Comisia Europeană pregătește LOVITURA FATALĂ pentru Apple

iPhone  02316100

Dimensiune font:

| 23-09-2021 18:01

Comisia Europeană propune un încărcător comun pentru dispozitivele electronice. USB-C va deveni portul standard pentru toate telefoanele inteligente, tabletele, camerele, căştile, difuzoarele portabile şi consolele video portabile.


"Astăzi, 23 septembrie, Comisia face un pas important împotriva deşeurilor electronice şi a inconvenientelor cauzate consumatorilor de prevalenţa diferitelor încărcătoare incompatibile pentru dispozitivele electronice. Mai mulţi ani de colaborare cu industria pe baza unei abordări voluntare, au redus deja numărul încărcătoarelor de telefoane mobile de la 30 la 3 în ultimul deceniu, însă nu a fost găsită o soluţie exhaustivă. Acum, Comisia prezintă acte legislative pentru a stabili o soluţie comună de încărcare pentru toate dispozitivele relevante", arată CE.
 

 



Odată cu propunerea de directivă revizuită privind echipamentele radio prezentată joi, portul de încărcare şi tehnologia încărcare rapidă vor fi armonizate: USB-C va deveni portul standard pentru toate telefoanele inteligente, tabletele, camerele, căştile, difuzoarele portabile şi consolele video portabile.

În plus, Comisia propune separarea vânzării încărcătoarelor de vânzarea de dispozitive electronice. Acest lucru va îmbunătăţi confortul consumatorilor şi va reduce amprenta de mediu asociată producţiei şi eliminării încărcătoarelor, sprijinind astfel tranziţia verde şi cea digitală.

"Consumatorii europeni au fost frustraţi suficient de mult în ceea ce priveşte încărcătoarele incompatibile care le umplu sertarele. Am acordat industriei destul timp pentru a-şi găsi propriile soluţii, acum este momentul să se ia măsuri legislative pentru un încărcător comun. Acesta este un câştig important pentru consumatorii noştri şi pentru mediu şi în conformitate cu ambiţiile noastre verzi şi digitale", spune Margrethe Vestager, vicepreşedinte executiv pentru "O Europă pregătită pentru era digitală".

Încărcătoarele alimentează toate dispozitivele noastre electronice esenţiale, spune Thierry Breton, comisarul pentru piaţa internă.

"Cu tot mai multe dispozitive existente pe piaţă, se vând din ce în ce mai multe încărcătoare care nu sunt interschimbabile sau nu sunt necesare. Dorim să punem capăt acestei situaţii. Datorită propunerii noastre, consumatorii europeni vor putea utiliza un singur încărcător pentru toate produsele electronice portabile – un pas important pentru a spori confortul şi a reduce deşeurile", afirmă Breton.

Acum, Comisia propune un port de încărcare armonizat pentru dispozitivele electronice: USB-C va fi portul comun. Aceasta va permite consumatorilor să îşi încarce dispozitivele cu acelaşi încărcător cu port USB-C, indiferent de marca dispozitivului.

Tehnologia de încărcare rapidă armonizată va contribui la prevenirea situaţiei în care diferiţi producători limitează în mod nejustificat viteza de încărcare şi va ajuta la asigurarea aceleiaşi viteze de încărcare atunci când se utilizează orice încărcător compatibil pentru un dispozitiv.

Separarea vânzării unui încărcător de vânzarea dispozitivului electronic: consumatorii vor putea cumpăra un nou dispozitiv electronic fără un încărcător nou. Acest lucru va limita numărul încărcătoarelor nedorite sau neutilizate. Se estimează că reducerea producţiei şi eliminarea noilor încărcătoare va reduce cantitatea de deşeuri electronice cu aproape o mie de tone pe an.

Comisia propune totodată informaţii mai pertinente pentru consumatori: producătorii vor trebui să furnizeze informaţii relevante cu privire la performanţa de încărcare, inclusiv informaţii privind puterea cerută de dispozitiv şi dacă acesta permite încărcarea rapidă. Astfel, consumatorii vor putea vedea mai uşor dacă încărcătoarele lor pe care le posedă îndeplinesc cerinţele noului lor dispozitiv sau vor putea să aleagă un încărcător compatibil.

Împreună cu celelalte măsuri, acest lucru ar ajuta consumatorii să limiteze numărul de încărcătoare noi achiziţionate şi i-ar ajuta să economisească 250 de milioane euro pe an care ar fi cheltuiţi cu achiziţii inutile de încărcătoare.

Revizuirea Directivei privind echipamentele radio face parte din acţiunea mai amplă a Comisiei de abordare a durabilităţii produselor, în special a produselor electronice de pe piaţa UE, care se va afla în centrul unei viitoare propuneri privind produsele durabile.

Propunerea de directivă revizuită privind echipamentele radio de astăzi va trebui să fie adoptată de Parlamentul European şi de Consiliu prin procedura legislativă ordinară (codecizie). O perioadă de tranziţie de 24 de luni de la data adoptării va oferi industriei suficient timp pentru a se adapta înainte de intrarea în vigoare.

Pentru a avea în cele din urmă un încărcător comun, este necesară interoperabilitatea deplină la ambele capete ale cablului: dispozitivul electronic şi sursa externă de alimentare cu energie. Finalizarea interoperabilităţii dispozitivului, care este de departe cea mai mare provocare, va fi realizată prin propunerea de astăzi. Interoperabilitatea sursei externe de alimentare va fi abordată în cadrul revizuirii Regulamentului privind proiectarea ecologică al Comisiei. Aceasta va fi lansată mai târziu în cursul acestui an, astfel încât intrarea sa în vigoare să poată fi aliniată la propunerea de astăzi.

În 2020, în UE au fost vândute aproximativ 420 de milioane de telefoane mobile şi alte dispozitive electronice portabile. În medie, consumatorii deţin aproximativ trei încărcătoare de telefon mobil, dintre care utilizează două în mod regulat. Cu toate acestea, 38% dintre consumatori declară că s-au confruntat cel puţin o dată cu probleme legate de încărcarea telefonului mobil deoarece încărcătoarele disponibile erau incompatibile.

"Situaţia nu este doar neplăcută, ci şi costisitoare pentru consumatori, care cheltuiesc aproximativ 2,4 miliarde euro anual pentru încărcătoare independente care nu sunt furnizate împreună cu dispozitivele electronice. În plus, se estimează că încărcătoarele eliminate şi neutilizate vor genera până la 11.000 de tone de deşeuri electronice în fiecare an", arată CE.

Pentru a aborda provocările cu care se confruntă consumatorii, dar şi mediul, Comisia a sprijinit încă din 2009 o soluţie comună de încărcare pentru telefoanele mobile şi alte dispozitive electronice similare, scrie news.ro.

Comisia a facilitat pentru prima dată încheierea de către industrie, în 2009, a unui acord voluntar, care a dus la adoptarea primului memorandum de înţelegere (MoU) şi a avut drept rezultat reducerea numărului de soluţii de încărcare pentru telefoanele mobile existente pe piaţă de la 30 la 3. În urma expirării memorandumului în 2014, o nouă propunere din partea industriei, prezentată în martie 2018, nu a fost considerată satisfăcătoare în ceea ce priveşte furnizarea unei soluţii comune de încărcare sau satisfacerea necesităţii de a îmbunătăţi confortul consumatorilor şi reducerea deşeurilor electronice. 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
NASA a descoperit sub gheața Groenlandei o bază militară secretă din Războiul Rece. Ce se urmărea prin Programul Iceworm
18/05/2025 12:21

O echipă de cercetători NASA a redescoperit in aprilie 2024 baza militară Camp Century, construită in perioada Războiului Rece si ingropată de decenii sub calota glaciară a Groenlandei. Proiectată in 1 ...

Programul Rabla. Situațiile în care banii pot fi ceruți înapoi de stat
17/05/2025 20:33

Există mai multe situatii in care cei care au participat la programul Rabla sunt pasibili de a da banii inapoi. Există o serie de obligatii pe care participantii trebuie să le respecte pentru a nu risca retu ...

Risc mare de virusare a telefoanelor și computerelor. Un malware discret face ravagii.
17/05/2025 20:19

 Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) trage un semnal de alarmă cu privire la o nouă tactică sofisticată prin care atacatorii reusesc să distribuie malware, folosind un canal ...

Oamenii de stiinta au stabilit
16/05/2025 06:58

Oamenii de stiintă americani au inceput să vorbească foarte serios despre nemurirea sufletului uman. Cercetătorii au ajuns la concluzia că moartea fizică a corpului nu inseamnă sfarsitul existentei si c ...

Ce se ascunde sub gheața din Antarctica, de fapt? Stratul înghețat ajunge la 4 kilometri grosime
13/05/2025 22:13

 Ce se ascunde sub gheata din Antarctica, de fapt? De sus, această vastă intindere de pămant poate părea un peisaj rece, plat si pustiu - si cu sigurantă asa si este. Dar, sub stratul de gheată ce p ...

'Copacul lui Robin Hood' a fost tăiat. Cât trebuie să plătească cei doi bărbați care se fac vinovați de actul 'de bravură'
12/05/2025 23:01

 Tribunalul din Newcastle i-a declarat vinovati pe cei doi bărbati care, in toamna anului trecut, au tăiat celebrul „Sycamore Gap Tree” – un paltin vechi de peste 150 de ani, aflat lang ...

Dispar panourile solare din toate gospodăriile și toate instituțiile? Invenția unor japonezi ar putea reprezenta finalul pentru energia produsă de panouri
11/05/2025 18:17

Panourile solare ar putea să devină istorie, gratie unei noi inventii dezvoltate de o echipă de la Universitatea din Tokyo. Tinerii au venit cu un nou tip de celule fotovoltaice, care functionează in baza u ...

Trucul simplu prin care castraveții rămân proaspeți mai mult timp. Lângă ce să-i depozitezi?
10/05/2025 22:10

 Păstrarea alimentelor proaspete cat mai mult timp posibil poate fi uneori un cosmar, mai ales cand nu stii care sunt cele mai bune metode de a le prelungi durata de valabilitate. Expertii in alimentatie ...

Avertisment Google pentru utilizatorii Gmail: Dacă vezi acest mesaj, e un atac
09/05/2025 22:34

 Google a confirmat un nou atac indreptat impotriva utilizatorilor Gmail – un alt caz de inginerie socială ingenioasă care exploatează vulnerabilitătile platformei. Scopul atacului este acelasi: ...

Buletinul care face tot: pașaport, card de sănătate și cheie digitală, totul într-un singur document
09/05/2025 22:29

 Cartea de identitate electronică (CEI) devine realitate in marile orase din Romania. Lansată oficial in martie 2025 si implementată prioritar in Bucuresti si Cluj, CEI promite să reducă birocratia, s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei