Alarmant! 10% dintre lucrătorii din sănătate sunt infectați cu noul coronavirus

https___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200403033822-coronavirus-masks-0401

Dimensiune font:

| 18-10-2020 10:59

 Circa 10% dintre lucrătorii din sănătate participanţi la un studiu realizat de Federaţia Solidaritatea Sanitară au indicat că au fost deja infectaţi SARS-CoV-2, procentul fiind în cea mai mare măsură aplicabil medicilor şi, mai ales, asistentelor medicale, conform unui comunicat remis, duminică AGERPRES.

Rezultatele studiului pe tema ‘Impactul pandemiei COVID-19 asupra lucrătorilor din sănătate’ au fost obţinute în cadrul unei cercetări bazată pe un chestionar ce a evaluat percepţia salariaţilor.

‘În măsura în care acesta este procentul real al lucrători din sănătate care au fost infectaţi, am ajunge la un total de circa 30.000 de lucrători care au fost deja infectaţi SARS-CoV-2, în loc de 6.300 (numărul lucrătorilor cunoscuţi a fi fost infectaţi). Asistentele medicale au ponderea cea mai mare din totalul lucrătorilor infectaţi şi au procentul cel mai mare de infectare dintre categoriile profesionale. 18,2% dintre respondenţii (113) care au declarat că au fost infectaţi au indicat că au făcut o formă gravă sau severă a bolii COVID-19’, se menţionează în comunicat.

Potrivit sursei citate, aproape 28% dintre respondenţi au indicat că nu au fost testaţi SARS-CoV-2 (în condiţiile în care cred că ar fi fost cazul) şi doar 36% dintre respondenţi afirmă că au fost testaţi ori de câte ori a fost nevoie.

Totodată, circa 22% dintre respondenţi consideră că măsurile luate de unitate pentru siguranţa şi protecţia salariaţilor sunt insuficiente, iar 44,6% cred că sunt parţial eficiente. Doar 31% apreciază că sunt suficiente.

Disconfortul accentuat (circa 73%), creşterea timpului alocat fiecărei manopere (66%) şi îngreunarea comunicării cu pacienţii (63,7%) sunt principalele efecte ale echipamentelor individuale de protecţie. Din punctul de vedere al ameninţărilor la adresa sănătăţii personale circa 55% dintre respondenţi au indicat că echipamentul individual de protecţie le generează deshidratare şi 36% au indicat dermatita de contact ca efect negativ al purtării echipamentului.

Ierarhia impactului pandemiei COVID-19 este, conform studiului, următoarea: creşterea riscului profesional (circa 66%), înrăutăţirea condiţiilor de muncă (circa 54%), creşterea solicitărilor cognitive (circa 52%), creşterea complexităţii activităţii profesionale (circa 47%). Din perspectiva impactului pandemiei COVID-19 se remarcă reducerea accesibilităţii serviciilor medicale (circa 43%).

‘Deşi Guvernul s-a angajat să limiteze la 3 ore activitatea continuă în acelaşi echipament individual de protecţie, 68,2% dintre respondenţi au indicat că nu beneficiază de acest drept asociat protecţiei muncii. De asemenea, 42% dintre respondenţi nu au beneficiat de drepturile privitoare la supravegherii copiilor.
36% dintre respondenţi consideră că le-ar fi utilă consilierea psihologică în această perioadă. 67% dintre respondenţi consideră că rolul social al profesiei s-a modificat suficient de mult în această perioadă pentru a necesita şi o modificare corespunzătoare a statusului social’, se mai menţionează în comunicat.

Principalele solicitări/aşteptări pe care le au respondenţii, în ordinea ierarhică generată de punctajul maxim, sunt: asigurarea materialelor de protecţie (92,2%), asigurarea finanţării unităţilor sanitare (89,3%), raportarea tuturor sporurilor la salariul de bază actual (87%), acordarea sporului pentru combaterea epidemiei (86,4%), creşterea sporurilor pentru condiţii de muncă peste nivelul minim (circa 83%), testarea SARS-CoV-2, periodică şi gratuită, a tuturor salariaţilor.

‘Răspunsurile la întrebările deschise oferă un tabloul adecvat al problemelor cu care se confruntă lucrătorii din sănătate. Amploarea şi conţinutul lor indică o lipsă acută a dialogului cu aceştia.(…) Preocuparea salariaţilor faţă de protecţie ocupă primul loc în ordinea preferinţelor şi a măsurilor indicate/solicitate. Nemulţumirea faţă de absenţa adecvării salariilor şi sporurilor la contextul actual ocupă al doilea loc în ordinea celor indicate de salariaţi în cadrul răspunsurilor la întrebările deschise.
Accentuarea problemelor de sănătate pe fondul amplificării eforturilor şi a înrăutăţirii condiţiilor de muncă este una dintre problemele ce afectează grav o parte a salariaţilor’, susţin reprezentanţii federaţiei.

Numărul de salariaţi din sănătate cunoscuţi a fi infectaţi până în data de 17 octombrie 2020 (data de finalizare a analizei), este de 6.300. Raportarea distribuţiei procentuale (estimate) la numărul total de lucrători din sănătate cunoscuţi a fi infectaţi indică următoarea distribuţie: asistente medicale -50,15% (3.159), infirmiere şi îngrijitoare- 19,82% (1.249), medici – 16,89% (1.064), alte categorii profesionale -12,58% (793).

Cercetarea comandată de Federaţia ‘Solidaritatea Sanitară’ a fost desfăşurată în Cadrul Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Socială ‘Solidaritatea’, având la bază un chestionar de opinie adaptat consultării publice , aplicat în perioada 24 septembrie-12 octombrie 2020.

Chestionarul s-a adresat tuturor categoriilor de salariaţi din sănătate, indiferent de forma de proprietate a unităţii în care-şi desfăşoară activitatea, invitaţia de completare fiind transmisă către: 45.000 de lucrători din sectorul sanitar din toate regiunile ţării, ţintţi prin intermediul adreselor de e-mail (din baza de date a CCDSS; aceste persoane au primit chestionarul pe e-mai împreună cu un cod unic de completare, având posibilitatea de a completa un singur chestionar) şi către toţi salariaţii din Sănătate care utilizează reţeaua de socializare Facebook, prin aplicaţiile specifice dezvoltate în cadrul acesteia, utilizând ca punct central o pagină FB urmărită de 56.000 de persoane şi o infrastructură de diseminare a informaţiei pe acest canal ce ajunge la 115.000 de salariaţi din sănătate.

Au răspuns la invitaţia de a completa chestionarul 1.709 salariaţi, 1.130 dintre ei furnizând răspunsuri complete. Chestionarele cu răspunsuri incomplete au fost eliminate din prelucrarea finală, fiind reţinute în studiul final un număr de 1.130 chestionare.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Cafeaua cu lapte poate avea un efect nebănuit asupra organismului
29/04/2024 00:05

O cafea cu lapte poate avea un efect antiinflamator benefic datorită combinaţiei de proteine şi antioxidanţi din această băutură, care dublează capacitatea celulelor sistemului imunitar de a lupta impot ...

16 alimente foarte bogate în minerale / Aceste elemente sunt necesare pentru funcționarea inimii și a creierului
28/04/2024 14:32

 Mineralele sunt elemente care se găsesc in pămant si in alimente si care sunt esentiale pentru viată. De exemplu, mineralele sunt necesare pentru functionarea inimii si a creierului, precum si pentru p ...

Cum susții sănătatea oaselor și a articulațiilor: 5 sfaturi pe care să le pui în practică din timp
28/04/2024 10:53

Cum sustii sănătatea oaselor si a articulatiilor: 5 sfaturi pe care să le pui in practică din timp.  Sănătatea oaselor si a articulatiilor este esentială pentru starea ta de bine. Ele protejeaz ...

Avertisment de la Protecția Consumatorilor de 1 mai: 'Atenție la mici și bere!'
28/04/2024 10:04

Refuzati produsele din carne tocată pentru care există indoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare, iar la cumpărarea berii fiti atenti la starea ambalajelor si aspectul lichidului, aver ...

OMS avertizează asupra excesului de antibiotice, în pandemie
28/04/2024 07:18

La nivel global, trei sferturi din persoanele spitalizate au fost tratate cu antibiotice, avertizează Organizatia Mondială a Sănătătii. Atentie! In conditiile in care doar 8% aveau intr-adevăr nevoie de ...

Cât de sănătos este să renunți la lift și să urci scările. Poate reduce riscul bolilor cardiovasculare și chiar cel al unui deces prematur
27/04/2024 12:00

Poate că este tentant să luati liftul, dar alegerea scărilor vă poate ajuta să trăiti mai mult timp, potrivit cercetărilor. Oamenii de stiintă au vrut să investigheze dacă urcatul scărilor, ca form ...

Un medic, triatlonist la 83 de ani, împărtășește reţeta sănătăţii sale: patru principii-cheie ale dietei
27/04/2024 11:36

Un medic si triatlonist in varstă de 83 de ani, care la 40 de ani a luat decizia să-şi schimbe regimul de viaţă, a impărtăsit principiile unei diete despre care crede că l-au ajutat să trăiască o via ...

Noi propuneri de optimizare a bugetului de stat cu ajutorul medicamentelor generice și biosimilare
27/04/2024 09:55

Optimizarea costurilor in sistemul de sănătate ar putea fi posibilă cu ajutorul medicamentelor generice si biosimilare care au un pret mai mic decat al celor inovatoare. Asociatia Producătorilor de Medicam ...

28 de medicamente noi pe lista  medicamente compensate şi gratuite
23/04/2024 14:07

Guvernul a aprobat, marţi, o hotărare care prevede introducerea in lista de medicamente compensate şi gratuite a unui număr de 28 molecule inovative. Actualizarea listei de medicamente compensate şi gratu ...

De câtă apă ai nevoie să bei zilnic? Poți să calculezi singur cât este necesarul tău
22/04/2024 11:23

   Pană acum, regula de bază era să bei 2 pană la 2,5 litri de apă pe zi. Dar, potrivit expertilor, ar trebui să respectati o altă regulă. Cel mai cunoscut răspuns la intrebarea ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei