Guild Wars: Nightfall Review
Dimensiune font:
Guild Wars: Nightfall Review
În urmã cu un an şi jumãtate, Guild Wars surprindea lumea MMO-urilor prin absenţã unei taxe lunare, Arena.net şi NCsoft propunându-şi sã îşi amortizeze costurile de întreţinere a serverelor şi plata personalului aferent prin vânzarea de addon-uri. Gândite iniţial pentru a fi mulate peste jocul original, aceste addon-uri au fost transformate în jocuri de sine stãtãtoare numite capitole, prima consecinţã directă fiind transformarea primului Guild Wars într-un capitol de sine stãtãtor, numit Prophecies.
A doua consecinţă a fost preţul acestor capitole, echivalent cu preţul unui joc de sine stãtãtor, preţ care, împãrţit la numãrul de luni ce despart lansarea a douã capitole consecutive, echivaleazã cu cuantumul mediu al taxei lunare folositã de celelalte MMORPG-uri. Mai mult, cum Arena.net a introdus de-a lungul timpului şi multe noi opţiuni fãrã a pretinde bani, capitolele care veneau după Prophecies trebuiau sã aibã suficient de mult content pentru a justifica achiziţionarea lor. Factions, primul capitol ce i-a succedat lui Prophecies, n-a dezamãgit din acest punct de vedere, fiind vândut la fel de bine ca şi predecesorul sãu. Pe de altã parte, prin prisma a ceea ce a oferit Factions, unele aşteptãri legate de Nightfall, cel de-al treilea capitol, au fost ceva mai scãzute.
Urmând linia trasată de predecesorii săi, Nightfall este compus din douã module: PvE (Player vs. Environment) şi PvP (Player vs. Player). Privind partea PvE, campania din Nightfall are loc în Elona, un tãrâm care aminteşte de perioada faraonilor. Schimbãrile vizuale aduse peisajelor nu subliniazã încã o datã doar superioritatea tehnologiei folositã de Arena.net, ci şi level-design-ul de foarte bunã calitate, schimbări binevenite pentru cei sãtui sã omoare tot felul de inflicted creatures într-un decor presãrat de locaţii în ruine. Povestea începe cu înfrângerea ordinului Sunspear, punându-vã în postura unui proaspãt membru al acestui ordin care trebuie sã ajute la refacerea şi reorganizarea acestuia. Pe mãsura eforturilor depuse, veţi fi promovaţi în rang, misiunea finalã fiind aceea de a desluşi misterul care pune în pericol Elona şi de a pune capãt acestei ameninţãri.
La fel ca în primele douã capitole şi în campania singleplayer din Nightfall veţi putea beneficia de ajutorul unor NPC-uri, numiţi henchmen. Pentru un jucător peste nivel mediu, aceştia sunt în continuare o piedicã, întrucât nu veţi putea selecta ce skill-uri sã foloseascã, iar de cele mai multe ori AI-ul lor lasă de dorit. Pentru a repara acest neajuns, producătorii au introdus un element nou de gameplay: eroii. Aceştia prezintã câteva diferenţe majore faţã de henchmen. În primul rând, bara lor de skill-uri poate fi modificatã, un lucru esenţial atunci când doriţi sã implementaţi un anumit build în echipa voastră. În al doilea rând, veţi putea sã le schimbaţi armura şi sã îi echipaţi cu alte arme. Veţi putea chiar sã le indicaţi unde sã se ducã şi sã selectaţi skillul pe care doriţi sã-l foloseascã în acel moment.
Însã şi AI-ul lor lãsa de dorit, mai ales în ceea ce priveşte modul în care sunt folosite anumite skill-uri. De exemplu, dacã echipaţi un erou cu un skill de interrupt, acesta va folosi respectivul skill chiar şi atunci când nu ar trebui s-o facă. De menţionat cã mulţi dintre eroi vor fi deblocaţi la sfârşitul misiunilor şi, pe lângã faptul cã îi veţi putea folosi pentru a vã ajuta în PvE, aceştia vor fi disponibili şi în PvP. Ca o micã parantezã, cei care deţin unul din primele douã capitole vor putea debloca un erou unic din Tyria, respectiv Cantha.
Spre deosebire de Factions, de data aceasta cei de la ArenaNet au introdus douã noi profesii care sunt cu adevãrat utile. Comparativ cu Ritualist şi Assassin – clasele (profesiile) noi aduse de Factions – Dervish (melee) şi Paragon (ranged) sunt cu adevãrat puternice, poate chiar prea puternice. Pe lângã faptul cã aratã absolut superb vopsit cu un set de black dyies, Dervish este o profesie care poate ataca în acelaşi timp mai mulţi inamici aflaţi în apropierea sa. De altfel, skill-urile sale de area effect foarte eficiente sunt potrivite pentru cei care se ocupã de farming.
În schimb, Paragon îşi meritã titlul de "Battle Commander", cãci beneficiazã de shout-uri şi chanturi puternice. Astfel, este indicat sã stea mai tot timpul în centrul luptei, susţinând echipa prin buffuri. Ambele clase au fost gândite în aşa fel încât de aceastã datã parcurgerea campaniei PvE sã nu prezinte dificultãţi. Dacã ne gândim la efortul depus cu Asasinul din Factions, ca sã nu mai zic de partea de farming, aici avem parte de profesii de sine stãtãtoare care, în lipsa unei echipe bune, se pot descurca cu uşurinţã şi cu ajutorul eroilor. Un Dervish poate sã foloseascã eroii pentru a-l întreţine în luptã, prin heal intens şi enchanturi, în vreme ce Paragon poate face exact opusul, aruncând în luptã unitãţile melee. Mai mult, existã o diferenţã uriaşã faţã de Factions şi anume cã skill-urile introduse acoperã mai multe probleme întâlnite în orice luptã, astfel cã nu va trebui sã apelaţi la numeroase skill-uri din profesia secundarã pentru a face un build echilibrat.
Însã partea la care Guild Wars a strălucit şi strãluceşte în continuare este PvP-ul, care în Nightfall beneficiazã de 350 de noi skill-uri. Deoarece este un joc stand-alone, doar cei care cumpãrã Nightfall vor putea folosi skill-urile specifice celor douã noi clase: Dervish şi Paragon. Odatã cu decizia ca Factions sã fie considerat un joc de sine stãtãtor şi nu un expansion, o parte dintre skill-urile din Prophecies au devenit comune ("core") ambelor jocuri. Acelaşi lucru se întâmplã şi în cazul lui Nightfall. Cu alte cuvinte, cine deţine unul din cele trei capitole va avea acces la skill-urile core (comune tuturor capitolelor) şi la cele specifice fiecãrui addon, skill-uri specifice pentru clasele deja existente sau cele introduse de respectivul chapter.
Cum mai multe skill-uri înseamnã mai multe opţiuni, atât în PvE cât şi în PvP (skill-urile "deblocate" din PvE pot fi folosite şi în PvP), un jucãtor cu experienţã în PvP va prefera sã aibã toate cele trei capitole. Mai ales că unele skill-uri specifice Paragon şi Dervilish fac ca cele douã clase sã aibã un cuvânt greu de spus în PvP. De asemenea, skill-urile noi pentru cele şase clase comune tuturor celor trei capitole sunt mult mai practice sau mai puternice decât cele vechi.
Momentan este prea devreme sã ne pronunţãm cât de utile sunt skill-urile aduse pentru profesiile deja existente. Aici se vede o diferenţã între jucătorii old school şi cei open minded. Cei care deja au builduri de GvG (Guild vs Guild) puse foarte bine la punc, vor introduce mai greu un Dervish sau Paragon, chiar dacã Assassin şi Ritualist sunt încã şi acum destul de rar folosiţi în competiţii. Atributele caracteristice Dervish sunt Mysticism (atribut primar), care la sfârşitul fiecãrui enchant vă oferă un bonus de viaţã şi energie (mana); Scythe Mastery care mãreşte damage-ul fãcut cu coasa şi şansele de a da un critical strike; Wind Prayers – cold damage şi Earth Prayers – Earth damage şi mãreşte defense-ul spell-urilor. Faptul cã Dervish se întreţine foarte uşor cu enchanturile pe care le deţine, are un damage bun şi poate lovi 3 inamici deodatã face destul de dese situaţiile în care un jucãtor care alege aceastã clasã câştigă de unul singur un meci de Team Arena, bineînţeles în condiţiile în care nu întâlneşte adversari puternici.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau