Totul despre CABY, serviciul de car sharing unic în România!

default

Dimensiune font:

| 03-10-2017 08:00

 

- Domnule Piţigoi, cum a apărut ideea acestui proiect?

- Încă de acum 10-15 ani tot vorbim despre maşini electrice. Atunci erau discuţii, dar azi iată că au devenit realitate şi că există câteva mărci importante ce oferă modele cu o autonomie ridicată, de 400 kilometri. Trebuie cu toţii să contribuim la protecţia mediului, mai ales că acum există maşini cu performanţe foarte bune, aşa că putem oferi un mijloc eficient de mobilitate prin aglomeraţia urbană, fiind esenţial să te poţi deplasa repede şi ieftin.

- Are nevoie Iaşul de un asemenea serviciu?

- Iaşul este un oraş mare, aglomerat şi are nevoie de cât mai puţină poluare. De asemenea, sunt mulţi oameni la Iaşi care apreciază tehnologiile avansate.

- De la ce vine numele CABY?

- De la „Cab You”, adică taxiul tău. Este însă un taxi pe care tu îl conduci, un taxi pe care îţi face plăcere să-l conduci şi pentru care să plăteşti doar atât timp cât îl foloseşti.

- Prin ce se deosebeşte CABY de un serviciu „Rent a car”?

- În primul rând nu este nevoie de formalităţi pentru a închiria maşina şi a de a o lua dintr-un punct fix. Din momentul în care te-ai înscris şi ai fost acceptat în sistem totul devine mult mai uşor. Maşina poate fi preluată de client şi predată în mai multe locuri.

- Cum funcţionează proiectul?

- Trebuie să intri în aplicaţie şi să identifici locul unde se află maşina dorită. Ajungi acolo, descui maşina cu smartphone-ul, o foloseşti şi o laşi dacă vrei în alt loc. Plata se face la predarea maşinii, deoarece abia atunci se ştie exact cât timp a fost folosită, şi se achită cu cardul bancar, în cadrul aplicaţiei. Toate acestea vor fi însă valabile atunci când proiectul va intra în faza în care va fi disponibil pentru publicul larg, cam în câteva luni. Deocamdată, CABY este disponibil doar angajaţilor companiilor cu care avem contracte în acest sens.

- Cât este durata minimă de închiriere?

- Avem mai multe tipuri de pachete, dar perioada minimă este de două zile.

- De la ce preţ se porneşte?

- Când va fi disponibil publicului larg, CABY va fi cu siguranţă mai accesibil decât sistemul „Rent a car”.

- De ce doar maşini electrice?

- Ca om de afaceri trebuie să vorbesc mai puţin şi să fac mai mult. Am vrut să oferim un serviciu într-adevăr prietenos cu mediul.

- Maşinile vor fi predate către clienţi întotdeauna încărcate la maximum?

- Sigur. Avem o echipă de asistenţă care lucrează 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pentru ca maşinile să fie încărcate, curate şi în perfectă stare de funcţionare.

- Câte maşini sunt în flotă? Ce modele?

- Am demarat proiectul cu o flotă de 10 maşini, cinci Mitsubishi i-MiEV şi cinci Renault ZOE, dar ne-am propus ca în fiecare an să o creştem cu câte 50 de maşini.

- Cum de aţi apelat la ZOE, un model al unui brand pe care nu-l reprezentaţi?

- Noi reprezentăm mărcile Dacia şi Nissan, care fac parte din Grupul Renault România, grup cu care avem un parteneriat foarte apropiat.

- Ce se întâmplă dacă în timpul închirierii bateria are nevoie de unul sau mai multe cicluri de încărcare?

- Clientul o poate încărca la oricare din cele 6 staţii ale noastre sau dacă o închiriază pe un timp mai îndelungat atunci primeşte sistemul de încărcare pentru a o putea încărca acasă. Mai sunt alte două staţii şi la Universitatea Tehnică „Gh. Asachi”, unul dintre partenerii noştri din proiect, dar aşteptăm să fie inaugurate staţii de încărcare şi la Consiliul Judeţean şi Prefectură, precum şi la Aeroport, aşa cum au sunat promisiunile dlui. Maricel Popa, preşedintele CJ, şi prefectului Marian Şerbescu. De asemenea, aşteptăm ca Primăria să ofere locuri de parcare gratuite pentru maşinile electrice pentru a avea cât mai multe puncte în care clienţii să poată prelua şi preda maşinile CABY, pentru ca proiectul să devină şi mai uşor de folosit.

 

 

 

 

 

După un pas unic de înregistrare pe www.caby.ro, utilizatorii vor putea închiria maşinile de la unul dintre cele 5 puncte de încărcare şi le vor folosi atât timp cât au nevoie, autonomia între 120 şi 300 de km fiind optimă pentru utilizarea urbană de zi cu zi.

 

 

CABY îşi propune să asigure vehicule disponibile mereu, în toate zonele oraşului, astfel încât să fie accesibile oricui, la doar câteva minute de mers pe jos.

 

 

Sistemul de tarifare este unul flexibil şi scuteşte utilizatorii de costurile deţinerii şi întreţinerii unui vehicul propriu - achiziţie, combustibil, revizii, taxe sau, foarte important, asigurări.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

04:53

PUBLICAȚIE DE VÂNZARE. Subscrisa, Management Reorganizare Lichidare Iaşi S.P.R.L., în calitate de lichidator judiciar al debitoarei IDIS CONSTRUCT S.R.L., cu sediul în Sat Chilișeni, Comuna Udești, nr. 5, Jud. Suceava, C.U.I. 24430897, nr. de înreg. Registrul Comerțului J33/1398/2008, potrivit Sentinței civile nr. 189/2018 din data de 02.04.2018, pronunţată de Tribunalul Suceava, în dosarul nr. 947/86/2018, anunţă scoaterea la vânzare prin licitaţie publică cu strigare, în conformitate cu prevederile Încheierii din 28.03.2023 a Tribunalului Suceava și în conformitate cu dispozițiile Noului Cod de Procedură Civilă, la data de 13.05.2024, ora 13.00, a următoarelor active aflate în proprietatea S.C. Idis Construct S.R.L., respectiv: Nr. activ: Activ 1, Denumire și descriere active: Proprietate Imobiliara - TEREN ARABIL – intravilan cu suprafata de 2.500 mp, identificat cu nr. cad. 30009, inscris in Cartea Funciara nr. 30009 UAT Udesti, situat in sat Chiliseni, comuna Udesti, judet Suceava. Valoare de piață stabilită de evaluator (lei, fără T.V.A.*): 37.400,00 lei. Valoarea de pornire la licitație (lei, fără T.V.A.): 18.700,00 lei. Persoanele care pretind vreun drept asupra bunurilor ce urmează a fi scoase la vânzare au obligaţia, sub sancţiunea decăderii, să facă dovada acestui fapt până la data de 10.05.2024, ora 13.00, la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași. Ofertanții sunt obligați să depună până la data de 10.05.2024, ora 13.00, toate documentele menționate în publicația de vânzare/caietul de sarcini, precum și o garanție reprezentând 10% din prețul de pornire la licitație, în contul de lichidare al societății debitoare. Componenţa şi descrierea activelor scoase la vânzare sunt cuprinse în caietele de sarcini, care se pot procura de la sediul lichidatorului judiciar din mun. Iași, Aleea Nicolina, nr. 82, jud. Iași, în fiecare zi de luni până vineri, până la data de 22.06.2023, ora 13.00. Relaţii suplimentare se pot obţine la tel: 0232/243.864, 0751/084.083.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt, telefon/fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Trup de pasune Neagra I, in suprafata totala de 2,25 ha, compus din numarul cadastral 50644, in suprafata de 1,18 ha, situat in extravilanul comunei Tasca si numarul cadastral 50650, in suprafata de 1,07 ha, situat in intravilanul comunei Tasca, apartine domeniului public al Comunei Tasca, conform caietului de sarcini, H.C.L. Tasca nr. 39/18.04.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Secretariat, din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.05.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 27.05.2024, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.05/2024, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Mitru Vasile nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios -Administrativ a Tribunalului Neamt, Piatra-Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/212.717, fax 0233/232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 23.04.2024.
Când se schimbă uleiul de motor și tot ce trebuie să știi despre procedură
19/12/2019 17:09

  Cand se schimbă?  În general, uleiul de motor se schimbă la fiecare 10.000 – 15.000 de km parcursi, in functie de recomandările producătorului sau cel putin o dată pe an. Dacă sc ...

10 aeroporturi insulare superbe din lumea întreagă
28/11/2019 11:49

 Iată cateva dintre cele mai interesante aeroporturi insulare si pistele spectaculoase pe care ai putea să aterizezi in următoarea ta vacantă exotică. Bine ai venit in lumea aeroporturilor inconjurat ...

Impozitul auto, mai scump în 2020. Cum calculezi exact, în funcție de motor, câți bani vei plăti
19/11/2019 08:45

Impozitul auto va fi mai scump in anul 2020. Unii dintre soferi vor plăti mai mult, in functie de anumite categorii de motorizări. Cum calculezi cati bani vei achita? Impozitul auto, mai scump in 2020 Din ...

De ce avioanele de pasageri sunt albe?
18/11/2019 14:58

 Sigur ai observat faptul ca majoritatea aeronavelor de pasageri sunt vopsite in alb. Oare de ce?   E mai ieftin! Vopseaua adauga intre 273 – 544 kg la o aeronava, declara repre ...

Începând cu 2022, UE impune reguli noi. Sunt vizate toate mașinile
11/11/2019 10:10

Siguranta pe care o oferă masinile a devenit in ultimii ani un criteriu din ce in ce mai important pentru clientii de pe piata auto interesati să isi cumpere un nou automobil. Progresul tehnologiei este mai ...

Pentagonul anunță prețurile la avioanele militare F-35 pe următorii trei ani
29/10/2019 19:37

 Pentagonul a anuntat marti detaliile privind pretul convenit cu Lockheed Martin, care ar putea duce la scăderea costurilor pentru avioanele militare F-35 in următorii trei ani, ceea ce ar putea incuraja ...

VIDEO- ACCIDENTE AUTO
20/09/2019 10:48
Cod Rutier 2019: Poți fi oprit de polițiștii de la Rutieră fără motiv? Ce spune legea despre șoferi și drepturile lor
14/09/2019 09:14

  Cod Rutier 2019: Cum poti fi oprit de politia de Rutieră fără motiv? Ce spun drepturile soferului?   Veste bună pentru soferi! În sfarsit ceva care să fie si in ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei