Ar putea începe reparaţiile la DN15 Piatra Neamţ-Bacău
Dimensiune font:
După ani de zile în care toţi cei care s-au perindat pe la conducerea judeţului s-au lăudat că vor repara DN15 Piatra Neamţ-Bacău, dar şi tronsonul de pe Valea Muntelui, se pare că în sfârşit s-au găsit fondurile necesare * anunţul a fost făcut de preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ, Ionel Arsene
Drumul expres Piatra-Neamţ-Bacău, cel puţin pe raza judeţului Neamţ, are nevoie de reabilitare şi modernizare. Astfel, prin amendamentul formulat de parlamentarii Puterii la bugetul de stat pe anul 2019 şi care a fost adoptat, se va avea în vedere alocarea fondurilor necesare fazei de proiectare, pentru iniţierea procedurii de licitaţie în vederea atribuirii contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic pentru drumul expres Piatra-Neamţ-Bacău. Artera are 61 de km.
Ce lucrări sunt planificate pentru acest an
CNAIR SA ar trebui să demareze în acest an procesul de elaborare a documentaţiei tehnice, faza Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic. „Avem în sfârşit ocazia să scoatem judeţul Neamţ din izolare, să-l conectam la centrele economice din ţară, să stimulăm dezvoltarea economică a zonei noastre şi să recuperăm decalajele faţă de celelalte regiuni ale României! Iar veştile bune nu se opresc aici! Le-am promis locuitorilor de pe Valea Muntelui că în acest mandat voi obţine finanţare pentru reabilitarea drumului naţional 15 Bicaz-Poiana Largului şi am reuşit să îmi îndeplinesc şi această grea promisiune! Tot în bugetul de stat pe anul acesta este prinsă şi reabilitarea acestui drum, atât de dorit de nemţenii din zonă şi de cei care ne vizitează judeţul! Acesta vine în completarea drumului naţional Piatra-Neamţ-Bicaz, ce va fi total reabilitat în acest an, aşa încât şoferii să aibă la dispoziţie un drum sigur şi modern ce leagă municipiul reşedinţă de această zonă a Neamţului”, a precizat preşedintele CJ Neamţ, Ionel Arsene.
Gurile-rele deja au deschis lista de pariuri. Mulţi au adus în discuţie podul de la Preluca, unde Drumurile Naţionale lucrează de câţiva ani şi s-au apucat de lucru numai după ce au tras semnale serioase de alarmă. Lucrările au fost realizate în proporţie de 50%, un singur sens de mers.
DN15 presupune lucrări ample şi costuri pe măsură, nu cei câţiva zeci de metri ai celebrului pod de la Preluca, de pe DN15, tronsonul Piatra Neamţ-Bicaz. Un alt caz celebru este cel al DJ 155F, administrat de către Consiliul Judeţean Neamţ. Este vorba despre celebrul axial care pe hârtie a fost reabilitat de multe ori, însă de ani de zile este închis traficului public. Doar camioanele care cară masă lemnoasă de la poalele masivului Ceahlău au acces.
Miruna ALEXANDRESCU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau