ArmA: Armed Assault – RePlay Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 16:35

ArmA: Armed Assault – RePlay Review

    Nu pot spune cu siguranţă în ce măsură a influenţat Operation Flashpoint, când a apărut în 2001, lumea First Person Shooterelor, dar aş fi înclinat să cred că nu foarte mult. Spre deosebire de Half-Life sau Quake (două jocuri care au revoluţionat în mod clar FPS-urile), OFP nu a avut parte nici de clone, nici de un multiplayer popular şi durabil. Şi-a asigurat totuşi o comunitate foarte fidelă, iar tehnologia din spatele jocului a fost adoptată de forţele armate din mai multe ţări, cu scopul de a crea un simulator de luptă pentru noii recruţi. Asta deoarece OFP este considerat de mulţi ca fiind unul dintre cele mai realiste shootere realizate vreodată, dacă nu chiar cel mai realist. Adevărul este că de la OFP încoace nu am mai avut posibilitatea să butonez nici un FPS care să se asemene cu el din acest punct de vedere. Atmosfera jocului, senzaţia aceea de teamă, în urma căreia mă simţeam incapabil să mai fac vreo mişcare (în joc, bineînţeles) nu cred că am mai întâlnit-o nicăieri… Poate o voi întâlni doar în cazul unui război adevărat, dar asta e altă poveste.
        Având în vedere acestea, îmi este greu să-mi imaginez ce a urmărit Bohemia Interactive când a scos pe piaţă ArmA: Armed Assault. De la început voi preciza că la data scrierii articolului de faţă, jocul a ajuns deja la versiunea 1.8, ceea ce îl face un pic mai jucabil decât era la început. La momentul apariţiei sale, ArmA cred ca era cel mai prost optimizat joc pe care am avut vreodată posibilitatea să îl încerc. Semăna mai mult cu o versiune beta decât cu un joc full: avea bug-uri cu carul, dintre care unele te împiedicau pur şi simplu să-l termini, multiplayer-ul era defect iar performanţa grafică îngenunchea şi sistemele cele mai performante. E adevărat, nici acum nu s-au rezolvat toate problemele, dar e, după cum am zis mai sus, cel puţin jucabil. Totuşi, chiar şi lăsând la o parte aspectul tehnic şi oricât de mult mi-a plăcut OFP, trebuie sa recunosc, cu toată obiectivitatea de care sunt în stare, că urmaşul spiritual al acestuia este pur şi simplu un joc slab. Single-player-ul e la pământ iar multiplayer-ul, cu toate că este partea cea mai bună a jocului, are şi el problemele sale.

        Voi începe cu povestea, care, din păcate, este aproape inexistentă. Premisa jocului pare copiată din OFP: eşti un soldat american aflat pe o insulă fictivă, paşnică şi uitată de lume, care este atacată în mod subit de inamici misterioşi înarmaţi cu echipament rusesc. Forţele americane la început în inferioritate numerică reuşesc să se retragă „vitejeşte” din calea inamicului, pentru ca mai apoi, după sosirea întăririlor să preia iniţiativa şi să alunge inamicul de pe insulă, reinstaurând pacea şi fericirea sub oblăduirea guvernului de la Casa Albă. De trei ori Ura şi God Bless America!! Asta e tot! Nu mai avem conflictul plin de neprevăzut şi întorsături de situaţie din Operation Flashpoint, nici cele câteva personaje principale de care te puteai ataşa, sau glumiţele atmosferice dintre soldaţi. În ArmA intri în pielea unui număr foarte mare de soldaţi diferiţi pe care nici măcar nu ştii cum îi cheamă, iar în unele misiuni, dacă soldatul tău moare, jocul îţi dă chiar posibilitatea să continui cu oricare dintre membrii rămaşi în viaţă ai grupului.
        La fel de artificial şi monoton evoluează şi conflictul din joc. E adevărat, ArmA are o mulţime de misiuni destul de variate, dar modul în care sunt prezentate este de-a dreptul plictisitor. Povestea este alcătuită dintr-o serie de stagii, compuse din câte o misiune principală şi una sau două auxiliare, care nu sunt obligatorii pentru a termina jocul dar care, aparent, ar trebui să uşureze desfăşurarea celor principale. Între două stagii situaţia conflictului ne este prezentată cu ajutorul unor cutscene-uri cam prost realizate, care iau forma unor buletine de ştiri transmise în direct de la faţa locului. Din nou, asta e tot. După vreo trei stagii, deja începusem să îmi pierd destul de mult interesul de a juca. Iar faptul că şi misiunile în sine sunt cam plictisitoare sporeşte şi mai mult această senzaţie.

      Obiectivele misiunilor sunt în general destul de variate: în unele trebuie sa participi la un atac, în altele eşti un lunetist care trebuie să omoare cât mai rapid un ofiţer inamic, pe când în alte dăţi ai sub comanda ta un pluton întreg de tancuri. Problema este că îţi ia foarte mult timp să le termini. În încercarea lor de a obţine maximum de realism, cei de la Bohemia Interactive au reuşit să facă jocul din cale afară de plictisitor. Şi în OFP realismul era la fel de mare, dar misiunile erau parcă mai captivante, mai alerte. Aveai mai multe de făcut. Realismul din ArmA constă, printre altele, într-un ritm foarte lent al acţiunii si foarte lungi şi dese perioade de aşteptare.
        Trebuie să aştepţi transportorul care te va duce pe tine şi pe oamenii tăi la linia frontului; trebuie sa aştepţi să intre toţi înăuntru; apoi trebuie să aştepţi să ajungeţi acolo, unde trebuie să aştepţi iar câteva minute să apară inamicii. Urmează o confruntare destul de rapidă cu aceştia (momentul cel mai bun dintr-o misiune), pentru ca apoi să aştepţi din nou până când oamenii tăi caută inamicii care s-au răspândit prin peisaj şi din cauza cărora nu poţi termina misiunea. Deci, o misiune care durează cam 30 de minute se rezumă la 5-10 minute de acţiune iar în restul de 20 pur şi simplu stai şi aştepţi să se întâmple ceva.
        Eu unul nu am nimic împotriva realismului în jocuri, dar cu condiţia să fie făcut cu cap. Cum am zis şi mai sus, OFP mi-a plăcut foarte mult, chiar dacă şi el avea problemele lui. Dar ce poţi să crezi despre un joc care în unele momente se străduieşte să devină hiper realist iar în altele o da cu bâta în baltă?

        Când încerci să creezi o experienţă single-player cât mai veridică, primul lucru la care trebuie să munceşti este AI-ul. Din păcate, în ArmA acesta este pur şi simplu la pământ. Uneori se întâmplă să deschizi focul asupra unei poziţii inamice şi să vezi unii soldaţi cum aleargă bezmetici de colo-colo, iar pe alţii cum stau şi se uitâ la tine fără să tragă niciun foc. Alteori aceştia te văd fără nicio problemă de la 500 de metri depărtare, noaptea, în timp ce tu stai pitit într-un tufiş. Din când în când îi mai vezi dând dovadă şi de o brumă de inteligenţă, prin faptul că uneori te mai flanchează sau lucrează în echipă să te omoare, dar asemenea cazuri sunt rare şi nu salvează cu nimic celelalte scăpări.
        Un alt element realist al jocului este faptul că mori foarte repede, din maxim 2 sau 3 gloanţe. Un lucru bun la prima vedere, dar ce te faci atunci când inamicii pot să te atingă de la 500 de metri cu un amărât de AK74? Începi să arunci obiecte prin casă, asta faci. Mai ales atunci când, din cauza reculului „realist” al majorităţii armelor, tu nu poţi nimeri bine nici măcar un soldat ce se află la doar 50 de metri de tine. Cele mai enervante sunt tancurile. Imaginaţi-vă cum ar fi să vă târâţi 5 minute pe burtă ca să ajungeţi în spatele unui tanc în speranţa de a-l nimeri cu o rachetă nedetectaţi, pentru ca imediat ce v-aţi ridicat în genunchi, acesta să-şi rotească rapid turela şi să vă secere cu 2 focuri de mitralieră, fără să apucaţi măcar să vă puneţi lansatorul pe umăr.
        Nu că soldaţii tăi s-ar descurca mai bine. Ba chiar de multe ori, aceştia sunt mai bătuţi în cap decât inamicii. De multe ori îţi vine să te dai cu capul de tastatură când vezi ce idioţenii sunt în stare să facă. Se ridică şi aleargă orbeşte în direcţia inamicului, stau ca proştii cu arma aţintită în timp ce soldaţii inamici îi umplu de gloanţe, iar câteodată chiar reuşesc să se piardă de restul echipei.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei