/04/2025 07:29

DSP Prahova a făcut un control la fosta Policlinică Cina din Ploieşti, după apariţia in spaţiul public a unor imagini in care un pacient greu deplasabil este tarat pe scări pentru a ajunge la un consult ...

Cât de bun este tratamentul cu usturoi pentru limbricii la copii?
15/04/2025 16:03

E important să stii ce tratament este bun pentru limbrici la copii, pentru că este o problemă frecventă in randul acestora, cauzand disconfort si potentiale complicatii de sănătate. Remediile naturiste po ...

Pacient târât pe scări la policlinica Cina din Ploiești, deoarece nu mergea liftul. Control al DSP
15/04/2025 15:53

Direcţia de Sănătate Publică Prahova a efectuat un control la fosta policlinică Cina din Ploieşti după ce un pacient greu deplasabil a fost tarat pe scări pentru a fi dus la un control, in condiţiile i ...

Top 7 probleme de sănătate ce pot fi cauzate de telefon și soluții pentru a le diminua. De la dureri musculare și ochi obosiți la „putrezirea creierului”
14/04/2025 19:50

 Telefonul mobil a devenit aproape o extensie naturală a mainii noastre, iar simpla idee că am putea rămane fără acces la el, chiar si pentru scurt timp, poate provoaca un disconfort greu de ignorat. ...

Salarii record de 400.000 euro pentru medici: cazare gratuită și mașină de serviciu incluse. Află ce trebuie să faci
14/04/2025 15:17

Julia Creek, un orăsel izolat din Queensland, Australia, cu doar 550 de locuitori, a devenit recent cunoscut in intreaga lume datorită unei oferte de angajare care bate orice record european in materie de sal ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei