Condemned: Criminal Origins Review

default

Dimensiune font:

| 23-10-2012 18:46

Condemned: Criminal Origins Review

Un paradox interesant pe care l-am observat odată cu dezvoltarea puterii de calcul a PC-urilor este acela că jucătorii tind să observe mult mai uşor micile imperfecţiuni dintr-un titlu cu cât acesta încearcă să fie mai realist sau imersiv. Cel mai simplu exemplu îl reprezintă personajele umane. Cu cât producătorii încearcă să le facă mai reale, cu atât vor fi mai evidente micile probleme, cum ar fi faptul că modelele nu au un număr suficient de mare de poligoane sau texturarea pielii este nenaturală. Pe de altă parte, o reprezentare stilizată sau uşor cartoonish / anime nu va fi atât de dur criticată (vezi Advent Rising).

Condemned: Criminal Origins este primul titlu lansat de studiourile Monolith după F.E.A.R, jocul folosind engine-ul celui din urmă şi fiind lansat mai întâi pe Xbox 360. Aşadar, avem de-a face cu o portare, lucru care e suficient să omoare rapid entuziasmul multora dintre fanii PC. Din fericire însă, Condemned calcă pe urmele surprizei din 2004, The Chronicles of Riddick, fiind unul dintre cele mai bune titluri lansate până acum în acest an.

Deşi la prima vedere aţi fi tentaţi să-l plasaţi în aceeaşi categorie cu F.E.A.R, Condemned nu este un first person shooter în sensul clasic al cuvântului. El poate fi considerat mai degrabă un film interactiv cu influenţe puternice de survival-horror. Veţi găsi şi arme de foc pe parcursul jocului, însă în 90% din cazuri veţi folosi ce vă pică în mână ca să supravieţuiţi.

Partea de început este destul de leneşă, în sensul că nu se întâmplă nimic spectaculos sau care să vă facă în mod special să vreţi să vedeţi ce se întâmplă mai departe. Din păcate, nici povestea în sine nu reuşeşte să schimbe această stare. Ca idee generală, veţi intra în rolul agentului FBI Ethan Thomas, membru al SCU (Serial Crimes Unit) care se află pe urmele unui ucigaş în serie cunoscut doar sub pseudonimul de The Matchmaker. Asta însă este numai una dintre problemele sale, deoarece întregul oraş în care vă aflaţi se află sub asalt, rata criminalităţii crescând la cote alarmante într-un timp extrem de scurt.

Pe măsură ce veţi pretrece din ce în ce mai mult timp în compania jocului, veţi observa că unul dintre principalele sale atuuri o reprezintă imersiunea şi modul cinematic în care cei de la Monolith au reuşit să redea acţiunea pe monitoarele noastre. La fel ca mulţi alţii, nu am înţeles în prima fază de ce nu pot să dezactivez modul wide-screen în timpul jocului. Mai târziu însă am realizat că aceasta a fost o dorinţă expresă a producătorilor, pentru a face tranziţia joc – secvenţe cinematice – joc cât mai fluidă. Un detaliu aparent minor, dar care contează foarte mult atunci când tragi linie.

De asemenea, cei care se aşteaptă să care după ei un arsenal întreg de arme devastatoare sau să împuşte inamicii Quake 3 / Unreal Tournament style vor fi profund dezamăgiţi, deoarece în Condemned sunteţi un om obişnuit, nu un super erou, şi acest lucru este subliniat pe tot parcursul jocului. Chiar şi acţiunile banale, cum ar fi mutatul unei mese, răsfoitul unui dosar, folosirea unui calculator sau saltul peste un obstacol vor fi efectuate mult mai lent şi mai "uman" decât în alte jocuri de până acum, lucru care s-ar putea să frustreze o parte dintre jucători, însă contribuie foarte mult la imersiune. Sentimentul de "eşti acolo" este sporit şi de secvenţele cinematice first-person, în care în momentul când sunteţi puşi spre exemplu la zid cu brutalitate chiar _sunteţi pus la zid_, perspectiva mişcându-se foarte natural, personajul vostru rămânând ţintuit de perete. Iar atunci când veţi fi aruncaţi pe fereastră de la etaj în secvenţa următoare veţi simţi un nod în gât atunci când veţi ateriza forţat pe capota unei maşini.

Şi dacă secvenţele cinematice şi imersiunea sunt excelent realizate, luptele corp la corp sunt cu adevărat magistrale, fiind chiar şi peste cele din The Chronicles of Riddick. De altfel, luptele melee reprezenta una din părţile esenţiale ale jocului şi în timpul lor, nivelul vostru de adrenalină va creşte la cote alarmante. Nnu neapărat din cauza ferocităţii lor sau a modului brutal în care le veţi duce ci mai ales din cauza inamicilor, care sunt de un realism înfricoşător, mai ales cei umani… sau mă rog, aproape umani. Nu vă puteţi imagina cum e să vă plimbaţi într-o clădire abandonată, plină de drogaţi şi psihopaţi, care atacă orice întâlnesc în cale, nu pentru că ar avea un scop anume, ci pentru ca vor şi pot să o facă. Slavă Domnului ca lanterna nu rămâne niciodată fără baterii, altfel ar fi fost crimă de pe lume.

Au fost câteva situaţii în joc în care realmente am pus pauză timp de 10 minute pentru a-mi reveni după şocul avut. Situaţii în care vă plimbaţi în ritm de melc pe coridoarele întortocheate, cu ochii tot de melc aţintiţi pe monitor şi cu urechile ciulite după cel mai mic indiciu sonor care să trădeze prezenţa unui inamic prin preajmă, voi fiind înarmaţi cu o ţeavă smulsă dintr-un perete. La un moment dat se aud nişte paşi în depărtare şi tusitul caracteristic al unui psihopat dependent de droguri care de abia aşteaptă să vă doboare. Cu lanterna aprinsă, vă îndreptaţi pas cu pas spre locul în care credeţi că se află individul şi la un moment dat zăriţi o parte din ranga pe care o ţine în mână ieşind după un stâlp de beton. Ca să nu vă deconspiraţi poziţia, stingeţi lanterna şi continuaţi atent spre stâlp, într-o beznă aproape totală, având ţeava în mâna pregătită pentru înfruntarea ce urmează să aibă loc. Încă doi paşi şi reuşiţi să-l surprindeţi… vă apropiaţi de stâlp şi când să aplicaţi lovitura de graţie… NIMIC. Aprindeţi lanterna pentru a vă uita stânga-dreapta… nici urmă de individ… să fi fost doar o viziune? Posibil, în jocul ăsta sănătatea mentală este o noţiune relativă. Cu ritmul inimii revenind la normal, e timpul să vă reîntoarceţi la explorat… ZBANG!… tocmai aţi primit o rangă peste cap, iar în următoarele trei secunde viaţa vă scade la jumătate… dezorientat, reuşiţi în extremis să paraţi o nouă lovitură şi să scoateţi taser-ul cu care reuşiţi să electrocutaţi psihopatul care tocmai v-a atacat… iar acum sunteţi de-a dreptul furios… zbang, zbang, zbang… trei lovituri de ţeavă bine plasate şi reuşiţi să-i zburaţi ranga din mână. Panicat, acesta se uită împrejur şi dă să fugă. Însă gustul victoriei apropiate se transformă rapid în groază atunci când observaţi că psihopatul nostru se îndreaptă spre stâlpul de beton, smulge o ţeavă din el şi se îndreaptă din nou spre voi, de data aceasta ura citindu-i-se clar în ochii turbaţi. Încă un schimb furios de lovituri şi individul este în fine la pământ… felicitări, aţi mai supravieţuit încă 10 minute în lumea din Condemned.


Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<<Click pe locatie pentru detalii>>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

00:09

Începe PROCESUL SECOLULUI! Donald Trump dă în judecată Google, cu două săptămâni înainte de prezidențiale
20/10/2020 17:28

Departamentul american al Justiţiei urmează să dea marţi in judecată Google, acuzand gigantul in domeniul tehnologiei de incălcarea legislaţiei concurenţei, potrivit unei surse la curent cu dosarul, rel ...

Un pușcăriaș din Galați s-a automutilat, apoi a aflat că are COVID
20/10/2020 14:00

  Un deţinut din Penitenciarul Galaţi, depistat ulterior cu COVID-19, a anunţat supraveghetorul din cadrul secţiei de deţinere că, din motive personale, şi-a provocat mai multe plăgi tăiate la ni ...

CORONAVIRUS Romania. 65 de decese si 3.400 de cazuri noi in ultimele 24 de ore. Record de pacienti internati la ATI: 768
20/10/2020 13:35

Noi date ingrijoratoare, privind evolutia COVID-19 in Romania, au fost raportate marti, 20 octombrie 2020, de catre autoritatile romane. In ultimele 24 de ore s-au inregistrat 3.400 de cazuri noi si 65 de dece ...

 Dosar penal pentru schingiuirea animalelor
20/10/2020 11:45

  Poliţiştii din Argeş au intocmit un dosar penal pentru schingiuirea animalelor, după ce trei copii au fost filmaţi lovind nişte caini. Potrivit unui comunicat transmis, marţi, de Inspectoratul d ...

Vremea se schimbă semnificativ! Prognoza meteorologilor pentru următoarele două săptămâni  Prognoza meteo pentru urmatoarele zile
20/10/2020 09:00

    VREMEA      Prognoza meteo pentru IASI Iasi http://www.tititudorancea.ro/z/vremea_prognoza_meteo_iasi_romania.htm DATI CLIC PE " detalii" si se va dechide pa ...

Prima țară din Europa care impune lockdown total populației: doar cei cu job-uri esențiale vor ieși din case
20/10/2020 08:36

Irlanda va fi prima ţară din UE care va institui restricţii pentru intreaga populaţie incepand din noaptea de miercuri spre joi, măsuri luate in contextul pandemiei de COVID -19, a anunţat luni premierul ...

 Un bărbat s-a sinucis după ce a aflat că soția lui a murit de COVID
20/10/2020 08:15

  Doi soţi din in satul Modarceni, comuna Tomşani (Valcea), Gheorghe şi Maricica Ciudică, au fost conduşi pe ultimul impreună, in urmă cu două zile. Femeia a murit din cauza complicaţiilor surven ...

Trump va participa la o dezbatere cu Joe Biden, în pofida condiţiilor pe care le consideră nedrepte
20/10/2020 08:08

 Preşedintele SUA Donald Trump a declarat că va participa joi la o dezbatere cu fostul vicepreşedinte Joe Biden, in pofida condiţiilor pe care le consideră nedrepte, relatează Reuters. ''Vo ...

Țara care instituie restricții totale pentru populație în contextul COVID
20/10/2020 07:45

  Irlanda va fi prima ţară din UE care va institui restricţii pentru intreaga populaţie incepand din noaptea de miercuri spre joi, măsuri luate in contextul pandemiei de COVID -19, a anunţat premier ...

 Cod Roșu în Canada - țara a depășit pragul de 200.000 de cazuri și se apropie de 10.000 de morți
20/10/2020 07:30

  Canada, aflată in mijlocul celui de-al doilea val de coronavirus, a depăşit luni pragul de 200.000 de cazuri şi se apropie de 10.000 de decese, potrivit cifrelor oficiale furnizate de provincii ş ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei