Conflict: Desert Storm Review

default

Dimensiune font:

| 24-10-2012 16:17

Conflict: Desert Storm Review

La inceputul deceniului trecut, atentia intregii lumi s-a indreptat spre Golful Persic. Trei date importante au ramas din istoria acestui conflict: 2 august 1990 (invadarea Kuweitului de catre Iraq), 3 martie 1991 (autoritatile irakiene incheie pacea) si 16 ianuarie, zi in care a inceput eliberarea Kuweitului cunoscuta sub numele de Operatiunea Desert Storm. La aceasta operatiune au participat atat trupe regulate, cat si forte speciale ale coalitiei multinationale. Desigur ca acest eveniment nu putea sa fie imortalizat si in lumea jocurilor video. Sub numele de Conflict: Desert Storm, un prim titlu dintr-o serie de trei jocuri realizata de Pivotal Games a fost recent lansat pe piata.

Conflict: Desert Storm Conflict: Desert Storm

Conflict: Desert Storm incepe cu un tutorial alcatuit din trei parti. Pe fondul unei muzici militaresti plina de vocile soldatilor care marsaluiesc si sub urletele instructorului te familiarizezi treptat cu interfata, cu comportamentul catorva arme, dar si cu modul in care iti coordonezi coechipierii sau pilota vehicule.
La prima vedere, jocul este un Hidden & Dangerous situat in timpul razboiului din Gold avand un mare minus: acela ca nu ai o vedere first-person, fapt care nemultumeste o mare parte dintre jucatorii obisnuiti cu o perspectiva mai apropiata a actiunii. Camera este situata putin sus si undeva in spatele personajelor, iar inaltimea ei variaza putin, in functie de apropierea acestora fata de obstacole. Cu toate ca aproape intotdeauna perspectiva este impecabila, neexistand bug-uri din acest punct de vedere, nu de multe ori am simtit nevoia unei vederi first-person, mai ales in situatiile care nu necesitau o abordare in forta a obiectivelor misiunilor single-player. Parca pentru a suplini acest neajuns, perspectiva de apropiere intalnita in folosirea pustii cu luneta a fost implementata de catre producatori, desi nu la aceeasi scara vizuala, in cadrul tuturor armelor din joc, fie ca este vorba de pistol cu amortizor, lansator de rachete sau chiar cutit.

Conflict: Desert Storm Conflict: Desert Storm

Se poate observa astfel ca Conflict: Desert Storm nu este un joc cu prea mari pretentii privind o simulare cat mai fidela a realitatii. Acest fapt nu inseamna ca este un joc cu totul nerealist. Vehiculele pot fi conduse de mai multe persoane si se inclina in functie de relieful terenului. Interactiunea cu mediul inconjurator este una moderata. Unele geamuri si obiecte pot fi sparte, iar unele lazi pot fi impinse cu ajutorul proiectilelor, si anumele cele scriptate in acest scop. Acesta situatie intalnita extrem de rar la jocurile din ziua de azi nu influenteaza puternic actiunea jocului, insa ea arata efortul laudabil al producatorilor de a apropia cat mai mult jocul de realitate.
De asemenea, armele au recul, necesita o reincarcare perioadica a magaziei de munitie, iar o parte din ele nu functioneaza decat daca stai pe loc – usor enervant este ca, odata cu primul glonte eliberat din incarcator, incepe sa clipeasca insistent anuntul “reload” ce ar putea distrage in primele misiuni atentia jucatorului de la ceea ce se intampla pe monitor. Armele mai difera si ca raza de actiune, rata de foc si precizie, fapt care se simte imediat, cu impact asupra desfasurarii unei misiuni.
Totodata, aceeasi arma in mainile a doua personaje diferite se va comporta diferit. Conflict: Desert Storm este un team-action in care controlezi patru caractere (rifleman, combat engineer, sniper si heavy weapons), fiecare avand skill-uri proprii. O arma cu luneta nu va fi la fel de eficienta in mainile unui combat engineer in comparatie cu un sniper, iar pe parcursul campaniei single-player aceste patru personaje isi imbunatatesc skill-urile, primind aditional si diverse medalii. Este recomandabil sa incercati sa nu pierdeti niciodata nici un membru al echipei, deoarece in caz contrar el va fi inlocuit cu un alt soldat neexperimentat, ceea ce va ingreuna considerabil atingerea obiectivelor unei misiuni.
Desi spre sfarsitul campaniei single-player, odata cu cresterea marimii hartilor, odata cu atentia deosebita cu care trebuie sa iti dozezi cantitatea de munitie disponibila si odata cu comportamentul usor mai bun al AI-ului, vei observa ca coechipierii tai trag mai bine, fac mai putine greseli si iti acorda tot mai prompt suportul de care ai nevoie in situatiile dificile, ce necesita o coordonare cat mai perfecta a echipei.

Conflict: Desert Storm Conflict: Desert Storm

Veti remarca pe parcursul intregii campanii single-player ca AI-ul este bun, insa nu exceptional. Inamicii stiu sa se acopere unul pe altul, sa stea in genunchi sau sa se arunce pe burta pentru a fi mai greu de ucis, insa nu stiu sa se retraga si, de exemplu, vin in continuare catre o moarte sigura pe un coridor controlat in intregime de coechipierii tai.
La inceputul fiecarei misiuni ai o cantitate limitata de munitie, insa in diferite colturi ale hartii vei putea gasi munitie suplimentara, fapt ce devine imperativ in situatia cand in urmatoarea misiune va trebui sa te descurci cu armele si item-urile existente in precedentul scenariu. Este un factor care ridica artificial nivelul de dificultate al jocului, insa partea buna este ca obliga jucatorul sa exploreze toata harta, deci implicit se iau in considerare abordari diferite privind indeplinirea obiectivelor misiunii. Desi succesiunea scenariilor este lineara, unele obiective pot fi indeplinite prin modul stealth recomandat de briefing-ul misiunii, dar si in prin forta bruta. Astfel, dificultatea artificiala de care vorbeam ceva mai sus este suplinita de un anumit grad de libertate lasat la dispozitia jucatorului. In situatiile in care obiectivele unei misiuni nu necesita o abordare directa, sunetul alarmei va determina aparitia unui numar foarte mare de adversari ce se pot ivi din fata, lateral sau chiar din spate, prin deschiderea unor usi ce pareau a fi doar simple texturi – se mareste tensiunea jocului, determinand o concentrare cat mai mare posibila din partea jucatorului si aici intervine un alt factor care mareste suplimentar dificultatea jocului. In afara optiunii “save” dintre misiuni, nu poti salva decat de doua ori in cadrul fiecarui scenariu, ceea ce pune uneori la grea incercare capacitatea jucatorului de a cantari corect situatia in care se afla: “Sa fac acum o salvare la jumatatea misiunii sau sa mai avansez inca 100 de metri?”.
Ca si in exemplul precedent, si acest factor este compensat de faptul ca, pe nivelul de dificultate “easy”, coechipierii tai, desi pot muri din cauza unui obuz de tanc sau grenada aruncata de inamic, pot incasa lejer mai multe gloante, cu conditia sa nu fie nimeriti in cap, situatie din urma valabila si in cazul inamicilor. Mai mult decat atat, prabusirea unui coleg de echipa nu inseamna moartea acestuia. Ai la dispozitie un anumit interval de timp in care il poti vindeca cu ajutorul truselor de sanatate, gratie acelorasi comenzi prin care poti face schimb intre coechiperi de munitie sau arme. Astfel, dispare riscul, si implicit stresul, intalnit in Delta Force datorita caruia trebuia sa cantaresti cu foarte mare grija fiecare decizie luata, fiecare pas facut pentru a nu muri din cauza unui singur glont, mai ales ca nu puteai salva in timpul misiunilor.

Conflict: Desert Storm Conflict: Desert Storm

Inca o data observam ca producatorii au implementat cu atentie o doza de realism din Conflict: Desert Storm (si aici mentionam contributia lui Cameron Spence, membru SAS), in asa fel incat sa ii impace pe jucatorii dornici de o experienta cat mai realista, dar si pe cei care vor sa parcurga jocul ceva mai lejer. Aceasta nu inseamna ca Conflict: Desert Storm este un joc echilibrat, perfect. De exemplu, nu ai buton de jump, nu poti sari peste mici obstacole, evitand totodata tirul inamic si nu te poti deplasa in lateral, culcat fiind. Cu toate ca atat membrii echipei tale, cat si inamicii cad chiar foarte spectaculos in momentul cand incaseaza un glont sau sunt aruncati datorita suflului unei explozii puternice, un simplu vas poate ramane neatins atunci cand arunci in aer lazile de langa el sau un butoi cu combustibil ramane intreg desi cel din imediata apropiere explodeaza. De cateva ori mi s-a intamplat sa apara o linie orizontala lunga cat tot ecranul, asa cum puteti observa in unele imagini, fapt urmat apoi de o invincibilitate a inamicilor sau o invulnerabilitate a vehiculelor. Trageam in ei, mureau si se ridicau din nou in picioare. Daca mai punem la socoteala ca in anumite misiuni aveam nevoie sa folosesc laser designator-ul, iar jocul se incapatana sa nu ma lase sa schimb armele din dotarea personajului meu, atunci veti intelege de ce simteam cateodata sa dezinstalez fara ezitare acest joc si sa arunc CD-ul pe geam.
In ciuda acestor neajunsuri, exista ceva care te indeamna sa il joci pana la capat si o mica vina o poarta si engine-ul grafic care a fost realizat in doi ani si jumatate. Nu este un engine care sa te orbeasca cu tot felul de efecte sau texturi sclipitoare, insa are cateva atuuri. In primul rand umbrele. In unele misiuni vei putea trai un ciclu zi/noapte (scriptat in functie de anumite evenimente), astfel ca odata cu apusul soarelui si lasarea intunericului vei observa ca umbrele personajelor si obiectelor din joc se lungesc sau se scurteaza, dupa caz. In al doilea rand, sunt miciile detalii care au rolul de a te transpune in atmosfera jocului, detalii pe care unii producatori le uita in goana dupa cele mai spectaculoase efecte vizuale, uitand cu desavarsire ca engine-ul unui joc are principalul scop de a contribui la atmosfera jocului si trebuie sa tina cont si de genul in care acesta se incadreaza. In Conflict: Desert Storm avem furtuni de nisip, urme de pasi pe sol, taraitul greierilor, bubuitul adanc al apararii anti-aeriene irakiene sau zgomotul aerului produs de avioanele care survoleaza cerul, al motoarelor camioanelor sau al senilelor de tancuri care trec in imediata ta apropiere. Desi mai vezi un stol de pasari zburand sau behaitul unor capre, mediul este destul de sarac in asemenea vietuitoare, insa acest fapt este justificabil daca tinem cont ca actiunea din Conflict: Desert Storm se desfasoara fie in desert, fie in localitati irakiene sau kuweitiene golite de civili.

Conflict: Desert Storm Conflict: Desert Storm

Obiectivele misiunilor single-player sunt cele obisnuite pentru un asemenea gen de jocuri: escortarea unei anumite persoane, recuperarea de prizonieri sau distrugerea totala ori partiala a diferitelor instalatii militare. Desi la incepul campaniei single-player poti alege sa lupti fie de partea SAS sau Delta Force, chiar daca uniformele difera putin, misiunile sunt aceleasi, pana si numele coechipierilor sunt identice. Din nefericire, misiunile nu pot fi parcurse cooperativ, situatie oarecum indulcita de partea de multiplayer in care isi pot masura fortele pana la 8 jucatori, fiindu-le puse la dispozitie urmatoarele moduri: Vip Assassination, Deathmatch, Team Deatmatch, Assault/Defend si Recovery. Ca server, poti seta diferite optiuni: Time Limit, Weapons Cache, Artillery Support, Friendly Fire, Re-Spawn. Din cauza specializarii celor patru caractere, Conflict: Desert Storm este in esenta un joc de echipa, astfel ca numarul maxim de 8 jucatori poate parea cateodata insuficient, luand in considerare si ca unele harti (altele decat cele din single-player) sunt destul de mari. Din pacate, nu am putut gasi pe Internet un server, nici macar neoficial, asa ca a trebuit sa ma limitez la meciuri in LAN cu colegii de redactie. Datorita arhitecturilor hartilor (multe cladiri etajate, vehicule, butoaie cu explozibili, diverse forme de relief), jocul este o adevarata incantare mai ales pentru cei care prefera pusca cu luneta.

Conflict: Desert Storm Conflict: Desert Storm

Daca producatorii ar fi acordat un plus de atentie anumitor detalii ce tin de gameplay, atunci cu siguranta Conflict: Desert Storm ar fi fost unul din titlurile ar fi iesit in evidenta in acest an. Personal, astept cu mult interes continuarea numita Conflict: Desert Sabre ce va avea ca element principal o alta operatiune din timpul razboiului din Golf: Desert Shield, dar si a treia parte – Conflict: Missing Presumed Dead – a carei actiune se va desfasura in perioada razboiului din Vietnam.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:08

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Atenție, români: O CLIPĂ de gelozie vă poate costa șapte ani de închisoare!
25/12/2019 11:09

Tot mai multi romani au descoperit in ultimul an că sunt spionati de partenerii de viată cu ajutorul unor programe informatice. Desi folosirea lor este ilegală, sute de astfel de aplicatii pot fi descărcate ...

Cine sunt moștenitorii lui Nicolae Ceaușescu și ce drum au ales în viață?
21/11/2019 08:26

    Nicolae si Elena Ceausescu au avut impreună trei copiii, Valentin, Zoia si Nicu. Dintre acestia, astăzi doar Valentin mai trăieste. Rudele fostului dictator au preferat de-a lungul ...

BOMBA ATOMICĂ în justiția română DETONATĂ de Comisia Europeană - Ce a stabilit privind deciziile CCR
12/11/2019 11:29

Comisia Europeană a răspuns intr-un prim caz in care instanta supremă a transmis Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) si in general arată că deciziile Curtii Constitutionale a Romaniei nu contravi ...

O femeie de 79 de ani a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit niste pisici din vecini
02/08/2019 11:24

 Nancy Segula, o americanca de 79 de ani din Garfield Heights, Ohio, a fost condamnata la inchisoare pentru ca a hranit pisici, chiar daca fusese atentionata in mod repetat sa inceteze. Totul a inceput ...

Românii, JEFUIȚI pe autostradă cu metoda
08/07/2019 19:49

  Din cele povestite de bărbatul care era să cadă pradă hotilor, doi indivizi circula cu o dubă de Bulgaria si pandesc masini lăsate descuiate sau cu soferi care se odihnesc. Acestia deschid portier ...

Demonstraţie VIDEO. Cum poate fi FRAUDATĂ extragerea loto
22/04/2018 20:00

 Un roman a demonstrat insă că extragerile loto pot fi măsluite cu ajutorul energiei electrostatice. El şi-a confecţionat propria urnă, asemănătoare cu cea din care au loc extragerile la Loteria Ri ...

  Anunţuri de cazare false, pe OLX (MERCADOR) si Tocmai.ro. Au rămas fără bani şi fără cazare! NOI ÎNŞELĂTORII PE LITORAL:
13/12/2015 22:30

 Două familii, din Bucureşti şi Iaşi, au căzut in plasa unor astfel de escroci şi in loc să petreacă o săptămană de vis pe litoral, au rămas şi fără bani, şi fără cazare, scrie cugetliber ...

Lucrare de control! Ce mesaj a putut să-i lase o profesoară de matematică unei eleve care nu a găsit rezolvare la exercițiu
06/01/2015 19:27

 "Scoateti o foaie de hartie!", vă sună cunoscut, nu-i asa? Ei bine, această metodă destul de temătoare pentru elevi s-a păstrat din generatie in generatie. Doar că in prezent, imaginatia ...

La un pas de moarte în DIRECT după ce un aruncător de CUŢITE şi-a greşit ŢINTA VIDEO
06/01/2015 16:01

 În timpul unui spectacol transmis in direct in Lituania, spectatorii au privit inmărmuriţi cum asistentul unui maestru a fost de două ori pe punctul de a fi grav rănit sau chiar ucis. Două cuţ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei