1scoala

Dimensiune font:

Transportul elevilor din Bacău, în atenţia Băncii Mondiale

| 23-01-2020 08:09

 

Lipsa microbuzelor şcolare ori  supraaglomerarea lor, drumurile proaste şi tarifele mari pentru transport sunt principalele motive de nemulţumire ale elevilor şi părinţilor * mulţi copii merg încă la şcoală pe jos

 

 

Un raport al Băncii Mondiale plasează Bacăul într-un top rușinos al județelor considerate cele mai inaccesibile ca și infrastructură de transport pentru elevi, în special cei din mediul rural, care au resurse limitate de a ajunge la școală. Oficialii au realizat și o anchetă cu un grup format din elevi, cadre didactice, părinți, directori de școală și reprezentați ai autorităților locale. Potrivit concluziilor, starea proastă a drumurilor, șoselele neasfaltate, timpul și distanța prea mare și tarifele prea mari ale abonamentelor sunt nemulțumirile cele mai mari. Supraaglomerarea microbuzelor școlare, acolo unde ele există este o altă nemulțumire a celor interogați, la fel ca și numărul mare de accidente sau neglijența unor șoferi la volan. 60 la sută dintre cei interogați merg la școală cu autobuzul, peste 20 la sută pe jos sau cu mașina personală. 28 la sută dintre copii merg la o școală situată la peste 10 kilometri, iar 20 la sută au de mers între 4 și 6 kilometri. Pentru a le veni în ajutor, ministrul Educației a propus ca de acum elevii să poată circula cu mijloacele de transport în comun în baza carnetului de elev vizat, gratuit. „Ni se pare oportună o astfel de propunere pentru că sunt mulți elevi care au dificultăți în a-și plăti abonamentele. Și mai dificil este pentru părinții cu mai mulți copii. Prețul abonamentului este un aspect, dar sunt zone în care nici microbuzele sau autobuzele nu ajung peste tot și atunci unii elevi trebuie să meargă mult pe jos”, a declarat, pentru presa locală, David Luca, președintele Consiliului Județean al Elevilor Bacău.

Mihai VANCEA

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

ANUNT LICITAȚIE ÎNCHIRIERE PRIMĂRIA MUNICIPIULUI ONEȘTI reorganizează licitație publică deschisă cu oferta în plic închis. 1) Informații privind locatorul: MUNICIPIUL ONEȘTI, reprezentat legal prin PRIMAR –Ing. Nicole Gnatiuc, cu sediul în B-dul Oituz, nr. 17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032, Telefon: 0234/324.243, Fax: 0234/313.911, e-Mail: primarie@onesti.ro, www.onesti.ro având cont de virament nr. RO29TREZ06221A300530XXXX, deschis la Trezoreria Onești; 2) Informații privind obiectul închirierii: Informații privind obiectul închirierii conform HCL nr. 200/14.11.2019, anexa nr. 1: Nr. Crt.; Adresă amplasament; Suprafaţă mp; Preţ lei/mp/lună; Durata; Destinaţia. 1. B-dul Oituz nr. 12, 4,00 mp, 10,00 lei, 10, Amplasare totem; 2. Calea Bacăului (parte dreaptă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3. Calea Bacăului (partea stângă a DN Oneşti -Bacău), 4,90 mp, 2,50 lei, 10, Amplasare panou publicitar; 3) Informații suplimentare si Documentația de atribuire pot fi obținute: -în format tipărit la Serviciul Patrimoniu și Pază din cadrul Primăriei Municipiului Onești, etaj VII, cam. 703, în urma achitării contravalorii de 20 lei/exemplar (în numerar la casierie sau în contul RO33TREZ0612118025XXXXX –CUI 4353250 beneficiar Municipiul Oneşti) -data limită pentru solicitarea clarificărilor: 17.02.2020, ora 16.00; 4) Informații privind ofertele: -Data limită de depunere a ofertelor: 25 februarie 2020, ora 12.00. -Ofertele se vor depune într-un număr de 1 (unu) exemplare la adresa: B-dul Oituz nr.17, municipiul Onești, județul Bacău, Cod poștal 601032; -Data licitaţiei: 26 februarie 2020, ora 12.00; 5) Locul desfăşurării şedinţei de licitaţie: la parterul Primăriei Municipiului Oneşti, la sala mică de şedinţe; 6) Denumirea, adresa, numărul de telefon, telefax și/sau adresa de e-mail a instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Bacău; Adresa: Bacău, Str. Ştefan cel Mare nr. 4 cod 600356, tel: 0234514419, fax 023452521; email: tr-bacau-reg2@just.ro; 7) Data transmiterii anunţului de licitaţie către instituţiile abilitate, în vederea publicării: 04.02.2020..
S.C. Remat S.A., cu sediul în mun. Iaşi, str. Aurel Vlaicu, nr. 88, jud. Iaşi, O.R.C. J22/286/1991, C.U.I. RO1977144, prin lichidator judiciar Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., potrivit Hotărârii nr. 1230/12.07.2016, pronunţată de Tribunalul Iaşi, Secția a II-a Civilă-Faliment, în dosarul nr. 9134/99/2014, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în data de 14.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, a următoarelor active: Nr. activ Descrierea comercială a activelor - Valoare de evaluare (lei, fără T.V.A.) - Valoare de pornire (lei, fără T.V.A.). Activ 7 Teren intravilan construit în mun. Dej, str. Bistriţei, nr. 44, pe sensul către Cuzdrioara, jud. Cluj (zona industrială, la ieşire spre Bistriţa Năsăud, înainte de S.C. Someşul S.A.), St teren-7.149 m.p., curţi-construcţii, St construită-1.659,16 m.p., regim de înălţime: P+1parţial, împrejmuit, betonat (100%), învecinat cu S.C. Somtrans S.A., S.C. Samus Mex S.A., S.C. Com-Beton S.A., deschidere la stradă aprox. 53 m.l.; Identif. imobil: nr. cds. 837/2/1 în C.F. nr. 18837/N a localităţii Dej (nr. cds. nou 53437 al C.F. 53437/mun. Dej); - 2.732.400,00 lei; - 683.100,00 lei. Activ 16 PROPRIETATE IMOBILIARĂ, compusă din teren în suprafață totală de 3.914 m.p. și construcții în suprafață totală de 1.117 m.p., situată în oraş Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, jud. Vrancea, la 6km de nodul rutier Tișița. Este alcătuită din: - Imobil situat în oraşul Mărăşeşti, str. Doinei, nr. 2, T25, P1735, jud. Vrancea, Imobilul a fost dobândit prin Contractul de vânzare-cumpărare autentificat sub nr. 1111/22.03.2001 de B.N.P. Tanase Rodica. - Împrejmuire depozit Mărăşeşti (degradat, nr. inv. 2088), platformă betonată 1.040 m.p. (degradat, nr. inv. 2092); Proprietatea are deschidere frontală la str. Doinei și este pretabilă pentru activități industriale având în vedere și caracterul zonei în care este amplasat imobilul. - 437.600,00 lei; - 80.000,00 lei. Activ 46 Construcție metalică demontată în mun. Iași, Șos. Iași – Tomești, nr. 6, jud. Iași. - 46.000,00 lei; - 7.000,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 13.02.2020, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, jud. Iaşi. Bunurile se vând libere de sarcini. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare, precum şi condiţiile de participare (inclusiv condiţia prezentării dovezii de depunere a garanţiei de participare în valoare de 10% din valoarea de pornire a licitaţiei), sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iaşi, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iaşi, în fiecare zi de luni până vineri, orele 09.00 – 16.00, până pe data de 13.02.2020, ora 13.00, în baza unei cereri prealabile (24 de ore). Relaţii suplimentare se pot obţine la e-mail vanzari@insolventa.ro, fax: 0232/212231, tel. 0232/243864, 0755132473..
Subscrisul Cabinet Individual de Insolvenţă Opriş Irina, în calitate de lichidator judiciar al debitorului S.C. SALIX FARM IMPEX S.R.L, conform Încheiere nr. 137 din data de 16.10.2018, emisă de Secţia a II a Civilă a Tribunalului Iaşi-Faliment, anunţă, scoaterea la vânzare, prin licitaţie publică cu strigare, în data de 09.03.2020, orele 14.00, a imobilului situat în localitatea Popeşti, parter, ap.1, judeţul Iaşi, la 9.037,50 euro fără TVA, reprezentand 75% din valoarea de piaţă stabilită prin Raportul de evaluare. Licitaţia se va desfăşura la sediul lichidatorului judiciar din Iaşi, str. Pictor Octav Băncilă, nr.1, jud. Iaşi în conformitate cu regulamentul de vânzare, ce va fi afişat la loc vizibil, cu cel puţin 5 zile înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie. Preţul de la care începe licitaţia este echivalentul în Ron la cursul BNR din ziua licitaţiei a 75% din valoarea stabilită prin Raportul de evaluare a imobilului, la care se adaugă TVA. În cazul în care la licitaţia din data de 09.03.2020 nu se va reuşi valorificarea imobilului, se vor organiza noi licitaţii, în aceleaşi condiţii, pe 16.03.2020, respectiv 23.03.2020 orele 14,00. Toţi cei care posedă un drept real asupra imobilului scos la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, de a face lichitatorului dovada acestuia, până în preziua licitaţiei. Imobilul se va vinde liber de orice sarcini conform art. 91 alin. 1 din Legea 85/2014. Poate participa la licitatie orice persoană fizică sau juridică care depune cu cel puţin o zi înaintea ţinerii şedinţei de licitaţie, până la ora 12.00, la sediul lichidatorului documentele prevăzute în caietul de sarcini, care se poate procura de la sediul lichidatorului judiciar, în fiecare zi de luni până vineri, între orele 08.00-16.00. Garanţiei de participare este în procent de 20% din preţul de pornire la licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0751103771.
Tribunalul Iaşi, prin lichidatorul judiciar desemnat în dosarul nr. 4383/99/2017 (210/2017), în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014, privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, precum și a Codului de procedură civilă, anunță scoaterea la vânzare prin licitație publică cu strigare a bunurilor din patrimoniul debitoarei S.C. „Ago – Parus” S.R.L. Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, str. Sf. Lazăr nr. 4, bl. Peneş Curcanu, tronson 5, biroul 9, în NH Bussiness Company, la sediul Cabinetului de Avocat Daniela Arhire, etj. 1, județul Iași, după cum urmează: Nr. crt. - DENUMIRE ACTIV – Componenţa – Valoare -lei- 1. Bunuri mobile - Aparate de joc electronice slot machine - 22.605,00. Preţul de pornire al licitației pentru bunurile scoase la vânzare este cel de mai sus, iar vânzarea se va face conform regulamentului de vânzare și hotărârea Adunării creditorilor din data de 10.03.2019. Vânzarea prin licitație publică va avea loc la data de 16.04.2020, ora 10.00 și se vor organiza 6 ședinţe la un interval de 7 zile, respectiv la data de 23.04.2020, 30.04.2020, 07.05.2020, 14.05.2020 și 21.05.2020, la sediul lichidatorului judiciar. Până la data și ora licitației, ofertanții vor depune la sediul lichidatorului judiciar dovada achitării taxei de participare de 10% din prețul de pornire al bunului licitat, a garanţiei de participare la licitaţie de 30% din preţul de pornire al bunului licitat și a caietului de sarcini, respectiv 100 lei, cât şi documentele de înfiinţare şi împuternicirea dată persoanei fizice de către persoana juridică pentru participare la licitație, iar pentru persoanele fizice buletinul de identitate. Neplata bunurilor la termenul stabilit prin procesul-verbal de licitație, duce la pierderea garanţiei de participare la licitație, cât și a celorlalte sume achitate în contul bunurilor, iar bunurile vor fi scoase din nou la vânzare în contul adjudecatarului. Toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor scoase la vânzare, au obligația să anunțe lichidatorul judiciar înainte de data stabilită pentru vânzare. Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul lichidatorului judiciar din Huşi, str. 1 Decembrie, nr. 32, localitatea Huşi, judeţul Vaslui sau la telefoanele 0335/566035 şi 0727/850575..
 2.650 evenimente și 285.000 de spectatori, în ultimii patru ani, la Ateneul Național din Iași
10/04/2020 07:51

În ultimii patru ani, Ateneul National din Iasi s-a remarcat in spatiul cultural prin activităti si proiecte care au atras atentia publicului de toate varstele. Astfel, in perioada aprilie 2016 - aprilie ...

 „Munca este cel mai potrivit dezinfectant”
10/04/2020 07:14

Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi continuă, alături de acad. Bogdan C. Simionescu, vicepresedinte al Academiei Romane, seria conferintelor „Mostenirea lui Asachi”. Ast ...

Iaşul preia pacienţii COVID din spitalele rămase fără paturi, în zona de nord-est
10/04/2020 07:00

Spitalul de Boli Infecţioase „Sf.Parascheva” Iaşi va primi din teritoriu, de la spitalele destinate pacienţilor afectaţi de noul coronavirus dar care nu mai au locuri, zeci de pacienţi. Astăzi ...

ApaVital oferă hipoclorit de sodiu asociațiilor de proprietari pentru dezinfectarea scărilor de bloc!
10/04/2020 00:00

Institutia aflată sub autoritatea Consiliului Judetean vine in sprijinul comunitătii locale si pune la dispozitia asociatiilor de locatari sau de proprietari din judetul Iasi o cantitate de aproximativ cinci ...

Iaşul solidar!
10/04/2020 00:00

Primăria Municipiului Iasi continuă să ajute persoanele aflate in nevoie in timpul pandemiei COVID-19, iar campania atrage un număr semnificativ de institutii care se alătură acestui efort. Pe langă ac ...

„Călăreţul” din Răducăneni s-a mutat în casă nouă
10/04/2020 00:00

Sergiu, tanărul care s-a dus cu calul să-i ducă scutece soţiei la maternitatea din Iaşi, s-a mutat in casă nouă cu ajutorul lui Cătălin Moroşanu. Acesta şi soţia sa trăiau intr-o cămăruţă ...

Numărul pacienţilor COVID a început să crească
10/04/2020 00:00

La Iaşi, numărul persoanelor infectate cu noul virus a crescut pană la 131 cazuri, cifră valabilă pană ieri după-amiază. În jurul pranzului, erau deja 10 persoane internate, iar pe parcursul zil ...

Programul de dezinfectare a străzilor cu substanțe biocide
10/04/2020 00:00

Primăria Municipiului Iasi, prin Salubris SA, continuă programul de dezinfectie a străzilor din oras. Ieri, 9 aprilie, societatea municipalitătii a actionat cu dezinfectant pe bază de hipoclorit de s ...

Locuitorii din cartierul Cicoarei primesc apă cu cisterna
10/04/2020 00:00

ApaVital va asigura apă potabilă locuitorilor din cartierul Cicoarei prin intermediul unei cisterne mobile cu o capacitate de 5 metri cubi, pentru cerinte de consum si de igienă. Măsura a fost pusă i ...

Un deţinut a fost uitat, de mai bine de un an, în izolare!
09/04/2020 23:43

Ca urmare, in data de 9 ianuarie 2019, judecătorul de supraveghere a decis să-l trimită pe năbădăiosul deţinut să-şi continue executarea in regim de maximă siguranţă. Singur in celulă şi zolat de ...