Cold War Review
Dimensiune font:
Cold War Review
In ultimul timp, razboiul, mai mult sau mai putin modern, tine capul de afis al temelor preferate de catre producatorii de jocuri. Daca primul sau al doilea razboi mondial sunt bine reprezentate astazi, lista jocurilor ce au ca tema razboiul rece este extrem de restrinsa. Cold War ne propune sa ne aventuram intr-un univers virtual in care un jurnalist independent este prins in mijlocul unei conspiratii ce are ca scop indepartarea de la putere a presedintelui URSS si instaurarea unui cap KGB in locul acestuia. Premiza de la care pleaca jocul este cit se poate de credibila. Conspiratiile sunt intotdeauna la moda, indiferent de regiune, regim politic si perioada de timp. Cei ce nu au apucat vremurile in care KGB facea legea in spatiul sovietic si nu numai, au acum ocazia si placerea sa se confrunte cu o serie de evenimente ce vor avea un impact destul de puternic asupra lor.
Actiunea din Cold War este una simpla. Barinsky, un cap KGB plin de idei, comploteaza impotriva presedintelui URSS. In paralel, eroul nostru, Matt Carter, jurnalist independent, soseste la Moscova pentru a fi partas la o intilnire secreta intre presedinte si un colaborator CIA, Grushkov, seful garzilor prezidentiale. Odata cu ei, si o specialista de la Cernobil, Sofia Yakovleva, ar fi trebuit sa participe la acesta intilnire. Matt ajunge la mausoleul din Moscova unde urma sa aiba loc acest eveniment (Lenin e si el acolo doar ca nu scoate o vorba), insa in timpul discutiei dintre cei trei locul in care se ascundea jurnalistul este descoperit, iar el luat si dus intr-o inchisoare secreta a KGB, acuzat fiind de incercarea de a-l asasina pe presedinte. Grushkov si Yakovleva sunt si ei arestati ca si cum ei ar fi fost conspiratorii care l-ar fi ademenit pe presedinte acolo pentru a fi asasinat. De aici, incepe un joc de-a soarecele si pisica intre Matt si Barinsky, acestia urmarindu-se unul pe celalalt pe tot parcursul jocului. Exista patru moduri single-player si anume Story, Time-Run, Pacifist si Ghost, iar daca le combinam cu cele trei moduri de dificultate, avem in fata noastra un joc ce va ofera citeva optiuni serioase din punct de vedere al rejucabilitatii.
Este indicat sa incepeti cu modul Story, si asta pentru ca astfel ai voie sa omori toti reprezentatii autoritatilor (Politie, Spetsnaz), ai voie sa activezi cite alarme vrei, doar ca nu este indicat sa faci asa ceva, si ai timp sa-ti planifici urmatoarea miscare fara sa fii constrins de un timp ce se scurge. Frumusetea acestui joc rezida in varietatea gameplay-ului. Orice problema se poate rezolva in mai multe moduri. Practic, un politist sau un soldat poate fi omorit, ocolit, doborit si anesteziat. Ocolirea acestuia nu este indicata in cazul in care aveti in paza un alt personaj, asta pentru ca celalalt nu va fi la fel de precaut cum sunteti voi, si in concluzie va fi omorit imediat. Celelalte doua posibilitati pe care le aveti la indemina vor fi influentate la rindul lor de obiectele pe care le aveti in inventar.
Matt poate culege diverse piese de pe jos sau de pe mese, piese pe care le poate combina folosind scheme. Acestea se vor debloca cu ajutorul punctelor disponibile (tech points) pe care le veti culege pe parcursul jocului. Exista sapte nivele, fiecare nivel cu cite patru scheme. Puteti avansa la nivelul urmator numai dupa ce ati deblocat minimum trei din patru, insa in majoritatea cazurilor veti avea nevoie de toate patru. Una din primele scheme disponibile este rubber bullets (gloante de cauciuc) pentru care veti avea nevoie de minimum cinci gloante de pistol si o sticla de plastic. Lista poate sa continue cu diverse mine (explozive sau cu substante nocive), silencer pentru pistol, prastie cu diverse tipuri de proiectile, upgrade-uri pentru X-ray (munitie, distanta, zoom), etc. Nu va voi dezvalui toate obiectele pe care le puteti confectiona, pentru ca as vrea sa va bucurati si singuri de aflarea posibilitatilor pe care vi le ofera jocul.
Folosind toate aceste obiecte confectionate manual, puteti sa abordati o anumita problema in mod variat, asa cum v-am mai spus deja. Tot ce trebuie sa aveti in vedere este faptul ca puteti sa-i perchezitionati pe cei doboriti, si puteti astfel dobindi toate piese necesare pentru a va confectiona obiectele. Modalitatea in care abordati o situatie depinde enorm de obiectele din inventar. Sa luam ca exemplu un soldat Spetsnaz. Acestia sunt mult mai vigilenti, astfel ca nu este chiar atit de simplu sa va apropiati de ei si sa ii doboriti cu o singura lovitura de pumn. O posibilitate ar fi sa ii impuscati folosind silencer-ul si niste gloante speciale (AP bullets) ce pot penetra armura acestora. Daca aveti si upgrade-ul de burst instalat atunci nu e nici o problema, insa in cazul in care nu aveti silencer si nici AP bullets pentru pistol, atunci AK 47 devine o optiune demna de luat in seama. Problema cu impuscatul este insa zgomotul pe care aceasta abordare o genereaza. Alti soldati din apropiere pot auzi impuscatura si pot veni sa investigheze locatia. Cea mai eleganta solutie ar fi sa plasati o mina si sa pocniti din degete, insa conteaza si unde o plasati. Iluminarea poate fi prietenul si dusmanul vostru. Plasarea unei mine intr-un loc puternic iluminat nu prea are nici un efect pentru ca va fi gasita si dezamorsata. In schimb, plasarea ei intr-un loc intunecat va va da posibilitatea sa atrageti chiar doua garzi sau doi soldati si sa-i scoateti din circuit dintr-o singura mutare. Pentru a atrage pe cineva, mai puteti folosi o sticla de vodka, un pachet de tigari sau o moneda. Toate acestea ademenesc soldatii, ei cazind foarte usor in plasa bine intinsa de voi.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau