Schimbări în programul EURO 200 pentru elevi şi studenţi. Cum pot achiziționa acum un laptop sau un calculator

3_11zon

Dimensiune font:

| 24-05-2024 08:48

Guvernul României a decis continuarea Programului EURO 200 și în anul 2024, dar vine cu schimbări importante. A fost alocat deja un buget de 2,5 milioane lei pentru sprijinirea elevilor și a studenților în ceea ce privește achiziția de calculatoare și laptopuri, dar la ce trebuie să fie ei atenți.

Reguli noi în programul EURO 200

Programul „EURO 200” continuă, iar elevii și studenții pot cumpăra calculatoare sau laptopuri la prețuri mai mici. Proiectul vine în sprijinul românilor, pentru a-i ajuta pe aceștia să-și dezvolte competenţele digitale.

Și anul acesta, beneficiarii au rămas aceiași. Mai exact, sunt românii care fac parte din învățământul de stat și particular acreditat, cu vârsta de până la 26 de ani. Mai mult, ei trebuie să provină din familii cu venituri brute lunare de cel mult 500 lei pe membru de familie.

Până anul acesta, venitul maxim era de 250 de lei, însă Guvernul a decis dublarea lui din 2024. Astfel, mai mulți elevi și studenți fac acum parte din program și primesc bani pentru achiziția unui dispozitiv, care să îi ajute în procesul educativ.

Bugetul alocat pentru anul 2024 este de 2,5 milioane lei și condițiile rămân la fel de stricte. O măsură foarte importantă a fost aprobat și ediția aceasta, pentru a evita evenimentele neplăcute.

Mai exact, Guvernul a aprobat o hotărâre conform căreia se schimbă bonul utilizat pentru achiziția dispozitivelor. Pentru a asigura un proces clar, autoritățile au decis să schimbe seria și culoarea bonurilor, astfel încât cei eligibili să nu folosească bonurile din anii trecuți.

În 2023, bonurile valorice au avut culoarea roz, iar anul acesta vor fi complet diferite. În acest fel, responsabilii țin evidența și evită situațiile neplăcute.

„Din motive de siguranţă, seria şi culoarea acestui model de bon valoric pentru stimularea achiziţionării de calculatoare sunt modificate în fiecare an, astfel încât bonurile valorice emise în anul 2023 şi anulate să nu fie folosite şi în anul curent.

În anul 2023, culoarea acestui tip de bonuri valorice destinat stimulării achiziţionării de calculatoare a fost roz”, se arată într-un comunicat transmis de Guvern.

Termenul de depunere a cererilor a fost 20 mai. După terminarea tuturor etapelor, cei eligibili primesc 200 de euro pentru achiziția unui calculator sau laptop din oferta pusă la dispoziție.

Calendar

  • - Depunerea cererilor și dosarelor cu actele doveditoare – până la 20 mai
  • - Efectuarea anchetelor sociale și evaluarea cererilor de către comisiile din unitățile și instituțiile de învățământ, împreună cu comisiile de anchetă socială – până la 7 iunie
  • - Centralizarea cererilor la Comisia centrală prin intermediul portalului dedicat – 10 – 11 iunie
  • - Afișarea pe portalul Ministerului Educației a listei nominale a beneficiarilor, aprobată prin ordin de ministru – 20 iunie
  • - Afișarea în fiecare unitate de învățământ a listei beneficiarilor – 25 iunie
  • - Depunerea contestațiilor – 1 – 4 iulie
  • - Rezolvarea contestațiilor – 5 – 12 iulie
  • - Afișarea rezultatului contestațiilor în fiecare unitate de învățământ – 12 iulie
  • - Afișarea pe portalul Ministerului Educației a listei finale a beneficiarilor, aprobată prin ordin de ministru – 26 iulie
  • - Achiziția bonurilor valorice de către Ministerul Educației și distribuirea către inspectoratele școlare/universități – 9 – 23 august
  • - Eliberarea bonurilor valorice către beneficiari – 26 august – 6 septembrie
  • - Achiziționarea de calculatoare – 2 septembrie – 16 octombrie
  • - Depunerea copiilor de pe facturi și de pe procesele-verbale de predare-primire de către elevi și studenți – 20 august – 24 octombrie
  • - Depunerea de către operatorii economici a bonurilor valorice, a copiilor de pe facturi și de pe procesele-verbale de predare-primire spre decontare, la comisia județeană, respectiv la comisiile din instituțiile de învățământ superior; înregistrarea operatorilor economici pe portalul dedicat – 21 august – 25 octombrie
  • - Decontarea către operatorii economici – 26 august – 25 noiembrie

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

13:46

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
CE dă undă verde achiziționării Alpha Bank România de către UniCredit
12/06/2024 19:07

Comisia Europeană a aprobat, in temeiul Regulamentului UE privind concentrările economice, preluarea controlului exclusiv asupra Alpha Bank Romania SA de către UniCredit S.p.A. din Italia Tranzactia se refe ...

Descoperire șocantă la Brăila! Doi concubini, găsiţi morţi într-un imobil, cu urme de violenţă pe corp - Anterior, femeia ar fi sunat la 112
11/06/2024 21:52

Cadavrele a două persoane – o femeie şi un bărbat – au fost găsute, marţi, intr-un imobil din judeţul Brăila, cu urme de violenţă pe corp. Poliţiştii şi procurorii au deschis o anchetă. Anterio ...

Copilărie furată. O luptă împotriva exploatării prin muncă
11/06/2024 15:15

Parlamentul European lucrează la elaborarea unor reguli stricte care să interzică vanzarea produselor realizate ca rezultat al exploatării copiilor. Aceste reguli nu vor fi doar pe hartie; intreprinderile v ...

Incendiu la Unitatea 2 a Centralei Nuclearelectrice de la Cernavodă
11/06/2024 14:30

Un incendiu a izbucnit in această dimineaţă la Unitatea 2 a Centralei Nuclearelectrice de la Cernavodă. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea transmite că nu este un pericol care să necesi ...

Fostul prim-procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Răducăneni care a VIOLAT o minoră și a lăsat-o însărcinată va fi JUDECAT
08/06/2024 20:28

  Daniel Bosanceanu, fost prim-procuror al Parchetului de pe langă Judecătoria Răducăneni, va fi judecat sub acuzatia de viol Conform anchetei, Bosanceanu ar fi abuzat timp de doi ani o fată de 15 ...

Numărul cazurilor de violență domestică împotriva copilului a crescut alarmant
05/06/2024 11:38

Numărul cazurilor de violentă domestică impotriva copilului a crescut alarmant. În total, in ultimul an au fost inregistrate 17.709 cazuri de abuz asupra copiilor. Care sunt simptomele abuzului • ...

Avertisment sumbru lansat de Traian Băsescu. Ce se întâmplă după alegerile din toamnă
03/06/2024 00:16

Fostul presedinte a făcut o predictie sumbră referitoare la taxe si impozite. Traian Băsescu a spus că aceastea vor creste după alegerile din acest an. "Se va schimba sistemul de taxe. După alegeri, in c ...

Ministrul Muncii spune că sistemul de pensii din România dă clasă în UE: Avem un echilibru mai bun!
03/06/2024 00:13

Ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, afirmă că Romania inregistrează „un echilibru mai bun” decat alte state din Uniunea Europeană in ceea ce priveşte sustenabilitatea sistemului de pensii. Afirma ...

De ce întârzie deciziile de recalculare a pensiilor, anunțațe încă din luna mai. Păcăleală pentru pensionari?
02/06/2024 20:59

Deciziile de recalculare intarzie si nici Ministerul Muncii nu stie exact cand vor ajunge la oameni. Asta desi initial s-a anuntat că vor fi puse in căsutele postale incă din luna mai, astfel incat oamenii s ...

Calendarul zilei 2 iunie – Ziua Națională pentru Adopție. Tânără adoptată, ajunsă asistentă socială, transmite un mesaj copiilor orfani: Dumnezeu pune lucruri bune în fiecare!
02/06/2024 17:24

Julianna Mariana Citirigă, o tanără din Brasov adoptată de la varsta trei ani, s-a făcut asistent social ca să-i poată ajuta pe copiii din orfelinate să isi găsească o familie in care să crească Di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei